Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Wielrennen
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    ethushekkiforum Forumindex -> Ethushekki-sport
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Master Puk
Vuelta "10,11,12,13"/Giro "13"

BerichtGeplaatst: 3 Mrt 2014 18:11:42    Onderwerp: Reageren met citaat

kilometer bedoel je neem ik aan
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 3 Mrt 2014 18:11:42    Onderwerp:

Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 3 Mrt 2014 18:37:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Jornowski schreef:
bros1987 schreef:
Jornowski schreef:
Hoeveel km? Heftig ritje lijkt me.

156. Ging uit van 149 aangezien dat de vorige keer ook zo was maar scheelt toch aanzienlijk dat ik toen op de Kummenaede woonde en nu bij mijn ouders. Zal vast ergens ook nog wat extra's hebben afgelegd maar scheelt al gauw 15 min.

15min verschil lijkt me toch wel een beetje overdreven tussen kummenaede en Kloosterstraat.

keek in die vergelijking meer naar de 7 km. Maar als ik Bart oppik en dan via de Geleenbeeklaan en Van banning naar de Nachtegaal fiets dan verbaas ik me wel eens als ik al 3 km op de teller heb tegen Zuidhof.
Terug naar boven
Jornowski
Tourwinnaar 2011

BerichtGeplaatst: 4 Mrt 2014 20:09:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Is ook niet de meest logische weg om vanuit de Kloosterstraat in de Nachtegaal te komen.
Terug naar boven
Buzz Lightyear
Tourwinnaar 2010

BerichtGeplaatst: 4 Mrt 2014 22:43:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Maar je hebt geen stoplichten.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 5 Mrt 2014 13:23:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Jornowski schreef:
Is ook niet de meest logische weg om vanuit de Kloosterstraat in de Nachtegaal te komen.

met trainen gaat het ook niet altijd om de meest logische weg. Minder stoplichten en voorrangswegen e.d. vermijden is dan vaak van groter belang Wink
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 10 Mrt 2014 13:11:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Ondanks dodelijke vermoeidheid gister wilde ik toch een uurtje de nieuwe fiets uittesten. Echter na 2 km stond ik al lek... Direct maar teruggereden na vervangen van de band. Paar stukjes toch in de tijdrithouding gereden en dan merk je wel dat het qua snelheid enorm scheelt. Houding zelf went op zich ook vrij snel al vraag ik me af of je dat ook na een half uur of langer nog kan zeggen.
Terug naar boven
Buzz Lightyear
Tourwinnaar 2010

BerichtGeplaatst: 10 Mrt 2014 13:57:50    Onderwerp: Reageren met citaat

En hoe gaat het sturen?
Terug naar boven
Jornowski
Tourwinnaar 2011

BerichtGeplaatst: 10 Mrt 2014 20:24:48    Onderwerp: Reageren met citaat

bros1987 schreef:
Ondanks dodelijke vermoeidheid gister wilde ik toch een uurtje de nieuwe fiets uittesten. Echter na 2 km stond ik al lek... Direct maar teruggereden na vervangen van de band. Paar stukjes toch in de tijdrithouding gereden en dan merk je wel dat het qua snelheid enorm scheelt. Houding zelf went op zich ook vrij snel al vraag ik me af of je dat ook na een half uur of langer nog kan zeggen.

Merk je ook als je onderin de beugel rijdt, vind die houding alleen niet relax.
Terug naar boven
Buzz Lightyear
Tourwinnaar 2010

BerichtGeplaatst: 10 Mrt 2014 21:38:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb je al eens op zo'n fiets gezeten, jornowski?
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 11 Mrt 2014 08:38:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Buzz Lightyear schreef:
En hoe gaat het sturen?

heb uiteraard maar 2 km erop gereden waarvan een paar honderd meter in "de houding" Het enige waar je even overheen moet is het idee dat je geen remmen direct bij de hand hebt. Verder heb ik het idee dat het goed te doen is en je gewoon links en rechts kan sturen ermee. Denk alleen niet dat ik nu al een (flauwe) bocht zou nemen in die houding,
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 11 Mrt 2014 15:35:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb me officieel afgemeld bij WTC Grensland als lid. Zat er al een tijdje aan te komen maar wilde het nu eigenlijk definitief af handelen. Afgelopen weekend begon hun "wegseizoen" Ga komende zondag nog mee als soort afscheid. Ga liever met de triatlonclub fietsen op zondag.
Terug naar boven
Jornowski
Tourwinnaar 2011

BerichtGeplaatst: 11 Mrt 2014 16:59:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Buzz Lightyear schreef:

Nee, bedoelde meer dat als je in de beugel rijdt, ook al veel verschil uitmaakt maar dat ik die houding ook al niet echt fijn vind.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 12 Mrt 2014 07:35:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Jornowski schreef:
Buzz Lightyear schreef:

Nee, bedoelde meer dat als je in de beugel rijdt, ook al veel verschil uitmaakt maar dat ik die houding ook al niet echt fijn vind.

onder in de beugel rijdt je meestal ook niet voor de lol.
Terug naar boven
Buzz Lightyear
Tourwinnaar 2010

BerichtGeplaatst: 12 Mrt 2014 21:51:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik rijd nooit in de beugel, zelfs niet bergaf (maar dat zegt bij mij niet veel). Heb het idee dat ik dan in andere houding zit dan iemand anders, misschien te grote fiets?
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 13 Mrt 2014 13:08:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Buzz Lightyear schreef:
Ik rijd nooit in de beugel, zelfs niet bergaf (maar dat zegt bij mij niet veel). Heb het idee dat ik dan in andere houding zit dan iemand anders, misschien te grote fiets?

heb je geen meting gehad destijds toen je hem kocht? daar zou het aan kunnen liggen.

Gister vanwege het idioot goede weer na de schouw van het huis nog even stukje gaan fietsen met de Cube. Nu langere stukken in de TT-houding en dat went heel erg snel. Je merkt echt dat het veel uitmaakt qua aerodynamica en dat je veel makkelijker snelheid maakt. In de TT-houding kan je makkelijk 35 rijden op duurtempo. Maar merkt wel dat je last krijgt in schouders/nek door de houding. Maargoed dat gaan we volgende week meten.

Jammer dat ik na 21 km weer lek stond en dus na vervangen van de band maar langs Wijnen reed. Ook had ik last van mijn onderarmen door de beugels. Vroeg in de winkel of er niks zachters voor was. Bleek dat ik de "softpads" wel erbij had gekregen in een zakje maar dit totaal over het hoofd heb gezien en met mijn armen op de keiharde steunen heb gereden. Moesten ze wel weer om lachen daar.

Hopelijk dit weekend nog eens rijden ermee en als ik dan weer lek rijdt dan gaan ze me de velg maar controleren of een nieuw wiel leveren
Terug naar boven

Geplaatst: 13 Mrt 2014 13:08:49    Onderwerp:

Terug naar boven
Master Puk

BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2014 21:29:35    Onderwerp: Reageren met citaat

wel weer iets voor jouw om dat te vergeten
Terug naar boven
Buzz Lightyear
Tourwinnaar 2010

BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2014 21:38:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja, een gebruiksaanwijzing bij een fiets is blijkbaar te veel gevraagd Wink
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 15 Mrt 2014 17:09:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Gister wilde ik de fiets klaarzetten voor vandaag was ie alweer plat achter! direct met het wiel naar Wijnen gesneld waar ze hem nog hebben kunnen nakijken voor sluitingstijd. Band die erin zat was zowieso niet goed. Kreeg hem gratis vervangen en ook 2 binnenbandjes vergoed als service. Niet met hem geweest vandaag vanwege de vieze wegen maar hopelijk is het lek probleem nu opgelost.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 22 Mrt 2014 21:22:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Gistermiddag bij Bike Medical geweest voor de metingen. had de Cannondale en de nieuwe Cube meegenomen. Dik 3 uur bezig geweest met allemaal test en metingen. Eerst lichamelijk onderzocht en gemeten en daarna heeft ie allemaal aanpassingen gedaan aan de fiets. Bart heeft dat ook al eens gedaan en die was er erg tevreden over. Vooral de houding van de Cube is flink aangepast dmv korter stuurpen e.d. Zelfs de plaatjes van de schoen heeft ie aangepast zodat ik een betere ronde cirkel maak in de omwenteling. op de computer kon hij het verschil laten zien aan de hand van opgenomen beelden. In de oude positie zat er een dood punt in de omwenteling wat er nu uit is gehaald. Benieuwd of het echt merkbaar is in de praktijk. Zowieso erg interessant allemaal.
Terug naar boven
Buzz Lightyear
Tourwinnaar 2010

BerichtGeplaatst: 23 Mrt 2014 13:11:36    Onderwerp: Reageren met citaat

bros1987 schreef:
In de oude positie zat er een dood punt in de omwenteling wat er nu uit is gehaald.

Heb je een ovaal kettingblad gekregen? Wink

Hoeveel kost zo'n grap bij Bike Medical?
Terug naar boven
Master Puk

BerichtGeplaatst: 23 Mrt 2014 15:00:38    Onderwerp: Reageren met citaat

ja is wel mooi hoe wetenschap... de prestatie kan beinvloeden
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 24 Mrt 2014 08:50:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Buzz Lightyear schreef:
bros1987 schreef:
In de oude positie zat er een dood punt in de omwenteling wat er nu uit is gehaald.

Heb je een ovaal kettingblad gekregen? Wink

Hoeveel kost zo'n grap bij Bike Medical?

Kostte ā‚¬135 voor de metingen e.d. Was al 35 vanaf (dus eigenlijk 170) omdat hij 35 euro kon verekeningen met de zorgverzekeraar onder de noemer "Physiotherapie" Kwam wel nog wat bij omdat ik de stuurpennen die hij erop had gezet direct gekocht heb anders moesten de oude er weer op en moest ik zelf de nieuwe via Wijnen ofzo bestellen en laten erop zetten.
Terug naar boven
Buzz Lightyear
Tourwinnaar 2010

BerichtGeplaatst: 24 Mrt 2014 19:16:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Valt me nog mee, had het een stuk duurder verwacht.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 25 Mrt 2014 13:26:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Buzz Lightyear schreef:
Valt me nog mee, had het een stuk duurder verwacht.

denk dat het inderdaad erg meevalt. Staat wel hoog aangeschreven want alle triatlon-toppers zijn bij hem geweest. Bas Diederen e.d. Ook komt Rob Ruygh bij hem voor physio behandelingen dus zal geen kwakzalver zijn.
Terug naar boven
Master Puk

BerichtGeplaatst: 25 Mrt 2014 20:49:17    Onderwerp: Reageren met citaat

kijken of het voor jouw ook genoeg oplevert
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 26 Mrt 2014 13:23:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Master Puk schreef:
kijken of het voor jouw ook genoeg oplevert

ben benieuwd. Nog weinig gedaan op de fiets voor mijn idee. Hopelijk als de klok vooruit gaat dat er meer getraind kan worden. Baan gaat ook weerbeginnen. Naast de "spielerei" op maandag wil ik op dinsdag de competitie mee gaan fietsen voor snelheid te creƫren.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 29 Mrt 2014 16:10:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Vandaag kwam Brazz voor het eerst buiten spelen. Zelfs leek het er even op dat Jornowski zou aansluiten maar uiteindelijk toch maar niet. Rondje Slingerberg gedaan. Niet te gek met oog op Venloop morgen. Wel even goed aangezet op het laatste stuk van de Slingerberg wat me op het idee bracht om een segment aan te maken voor se Slingerberg vanaf de laatste bocht tot boven. Blijk daar 8e van de 1980 te staan met een uitspatting van vorig jaar toen ik ruim 31,5 omhoog sprintte. Vlak achter Ten dam en voor mensen als Reinier Honig Wink
Terug naar boven
Buzz Lightyear
Tourwinnaar 2010

BerichtGeplaatst: 30 Mrt 2014 20:40:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Vandaag ook gefietst, 75 km. Maar viel me vies tegen. Had gedacht dat het hardlopen me nog wat zou helpen, maar blijkbaar niet.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 31 Mrt 2014 12:09:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Buzz Lightyear schreef:
Vandaag ook gefietst, 75 km. Maar viel me vies tegen. Had gedacht dat het hardlopen me nog wat zou helpen, maar blijkbaar niet.

Mooie route. Rondje Loorberg-Camerig zag ik. Ik merkte vorige winter wel dat het hardlopen me had geholpen in de hogere hartslagzones. Hardlopen doe je al snel in hogere zones dus die zijn wel beter getraind. Je hebt echter wel vooral gerend en niet echt erbij gefietst. Dan zal het minder merkbaar zijn.
Terug naar boven
Jornowski
Tourwinnaar 2011

BerichtGeplaatst: 31 Mrt 2014 19:45:22    Onderwerp: Reageren met citaat

bros1987 schreef:
Vandaag kwam Brazz voor het eerst buiten spelen. Zelfs leek het er even op dat Jornowski zou aansluiten maar uiteindelijk toch maar niet. Rondje Slingerberg gedaan. Niet te gek met oog op Venloop morgen. Wel even goed aangezet op het laatste stuk van de Slingerberg wat me op het idee bracht om een segment aan te maken voor se Slingerberg vanaf de laatste bocht tot boven. Blijk daar 8e van de 1980 te staan met een uitspatting van vorig jaar toen ik ruim 31,5 omhoog sprintte. Vlak achter Ten dam en voor mensen als Reinier Honig Wink

Ik zondag nog een rondje gemaakt wat bedoeld was als 'rustige voorbereiding' op de NK voorronde die ik later die dag moest spelen. Niets was minder waar, 29,8 km/u gemiddeld en behoorlijk kapot toen ik thuis was. Gelukkig nog een paar uurtjes kunnen herstellen voor de wedstrijden in de avonduren.
Terug naar boven
Buzz Lightyear
Tourwinnaar 2010

BerichtGeplaatst: 31 Mrt 2014 20:02:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Welke NK voorronde?
Terug naar boven
Jornowski
Tourwinnaar 2011

BerichtGeplaatst: 31 Mrt 2014 20:04:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Badminton
Terug naar boven
Buzz Lightyear
Tourwinnaar 2010

BerichtGeplaatst: 31 Mrt 2014 20:07:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Ok, ik schrok al. Wink
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 1 Apr 2014 07:16:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Jornowski schreef:
bros1987 schreef:

Ik zondag nog een rondje gemaakt wat bedoeld was als 'rustige voorbereiding' op de NK voorronde die ik later die dag moest spelen. Niets was minder waar, 29,8 km/u gemiddeld en behoorlijk kapot toen ik thuis was. Gelukkig nog een paar uurtjes kunnen herstellen voor de wedstrijden in de avonduren.

Hier snap ik dus weinig van om meerdere redenen. Buiten het feit dat je zaterdag afbelde om een uurtje met Brazz en mij te fietsen met o.a. als redenen nog hoofdpijn van stukje rennen vrijdagavond en rustigaan doen ivm met de NK voorronde ga je dan op de dag zelf wel fietsen en dan ook nog zo hard. Snap ik helemaal niks van. 29,8 is echt gruwelijk hard als je alleen hebt gereden en ook nog een klim hebt gehad in Geulle. Laten we zo zeggen als je dat kan hoef je ook nooit meer zorgen te maken om eens een rondje met mij te gaan fietsen als je bang bent dat je basis fietsconditie niet goed genoeg is. Ik heb het in elk geval nog niet gemiddeld gehad dit jaar na een training Wink
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 2 Apr 2014 12:07:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Maandag dik uurtje op de Cube gereden. Niet lek gereden deze keer dus dat scheelt al. Merkt wel dat de houding na de meting echt super is en dat ik de kracht echt maximaal kan overbrengen. Zit wel een maar aan want zodra ik uit de TT houding ga ben je de kracht ook kwijt. In gewone zitpositie heb ik het gevoel totaal de kracht niet kwijt te kunnen. Op zich logisch maar wordt dus trainen op de houding aangezien ik na een dik uur waarvan max de helft in positie toch wel wat spierpijn te merken was al.

Gister eerste baanwedstrijd. Aparte opzet. Ad Wijnands kwam weer debiel doen met wat tips. Moet zeggen de nieuwe baanleider probeerd er wel echt wat van te maken maar ik hoef niet zigzaggend over de baan te rijden een kwartier lang om het gevoel me de baan te krijgen. Snap dat ze mensen kennis willen laten maken maar plan dan een kwartiertje van te voren in voor mensen die dat ook echt willen. Laatste half uur werd het ouderwets gas geven en lekker constant tussen de 45-50 kunnen rijden. 1 keer de kop overgenomen maar zoals bekend is het dan vrij snel klaar. Laatste 2 rondjes laten lopen omdat ik geen zin heb in een sprint met kamikazes.
Terug naar boven
Buzz Lightyear
Tourwinnaar 2010

BerichtGeplaatst: 2 Apr 2014 16:22:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Ben je ook al omhoog gereden met die fiets?
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 3 Apr 2014 12:08:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Buzz Lightyear schreef:
Ben je ook al omhoog gereden met die fiets?

je bedoeld bergop? Niet specifiek een klim maar achterlangs Geulle e.d. loopt het wel beetje op. Op stukken van 4-5% haal je meer kracht uit de traditionele tijdrithouding. Dus gewoon doorstampen. Als het echt steil zou worden moet je wel een "normale" houding aannemen op de zijgrepen. Bovenop het stuur in het midden gaat praktisch niet vanwege het opzetstuur. Voordeel is wel dat je ook nog onderin de beugel kan rijden wat vooral voor afdalingen beter is omdat sturen met een echt tijdritstuur nog een ander verhaal is.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 14 Apr 2014 12:14:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Vanavond een poging doen om de baantrainingen weer op te starten. Animo is nog erg laag voorlopig. Ralf de organisator kan vanwege werk nog niet in april. Voor vanavond voorlopig Quix, Dimi en 2 jeugdrennertjes van de Bergklimmers die mee komen rijden naast mezelf en misschien iemand van de Triatlon club die ook beginnend fietser is.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 17 Apr 2014 12:12:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Baantraining maandag had een vrij summiere opkomts. Waren met z'n 4-en. Quix en Dimi en een jeugdrenner van de Bergklimmers die altijd meer show maakt dan fietst. Maargoed moet ergens beginnen dus gewoon lekker wat rondjes gedraaid. Volgende keer neem ik de TT-fiets mee zodat ik aan de houding kan werken

Gister loodzware klimtraining gedaan, deels met Bart. Kreeg een bloedneus bovenaan 1e keer Slingerberg en mede daardoor (maar vooral door slechtvallend eten) moest Bart naar huis. Ikzelf heb 3x de Schweikser gedaan 8x de Slinger en 3x de Snijdersberg. Vooral dat laatste was dodelijk. 3x op en af. Omlaag en dan door het tunneltje en direct daarna draaien en klimmen tot bij de kruising boven en dan weer omlaag. Das 3x Snijders omhoog binnen 7-8 minuten en dat voel je echt gigantisch. Ga ik vaker doen.
Terug naar boven
Buzz Lightyear
Tourwinnaar 2010

BerichtGeplaatst: 17 Apr 2014 16:50:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Klinkt idd zwaar.

Dus Bart moest naar huis vanwege jouw bloedneus?
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 18 Apr 2014 12:13:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Buzz Lightyear schreef:
Klinkt idd zwaar.

Dus Bart moest naar huis vanwege jouw bloedneus?

niet letterlijk. Had kort voor vertrek gegeten en heeft al lange historie met maagproblemen. Blijkbaar viel de 1e Slingerberg niet zo goed omdat de hartslag voor het eerst omhoog ging. Ik kreeg toevallig een bloedneus en dat hielp niet mee bij het "zich slecht voelen" Hij moest bijna overgeven dus is daarna maar vertrokken. In hoeverre het bloed een rol speelde hierin is moeilijk aan te geven
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 29 Apr 2014 12:17:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Gister met de TT-fiets op de baan getraind met Quix en consorten. Hadden nu 6 man na de 4 van de eerste training. Zijn dus gestaag in opmars Wink Heb zeker 45 minuten alleen het kopwerk gedaan wat een uitermate goede training was qua houding e.d. Bleek toch dat ik echt wel inhoud heb aangezien het gemiddelde toch ruim boven de 34 lag terwijl ik dit dus vooral zelf heb gedaan. Alleen laatste 5 minuten de gaskraan volledig opengedraaid en versnelt tot rondjes van 45 per uur waardoor ik iedereen van kop af uit het wiel rijdt. Blijft leuk gevoel ook al weet ik ook wie ik lostte Wink
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 5 Mei 2014 12:08:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Buzz wat waren de obstakels in Maastricht gister? Strava-titel lokt deze vraag uit natuurlijk
Terug naar boven
Buzz Lightyear
Tourwinnaar 2010

BerichtGeplaatst: 5 Mei 2014 13:41:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Sander zou eens de weg wijzen. Hij wilde via Mesch fietsen en wist alleen de weg via Maastricht. Maar dat bleek wel even tegen te vallen. Op een gegeven moment zijn we zelfs met de fietsen op de schouder een loopbrug over de A2 moeten oversteken.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 6 Mei 2014 12:22:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Buzz Lightyear schreef:
Sander zou eens de weg wijzen. Hij wilde via Mesch fietsen en wist alleen de weg via Maastricht. Maar dat bleek wel even tegen te vallen. Op een gegeven moment zijn we zelfs met de fietsen op de schouder een loopbrug over de A2 moeten oversteken.

beetje zoals ik dus de wegen kende allemaal met de Gold Race ook een werelds succes. Achteraf ging daar alles fout wat fout kon gaan. Heerlijk.
Terug naar boven
Master Puk

BerichtGeplaatst: 7 Mei 2014 19:50:03    Onderwerp: Reageren met citaat

ah ja het uitzicht was in elk geval mooi
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 8 Mei 2014 12:13:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Master Puk schreef:
ah ja het uitzicht was in elk geval mooi

en we hebben Joop gezien Cool
Terug naar boven
Buzz Lightyear
Tourwinnaar 2010

BerichtGeplaatst: 8 Mei 2014 13:38:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Op dat moment had ik bijna iets anders gezien...De inhoud van m'n maag welteverstaan.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 9 Mei 2014 07:19:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Buzz Lightyear schreef:
Op dat moment had ik bijna iets anders gezien...De inhoud van m'n maag welteverstaan.

kan me goed voorstellen hoe je je voelde op dat moment. Gelukkig nog goed gekomen voor de rest van de dag
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 11 Mei 2014 13:17:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Vandaag met windkracht 6 tegen liggen boksen. Pff wat een ellende is dat dan. Gelukkig vanaf Eijsden eindelijk mee maar waren echt levensgevaarlijke rukwinden bij. Vanaf Eijsden tot Maastricht mochten we niet over het fietspad vanwege de marathon van VisƩ. waren dus verplicht over de grote weg te rijden tot grote ergernis van vele auto's
Terug naar boven
Buzz Lightyear
Tourwinnaar 2010

BerichtGeplaatst: 11 Mei 2014 17:31:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Ben je alleen gegaan? Zie geen Bart of Pim bij je Strava activiteit.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 12 Mei 2014 07:59:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Buzz Lightyear schreef:
Ben je alleen gegaan? Zie geen Bart of Pim bij je Strava activiteit.

Als het goed is staat Bart er gewoon bij.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 16 Mei 2014 07:17:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Gister 100 km op de TT-fiets gedaan. Was de langste afstand tot nu toe op die fiets en moet zeggen dat het wel goed ging. Op einde toen ik via Beek terugkwam wel nog bijna een "fittie" met twee kutjongeren op een scooter die voor de lol een schijnbeweging maakten alsof ze me wilde aanrijden. Werd helemaal gek. Jammer genoeg draaiden ze niet om maar bleven ze wat schelden op afstand. Laffe figuren. Hoef maar even a la Dumpert de controle te verliezen en kan me invalide rijden daar.
Terug naar boven
Buzz Lightyear
Tourwinnaar 2010

BerichtGeplaatst: 16 Mei 2014 15:07:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Wie is Dumpert? Of doel je op een filmpje op de website Dumpert?
Waren het Marokkanen?
Terug naar boven
Master Puk

BerichtGeplaatst: 17 Mei 2014 10:58:01    Onderwerp: Reageren met citaat

filmpjes van dumpert uiteraard
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 19 Mei 2014 12:12:57    Onderwerp: Reageren met citaat

zoals inmiddels wel duidelijk zoals bepaalde filmpjes op dumpter/youtube met van die faalhazen.

Zaterdag eigenlijk voor de eerste keer dit jaar het idee dat ik echt lekker fietste en ook vooruitgang had geboekt. Met Bart en Pim richting Aubel gereden in heerlijk weer. Pim heeft 99% van de tijd in de wielen gezeten omdat ie naar eigen zeggen ook niet harder kon. Achteraf was ie ook vrij kapot zei die. Ikzelf bleef gewoon gas geven zonder echt er moeite voor te hoeven doen. Op de Loorberg hield ik me koest en liet beide rijden maar ik had als doel om vanaf de laatste bocht vol tot de top door te trekken om de top 10 te halen. Dit lukte ook nog met een 9e plek wat neerkomt op 34 gemiddeld. Waren paar fietsers die niet wisten wat ze meemaakten daar toen ik langs kwam op het buitenblad. Heerlijk gevoel om weer over zon macht in de benen te beschikken.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 20 Mei 2014 12:30:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Gister na afloop van de baan een klapbad gekregen op het terras! Geen idee hoe dat kan. Enige verklaring is dat ie al vrij hard is opgepompt en de lucht in de band veranderd door de luchtdruk buiten.
Terug naar boven
Buzz Lightyear
Tourwinnaar 2010

BerichtGeplaatst: 20 Mei 2014 15:15:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Is de knal dan ook heel hard?
Heb je geluk dat het niet onderweg is gebeurd.
Terug naar boven
Master Puk

BerichtGeplaatst: 20 Mei 2014 20:09:38    Onderwerp: Reageren met citaat

ja wilde ik al zeggen.... voor hetzelfde geld lig je op je gezicht
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 21 Mei 2014 12:05:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Knal was zeker hard. Wel apart want tijdens de rit was er ook al een klapband bij het broertje van Dimitri. Denk zelf dat het met weer te maken had dat de luchtdruk veranderde en dus ook de lucht in de banden. Andere verklaring heb ik er niet voor.
Terug naar boven
Buzz Lightyear
Tourwinnaar 2010

BerichtGeplaatst: 21 Mei 2014 18:15:49    Onderwerp: Reageren met citaat

bros1987 schreef:
Wel apart want tijdens de rit was er ook al een klapband bij het broertje van Dimitri.

Jammer dat het niet bij Dimitri zelf was
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 21 Mei 2014 20:06:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Zeik. Net voordat ik wilde vertekken weer een klapband gehad... Geen idee hoe dat kan. Hele planning en motivatie natuurlijk weg voor de dag. Morgen breng ik het wiel naar Wijnen om helemaal na te kijken en direct maar nieuwe buitenband. Geen idee hoe dit ineens kan. Misschien dat de fiets binnen staat?
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 23 Mei 2014 20:16:24    Onderwerp: Reageren met citaat

2e klapband is verklaard. Had de band dubbel zitten rond het ventiel. Toen ik hem oppompte tot 7,5 Bar is dat nog even goed gegaan maar knapte dus toen toch. Gelukkig nog voordat ik vertrokken was achteraf

Vandaag mijn bidonhouders voor achter het zadel op de TT-fiets laten zetten. Heb nu dus 4 bidonhouders wat wel genoeg moet zijn voor 90 km volgende week.
Terug naar boven
Buzz Lightyear
Tourwinnaar 2010

BerichtGeplaatst: 23 Mei 2014 22:31:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat zijn er veel. Dus twee op de traditionele plek en twee achter het zadel? Gebruik je gewone halve liter bidons?
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 24 Mei 2014 17:54:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Buzz Lightyear schreef:
Dat zijn er veel. Dus twee op de traditionele plek en twee achter het zadel? Gebruik je gewone halve liter bidons?

gebruik 0,75L bidons. Echter is 1 plek ingeruimd voor een speciale bidon met reservemateriaal dus heb eigenlijk 3x 0,75L mee volgende week.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 29 Mei 2014 18:19:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Gister nog baantraining gehad voor het eerste met de triatlonclub. Op begeven moment ging iemand op kop rijden en die heeft een half uur lang 43-44 gereden zonder van kop te komen. Bleek Bob Martens te zijn. Ongelofelijk wat die vent kan rijden. Iedereen zat gewoon af te zien in zijn wiel. Wel even lekker nog om eventjes diep te gaan en nu rusten tot zondag.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 6 Jun 2014 12:15:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Heerlijke ochtendtraining gedaan. Wilde gisteravond eigenlijk gaan fietsen maar rond 15.30 begon het ineens flink te regenen. Bedacht me toen dat als ik doorwerkte ik vandaag later kon beginnen en dan wat fietsen. Zo gezegd zo gedaan 3 uur extra gewerkt en vanmorgen om 6 uur de fiets op. Zelden zo relaxed gefietst. Bijna geen verkeer en heerlijke temperatuur. Conditioneel ook toppie aangezien ik bijna 31 gemiddeld had op de Garmin (30,1 volgens Strava incl. stoplichten) en de hartslag gemiddeld rond de 148 lag. Maandag Ardennen test om te zien of ik mijn huidige conditie ook bergop kan benutten.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 14 Jun 2014 18:26:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Voor het eerst in 8 dagen getraind na ziek, zwak en misselijk te zijn geweest. Ook gister voelde ik me nog niet jofel maar eenmaal op de fiets ging het wel lekker. Hartslag was wel wat hoger her en der en je voelde wel dat de power even wat minder is maar de basis is zo sterk dat ik wel vrij snel terug kan komen op beetje niveau. Ook nu al paar prikjes gegeven wat zelfs resulteerde in een 9e tijd overall op de Dennenberg via het steile deel.

Nu training hervatten richting Italiƫ is al over 3 weken. Heb echt bijna geen kut geklommen dit jaar. Met nog 2 weekends tegaan waarvan zaterdag de sprint triatlon ook weinig echte opties meer voor super zware klimtrainingen. Zullen maar gewoon gaan en zien waar het schip strand.
Terug naar boven
Master Puk

BerichtGeplaatst: 15 Jun 2014 14:39:01    Onderwerp: Reageren met citaat

ah gwn een goede basis....komt het wel goed
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 16 Jun 2014 12:06:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Conditie is weinig mis mee. Ondanks dat ik nog niet de echte macht terug voelde het PR verpulverd op de Cote de Richelle. Buzz kent hem nog wel als de klim waar hij als een idioot aanging tijdens de eerste KBK. Brazz evenaarde zijn oude PR waar ik nog zon 15 sec onderdook. Gevoel is dus wel goed.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    ethushekkiforum Forumindex -> Ethushekki-sport Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Pagina 5 van 5

Ga naar: