Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
olaf99 Site Admin
Geregistreerd op: 15 Aug 2020 Berichten: 572
|
|
Terug naar boven |
|
|
|
Geplaatst: 9 Jan 2021 15:57:47 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
|
tedje
Geregistreerd op: 28 Aug 2020 Berichten: 36 Woonplaats: Putten
|
Geplaatst: 10 Jan 2021 12:40:17 Onderwerp: |
|
|
wat een monniken werk, maar het reultaat mag er wezen, mijn complimenten ervoor.
groetjes,
Tedje |
|
Terug naar boven |
|
|
olaf99 Site Admin
Geregistreerd op: 15 Aug 2020 Berichten: 572
|
|
Terug naar boven |
|
|
olaf99 Site Admin
Geregistreerd op: 15 Aug 2020 Berichten: 572
|
|
Terug naar boven |
|
|
olaf99 Site Admin
Geregistreerd op: 15 Aug 2020 Berichten: 572
|
Geplaatst: 17 Jan 2021 15:24:55 Onderwerp: |
|
|
Aangezien de video's niet populair zijn nu maar verder met screenshots.
_________________ downloads: https://olaf99trainz.blogspot.com/ |
|
Terug naar boven |
|
|
gm99999
Geregistreerd op: 15 Aug 2020 Berichten: 475
|
Geplaatst: 17 Jan 2021 16:13:05 Onderwerp: |
|
|
Olaf mr. Blender, wordt heel mooi !
Zijn niet zo veel treinen bouwers meer over, dus vandaar de weinige views
Wat me opvalt dat jij vaak van vlakjes uitgaat, zelf begin ik altijd met solids
voorbeeld een buffer is en cilinder met erop een boxje
erg leuk om te zien ! en dankje |
|
Terug naar boven |
|
|
olaf99 Site Admin
Geregistreerd op: 15 Aug 2020 Berichten: 572
|
Geplaatst: 19 Jan 2021 18:25:50 Onderwerp: |
|
|
Dank je wel.
Tja ook op youtube worden de video's nauwelijks bekeken. Is dus zonde van mijn tijd om die video's te maken.
Gisteren extra dagje vrij. Mooi wat detail toegevoegd.
_________________ downloads: https://olaf99trainz.blogspot.com/ |
|
Terug naar boven |
|
|
gm99999
Geregistreerd op: 15 Aug 2020 Berichten: 475
|
Geplaatst: 19 Jan 2021 19:36:20 Onderwerp: |
|
|
Mooie details !
Hoe werkt dat met die koppeling die niet in het midden zit?
heeft elke wagon dat dan ook ? |
|
Terug naar boven |
|
|
olaf99 Site Admin
Geregistreerd op: 15 Aug 2020 Berichten: 572
|
Geplaatst: 19 Jan 2021 20:32:57 Onderwerp: |
|
|
Dank je wel!
Voor zo ver ik kan vinden zijn alle railvoertuigen voorzien van dat systeem. _________________ downloads: https://olaf99trainz.blogspot.com/ |
|
Terug naar boven |
|
|
Edwin
Geregistreerd op: 27 Aug 2020 Berichten: 106
|
Geplaatst: 19 Jan 2021 21:38:57 Onderwerp: |
|
|
Gm, aan beide van de buffer wordt gekoppeld. Dus de rechts van de buffer wordt de loc koppeling aan de wagen gekoppeld en links van de buffer de wagen koppeling aan de loc gekoppeld.
Groeten Edwin. |
|
Terug naar boven |
|
|
olaf99 Site Admin
Geregistreerd op: 15 Aug 2020 Berichten: 572
|
|
Terug naar boven |
|
|
gm99999
Geregistreerd op: 15 Aug 2020 Berichten: 475
|
Geplaatst: 23 Jan 2021 20:19:10 Onderwerp: |
|
|
Wordt echt een meesterwerkje Olaf, zo leuk om te zien |
|
Terug naar boven |
|
|
pinij
Geregistreerd op: 15 Aug 2020 Berichten: 120 Woonplaats: Bergen op Zoom
|
Geplaatst: 24 Jan 2021 12:40:51 Onderwerp: |
|
|
Mooi Olaf en nog leerzaam ook! _________________ THERE IS ALWAYS A WAY OUT |
|
Terug naar boven |
|
|
tedje
Geregistreerd op: 28 Aug 2020 Berichten: 36 Woonplaats: Putten
|
Geplaatst: 24 Jan 2021 19:50:02 Onderwerp: |
|
|
Dat ziet strak uit Olaf, zoals altijd mijn complimenten ervoor
groetjes,
Tedje |
|
Terug naar boven |
|
|
olaf99 Site Admin
Geregistreerd op: 15 Aug 2020 Berichten: 572
|
Geplaatst: 24 Jan 2021 20:28:33 Onderwerp: |
|
|
Dank jullie wel allemaal. Goed om te lezen dat het bevalt.
Vandaag bezig geweest met de pantograaf. Na een paar uren ploeteren de animatie eindelijk werkend. Dus even testen trainz......dacht ik. Trainz meteen zeuren over de max 500 poly. Dus LOD gemaakt. Tijdens importeren deze error : http://online.ts2009.com/mediaWiki/index.php/Help:VE186
Bij elke LOD dan een andere material naam gebruikt. En dat hielp heel even. In Trainz werkte de animatie alleen vanaf dicht bij. Ongeveer tot 30m vanaf de trein.
Hieronder een mesh-table met LOD. Trainz weigerde voor de 2 laatste LOD's de animatie te gebruiken. Oh ja bij FBX worden deze .kin file aangemaakt. Normaal noem je een animatie anim.kin maar ja Trainz bleef elke keer de bestanden veranderen.
Code: | mesh-detail-level-count "3"
mesh-table
{
default-lod0
{
mesh "ge 4-4 pantograaf-geanimeerd.trainzmesh"
anim "ge 4-4 pantograaf-geanimeerd_scene.kin"
auto-create 1
lod-level 0
}
default-lod1
{
mesh "ge 4-4 pantograaf-geanimeerd-low.trainzmesh"
anim "ge 4-4 pantograaf-geanimeerd-low_scene.kin"
auto-create 1
lod-level 1
}
default-lod2
{
mesh "ge 4-4 pantograaf-geanimeerd-lowest.trainzmesh"
anim "ge 4-4 pantograaf-geanimeerd-lowest_scene.kin"
auto-create 1
lod-level 2
}
}
|
Het gekke is ook nog dat de VE186 error ontstond nadat ik de alpha uit de .texture file had gehaald. Want als je een FBX importeert dan wordt er automatisch een alpha in de .texture file gezet terwijl ik dit niet in Blender toevoeg.
Om dit op te lossen heb ik nu in mijn texture TGA een alpha kanaal toegevoegd die volledig wit is. En wanneer ik dan importeer dan verschijnen er geen errors.
Goed ik ben weer 8 uur verder en een hoop frustratie rijker. De pantograaf lijkt nu wel te werken. _________________ downloads: https://olaf99trainz.blogspot.com/ |
|
Terug naar boven |
|
|
|
Geplaatst: 24 Jan 2021 20:28:33 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
|
|