Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
gm99999
Geregistreerd op: 15 Aug 2020 Berichten: 475
|
Geplaatst: 8 Okt 2020 14:16:39 Onderwerp: Harmonicabussen |
|
|
ooit in 2005 een boxje, 4 hoekjes afgeschuint en plaatje erop en het was een bus
toen cylindertjes die ik wiel noemde met een animatie
een simpele cab gemaakt, een stuurtje als bogey, was ter test aangeboden op trainz.nl
in de lange pauze die ik had genomen van TRS heeft iemand de betabus set voorzien van screenshot plaatjes
en noemde dat een update en mijn kuids in kuid2 veranderd (dat gebruik ik eigenlijk nooit)
Nu verder, heb de harmonica bussen uitgebreid met passengers, stoeltjes, deuren, nachtmode etc
gaat me met name om het scripten te testen/oefenen
wat werkt tot nu toe:
-je zet een begin en eindtekst van de lijn: bijv Station CS <-> Dorpsstraat
-je kan 2 stop lokaties in TRS kiezen waar de koersrol wijzigd
-je kan een lijn nummer instellen (komt 3x op de bus)
-bus nummer wordt gegenereerd of zelf in te stellen
-vlak bij een halte gaan aan rechterzijde oranje lampjes knipperen
-na laden bij een halte gaan linker lampjes knipperen
-Busje gebruikt en tankt busdiesel
-texture library (zoals DH2/buffel etc)
Dan een speciaal "invisible" railsje gemaakt, op ong. 32cm van grond,
breedte is dat van een bus, is groen semitransparant, dus je kan goed zien waar raster of weg strepen lopen.
tevens is rail geluid uitgeschakelt, hoor nog wel wat bij wissels vreemd genoeg
TRS is geen bus simulator, neem dan Omsi of zoiets, tis meer een script oefening en extraatje hier |
|
Terug naar boven |
|
|
|
Geplaatst: 8 Okt 2020 14:16:39 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
|
saurer580
Geregistreerd op: 15 Aug 2020 Berichten: 127 Woonplaats: Amersfoort
|
Geplaatst: 8 Okt 2020 19:38:02 Onderwerp: |
|
|
Toch weer een leuk extraatje op de Nederlandse baan.
Ik bewonder elke keer je creativiteit
vr.gr
Ruud |
|
Terug naar boven |
|
|
pinij
Geregistreerd op: 15 Aug 2020 Berichten: 120 Woonplaats: Bergen op Zoom
|
Geplaatst: 9 Okt 2020 10:31:44 Onderwerp: |
|
|
Heel leuk en een mooie aanwinst, ook al is het "maar" een "vingeroefening"
Ziet er geweldig uit en de mogelijkheden die zijn ingebouwd zijn nu al imposant te noemen. Komen bij mij zeker op de baan met een eigen route naast de tram en de trein, zowel lokaal als interlokaal.
Kortom: MOOI WERK !!! _________________ THERE IS ALWAYS A WAY OUT |
|
Terug naar boven |
|
|
gm99999
Geregistreerd op: 15 Aug 2020 Berichten: 475
|
Geplaatst: 9 Okt 2020 16:16:11 Onderwerp: |
|
|
Ook de standaard bussen georganiseerd
SVD (dordrecht) en HTM(denhaag) hebben rode wielen rest heeft grijs/zwart, dus er zijn 2 x 2 bogeys
de bussen met rode wielen zijn weer een Alias van de standaard en allen gebruiken de zelfde texture library
gaat me een beetje ver om texture replacement op bogeys te gaan maken (zou in theory kunnen)
zit nog aan diverse skins te denken: GVB, RET, EBS(rijdt hier in Delft) |
|
Terug naar boven |
|
|
pinij
Geregistreerd op: 15 Aug 2020 Berichten: 120 Woonplaats: Bergen op Zoom
|
Geplaatst: 10 Okt 2020 10:09:11 Onderwerp: |
|
|
"regulliere" bussen zijn uiteraard meer dan welkom. Die maken immers het meerendeel van de bus-vloot uit.
En denk bij het maken van de diverse uitvoeringen ook even aan BRAVO (rijdt hier in Brabant als onderdeel van de BBA? en andere "afgescheiden"/onder eigen label rijdende bussen, zoals in Zeeland! _________________ THERE IS ALWAYS A WAY OUT |
|
Terug naar boven |
|
|
pinij
Geregistreerd op: 15 Aug 2020 Berichten: 120 Woonplaats: Bergen op Zoom
|
Geplaatst: 10 Okt 2020 10:15:35 Onderwerp: |
|
|
Overigens, die bus-lanes zien er te gek uit! met die breedte is het idd makkelijk in te bedden in de infrastructuur zonder dat er rare dingen gebeuren (afsnijden over de stoep of helemaal links van de weg rijden. Vraag is alleen hoe scherp je de bochten kan maken. kan een "normale" 90 graden bocht in een stadsomgeving (dus gewoon kruispunt met stoep en aan alle zijden huizen) ?
Andere vraag: hoe krijg ik andere voertuigen bij een halte achter de bus te stoppen zonder dat ze dus dwars door die bus heen rijden? (ik baal daar altijd enorm van als ik eens met de bus ga in een van mijn lay-outs...)
En als laatste: (hoort eigenlijk bij de eerste): zijn de buslanes ook flexibel genoeg om een halte-inham in te rijden (en weer terug uiteraard) of om in een busstation te gebruiken? _________________ THERE IS ALWAYS A WAY OUT |
|
Terug naar boven |
|
|
olaf99 Site Admin
Geregistreerd op: 15 Aug 2020 Berichten: 572
|
|
Terug naar boven |
|
|
gm99999
Geregistreerd op: 15 Aug 2020 Berichten: 475
|
Geplaatst: 10 Okt 2020 14:33:56 Onderwerp: |
|
|
De auran/N3v auto's zijn nogal autonoom en weinig te beinvloeden helaas
Busweg is erg bendy, dus scherpe bochten mogelijk
Nog 2 skins opgezet
EBS heeft concessie zuidholland tot 2023
en de GVB Gemeentelijk VervoerBedrijf Amsterdam
een nacht busje |
|
Terug naar boven |
|
|
pinij
Geregistreerd op: 15 Aug 2020 Berichten: 120 Woonplaats: Bergen op Zoom
|
Geplaatst: 11 Okt 2020 10:19:38 Onderwerp: |
|
|
thx voor je antwoord GM! "Erg bendy" zegt voor mij genoeg: je kunt er echt alle kanten mee op en ook scherpe bochten mee maken.
Mooie skins overigens! _________________ THERE IS ALWAYS A WAY OUT |
|
Terug naar boven |
|
|
gm99999
Geregistreerd op: 15 Aug 2020 Berichten: 475
|
Geplaatst: 11 Okt 2020 14:07:35 Onderwerp: |
|
|
Speciaal voor pinij een poging tot Bravo versie
Voor de harmonica bussen gebruik ik zelfde textuur als normale bussen
dat geeft soms wat vreeemde effecten
Heb wel erg ruzie met het script, diverse waarden worden niet onthouden
wie weet is de oplossing in andere scripts die ik al heb, |
|
Terug naar boven |
|
|
pinij
Geregistreerd op: 15 Aug 2020 Berichten: 120 Woonplaats: Bergen op Zoom
|
Geplaatst: 11 Okt 2020 23:59:00 Onderwerp: |
|
|
Hey thx GM!!! Geweldig die BRAVO bussen! Zien er goed uit en eventuele kleine rare dingetjes neem ik voor lief. _________________ THERE IS ALWAYS A WAY OUT |
|
Terug naar boven |
|
|
gm99999
Geregistreerd op: 15 Aug 2020 Berichten: 475
|
Geplaatst: 13 Okt 2020 14:29:08 Onderwerp: |
|
|
Heb een Alfa setje samengesteld voor de lezers van dit topic
Download
de in de zip bijgevoegde tekst: Busset Alfa
Features:
-Bus en Harmonicabus gebruiken beide zelfde elementen
-11 skins instelbaar in Surveyor ? en Driver "viewdetails"
-Bus Lijnnummer instelbaar in Surveyor ? en Driver "viewdetails"
-automatisch gegenereerd busnummer (maar ook zelf in te stellen)
-2 Bestemmings teksten in te stellen en Buitendienst
-Werkende deuren en weersafhankelijke wissers (2 snelheden)
-Gebruikt/tankt BusDiesel 500 l. max
-Knipperlichten, rechts bij een stopplaats, links na het laden
-Motor te starten en stoppen in driver "viewdetails"
-skins toe te voegen in de texture library
Extra:
-busdiesel product en tankstation
-Bus-perron en invisible perron
-Busroad, semitransparant en breedte van de bus (onzichtbaar in driver)
bekend:
-niet echt te rijden in cabmode, wil niet vertrekken(geen idee waarom)
-onthoud de changedest waarden niet (wel bij F2 quickdrive)
-in cabmode zie je delen van de driver(je zit erin)
-htm en svd horen rode wielen te hebben
-Bussound beetje irritant (zet geluid wat zachter of maak zelf beter )
Verzoek: verwijder alle oudere versies eerst met name die een kuid2 gebruiken
hiervoor nooit toestemming gegeven en gebruik geen kuid2
De bussen (zijn treintjes) rijden op 30cm boven de grond op elke(hidden)rail
geschikt voor mijn wegset NW..etc. wil je op de vlakke grond rijden, dus busroad -0.3m
Kuids:
<kuid:99999:10053> BusDiesel
<kuid:99999:10055> busdiesel slang
<kuid:99999:10056> Bus tankstation
<kuid:99999:28101> Bus-perron
<kuid:99999:28103> Bus-perron inv
<kuid:99999:37091> BusRoad Invisible
<kuid:99999:59001> Bus-Brummelengine
<kuid:99999:59003> busharm
<kuid:99999:59004> Bussound
<kuid:99999:59005> bushorn
<kuid:99999:59008> buscab
<kuid:99999:59011> busstuur
<kuid:99999:59014> bustex
<kuid:99999:59016> busbogAZ
<kuid:99999:59017> busbogVZ
<kuid:99999:91001> Bus MB
<kuid:99999:91004> Bus HA
<kuid:99999:91005> Bus HB
Dank aan Brummel voor de enginefile en AO voor de skin van Zwolle
veel rij/test plezier
Laatst aangepast door gm99999 op 13 Okt 2020 15:28:09; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
rpronk
Geregistreerd op: 14 Sep 2020 Berichten: 4 Woonplaats: Linschoten
|
Geplaatst: 13 Okt 2020 15:06:34 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor deze mooie set. Ik ga deze zeker gebruiken in mijn fictieve stad layout, maar volgens mij ontbreekt kuid:99999:59016 (busbogAZ) in de zip file. Wordt wel genoemd in de tekst file. |
|
Terug naar boven |
|
|
gm99999
Geregistreerd op: 15 Aug 2020 Berichten: 475
|
Geplaatst: 13 Okt 2020 15:28:35 Onderwerp: |
|
|
oops ja zie het, pakketje hersteld nu,, ff opnieuw downloaden aub
had het voor me zelf te complex gemaakt met rode en zwarte wielen
Heb het zelf alleen in TRS19 geprobeerd, laat me weten of andere versies werken of niet werken en wat er mis is.
7 downloads, maar nog weinig test feedback... |
|
Terug naar boven |
|
|
|