Dutch Trainz
Dutch Trainz
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 


Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Obelix Kirow krc1200
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Dutch Trainz Forumindex -> Content creation
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BCTrainz



Geregistreerd op: 09 Okt 2020
Berichten: 71
Woonplaats: Britsum City

BerichtGeplaatst: 7 Nov 2020 18:01:41    Onderwerp: Reageren met citaat

3D master GM,

Machtig mooi allemaal, het mooiste tot nu toe.
Maar da's natuurlijk smaak verschil.
Ik ben er zéér blij mee!

Ik durf het dan ook amper te vragen....

In het filmpje gaat alles wel wat te snel.
Met name het uitschuiven van de stempels en zo.
Het opzetten van zo'n imposante kraan gaat in't echt langzaam en zo ook de bediening c.q. werking ervan.

Kan dat nog aangepast worden of krijgen we als gebruikers zelf die aanpassingsmogelijkheden door middel van... jawel... een extra schermpje?

Ik heb nou eenmaal een zwak voor dit soort materieel.

Ken je de ARDALT KRAN van ot2007.de?
http://ot2007.de/index.php?page=DatabaseItem&id=21
Die is ook heel erg mooi geanimeerd alsmede de skinning ervan.

Ik weet zeker dat je er wat moois van maakt!
En Payware is logisch voor zo zo'n tijdrovend en kunstig ding.
Dus natuurlijk koop 'm nogmaals. (ik heb de eerste versie al)

Zet 'm op! (leuke woordspeling van Olaf trouwens)

☼ Richard ☼
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 7 Nov 2020 18:01:41    Onderwerp:

Terug naar boven
BCTrainz



Geregistreerd op: 09 Okt 2020
Berichten: 71
Woonplaats: Britsum City

BerichtGeplaatst: 7 Nov 2020 18:20:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Oh sorry, nog één dingetje.

Kun je de kraan tijdens het vervoer zo maken dat de kop van de kraan het hart van rails blijft volgen?
Dus dat ie niet in een bocht alles wat naast de rails staat omver maait?

Dat gaat met twee onzichtbare bogies.
1 onder de draaischijf van de kraan en 1 op de wagon onder de haak (uiteinde).
De kraan draait mee tijdens het rijden.

Dank dank dank dank Smile

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
gm99999



Geregistreerd op: 15 Aug 2020
Berichten: 475

BerichtGeplaatst: 12 Nov 2020 16:58:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb 2 animaties opnieuw gedaan, kraan lichaam en de haak draaien nu de juiste kant op
wiskundige formule heb ik niet kunnen vinden...
Materiaal wagon, contra wagon en kraan kregen de nieuwe bedrijfsnaam
VolkerRail ipv. Volker Stevin rail & traffic
de kraan kreeg de juiste UIC 99809419012-6
contra gewicht deels geel, valt dan beter op wellicht, geen idee waarom er nummertjes op de hoeken staan
Viewdetails scherm voor de kraan toegevoegd, zodat je de massa weet, denk niet dat trainz de lengte correct doet
het zal wel de limfront en limback puntjes gebruiken, de kraan arm steekt er buiten uiteraard

hier heeft ie net een stuk betonrail(product) geladen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
verbo622



Geregistreerd op: 15 Aug 2020
Berichten: 14

BerichtGeplaatst: 15 Nov 2020 21:02:51    Onderwerp: Reageren met citaat

een meester werk.
prachtig hoe jij dit voor elkaar krijgt. Shocked
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
bergerac



Geregistreerd op: 04 Sep 2020
Berichten: 22
Woonplaats: Haarlem

BerichtGeplaatst: 16 Nov 2020 09:17:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Schitterend!!! Shocked

Gr. Gil
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
gm99999



Geregistreerd op: 15 Aug 2020
Berichten: 475

BerichtGeplaatst: 16 Nov 2020 17:34:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Dank Smile

Schaftwagon ook opnieuw gedaan, heeft nu 2 geanimeerde schuifdeuren met haakje die apart open kunnen .
(passenger-door-control command)
Hapjes gehaald uit beide contra gewichten, daar valt weer een zuiger in (die nog moet)

Geanimeerd bestuurdertje gemaakt die minder zombie acteerd en geen voeten door de vloer steekt

Alle textuur en meshes van de kraan, materiaal- en contra wagon nu in 1 kuid,
hiermee bespaar ik zo'n 7mb aan textuur doublures, das niet alleen kleiner als totaal,
ook hoeft het spel minder te laden (elke textuur maar 1x)
Het blijkt dat je niet perse een aparte librarykuid hoeft te maken,
eigenlijk kan elke kuid als mesh-asset bron voor een andere dienen.
wat ik in 2004 deed met texturesharing kan nog steeds, en weer wat geleerd !!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
pinij



Geregistreerd op: 15 Aug 2020
Berichten: 120
Woonplaats: Bergen op Zoom

BerichtGeplaatst: 17 Nov 2020 08:19:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Goed bezig GM!!
Het wordt een prachtige set met heel veel animatie. Eigenlijk de beste die ik tot nu toe gezien heb...
_________________
THERE IS ALWAYS A WAY OUT
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Edwin



Geregistreerd op: 27 Aug 2020
Berichten: 106

BerichtGeplaatst: 20 Nov 2020 01:25:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Heel erg mooi gm, zeker wat betreft scripting.

Een suggestie: ik zou de schaduw op de kopwand van de schaftwagen uit de texture halen. Ziet er nu raar uit met de door TRS2019 gegenereerde schaduwen.

Groeten Edwin.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
gm99999



Geregistreerd op: 15 Aug 2020
Berichten: 475

BerichtGeplaatst: 22 Nov 2020 14:58:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Goed idee Edwin, schaduw in textuur hoeft niet meer inderdaad
ook nog toegevoegd, de tandkrans(textuur) waar de hele kraan mee draait
nou eerst AM eens benaderen hoe of wat we kunnen uitgeven
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Rutger



Geregistreerd op: 21 Aug 2020
Berichten: 191
Woonplaats: Voorburg

BerichtGeplaatst: 23 Nov 2020 19:42:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Zou mooi zijn GM, het model is nu af! Een maat van me die bij de materieeldienst werkt vind het ook gaaf om te zien!

Groeten,
R
_________________
https://www.facebook.com/WerkspoorTrainz

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
BCTrainz



Geregistreerd op: 09 Okt 2020
Berichten: 71
Woonplaats: Britsum City

BerichtGeplaatst: 14 Jan 2021 13:37:12    Onderwerp: Reageren met citaat

MEGA CURIOUS !

Hoe is het met de voortgang van dit prachtige project gesteld?

Maak me blij...

Laughing
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
gm99999



Geregistreerd op: 15 Aug 2020
Berichten: 475

BerichtGeplaatst: 14 Jan 2021 19:21:57    Onderwerp: Reageren met citaat

project even op pauze vanwege TRS19 SP2

-moet een aantal script zaken nog uitzoeken
oa de haak moet onthouden in welke stand ie staat
-moet AM nog spreken hoe en wat we uitbrengen
-overweeg nog een bijpassende V100 (Volker) voor de set te maken
-wil nog testen of het ook in trs2009 of Tane werkt

maar zover werkt het in gelukkig ook in SP2
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
BCTrainz



Geregistreerd op: 09 Okt 2020
Berichten: 71
Woonplaats: Britsum City

BerichtGeplaatst: 15 Jan 2021 22:45:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Zolang ie het maar in Tane doet vind ik alles best.

Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
gm99999



Geregistreerd op: 15 Aug 2020
Berichten: 475

BerichtGeplaatst: 30 Jul 2021 19:53:19    Onderwerp: Reageren met citaat

VolkerRail heeft 5 locs die de kirow trekken, voor zover ik weet
ex V100 DR oostblok, zwaar gerenoveerd tot BR203
203-1 Tom, 203-2 Jerry, 203-3 Spike, 203-4 Cris, 203-5 Tyke
die van AM heb ik niet, locjes op DLS zijn toch niet echt te reskinnen zoals ik wil
dus een nieuwe opgezet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Remco



Geregistreerd op: 17 Aug 2020
Berichten: 100

BerichtGeplaatst: 31 Jul 2021 14:06:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Mooi hoor Very Happy

Groet, Remco
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen







Geplaatst: 31 Jul 2021 14:06:07    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Dutch Trainz Forumindex -> Content creation Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 2 van 5

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.