Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
bros1987 Tourwinnaar '12-13'

|
Geplaatst: 7 Mei 2013 09:41:16 Onderwerp: |
|
|
Jornowski schreef: | Schitterende route zo te zien. Vraag me even af hoe dat in Monschau is om te fietsen. Zijn naar ik meen nergens fietspaden. |
Klopt. Zijn er ook niet. Maar de 3x dat ik er gefietst heb niet echt last van gehad. Duitsland zowieso vaak schitterende wegen maar nooit fietspaden.
@Brazz: gezien het parcours verwacht ik eerlijk gezegd dat "de Hammer" erin zit. |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 7 Mei 2013 09:41:16 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 7 Mei 2013 18:20:05 Onderwerp: |
|
|
bros1987 schreef: | Jornowski schreef: | Schitterende route zo te zien. Vraag me even af hoe dat in Monschau is om te fietsen. Zijn naar ik meen nergens fietspaden. |
Klopt. Zijn er ook niet. Maar de 3x dat ik er gefietst heb niet echt last van gehad. Duitsland zowieso vaak schitterende wegen maar nooit fietspaden.
@Brazz: gezien het parcours verwacht ik eerlijk gezegd dat "de Hammer" erin zit. |
mooi. goede herinneringen aan. _________________ http://www.snapeverymoment.nl/ |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 8 Mei 2013 07:31:00 Onderwerp: |
|
|
Wat waren de goede herinneringen dan? laatste keer dat ik deze deed was ik in de slechtste vorm van de laatste 10 jaar dus kan best dat we verschillende herinneringen eraan hebben  |
|
Terug naar boven |
|
 |
Buzz Lightyear Tourwinnaar 2010

|
Geplaatst: 8 Mei 2013 11:43:58 Onderwerp: |
|
|
Heb zelfs geen goede herinneringen aan de aanloop naar de Hammer, en dan ben ik de berg zelf niet eens opgefietst. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 11 Mei 2013 17:44:23 Onderwerp: |
|
|
Vandaag met Brazz de Eiffel in. Vanuit de start direct klimmen. Erg rustige tocht maar wel mooie wegen over het algemeen. Na de 1e pauze waar we mensen verbaasden door alleen water in de bidon te doen en binnen 1 minuut weer weg te zijn. Verbazing deels omdat we de verkeerde weg opreden. Via Monschau en een extra klim uiteindelijk weer op de goede weg. Vreselijk stuk naar hoogste punt met wind tegen. Daarna half uur lang golvend omlaag met meer dan 40 gemiddeld en zelfs 70 richting Dolhain. Wind stond goed mee daar. Na Henri Chapelle de regen en binnen 5 minuten zeiknat. Moesten toen nog Loorberg, Camerig en Wolfhaag doen en de afdalingen waren drama wat de remmen volledig heeft opgesoepeerd. laatste 20 km golvend omhoog waar we nog flink hebben doorgereden. strava data van de route:
Edit: photobucket werkt weer niet. Kut hoerekutcomputer werkt weer niet zoals het moet. Komt later misschien nog... |
|
Terug naar boven |
|
 |
Jornowski Tourwinnaar 2011

|
Geplaatst: 11 Mei 2013 17:51:34 Onderwerp: |
|
|
Zoals ik het nu lees, loopt de route toch nauwelijks door de Eiffel? Monschau ligt aan de rand... |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 11 Mei 2013 17:55:18 Onderwerp: |
|
|
Jornowski schreef: | Zoals ik het nu lees, loopt de route toch nauwelijks door de Eiffel? Monschau ligt aan de rand... |
Eigenlijk alleen eerste 65 km wat ook het mooiste deel was. Laatste stukje ook wel maar niet de golvende wegen die je daar verwacht. Hier nog de strava data:
 |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 11 Mei 2013 17:57:44 Onderwerp: |
|
|
Ziet er zwaar uit. Hoe hebben jullie dat gedaan met start- en eindpunt en de auto? Of kom je weer bij hetzelfde punt uit? |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 11 Mei 2013 18:05:52 Onderwerp: |
|
|
Buzz Lightyear schreef: | Ziet er zwaar uit. Hoe hebben jullie dat gedaan met start- en eindpunt en de auto? Of kom je weer bij hetzelfde punt uit? |
start en finish in Stolberg net onder Aachen. 20km vanuit Gemmenich op de fiets. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 11 Mei 2013 18:18:49 Onderwerp: |
|
|
Stolberg ligt ten oosten van Aachen, niet onder Aachen. Mooie route maar weinig Eiffel. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 12 Mei 2013 08:29:06 Onderwerp: |
|
|
Mooiste deel zat inderdaad in het begin waar we afdaalden naar de Rursee. Grenslandklassieker doet dit deel andersom. Dus het is goed mogelijk om in ongeveer 190 km van Geleen uit daar te komen. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Master Puk Vuelta "10,11,12,13"/Giro "13"

|
Geplaatst: 12 Mei 2013 18:43:52 Onderwerp: |
|
|
zijn wel leuke profielen |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 13 Mei 2013 11:02:12 Onderwerp: |
|
|
Jornowski schreef: | Stolberg ligt ten oosten van Aachen, niet onder Aachen. Mooie route maar weinig Eiffel. |
heb nog een tocht in juli in de buurt van Köln. Schijnt ook eiffel in te gaan. Wellicht meer dan deze tocht. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 13 Mei 2013 12:47:38 Onderwerp: |
|
|
Deze tocht had ik het over. Na de Trois Ballons 3 weken relatieve rust en deze tocht moet de aftrap worden in de voorbereiding op de Otztaler. 202 km met 2400 HM. Niet superveel klimwerk in verhouding dus lekkere tocht lijkt me. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 13 Mei 2013 19:45:14 Onderwerp: |
|
|
bros1987 schreef: | Mooiste deel zat inderdaad in het begin waar we afdaalden naar de Rursee. Grenslandklassieker doet dit deel andersom. Dus het is goed mogelijk om in ongeveer 190 km van Geleen uit daar te komen. |
dit snap ik niet. Zeg je nou dat het 190km enkele reis is of dat je een rondje vanuit Geleen kunt doen daarheen, 190km lang? |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 13 Mei 2013 19:45:14 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 14 Mei 2013 12:14:05 Onderwerp: |
|
|
Jornowski schreef: | bros1987 schreef: | Mooiste deel zat inderdaad in het begin waar we afdaalden naar de Rursee. Grenslandklassieker doet dit deel andersom. Dus het is goed mogelijk om in ongeveer 190 km van Geleen uit daar te komen. |
dit snap ik niet. Zeg je nou dat het 190km enkele reis is of dat je een rondje vanuit Geleen kunt doen daarheen, 190km lang? |
190 km totaal. Grensland was vroeger 200 en met wat onnodige wegen eruit zou je het rondje in ongeveer 190 moeten kunnen rijden vanuit Geleen. Moet de weg eens goed uitzoeken en een eigen variant maken. Eigenlijk veruit het mooiste wat op de fiets te bereiken is vanuit Geleen |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 14 Mei 2013 20:19:50 Onderwerp: |
|
|
bros1987 schreef: | Jornowski schreef: | bros1987 schreef: | Mooiste deel zat inderdaad in het begin waar we afdaalden naar de Rursee. Grenslandklassieker doet dit deel andersom. Dus het is goed mogelijk om in ongeveer 190 km van Geleen uit daar te komen. |
190 km totaal. Grensland was vroeger 200 en met wat onnodige wegen eruit zou je het rondje in ongeveer 190 moeten kunnen rijden vanuit Geleen. Moet de weg eens goed uitzoeken en een eigen variant maken. Eigenlijk veruit het mooiste wat op de fiets te bereiken is vanuit Geleen |
Klopt maar in die 190km zit dan ook wel de hele weg ernaartoe. En die is niet altijd even leuk meen ik. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 14 Mei 2013 20:35:43 Onderwerp: |
|
|
Route is niks mis mee heeft vanalles wat. Via Valkenburg-Teuven-Henri Chapelli naar het stuwmeer in Eupen. Door het bos naar Monchau Hammer omlaag en dan langs de Rursee de mooie klim daar. Alleen de terugweg ken ik van daaruit niet. Moet ik ergens aan zien te sluiten op de route die we zaterdag terug hebben gereden en dan via Moresnet naar Gemmenich terug. Tocht in de Eiffel met alleen maar Eiffel is natuurlijk beter maar wilde alleen maar aangeven dat het kan van hieruit |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 14 Mei 2013 20:44:07 Onderwerp: |
|
|
bros1987 schreef: | Route is niks mis mee heeft vanalles wat. Via Valkenburg-Teuven-Henri Chapelli naar het stuwmeer in Eupen. Door het bos naar Monchau Hammer omlaag en dan langs de Rursee de mooie klim daar. Alleen de terugweg ken ik van daaruit niet. Moet ik ergens aan zien te sluiten op de route die we zaterdag terug hebben gereden en dan via Moresnet naar Gemmenich terug. Tocht in de Eiffel met alleen maar Eiffel is natuurlijk beter maar wilde alleen maar aangeven dat het kan van hieruit |
Helder, inderdaad mooi fietsen daar. Ik zou gewoon de Auto ergens in Stolberg of Rollesboich parkeren. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 16 Mei 2013 12:08:27 Onderwerp: |
|
|
Bevestiging binnen van de Eddy Merckx vandaag. Hopelijk volgend weekend beetje weer met Limburgs Mooiste en de Eddy. Zou jammer zijn als dit weekend zou verregenen. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 18 Mei 2013 23:05:06 Onderwerp: |
|
|
Timmelsjoch ligt er ook nog beetje besneeuwd bij momenteel:
 |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 21 Mei 2013 12:21:11 Onderwerp: |
|
|
Beetje afhankelijk van het weer denk ik 1 juni de La Chouffe Classic nog te gaan rijden. Aantal mensen van de club gaan ook die kant op en is erg mooie route deels door Luxemburg. Zaterdag voor Trois Ballons moet makkelijk kunnen nog. |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 21 Mei 2013 17:59:42 Onderwerp: |
|
|
bros1987 schreef: | Beetje afhankelijk van het weer denk ik 1 juni de La Chouffe Classic nog te gaan rijden. Aantal mensen van de club gaan ook die kant op en is erg mooie route deels door Luxemburg. Zaterdag voor Trois Ballons moet makkelijk kunnen nog. |
Ik wil evt wel mee, tenzij het een besloten uitje van de club is . _________________ http://www.snapeverymoment.nl/ |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 21 Mei 2013 22:09:39 Onderwerp: |
|
|
bros1987 schreef: | Beetje afhankelijk van het weer denk ik 1 juni de La Chouffe Classic nog te gaan rijden. Aantal mensen van de club gaan ook die kant op en is erg mooie route deels door Luxemburg. Zaterdag voor Trois Ballons moet makkelijk kunnen nog. |
Luxemburg is schitterend, vergelijkbaar aan Eiffel. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 22 Mei 2013 12:10:40 Onderwerp: |
|
|
@Brazz: Kan altijd mee geen enkele clubrit is besloten zeker niet in een toertocht.
@Jornowski: Start is in Houffalize wordt je waarschijnlijk nog lyrischer |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 22 Mei 2013 16:39:10 Onderwerp: |
|
|
bros1987 schreef: | @Brazz: Kan altijd mee geen enkele clubrit is besloten zeker niet in een toertocht.
@Jornowski: Start is in Houffalize wordt je waarschijnlijk nog lyrischer |
dan ben ik erbij mits weer ok is. _________________ http://www.snapeverymoment.nl/ |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 23 Mei 2013 12:05:14 Onderwerp: |
|
|
Verre van misselijk parcours trouwens. Zitten bijna 3000 HM op 164 km. Dan moet je flink klimmen. Bijna elke klim is meer dan 5 km ofzo. Niet heel veel steil werk op de laatste na. In Luxemburg zelfs een klim van bijna 8 km. Veel zin in maar zoals alles zal het weer het wel weer verpesten. |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 23 Mei 2013 18:15:06 Onderwerp: |
|
|
bros1987 schreef: | Verre van misselijk parcours trouwens. Zitten bijna 3000 HM op 164 km. Dan moet je flink klimmen. Bijna elke klim is meer dan 5 km ofzo. Niet heel veel steil werk op de laatste na. In Luxemburg zelfs een klim van bijna 8 km. Veel zin in maar zoals alles zal het weer het wel weer verpesten. |
komende weken vooral regen voorspelt. _________________ http://www.snapeverymoment.nl/ |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 25 Mei 2013 18:04:15 Onderwerp: |
|
|
Vandaag met Jornowski Limburgs Mooiste gefietst. Tegen de verwachtingen in een prachtige dag gehad. Was rond 8 uur bij vertrek wel ijzig koud nog maar doordat de zon de hele dag scheen was het net te doen. Bij de inschrijving was een E&Y sukkeltje mijn envelop kwijt terwijl die gewoon bij de W zat. Was nog vroeg zullen we maar zeggen. Bordje erop. Rugnummer natuurlijk niet. Mocht iemand wat zeggen deed ik alsof ik hem onder mijn windjack aanhad. Hadden al besloten dat het verstandiger zou zijn de 115 route te doen ipv de ingeschreven 135 en dat was geen enkel probleem met het oppikken van het stuurlint na de start.
Had wel problemen met mijn derailleur. €200 euro beurt gehad en ik kon niet terugschakelen van buiten naar binnenblad Paar kut-Wijnen's later had Jornowski de tip dat ik er wel tegen kon duwen met de voet en dat ie dan wel terugliep maar optimaal was het niet. Moest voor iedere klim met de schoen tegen de derailleur duwen en daarna een keer doortrappen voordat ie op het kleine blad viel. Gelukkig weinig steile klimmen zodat ik het grootste deel van de dag op het buitenblad heb gereden. (achteraf wel nog naar Wijnen gegaan omdat ik de Eddy Merckx zo niet kan rijden natuurlijk)
De route zelf was niet eens zo heel slecht al zaten er toch genoeg stukken in die ik liever niet rijdt met een racefiets. Al bij al had het erger gekund ben maar 2x ergens te voet moeten gaan omdat ik het te gortig vond. Irritanter wellicht waren de lussen om de km's vol te krijgen rondom Beek/Schinnen/Nuth waar we de weg goed kennen en doorhadden dat we gewoon wat aan het draaien en keren waren. Pauzes waren zeer goed geregeld en doordat we vooral voor de drukte uit reden hadden we ook nergens last van. Na de laatste stop in centrum Heerlen na zon 90 km begon de knie van Jornowski op te spelen. Hadden daar rechtdoor kunnen rijden maar je zult zien dat zoeits altijd km of 10 na de pauze pas begint en de laatste klimmetjes kosten nog aardig wat moeite en pijn voor de man.
Toch op tijd binnen, understatement zelfs, aangezien de E&Y stand nog volledig leeg was en we nummer 2 en 3 waren. Zal rond 13.30 zijn geweest. Eten begon pas rond 15 uur op z'n vroegst. Daar ging ik dus niet op wachten uiteraard. Jornowski overwoog nog om later terug te gaan wat goed had gekund met de polsbandjes die we kregen bij de start. Maargoed geslaagde dag voor mij. Weet niet of Jornowski's knie daar morgen nog zo overdenkt maar dat horen we wel  |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 26 Mei 2013 13:25:16 Onderwerp: |
|
|
Weinig aan toe te voegen. Inderdaad geslaagde dag en wat mij betreft volgend jaar weer. Het weer was natuurlijk fantastisch en route vond ik ook mooi (behalve wat stukken waar wat kiezelstenen of weggespoelde modder lagen). Ik denk dat dit laatste echter nauwelijks is te voorkomen als je ervoor kiest niet de grote wegen te rijden en meer de achterafpaadjes (scheelt dat je niet constant tussen het verkeer rijdt).
Pauzes waren top, met name in Heerlen erg goed geregeld allemaal.
Wat betreft mijn knie ben ik verre van ontevreden over hoe hij vandaag aanvoelt. Ik heb praktisch nergens last van, toch wel bijzonder omdat hij gisteren behoorlijk opspeelde.
De opmerking van die vrouw bij terugkomst was geniaal. Bros zijn hele gezicht wit van het zout en dan iemand die vraagt of we al terug zien (m.a.w: of moeten jullie nog gaan?). |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 26 Mei 2013 18:01:59 Onderwerp: |
|
|
Vandaag met Bart richting Huy getrokken voor de Gran Fondo Eddy Merckx. Pure ellende vanaf het begin. Regende vanaf het moment dat we vertrokken. Tijdens het preparen voor de start begon het op een begeven moment te hosen. Omdat ik een Tie-wrap niet vast kreeg door natte vingers en omdat ie tekort was had ik heel graag willen omdraaien. Had heel veel zin in deze cyclo en het weer verpestte alles. Wedstrijdelement was er door de regen al helemaal uitgehaald omdat in groepen rijden naast levensgevaarlijk alleen maar zorgde voor opspattend water en slijk e.d. Officiele start dan ook gemist omdat Bart wat langzaam was met opkleden maar vooral omdat ik de Muur van Huy niet afdurfde te fietsen toen mijn remmen het niet leken te houden op het eerste stuk. dus te voet omlaag gelopen en samen met Bart die daar wachtte na de bezemwagen vertrokken
Het regende iets minder hard maar het was duidelijk dat we vrij snel nat zouden zijn. Daarnaast was het ook maar 7 graden dus lekker was het niet. Vanuit de start moet de Long Thier worden beklommen. Hier haal ik de achterste gelederen al in en heb blijkbaar Bart hier gelost. weet niet of dit een goed teken is en wacht boven op hem. "toch iets van een verkoudheid denkt ie" maar daar is de rest van de dag weinig van te merken. Heb daarna op de vlakke en glooiende stukken flink tempo gemaakt en naar groepjes toegereden. Alles wat ik daar inloop doe ik weer teniet in de natte afdalingen waardoor we toch vooral alleen rijden. Echt in groepjes rijden zit er niet in behalve mensen die in onze wielen plakken en met geen mogelijkheid overnemen.
Na zon 3 uur houdt de regen op maar de wegen blijven nat. We stoppen bij elke pauze kort om bidons te vullen, wat eten te pakken maar vooral om te pissen. Hierna heb ik nog een accefietje met een idioot die volledig tegen de wegkant aan het klimmen was en belachelijk breed uitswierde met zijn klimbewegingen. Toen ik erlangs wilde kwam er ook een auto tegemoet en raakte hij me met zijn stuur. flink liggen schelden en hem nog paar keer flink gesneden. Uiteraard zat hij in de groep die achter me bleef plakken op het bij Brazz welbekende glooiende middenstuk wat maar blijft doorgaan. Op een begeven moment was het klaar toen hij voor me dreigde te vallen bergop en ben ik weggereden. Bart gaf echter aan dat hij iets rustiger wilde rijden met zijn knie langzamerhand waardoor we weer in de groep kwamen...
Inmiddels begonnen er wat droge plekken te onstaan en bij de pauze deed ik mijn regenjasje uit. Na 4,5 uur zat mijn maag langzaam vol en kon er niks meer bij. Op de klimmetjes hierna moeite om het ritme op te pakken zoals normaal maar richting de top haalde ik Bart weer bij zodat we gezamenlijk naar de voet van de muur reden. Wat een pokkeding is dat nog. steilste wat ik ooit ben opgereden en met natte plekken niet evident. Laatste stuk versnel ik wel nog om toch eens voor Bart in de uitslag van een cyclo te staan al heeft het niet veel om het lijf. Hebben eigenlijk gewoon alleen gereden. Bruto eindtijd was 5.59.38 en Bart 3 seconden erachter. Baal er enorm van dat het niet droog was dan was het een schitterend parcours geweest. Ruim onder 5.30 was mogelijk geweest met fatsoenlijke groepjes en normaal afdalingen en bochten kunnen nemen. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 27 Mei 2013 20:21:44 Onderwerp: |
|
|
Nog wat foto's om de gezelligheid aan te geven gister...
 |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 30 Mei 2013 18:19:11 Onderwerp: |
|
|
Nog wat foto's van afgelopen weekend: Jornowski en ik zaterdag tijdens Limburgs Mooiste:
en zondag op de muur van Huy. Bertus in de achtergrond":
 |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 8 Jun 2013 18:14:08 Onderwerp: |
|
|
Vandaag 2 keer door Brazz gebeld. Eerste keer had hij in een afdaling een klapband gehad (na 40km) hetgeen voor hem einde tocht betekende (blijkbaar onherstelbaar slag in zijn voorwiel). Tweede keer om 18.00u omdat bros nog niet binnen was. Zal wel last van de warmte hebben. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 8 Jun 2013 19:56:19 Onderwerp: |
|
|
Jornowski schreef: | Vandaag 2 keer door Brazz gebeld. Eerste keer had hij in een afdaling een klapband gehad (na 40km) hetgeen voor hem einde tocht betekende (blijkbaar onherstelbaar slag in zijn voorwiel). Tweede keer om 18.00u omdat bros nog niet binnen was. Zal wel last van de warmte hebben. |
wat een brazz,,,, ben ook wel benieuwd naar bros |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 9 Jun 2013 13:38:46 Onderwerp: |
|
|
Bros kreeg ik een sms van: 'zwaarste tocht ooit'. Heeft 10 uur en 40 minuten erover gedaan. Zal wel combi van gebrek aan slaap (vanwege zenuwen) en warmte zijn. |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 9 Jun 2013 17:09:46 Onderwerp: |
|
|
Jornowski schreef: | Vandaag 2 keer door Brazz gebeld. Eerste keer had hij in een afdaling een klapband gehad (na 40km) hetgeen voor hem einde tocht betekende (blijkbaar onherstelbaar slag in zijn voorwiel). Tweede keer om 18.00u omdat bros nog niet binnen was. Zal wel last van de warmte hebben. |
neuh moest lang wachten op materiaalwagen en bovendien had ik geen enkele motivatie meer aangezien een normale tijd er al niet meer inzat. daarbij was ik niet 100% hersteld van mn verkoudheid. _________________ http://www.snapeverymoment.nl/ |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 10 Jun 2013 12:18:18 Onderwerp: |
|
|
details over de tocht volgen in de column die ik hopelijk vanavond kan afleveren. (ver klaar maar kan op het werk de finishion touch niet meer af maken omdat het anders teveel opviel dat ik alleen maar zat te typen)
In zijn algemeen op de fora was wel de tendens dat iedereen het parcours zwaarder vond dan het oude parcours. De steile stroken en vrijwel geen seconde vlak werden als argumenten aangevoerd. Kan er zelf niets over toevoegen aangezien ik alleen dit parcours heb gereden maar als 95% van de ervaringsdeskundigen het zegt zal het wel zo zijn |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 15 Jun 2013 12:04:27 Onderwerp: |
|
|
Benieuwd naar Brazz vandaag in Rekem. Benieuwd of het droog is gebleven |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 16 Jun 2013 10:06:56 Onderwerp: |
|
|
bros1987 schreef: | Benieuwd naar Brazz vandaag in Rekem. Benieuwd of het droog is gebleven |
ben niet geweest, 1 van de redenen was de mogelijkheid op regen. _________________ http://www.snapeverymoment.nl/ |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 16 Jun 2013 14:38:01 Onderwerp: |
|
|
MrBrazz schreef: | bros1987 schreef: | Benieuwd naar Brazz vandaag in Rekem. Benieuwd of het droog is gebleven |
ben niet geweest, 1 van de redenen was de mogelijkheid op regen. |
zag het al op strava. 2e reden de rug of viel dat wel mee? |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 16 Jun 2013 18:27:49 Onderwerp: |
|
|
bros1987 schreef: | MrBrazz schreef: | bros1987 schreef: | Benieuwd naar Brazz vandaag in Rekem. Benieuwd of het droog is gebleven |
ben niet geweest, 1 van de redenen was de mogelijkheid op regen. |
zag het al op strava. 2e reden de rug of viel dat wel mee? |
rug alles behalve dan ok. dus dat speelde zeker mee (hoofdreden zelfs). gaat wel ietsjes beter na rust vandaag. _________________ http://www.snapeverymoment.nl/ |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 17 Jun 2013 08:16:43 Onderwerp: |
|
|
beter na de rust vandaag? Rust van de afgelopen 3 weken bedoel je  |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 17 Jun 2013 22:38:07 Onderwerp: |
|
|
bros1987 schreef: | beter na de rust vandaag? Rust van de afgelopen 3 weken bedoel je  |
jajaja haha. morgen fysio. de verkoudheid is trouwens ook langzaam weg, blijkbaar ben ik toch vrij goed in vorm. vanavond gewoon 72km in 2.5u, 29 km/u met 142 bpm. _________________ http://www.snapeverymoment.nl/ |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 18 Jun 2013 12:11:02 Onderwerp: |
|
|
neem aan volgende week zondag nog steeds interesse in de tocht in Köln? |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 18 Jun 2013 20:06:25 Onderwerp: |
|
|
bros1987 schreef: | neem aan volgende week zondag nog steeds interesse in de tocht in Köln? |
zeker. heb wel de dag erna tentamen maja. leer vrijdag wel. _________________ http://www.snapeverymoment.nl/ |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 19 Jun 2013 12:12:28 Onderwerp: |
|
|
MrBrazz schreef: | bros1987 schreef: | neem aan volgende week zondag nog steeds interesse in de tocht in Köln? |
zeker. heb wel de dag erna tentamen maja. leer vrijdag wel. |
tentamen... Zorg eens dat, dat helemaal klaar is dat gezeik allemaal
Leren zou ik dan inderdaad ervoor doen want de zondag ben je helemaal kwijt. Uur rijden naar Koln 200km fietsen en dan terug dan zijn we wel even zoet mee. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 20 Jun 2013 19:17:40 Onderwerp: |
|
|
bros1987 schreef: | Kan geen kwaad om alvast vooruit te kijken. 2013 lijkt misschien ver maar ik heb het al over 2014. Deur staat wellicht klein beetje open bij Brazz om de Transalp ooit te gaan fietsen. Hier het profiel van komend jaar:
en nog sfeerfilmpje van vorig jaar (etappeaankomst in Sölden)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4Rh300Xn1PE[/youtube] |
dit weekend begint de transalp. 2015 wil ik deze graag gaan doen. Benieuwd wie ik zo gek krijg om mee te doen |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 21 Jun 2013 12:05:55 Onderwerp: |
|
|
MrBrazz schreef: | ziek zwaar...wat als het die week 7 dagen 30 graden is ? |
kans lijkt me vrij klein aangezien er een vrij grote afstand wordt overbrugd en het weer nogal kan verschillen. Kans is groot dat 2015 grotendeels zelfde parcours is aangezien ze de neiging hebben om en om te wisselen qua parcours. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 22 Jun 2013 11:31:48 Onderwerp: |
|
|
Transalp is de tocht der tochten. Zeker de mtb tocht. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 24 Jun 2013 08:07:25 Onderwerp: |
|
|
Transalp is ook voor wegfietsers inmiddels het grootste meerdaagse evenement wat er te rijden valt. Maar het idiote weer speelt ze ook daar alweer parten las ik. 2e etappe wordt geneutraliseerd en ingekort vanwege sneeuw op enkele passen... Ook was er een dodelijk ongeluk gebeurd in de 1e etappe. Altijd jammer als 1 iemand de sfeer verpest voor de rest. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 24 Jun 2013 19:33:51 Onderwerp: |
|
|
ja echt egoistisch |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 25 Jun 2013 12:07:25 Onderwerp: |
|
|
Vandaag precies 2 maanden tot de Ötztaler. Mooie weken komen eraan hopelijk./ |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 26 Jun 2013 12:13:21 Onderwerp: |
|
|
Brazz zondag nog altijd Rundum Köln? Zoja ga ik er even vanuit dat jij rijdt. Kan de kar dan halen en dan zetten we die zondag wel om. Op tijd vertekken is het plan. 6 uur op z'n laatst. Iets meer als een uur rijden. Tocht zelf is 202 km op papier al is de GPS versie 196. 7,5 fietsen ofzo denk ik 15 uur terug moet lukken. 16-16.30 thuis. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 26 Jun 2013 12:13:50 Onderwerp: |
|
|
Brazz zondag nog altijd Rundum Köln? Zoja ga ik er even vanuit dat jij rijdt. Kan de kar dan halen en dan zetten we die zondag wel om. Op tijd vertekken is het plan. 6 uur op z'n laatst. Iets meer als een uur rijden. Tocht zelf is 202 km op papier al is de GPS versie 196. 7,5 fietsen ofzo denk ik 15 uur terug moet lukken. 16-16.30 thuis. |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 27 Jun 2013 06:42:06 Onderwerp: |
|
|
bros1987 schreef: | Brazz zondag nog altijd Rundum Köln? Zoja ga ik er even vanuit dat jij rijdt. Kan de kar dan halen en dan zetten we die zondag wel om. Op tijd vertekken is het plan. 6 uur op z'n laatst. Iets meer als een uur rijden. Tocht zelf is 202 km op papier al is de GPS versie 196. 7,5 fietsen ofzo denk ik 15 uur terug moet lukken. 16-16.30 thuis. |
jow. ben ik er rond 6 uur. _________________ http://www.snapeverymoment.nl/ |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 27 Jun 2013 12:07:00 Onderwerp: |
|
|
Houden we 6 uur even aan. Weer is inmiddels wat verbeterd. Zou 24 graden worden en helemaal droog. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 2 Jul 2013 12:12:22 Onderwerp: |
|
|
Nog eens gekeken of er nog ergens een tochtje mee te pikken is maar er is vrij weinig te vinden tot de alpen challenge. Vooral trainnen dus tot Italië.
Michel Snel heeft trouwens de Maratona gewonnen afgelopen zondag in 4u43. Giau in iets meer als 37 minuten. Wat een beest. |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 2 Jul 2013 18:25:01 Onderwerp: |
|
|
bros1987 schreef: | Nog eens gekeken of er nog ergens een tochtje mee te pikken is maar er is vrij weinig te vinden tot de alpen challenge. Vooral trainnen dus tot Italië.
Michel Snel heeft trouwens de Maratona gewonnen afgelopen zondag in 4u43. Giau in iets meer als 37 minuten. Wat een beest. |
ik zag t gisteravond idd. held die man. een of andere dubieuze italiaan 2e. _________________ http://www.snapeverymoment.nl/ |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 7 Jul 2013 17:05:48 Onderwerp: |
|
|
Bart Bury heeft de Marmotte gewonnen in 5u32. Ook een bizarre tijd. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 9 Jul 2013 14:08:46 Onderwerp: |
|
|
wat was de gemiddelde snelheid |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 10 Jul 2013 12:27:43 Onderwerp: |
|
|
Master Puk schreef: | wat was de gemiddelde snelheid |
Tocht is 167 km met Croix de Fer, Telegraphe, Galibier en Alpe D'huez. Reken maar uit met 5u32 al weet ik niet zeker of hier de geneutraliseerde tijd van de afdaling Glandon eraf is gelaten. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 4 Sep 2013 15:42:06 Onderwerp: |
|
|
Ziet er interessant uit, vooral als je iets wilt zien van het land. Maar lijkt me wel zwaar en onbetaalbaar. |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 4 Sep 2013 18:26:44 Onderwerp: |
|
|
Buzz Lightyear schreef: | Ziet er interessant uit, vooral als je iets wilt zien van het land. Maar lijkt me wel zwaar en onbetaalbaar. |
Count me in. _________________ http://www.snapeverymoment.nl/ |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 4 Sep 2013 19:17:46 Onderwerp: |
|
|
Denk dat dit wel duur is |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 5 Sep 2013 07:26:16 Onderwerp: |
|
|
Inschrijving kost zon $7600 voor een team van 4. Heb je uiteraard nog geen reiskosten e.d. dus prijzig zeker. Maar weet niet of je duurder uit zou zijn als je met een camper dezelfde route zou gaan doen ofzo.
Eerst maar eens wat korter bij huis nog wat uitdagingen zoeken. De Quebrantahuesos 2014 lijkt me een serieuzere optie. 21 juni 2014 noteer ik alvast in de agenda. Afstand is wel nog een dingetje. Bijna 1400 km rijden. Toch even stukje verder dan Italië of Oostenrijk. Eigenlijk niet te doen voor een weekendje. Wellicht 5-6 dagen van maken met een tussenstop in Bourg d'oissans voor om 2 dagen te fietsen. Zie mogelijkheden |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 5 Sep 2013 18:48:03 Onderwerp: |
|
|
bros1987 schreef: | Inschrijving kost zon $7600 voor een team van 4. Heb je uiteraard nog geen reiskosten e.d. dus prijzig zeker. Maar weet niet of je duurder uit zou zijn als je met een camper dezelfde route zou gaan doen ofzo.
Eerst maar eens wat korter bij huis nog wat uitdagingen zoeken. De Quebrantahuesos 2014 lijkt me een serieuzere optie. 21 juni 2014 noteer ik alvast in de agenda. Afstand is wel nog een dingetje. Bijna 1400 km rijden. Toch even stukje verder dan Italië of Oostenrijk. Eigenlijk niet te doen voor een weekendje. Wellicht 5-6 dagen van maken met een tussenstop in Bourg d'oissans voor om 2 dagen te fietsen. Zie mogelijkheden |
Is bespreekbaar maar ga liever naar Italie. _________________ http://www.snapeverymoment.nl/ |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 5 Sep 2013 22:32:38 Onderwerp: |
|
|
bros1987 schreef: | Inschrijving kost zon $7600 voor een team van 4. Heb je uiteraard nog geen reiskosten e.d. dus prijzig zeker. Maar weet niet of je duurder uit zou zijn als je met een camper dezelfde route zou gaan doen ofzo. |
Denk dat dit wel duurder is dan met een camper het land door.
Als ik nu gewoon m'n best had gedaan op school en ambitieus was geweest, had ik het wel kunnen betalen  |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 6 Sep 2013 12:07:39 Onderwerp: |
|
|
Is het niet te laat voor. Ook als je thuis blijft wonen en je gaat ergens voor minimumloon werken kun je dit over een jaar betalen  |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 6 Sep 2013 12:24:58 Onderwerp: |
|
|
MrBrazz schreef: | bros1987 schreef: | Inschrijving kost zon $7600 voor een team van 4. Heb je uiteraard nog geen reiskosten e.d. dus prijzig zeker. Maar weet niet of je duurder uit zou zijn als je met een camper dezelfde route zou gaan doen ofzo.
Is bespreekbaar maar ga liever naar Italie. |
Met Italië bedoel je Dolomitenmarathon of het standaard tripje naar Pedraces. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 6 Sep 2013 13:11:39 Onderwerp: |
|
|
bros1987 schreef: | Is het niet te laat voor. Ook als je thuis blijft wonen en je gaat ergens voor minimumloon werken kun je dit over een jaar betalen  |
Behalve als ik elke maand voor niks collegegeld betaal, zoals nu het geval is.
PS: je kan ook gewoon door de VS fietsen buiten deze toertocht om. Gewoon met een eenvoudig tentje die je overal mag neerzetten. Dan komt er gratis de spanning bij of je levend thuis komt. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 6 Sep 2013 19:14:54 Onderwerp: |
|
|
met beren vechten enzo... |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 6 Sep 2013 19:47:28 Onderwerp: |
|
|
Ben meer bang voor bepaalde mensen. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 6 Sep 2013 20:04:35 Onderwerp: |
|
|
Buzz Lightyear schreef: | bros1987 schreef: | Is het niet te laat voor. Ook als je thuis blijft wonen en je gaat ergens voor minimumloon werken kun je dit over een jaar betalen  |
Behalve als ik elke maand voor niks collegegeld betaal, zoals nu het geval is.
PS: je kan ook gewoon door de VS fietsen buiten deze toertocht om. Gewoon met een eenvoudig tentje die je overal mag neerzetten. Dan komt er gratis de spanning bij of je levend thuis komt. |
moet je ook met een karretje ofzo fietsen met spullen e.d. Zonder begeleiding weet je ook niet precies waar je uit komt misschien wel deels de charme maar krijg dan altijd "the hills have eyes" achtige ideeën |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 6 Sep 2013 20:26:47 Onderwerp: |
|
|
Mocht je een tent meenemen wel ja, maar anders zou het ook met fietstassen kunnen. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 7 Sep 2013 13:22:20 Onderwerp: |
|
|
Buzz Lightyear schreef: | Mocht je een tent meenemen wel ja, maar anders zou het ook met fietstassen kunnen. |
dat lijkt me nu helemaal niks. Kan er slecht tegen als ik vanalles bij me heb ook in de vorm van tassen/rugzak. Misschien eerst maar eens als team een 24 uurs race doen op de Nurnburgring (dit weekend trouwens) voordat je ooit zoiets in je hoofd haalt. |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 8 Sep 2013 19:36:13 Onderwerp: |
|
|
bros1987 schreef: |
Is bespreekbaar maar ga liever naar Italie. |
Met Italië bedoel je Dolomitenmarathon of het standaard tripje naar Pedraces.[/quote]
Beide. _________________ http://www.snapeverymoment.nl/ |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 22 Mei 2014 12:26:47 Onderwerp: |
|
|
zit weer eens nostalgisch te doen en oude berichten terug te lezen. Was toch een mooie dag destijds. Eigenlijk de enige tocht ooit dat we leuk samen hebben kunnen rijden zonder idiote niveau verschillen. Mooie dag was dat. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 22 Mei 2014 12:59:31 Onderwerp: |
|
|
Ja, was een leuke dag. Maar toen ik de Fromberg op moest, zat ik echt helemaal kapot. Gelukkig fietste ik toen alleen, anders voel ik me zo lullig. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 23 Mei 2014 20:14:30 Onderwerp: |
|
|
Buzz Lightyear schreef: | Ja, was een leuke dag. Maar toen ik de Fromberg op moest, zat ik echt helemaal kapot. Gelukkig fietste ik toen alleen, anders voel ik me zo lullig. |
jammer dat het zo ervaren wordt. Wellicht ook aan mensen als Brazz te danken die dat erin moeten wrijven. Hierdoor krijgen we in de tegenwoordige tijd zoiets niet meer van de grond. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 23 Mei 2014 22:30:22 Onderwerp: |
|
|
bros1987 schreef: | Wellicht ook aan mensen als Brazz te danken die dat erin moeten wrijven. |
Ervaar jij dat zo?
Bedoel meer dat het iets is in mezelf dat ik het vervelend vind om de minste van een groep te zijn. Komt door m'n competitieve aard, ik wil overal een wedstrijd van maken en die dan winnen. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 24 Mei 2014 17:53:14 Onderwerp: |
|
|
Buzz Lightyear schreef: | bros1987 schreef: | Wellicht ook aan mensen als Brazz te danken die dat erin moeten wrijven. |
Ervaar jij dat zo?
Bedoel meer dat het iets is in mezelf dat ik het vervelend vind om de minste van een groep te zijn. Komt door m'n competitieve aard, ik wil overal een wedstrijd van maken en die dan winnen. |
ja heb wel vaker het idee dat er al vaker momenten waren waarop mensen hierop zijn afgehaakt. Heb het idee dat het ook bij Jornowski meespeelt.
De minste zijn van een groep is altijd kut dat mag ik nu weer ervaren met de kanonnen van de triatlon  |
|
Terug naar boven |
|
 |
|