Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Trainingstopic
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 14, 15, 16  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    ethushekkiforum Forumindex -> Ethushekki-sport
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 22 Jun 2010 10:15:17    Onderwerp: Trainingstopic Reageren met citaat

Aangezien er in diverse topics al verwijzingen naar worden gemaakt lijkt het me verstandig om er een topic over te maken. Hier kan MrBrazz dus al zijn verhalen kwijt over eventuele herten die hij tegenkomt tijdens Posbank-trainingen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 22 Jun 2010 10:15:17    Onderwerp:

Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 22 Jun 2010 10:16:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Vanavond ga ik mijn "comeback" maken op de wielerbaan van Geleen om snelheid op te doen voor de Henk Lubberding Classic begin september waar ook MrBrazz ten tonele zal verschijnen. Zal nog wel even berichten over de afloop.
Terug naar boven
MrBrazz
Giro "11-12"

BerichtGeplaatst: 22 Jun 2010 17:19:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Vandaag op het werk een gezondheidstest gehad. Bij deze deel ik de resultaten.

Lengte: 186 cm
Gewicht: 75 kg
Bloeddruk: 136/76
BMI: 21.7
Impendantie: 17,6%
Longfunctie druk: 4,38
Longfunctie capaciteit: 5,7 l.
Glucose: 4,5
Cholesterol: 4,6
Conditie: Goed

Volgens de mensen aldaar schitterende cijfers (maar dat krijg je met ambtenaren). Ikzelf zie nog zeker dingen die beter kunnen. Zo moet mijn vetpercentage gewoon verder omlaag. Dat komt vanzelf als ik mijn streefgewicht van 72kg bereik. Daarnaast kracht van de longen kan beter. Zit boven de gemiddelde capaciteit, maar onder de gemiddelde druk. Met andere woorden, meer intervaltrainingen inlassen. En dat gaat zeker gebeuren. Conditie moet natuurlijk ook nog verder naar Zeer Goed ipv goed. Zal nu wel bovenin bij Goed, dus ook dat komt wel goed met de trainingen voor de boeg. Ook voedingsadvies van dieetiste gekregen wat te eten/drinken voor tijdens en na training.

Verder nog wel een leuke anekdote annex grap. Werd geprikt voor suiker en cholesterol. Zeg ik tegen die man: ''Hoe laag moet cholesterol precies zijn.'' Zegt hij: ''Niet zo laag mogelijk in ieder geval, want je lichaam heeft Cholesterol nodig, alleen niet teveel.'' Mijn reactie: ''O, dat is dan net zoiets als alcohol, je hebt het wel nodig, maar teveel is ook weer niet goed.'' Had de reactie van die man moeten zien. Schitterend gewoon.

Ik ga me nu voorbereiden op de intervaltraining op de Posbank. Denk aan een mooie training van 5x beneden tot boven (3.25km) en de laatste 1.25 waar het steil wordt, maximaal. Maar dat moet ik me nog maar ens bedenken hoe ik dat ga doen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam Yahoo Messenger MSN Messenger
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 22 Jun 2010 21:11:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Zojuist terug van mijn comeback op de baan. Hierbij werd afzien weer in een nieuw perspectief gesteld. Geen moment onder de 185 vanaf de neutralisatie. Na 45 minuten had ik het moeilijk en leek te moeten breken maar gelukkig viel het nog even stil waarna ik het laatste kwartier vol kon maken. 41,5 gemiddeld. Beloofd veel voor het najaar als ik nu al meekan.

@MrBrazz: Impendantie wat een geweldig woord voor vetpercentage. 17,6 kan ik me eigenlijk nauwelijks voorstellen als je ziet hoeveel je bent afgevallen. Hoewel afvallen natuurlijk iets anders is dan vet kwijtraken. Maar dan nog.
Terug naar boven
MrBrazz
Giro "11-12"

BerichtGeplaatst: 22 Jun 2010 21:31:50    Onderwerp: Reageren met citaat

bros1987 schreef:
17,6 kan ik me eigenlijk nauwelijks voorstellen als je ziet hoeveel je bent afgevallen. Hoewel afvallen natuurlijk iets anders is dan vet kwijtraken. Maar dan nog.

nee en we kunnen ook niet stellen dat ik minder spieren heb dan voorheen. toen deed ik helemaal niets en nu wel, alleen maar meer. vond de meting met een apparaat in beide handen, en dan je armen strekken, ook vrij arbitrair
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 22 Jun 2010 21:42:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Even een preview ter voorbereiding op de training van komende zaterdag voor MrBrazz en mijzelf in de Ardennen. Zal even een korte beschrijving geven wat we onderweg tegen zullen komen:

Het idee is om de route van Tilff-Bastenaken-Tilff grotendeels te volgen vanuit Esneux waar we ergens een plekje in de schaduw moeten zien te vinden voor de auto. Van daaruit volgen we een tijdje de N633 totdat we onderaan de Oneux komen. Hier gaat de oorspronkelijke route naar rechts omhoog terwijl we ook nog een km of 2 rechtdoor kunnen en de Chambralles nemen. Beide komen volgens de map op hetzelfde punt uit wat ik nodig zal hebben voor de herkenning. Beslis maar welke we pakken mijn voorkeur gaat op basis van mijn ervaring met de Chambralles uit naar de Oneux:

Van hieruit wordt er kort gedaald alvorens de Werbomont en de L'ancienne Barriere elkaar kort opvolgen. Deze twee lopers zijn uitstekend om een lekker ritme te volgen maar kunnen ook dodelijk zijn als je te hard van stapel loopt. Tijdens Tilff zelf vormden zich hier groepjes die lekker tempo reden. Zaterdag zullen we het zelf moeten doen op deze twee lopers:

Hierna volgt een razendsnelle afdaling waar vooral goed op de weg gelet moet worden vanwege de gaten al is het wegdek aanzienlijk verbeterd tenopzichte van andere jaren. Hierna wordt de St. Jacques beklommen waarvan geen profiel te vinden is. Deze klim is er een in meerdere etappes die vooral na een steil begin wat afvlakt naar een stuk waar ik mij ieder jaar vergallopeert heb door te hard te rijden en me tegen te komen op het laatste steilere deel. Na weer een lange afdaling komen we aan de voet van de Wanne die overgaat in de Wanneranval. Lelijke klim die lang doorblijft trekken tot aan de top.

Hierna volgt een levensgevaarlijke afdaling waar elk jaar weer mensen de bocht uit vliegen en dit jaar weer een man is verongelukt door op een tractor te klappen. Van te voren al gewaarschuwd dus! Onderaangekomen in Stavelot dokker je over de kasseien van het centrum. Hier zijn twee opties: Over de grote weg de Haute Levée volgen of zoals wij gaan doen de route volgen en linksaf slaan naar het onheil der onheil: Cote d'Amermont. De zwaarste klim volgen velen. Zwaarder dan de Redoute:

Na deze belachelijke klim met een belachelijk lange uitloper dalen naar de voet van de Rosier. Een van de bekendste klimmen die kronkelend door de bossen draait en als je kapot zit (zoals ik in de Waalse Pijl) vorig jaar duurt deze klim eindeloos:

Van hieruit de nieuw geasfalteerde afdaling die uitkomt op de grote weg richting Aywalle. Zeker 20km valsplat omlaag waar de wind bepaald of het hemels wordt of een hel. Richting Aywalle duiken de inmense peilers op van de autobaanbrug bij de Redoute en dan volgt de klim waar iedereen altijd op anticipeert

Hierboven is het harken op het valsplatte en na een korte afdaling wordt er nog een toetje aan toegevoegd in de vorm van de Hornay waar je met lege benen nog flink moeite mee kan hebben

Als dit is overleefd wordt je beloond met de mooiste afdaling van de dag waar aan het einde de weg naar Esneux ligt waar als het goed is de auto geparkeerd staat na zon 125km. Er volgt uiteraard ook een verslag hoe het daadwerkelijk is gegaan!
Terug naar boven
MrBrazz
Giro "11-12"

BerichtGeplaatst: 22 Jun 2010 21:53:38    Onderwerp: Reageren met citaat

ziet er mooi uit. we gaan ons dus op de eerste beklimmingen niet helemaal in het rood rijden. bovendien rekening houden dat het 28 graden gaat worden, dus extra veel drinken mee. neem 3 bidonnen mee. volgens de diëtiste is het ook van belang voor de inspanning veel te drinken zodat in het begin de afvalstoffen al snel kunnen worden afgevoerd.

de beklimmingen zeggen me niet direct wat, behalve de wanne en de redoute natuurlijk. ben benieuwd hoe ik ga reageren op deze eerste serieuze test in bergachtig terrein, want zo mogen we dit wel noemen. Dit overstijgt de heuvels van zuid limburg.

Vandaag tijdens de training al flink diep gegaan. 8x Posbank (5 aan begin en 3 aan eind), waarvan de laatste 5x redelijk maximaal (90-95%) en daarnaast nog een flink aantal km's erbij. Uiteindelijk 84km tegen 27.5km/u, gelet op beklimmingen niet misselijk.

Kan natuurlijk nog niet op tegen de hartslagen waarmee Bros heeft rondgefietst, maar na de 8e en laatste keer Posbank had ik toch wel een misselijk gevoel. Ben dus ook vrij diep gegaan vandaag. Donderdag nog rustig 50km doen en dan ben ik klaar voor zaterdag (en zondag niet te vergeten).

Als ik dit alles goed doorkom wordt deze week de week met de meeste km's tot nu toe. verslag komt er uiteraard op te staan zoals bros al aangaf.
Terug naar boven
Jornowski
Tourwinnaar 2011

BerichtGeplaatst: 22 Jun 2010 22:50:50    Onderwerp: Reageren met citaat

bros1987 schreef:
@MrBrazz: Impendantie wat een geweldig woord voor vetpercentage. 17,6 kan ik me eigenlijk nauwelijks voorstellen als je ziet hoeveel je bent afgevallen. Hoewel afvallen natuurlijk iets anders is dan vet kwijtraken. Maar dan nog.

Het eerste en zwaarste wat je kwijtraakt is spiermassa...

BTW, de klim bij Aywaille is een smerige bros, ben hem 2 weken geleden nog opgefietst, evenals de 'loper' naar Stavelot in de omgeving Malmedy vanuit de baraque michel.
Terug naar boven
MrBrazz
Giro "11-12"

BerichtGeplaatst: 23 Jun 2010 07:11:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Jornowski schreef:

Het eerste en zwaarste wat je kwijtraakt is spiermassa...

ja maar dat had ik in eerste instantie al niet, want ik deed helemaal niets aan sport ofzo. dus het kan niet dat ik spieren heb verloren. dat is ook tegenstrijdig met mn verbeteringen op de fiets..

Laatst aangepast door MrBrazz op 24 Jun 2010 08:20:27; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Buzz Lightyear
Tourwinnaar 2010

BerichtGeplaatst: 23 Jun 2010 14:03:22    Onderwerp: Reageren met citaat

MrBrazz schreef:
na de 8e en laatste keer Posbank had ik toch wel een misselijk gevoel. Ben dus ook vrij diep gegaan vandaag

Moest afgelopen zondag mn sprint de daalhemerweg op ook bijna bekopen met een misselijk gevoel.

Ben wel blij dat jullie zaterdag een flinke rit maken, dan zal het tempo zondag hopelijk wat lager liggen.
Terug naar boven
Buzz Lightyear
Tourwinnaar 2010

BerichtGeplaatst: 23 Jun 2010 14:13:23    Onderwerp: Reageren met citaat

MrBrazz schreef:
Ik ga me nu voorbereiden op de intervaltraining op de Posbank.

Is dat die berg als je naar Burger's Zoo gaat? Wink
Terug naar boven
MrBrazz
Giro "11-12"

BerichtGeplaatst: 23 Jun 2010 15:13:44    Onderwerp: Reageren met citaat

ehm nee, want als je naar burgers zoo gaat kom je geen berg tegen. niet als je via de snelweg rijdt in ieder geval. is overigens maar 5 tot 10 min met de auto van mn huis af (burgers zoo) Cool
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 23 Jun 2010 18:51:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Vandaag volledig naar de vaantjes gegaan. Had een halve dag vrij omdat het vanwege verregaande irritaties niet wenselijk was dat ik nog met bepaalde mensen onder 1 dak was vandaag en besloot een lange training te doen. Goed ingesmeerd want factor 7 zonkracht vertrok ik via Spaubeek naar Valkenburg. Daalhemmerweg omhoog en via Margraten naar Mheer. Via Schey omhoog om uiteindelijk naar het Teuvenerbos te dalen. Hierna terug naar de Camerig waar ik al voelde dat het klaar was. Alle kracht was weg en op elk stijgend stukje had ik de kleinste versnelling nodig. Moest alleen nog ruim 40km. Gelukkig een hoop valsplat bergaf bij waardoor ik de grote plaat die ik moest trappen vanwege opkomende kramp kon blijven ronddraaien. Op de terugweg omgereden via Elsloo om de ketting wat bij te laten smeren en het nieuws te vernemen dat mijn fiets was aangekomen. Moet alleen nog gemonteerd worden dus met wat geluk kan ik hem zaterdag nog meenemen.
Terug naar boven
MrBrazz
Giro "11-12"

BerichtGeplaatst: 24 Jun 2010 08:32:58    Onderwerp: Reageren met citaat

begin al aardig mijn ideale gewicht te benaderen. zat vanmorgen op 73.5kg. hoop het voor les deux alpes nog op 72 te krijgen, zodat ik weer wat minder kilo's omhoog hoef te slepen. ga vandaag in ieder geval een klein rondje van kilometer of 50/60 op het gemak doen, zodat de benen klaar zijn voor zaterdag (en zondag).
Terug naar boven
MrBrazz
Giro "11-12"

BerichtGeplaatst: 24 Jun 2010 16:23:42    Onderwerp: Reageren met citaat

52km in deze hitte verlies je toch veel vocht. had het gevoel dat ik constant wind tegen had de laatste 40km en voor het grootste gedeelte was dat ook zo, gelet op de vlaggen langs de weg. steeds schijn van voor. blehhh. maar rustig aan gedaan. 26.5km/u gemiddeld. benen waren nog niet helemaal opperbest, al moet ik zeggen dat ik na een uur wel lekker in begon te komen. rusten tot aan zaterdag.
Terug naar boven

Geplaatst: 24 Jun 2010 16:23:42    Onderwerp:

Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 24 Jun 2010 19:25:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Mijn nieuwe fiets was klaar vandaag en heb hem nog kunnen ophalen om er even een half uurtje op te rijden. Mooiste vond ik tot nu toe het comfartabele stuur wat bij Ridley altijd beter in de hand ligt dan bij mijn Giant. Vooral tijdens het klimmen geeft dit veel rust. Onder in de beugel was even wennen maar dat komt vanzelf. Het rijden met een compact met voorbladen 50/34 zal ook even wennen worden aangezien je sneller moet schakelen naar buitenblad vanwege de wrijving die ontstaat als je de kettingverhouding te scheef trekt. Maar de lichtere versnellingen tenopzichte van mijn oude Giant gaan bergop het verschil geven. Voor de baan en Henk Lubberding zal ik de oude blijven gebruiken denk ik
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 25 Jun 2010 08:04:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Voel me nog verre van fit vanmorgen. Moeilijke nachten met dit weer en een loomheid. Dit heeft vooral te maken met de overgang naar warm weer.
Terug naar boven
MrBrazz
Giro "11-12"

BerichtGeplaatst: 25 Jun 2010 08:20:24    Onderwerp: Reageren met citaat

bros1987 schreef:
Voel me nog verre van fit vanmorgen. Moeilijke nachten met dit weer en een loomheid. Dit heeft vooral te maken met de overgang naar warm weer.

je hebt nog een dag om te herstellen. gebruik die goed zou ik zeggen, want ik voel dat de topvorm eraan begint te komen!
Terug naar boven
Master Puk
Vuelta "10,11,12,13"/Giro "13"

BerichtGeplaatst: 25 Jun 2010 19:21:05    Onderwerp: Reageren met citaat

heb het parcours is bekeken, zitten toch meerdere bekende heuvels/bergen in. Natuurlijk da sprimont LBL (al is deze niet gecatogiseerd, hier ging volgens mij gilbert 2 jaar geleden). Cote de stavelot is dat niet de stockeu of vergis ik me hier. Aywaille is volgens mij de eerste heuvel in de LBL volgens mij niet zo bekend...

Goede voorbereiding op fr zou ik zeggen. Veel suc6
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 25 Jun 2010 19:35:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Sprimont ging Gilbert inderdaad. Stavelot (Spa) is ongeveer het epicentrum van de Ardennen. Van hieruit kun je alle kanten op maar je moet omhoog. Haute Levee zoals in LBL, Amermont zoals wij gaan doen of de Stockeu zoals in de Tour klimmen moet je vanuit Stavelot.
Terug naar boven
MrBrazz
Giro "11-12"

BerichtGeplaatst: 26 Jun 2010 06:26:28    Onderwerp: Reageren met citaat

klaar voor ardennen. over kwartier richting bjorn. Dit is niet echt het weekend van het uitslapen helaas. het leven van een wieleramateur is toch wel hard wat dat betreft haha. versalg en fotos zijn natuurlijk te verwachten...
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 26 Jun 2010 18:54:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Training in de Ardennen zit er weer op. Rond een uur of zeven afgesproken bij mij thuis. Had alle spullen gehaald bij mijn ouders en zag Pim al toeterend over de Rijksweg rijden toen ik bij de Duif voor het stoplicht stond. Dat ik alsnog eerder terplekke was daar kan ik alleen de busstrook voor bedanken. Nadat Pim zijn fiets inelkaar zet (wiel verkeerd om) kunnen we gaan. Ik rijdt richting Angleur om daar af te dalen richting Tilff maar Belgen zouden geen Belgen zijn als om in Esneux te komen ruim 10km omrijden benodigd zijn. Eenmaal daar direct een prachtig plekje gevonden om te parkeren waar ik de volgende keer dan ook weer zal staan.

Na wat te eten vertrokken. Mijn maag voelde de laatste dagen al niet goed en het opgeblazen gevoel bleef ook in het begin. Ik was druk bezig de weg te ontcijferen terwijl Pim vloekend met een ronddansende ketting te maken kreeg die niet goed pakte op zijn kransjes achter. Puik spul daar bij De Pedalleur in Arnhem. Door niet de middels kransjes te gebruiken en zoveel mogelijk of buitenblad of triple te rijden blijft de overlast beperkt. De aanloop naar de 1e klim is altijd wat langer dan verwacht maar de Oneux is wel een mooie klim. Begint lopend met een erg steil einde waar direct een hoge hartslag wordt gehaald. Pim begint op het einde met zijn favoriete bezigheid van de dag en dat is overal net iets harder omhoog rijden dan mij. Via de lopers van Werbomont en L'ancienne Barriere naar de St. Jaques waar we achter een groepje rijden die we de hele dag zijn tegengekomen maar net iets anders rijden dan ons. Via de "makkelijke" kant rijden we de Wanne op waar Pim flink huishoud en uiteindelijk zelfs helemaal uit beeld verdwijnt. Kan zijn dat voor dergelijke acties nog ergens een prijs wordt betaald.

Gewaarschuwd voor de afdaling dalen we naar Stavelot maar de angst om achter mij te moeten rijden blijkt erger te zijn dan de gevaarlijke bochten zelf. Maargoed het is algemeen bekend dat ik een rampzalig bochtenwerk voortbreng dus niets nieuws hier. In het centrum van Stavelot wat kasseitjes waar MrBrazz zich gruwelijk aan ergert aangezien hij dit niet had verwacht. (Lees even mijn preview nog goed door dan) Hierna de Amermont. 21% steil en dit steile werk ligt Pim niet zo en hier blijven we vrijwel samen. Stuur ons nog even de verkeerde weg in wat ook tot grote irritatie leidt maar ik zou MrBrazz zelf de route nogmaals willen zien rijden zonder fouten te maken.

Na de uitloper van de Haute Levee dalen we aan 60 per uur naar de voet van de Rosier. Hier begint Pim toch wel met last te zitten als hij aankondigt dat hij bij me blijft. Een groot teken aan de wand dat het allemaal niet meer zo soepel draait. Toch rijdt hij nog weg maar als ik eenmaal mijn klimritme heb gevonden rijden we zij aan zij naar boven. Dan volgt de lange nieuw geasfalteerde afdaling om daarna de 21km lange weg af te rijden richting Remouchamps. Onderweg nog een motorrijder langs de weg gezien die meer dood dan levend was maar wel al hulp terplaatse was. Gelukkig anders moet je ook nog hulpdiensten gaan bellen en voor de buitenlandse tarieven zou je zon man al kunnen laten liggen.

De Redoute staat nog op het programma en dit blijkt toch weer de standaard reuzendoder te zijn. Ik ken de klim weet dat het zwaar is en hark naarboven. Pim rijdt lang op mijn wiel omdat hij niet naar boven wil kijken omdat dit ontmoedigt maar het laatste steile deel laat ik hem gaan om hem even na de uitloper schreeuwend zijn helm af zie gooien als er een combi van zonnebrandcreme en zweet in een oog loopt. Als zijn ketting dan ook nog overslaat bij het opnieuw vertrekken zijn de scheldkannonades niet van de lucht en enkele wandelaars kijken verschrikt op wat hier dan wel niet aan de hand is.

Om Pim te quoten: "t is klaar. Zijn rug, nek en benen doen pijn en de fut is eruit. Misschien iets meer moeten indelen dan was dat ook wel in orde gekomen. Op de laatste klim in Sprimont moet hij me voor het eerst laten gaan en eigenlijk ligt de streep op het einde dus... Cool

Maar alleen de lange afdaling naar de auto nog voor de boeg en dan zit het erop. 123 km in net iets meer dan 5 uur is in de Ardennen alleen een net gemiddelde. Pim gaat languit op het asfalt liggen om zijn rug te ontlasten en heeft de kracht niet om zelf nog zijn fiets erop te zetten. Kort hierop kunnen we gaan en ik vond het een zeer geslaagde training. Ken de route nou helemaal en erg mooi rondje. Zal zeker nog eens gedaan worden.
Terug naar boven
MrBrazz
Giro "11-12"

BerichtGeplaatst: 26 Jun 2010 19:16:59    Onderwerp: Reageren met citaat

even ter aanvulling mijn verslag. Allereerst ligt De Pedaleur in Doetinchem. Het was inderdaad een verschikking. Kon de tandwielen 4, 5 en 6 achter niet gebruiken..ik denk dat de ketting te groot is voor de tandwielen, want verder zie ik niet wat mis is.

Ik had nog nooit in de Ardennen gereden, dus dit was de eerste kennismaking. Op de Wanne heb ik me inderdaad getest. Ging nog niet maximaal, maar zat er niet ver vanaf. Uiteindelijk bleek dat ik hier 2 minuten voorsprong had op Logic (enige punt waar ik moest wachten en teller gaf bij de auto 2min. verschil aan: 5.05 om 5.03). Heb deze inspanning op het einde moeten bekopen.

Maar het ergste was denk ik wel het afdalen. Had een MTB helm op waardoor ik meer omhoog moest kijken dan nodig. Hierdoor hele dag met pijn in mn nek en schouders gereden. Bovendien werd ik zenuwachtig omdat Logic vaak voor me reed (hij kende de weg) maar de gehele afdaling vaak deed met letterlijk de rem erop. Ik wilde me lekker naar beneden laten vallen, maar dat was niet echt mogelijk. Denk niet dat ik Logic had kunnen lossen in de afdaling, want waren meestal lopers. Zijn 5kg meer zijn dan toch in zn voordeel.

Even terugkomend op de inspanningen op de Wanne. Die moest ik op de Redoute dus zwaar bekopen. In de eerste meters van de Redoute voelde ik kramp opkomen. Ik dacht: O o, als dit maar goed gaat. Uiteindelijk de gehele klim staand gedaan, waardoor het kramgevoel wegebde. Klopt idd dat ik het eerste steile deel niet omhoog durfde te kijken, zo angstaanjagend was de weg. Toch nog even kunnen etaleren dat het bergop wel goed zit, alleen nog wat meer duur trainen.

Laatste berg kreeg ik dan de aangekondigde krampaanval, waardoor ik niet mn benen me niet harder konden laten rijden terwijl dat hartslagtechnisch wel mogelijk was. Had ook overal pijn, nek, rug, ribben en ook de benen. Blij dat ik bij de auto was, moest idd ff liggen, want mn rug kon het niet meer aan. Had ook 0 kracht meer over in de benen. Conclusie dat ik heerlijk heb gefietst, alleen laatste 10km gingen niet van weelde, ondanks dat het een afdaling was haha.
Terug naar boven
Master Puk

BerichtGeplaatst: 26 Jun 2010 20:15:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Als ik het goed lees, is Brazz toch de aanvaller in de vroege ontsnapping. Maar zoals iedereen weet, wint de vroege aanvaller zelden.

Dit blijkt ook weer te klopen en dr. logic oh nee broz wint uiteindelijk.

Hoe was het weer onderweg, niet te warm???
Terug naar boven
MrBrazz
Giro "11-12"

BerichtGeplaatst: 26 Jun 2010 21:15:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Master Puk schreef:
Als ik het goed lees, is Brazz toch de aanvaller in de vroege ontsnapping. Maar zoals iedereen weet, wint de vroege aanvaller zelden.

nou het waren dus geen echte aanvallen. gewoon eigen tempo. alleen de Wanne was dus een aanval. Maar misschien ter vergelijking, ik rij dit rondje pas voor de eerste keer. nog nooit zoveel hoogtemeters te voorduren gehad. Bros rijdt dit rondje zeker al voor de 4e keer ofzo. Bovendien heeft hij veel vaker dit soort afstanden/hoogtemeters gereden.
Terug naar boven
Jornowski
Tourwinnaar 2011

BerichtGeplaatst: 26 Jun 2010 22:03:48    Onderwerp: Reageren met citaat

MrBrazz schreef:
Master Puk schreef:

nou het waren dus geen echte aanvallen. gewoon eigen tempo. alleen de Wanne was dus een aanval. Maar misschien ter vergelijking, ik rij dit rondje pas voor de eerste keer. nog nooit zoveel hoogtemeters te voorduren gehad. Bros rijdt dit rondje zeker al voor de 4e keer ofzo. Bovendien heeft hij veel vaker dit soort afstanden/hoogtemeters gereden.

Jullie hebben toch geen wedstrijd gedaan of wel Shocked
Terug naar boven
MrBrazz
Giro "11-12"

BerichtGeplaatst: 30 Jun 2010 15:48:31    Onderwerp: Reageren met citaat

het is niet t geloven. vandaag WEER een aanvaring op de fiets. 55km training gedaan. wilde langer maar er was een weg afgesloten, waardoor ik niet richting doetinchem kon en dus de kortere route moest nemen!! dat was ergernis nr 1.

nr 2 kwam bijna op het einde van de training. reed in centrum van Velp richting arnhem. best een drukke weg met fietspad op de weg zelf gesitueerd. Reed een maloot in een Oranje shirt op een MTB op het fietspad. Toen ik hem links wilde passeren stuurde hij opeens naar links. ik kon nog net naar rechts sturen om hem rechts in te halen en toen stuurde hij gelijk weer naar rechts!!! MOEST VOL IN DE REMMEN!! Ik riep: HEEJ!! Toen durfde de man te zeggen: ''Kijk toch uit man!" Toen knapte er wat natuurlijk bij mij. Heb de man, al naast hem fietsend voor alles uitgemaakt. Ging vrij ver allemaal. Toen of er niets was gebeurd me rechtgezet en rustig weg gepeddeld.

Overkomt me iedere keer wel zoiets. Pfff. verder was de training wel ok. Behalve het feit dat de eerste 20km het windstil was en WEER op het moment dat ik in open veld kwam de laatste 35km de wind opstak en met windkracht 3 VOL TEGEN blies. Dat is nou ook al de 3de keer op rij dat dat gbeurd. Kortom, je moet mentaal wel erg sterk zijn wil je trainen leuk blijven vinden. Wordt tijd voor een iPod, kan altijd heerlijk trainen met muziek in....
Terug naar boven
MrBrazz
Giro "11-12"

BerichtGeplaatst: 1 Jul 2010 17:32:15    Onderwerp: Reageren met citaat

is het benauwd?? Dacht het wel!! ongehoord zeg. net 2 uur getraind en had laatste 10 min gewoon moeite met het krijgen van genoeg lucht. en qua snelheid niet eens zo gek gedaan vandaag. daarnaast ook bizar veel vocht verloren...mocht je nog gaan vandaag hou er rekening mee!!
Terug naar boven
MrBrazz
Giro "11-12"

BerichtGeplaatst: 6 Jul 2010 14:00:15    Onderwerp: Reageren met citaat

nieuwe outfit voor de zomer is binnen

Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 6 Jul 2010 23:04:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Ziet eruit alsog het zo hoort. Heb je btw de inrichting van de kamer veranderd of wordt ik verward door het spiegelbeeld?

Heb zelf vandaag voor het eerst in jaren intensieve interval gedaan met 2 blokken van 5 maximaal sprints. Na de eerste serie waren de benen helemaal leeg gelopen. Half uur gerecupereerd en daarna kwam ik erdoor maar loeiend zwaar. Wel heerlijk afzien. Morgen herstel/duur anders lopen de benen over tot na de Alpen
Terug naar boven
Buzz Lightyear
Tourwinnaar 2010

BerichtGeplaatst: 7 Jul 2010 14:35:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb even mn fietscomputer gecheckt, en blijkbaar heb ik dit jaar pas 300 km gefietst. Denk dat ik een soort Freire ben.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 7 Jul 2010 15:08:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Buzz Lightyear schreef:
Heb even mn fietscomputer gecheckt, en blijkbaar heb ik dit jaar pas 300 km gefietst. Denk dat ik een soort Freire ben.

Dan bedoel je zeker met weinig kilometers direct meestrijden voor de overwinning Cool

Moet zeggen dat we met het NK toch behoorlijk tempo onderhielden en ook bergop kwam je aardig hard vooruit. Vooral op het valsplatte stuk richting de molen in Genhout kwam je helemaal los Surprised

Mijn eigen kilometerteller(s) is inmiddels nipt over de 4000km heen voor dit jaar. De 11000 van 2005 verbeteren zit er niet meer in maar tegen de 8000 zal het wel gaan worden in dit tempo wat icm met werk toch vrij aardig is te noemen
Terug naar boven
MrBrazz
Giro "11-12"

BerichtGeplaatst: 7 Jul 2010 16:48:18    Onderwerp: Reageren met citaat

bros1987 schreef:

Mijn eigen kilometerteller(s) is inmiddels nipt over de 4000km heen voor dit jaar. De 11000 van 2005 verbeteren zit er niet meer in maar tegen de 8000 zal het wel gaan worden in dit tempo wat icm met werk toch vrij aardig is te noemen

blijkt maar wat voor een trainingsbeest je bent. ikzelf zit na de training van vandaag op 2700 kilometer, met andere woorden 1300km minder dan Bros. Ik heb nog moeite om op doordeweekse dagen, alleen, meer dan 3 uur te trainen. Heb nu speciaal daarvoor een nieuwe Ipod gekocht, zodat ik met muziek kan rijden, dan gaat het beter. we gaan zien of die extra kilometers van Bros hem bergop in de Alpen gaan helpen...
Terug naar boven
Buzz Lightyear
Tourwinnaar 2010

BerichtGeplaatst: 7 Jul 2010 18:54:23    Onderwerp: Reageren met citaat

MrBrazz schreef:
Ik heb nog moeite om op doordeweekse dagen, alleen, meer dan 3 uur te trainen. Heb nu speciaal daarvoor een nieuwe Ipod gekocht, zodat ik met muziek kan rijden, dan gaat het beter.

Dat is idd shit. Ik train ook altijd met mn mp3 speler. Heb je wel in ear oordopjes nodig, ivm wind. En dan nog moet je je speler vrij hard zetten, met als resultaat een lichte piep in het oor nadien. In elk geval bij mij.
Terug naar boven
MrBrazz
Giro "11-12"

BerichtGeplaatst: 7 Jul 2010 19:23:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Buzz Lightyear schreef:

Dat is idd shit. Ik train ook altijd met mn mp3 speler. Heb je wel in ear oordopjes nodig, ivm wind. En dan nog moet je je speler vrij hard zetten, met als resultaat een lichte piep in het oor nadien. In elk geval bij mij.

oordopjes van ipod zijn niet te overtreffen goed...pas bij snelheden boven de 30km/u echt last van de wind.
Terug naar boven
Jornowski
Tourwinnaar 2011

BerichtGeplaatst: 10 Jul 2010 09:01:00    Onderwerp: Reageren met citaat

MrBrazz schreef:
Buzz Lightyear schreef:

oordopjes van ipod zijn niet te overtreffen goed...pas bij snelheden boven de 30km/u echt last van de wind.

Ik train nooit met mp3 speler, vind ik te gevaarlijk en bovendien zie ik de toegevoegde waarde niet zo. Ik geniet al van omgevingsgeluiden en het solide draaien van mijn ketting Wink
Terug naar boven
Buzz Lightyear
Tourwinnaar 2010

BerichtGeplaatst: 10 Jul 2010 20:17:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Jornowski schreef:
Ik geniet al van omgevingsgeluiden en het solide draaien van mijn ketting Wink

Op de Koning van Spanje Wink
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 11 Jul 2010 08:53:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb ook jarenlang niet meer muziek gereden meer vanwege het feit dat ik nooit echt fatsoenlijke MP3's heb gehad. Vroeger reed ik wel eens met minidisc en heb ooit met Quix gereden die een complete CD-speler meenam achterin waar bij iedere bobbel in de weg de CD oversloeg en hij moest stoppen...

Maar heb gister voor het eerst met de I-pod touch gereden en de kwaliteit van de oortjes is inderdaad subliem. Heb vrijwel volledig op een "parcours" gereden en daar vind ik dat kunnen. Zal inderdaad niet zo snel bij tochten over drukke wegen e.d. met muziek rijden aangezien je toch vaak dingen mist zoals aankomende auto's of achteropkomende fietsers e.d.

Trainen zelf gaat voortreffelijk. Was een lange training gepland met Bart en MrBrazz maar beide haakten om verschillende redenen af (resp. te vroeg moeten opstaan en Telefoonproblemen) Aangezien ik minder moeite heb met vroeg opstaan (zeker met dit weer) en met alleen rijden heb ik mijn 120km duur netjes afgewerkt in 4 uur 26 minuten. De hitte had wel invloed op mijn hartslag aangezien ook het koelen van je lichaam energie vergt waardoor na het 3e uur er niks meer controleerbaar was. Ook was ik het laatste half uur door het drinken heen (2 0,75 liter bidonnen en flesje 0,5 spa blauw)
Terug naar boven
MrBrazz
Giro "11-12"

BerichtGeplaatst: 13 Jul 2010 21:42:59    Onderwerp: Reageren met citaat

zowaar vanavond nog een training gedaan. niet gedacht dat ik me er nog toe kon zetten na een extreem luie, vrije dag. 73.4km in 2 uur 45min (26.7 km/u) en een gemiddelde hartslag van 134 voor de training. Niet ontevreden.

Weer was voor de verandering bijzonder goed (begon met 28 graden maar na een uur was het al 24) en weinig tot zeer weinig wind.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 19 Jul 2010 19:35:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Vandaag naar de Ardennen geweest om wat klimkilometers te maken. Had me aardig vergist in de warmte want het zou 25 graden worden in de Ardennen maar toen ik terug kwam stond er toch echt 30 graden op een bord. Betaalde zich vooral uit na de 4-uurgrens. Voelde het wel aankomen maar zat weinig op. Redoute was een drama hierdoor. Ging niet kapot maar kwam niet vooruit. Lastig uit te leggen. Heb enkele tijden geklokt die ik hier even neezet als referentiekader voor andere keren dat ik daar rijdt

L'ancienne Barriere 17:15
Rosier: 17:30
Redoute: 10:08
Terug naar boven
MrBrazz
Giro "11-12"

BerichtGeplaatst: 19 Jul 2010 19:58:31    Onderwerp: Reageren met citaat

we gaan het zaterdag zien. op d redoute gaat het vuurwerk opleveren denk ik Very Happy
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 19 Jul 2010 20:32:08    Onderwerp: Reageren met citaat

MrBrazz schreef:
we gaan het zaterdag zien. op d redoute gaat het vuurwerk opleveren denk ik Very Happy

Zal meer de lamme tegen de blinde zijn naar mijn idee
Terug naar boven
MrBrazz
Giro "11-12"

BerichtGeplaatst: 20 Jul 2010 03:37:57    Onderwerp: Reageren met citaat

bros1987 schreef:
MrBrazz schreef:

Zal meer de lamme tegen de blinde zijn naar mijn idee

ben al blij als ik zonder kramp bovenkom idd. vorige keer was ik in ieder geval de blinde bovenop, want ik zag echt niets meer!!
Terug naar boven
Jornowski
Tourwinnaar 2011

BerichtGeplaatst: 20 Jul 2010 10:06:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Gisteravond na het werk vol goede moed aan een mooi trainingsrondje begonnen. Ik had het rondje nog niet in mijn hoofd maar besloot voor de verandering om naar maar eens richting Berg aan de maas te fietsen om vervolgens via Graetheide, obbicht en Schipperskerk richting Illikhoven, Roosteren te fietsen. Aangezien ik van tevoren wist dat ik relatief laat was vertrokken (kwart over 7) en tevens een relatief groot rondje ging rijden voor dat tijdstip besloot ik er flink de vaart in te zetten. Het ging zowaar verrassend goed. Ik kwam vanuit Roosteren helemaal terug langs het kanaal via Berg, Urmond, Stein en Geulle en zat op een gemiddelde van ongeveer 30km/u. Toen besloot ik (spontaan) in Geulle niet de slingerberg maar de Snijdersberg te nemen, dat had ik beter niet kunnen doen.....

....Het is al een tijdje geleden dat ik de Snijdersberg nog eens ben opgereden want meestal kies ik voor de slingerberg. Op de snijdersberg ging volledig het licht uit aangezien ik in het eerste deel van mijn rondje al flink met mijn krachten had lopen smijten. Toch wel een pittige, die Snijdersberg...
Terug naar boven
Buzz Lightyear
Tourwinnaar 2010

BerichtGeplaatst: 20 Jul 2010 13:52:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Jornowski schreef:
kwart over 7

Ben ook precies zo laat gaan fietsen. Maar dan in zuidelijke richting. Klein rondje van 25 km. Eerst richting Puth, maar dan achterlangs. In het veld weer naar beneden richting Spaubeek, en dan via Genhout weer terug.
Terug naar boven
MrBrazz
Giro "11-12"

BerichtGeplaatst: 20 Jul 2010 16:19:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Jornowski schreef:

Op de snijdersberg ging volledig het licht uit aangezien ik in het eerste deel van mijn rondje al flink met mijn krachten had lopen smijten. Toch wel een pittige, die Snijdersberg...

doe je ook wel eens een goede duurtraining?
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 21 Jul 2010 10:14:06    Onderwerp: Reageren met citaat

MrBrazz schreef:
Jornowski schreef:

Op de snijdersberg ging volledig het licht uit aangezien ik in het eerste deel van mijn rondje al flink met mijn krachten had lopen smijten. Toch wel een pittige, die Snijdersberg...

doe je ook wel eens een goede duurtraining?

Maakt voor de man toch totaal niets uit. Als je puur voor de lol fietst is een "echte " duurtraining vrij irritant. Heb na Italië vorig jaar ook niks meer gedaan en alleen maar als ik ging met Bart "geknald" Komt niet ten goede van een "optimale" conditie maar als je geen speciale doelen hebt is dat ook niet echt van belang

De Snijdersberg is een verschrikkelijke zeker als je vanuit de tunneltjes gaat zonder afdaling. Kan je wek eens vies blokkeren. Kan me nog een Districtstraining herinneren van Good Old Adje Wijnands die ons als nieuwelingen op het buitenblad liet oprijden vanuit stilstand om krachttraining te doen...
Terug naar boven
MrBrazz
Giro "11-12"

BerichtGeplaatst: 21 Jul 2010 13:36:13    Onderwerp: Reageren met citaat

snap niet dat je zonder doel kunt fietsen. ik moet altijd een doel hebben anders heeft het in mijn ogen geen zin :p
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 21 Jul 2010 15:09:16    Onderwerp: Reageren met citaat

MrBrazz schreef:
snap niet dat je zonder doel kunt fietsen. ik moet altijd een doel hebben anders heeft het in mijn ogen geen zin :p

Dat is ieder voor zich. Dat is het mooie van fietsen iedereen kan dat op een ander niveau beleven.

Ga zelf na 3 dagen zware training een dagje eerder met rust. Planning was om na 70km duur zondag, 125km Ardennen maandag en 50 km zware interval vandaag nog 2 uurtjes herstel/duur te doen. Maar het lichaam zegt dat het tijd is om te rusten. De weersvoorspelling werkt ook mee en komend weekend nog een zware ardennen-trip voor de boeg zit het wel snor wat de berteft de supercompensatie die ik tracht te bereiken volgende week.
Terug naar boven
MrBrazz
Giro "11-12"

BerichtGeplaatst: 21 Jul 2010 15:11:32    Onderwerp: Reageren met citaat

ik weet niet waarom, waar ik krijg een akelig gevoel als jij de term supercompensatie uitspreekt, of in dit geval typt. op een of andere manier bevalt het woord me niet :S vaag i know haha. gewoon rusten kan ook Wink
Terug naar boven
Jornowski
Tourwinnaar 2011

BerichtGeplaatst: 21 Jul 2010 16:44:09    Onderwerp: Reageren met citaat

MrBrazz schreef:

Het fietsen an sich kan toch al als doel worden gezien? Het is genieten om gewoon een mooi rondje door de natuur te maken en ook nog eens lekker te bewegen.

Uiteraard kun je ook een grote toertocht, cyclocross of marathon als doel hebben en dan train je uiteraard anders. Het heeft geen zin om een duurtraining te doen als je niet ergens naartoe werkt. Die 'duur' krijg je vanzelf wel door het gewoon vaak te doen. Bovendien zijn duurtrainingen niet leuk en absoluut niks voor mij. Ik gebruik een hartslagmeter niet als leidraad maar puur als informatiebron. Mijn leidraad is de signalen die ik vanuit mijn lichaam krijg.

Daarnaast wil ik nog even opmerken dat er een gevaar schuil gaat in het werken naar een doel. Namelijk dat je het plezier in het fietsen zelf (uit het oog) verliest. Ik denk dat dat Björn ook is overkomen.
Terug naar boven
MrBrazz
Giro "11-12"

BerichtGeplaatst: 21 Jul 2010 19:47:29    Onderwerp: Reageren met citaat

de ervaringen lopen erg uiteen zo te lezen. op zich ook maar goed, anders was alles zo saai haha.
Terug naar boven
Jornowski
Tourwinnaar 2011

BerichtGeplaatst: 21 Jul 2010 23:01:29    Onderwerp: Reageren met citaat

MrBrazz schreef:
de ervaringen lopen erg uiteen zo te lezen. op zich ook maar goed, anders was alles zo saai haha.

Dat is ook een manier om niet met inhoudelijke argumenten te hoeven komen... Rolling Eyes
Terug naar boven
MrBrazz
Giro "11-12"

BerichtGeplaatst: 22 Jul 2010 12:49:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Jornowski schreef:

Dat is ook een manier om niet met inhoudelijke argumenten te hoeven komen... Rolling Eyes

ik hoef niet met inhoudelijke argumenten te komen, omdat iedereen vooral zo moet 'trainen' zoals hij wil trainen. dat voor mij het doel van de training anders ligt doet niets af aan de manier hoe jij fietst. dat is toch ook prima dan.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 22 Jul 2010 15:58:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Jornowski schreef:

Daarnaast wil ik nog even opmerken dat er een gevaar schuil gaat in het werken naar een doel. Namelijk dat je het plezier in het fietsen zelf (uit het oog) verliest. Ik denk dat dat Björn ook is overkomen.

Wil hier nog wel even op terug komen. Het plezier in het fietsen moet voorop staan. Maar wat fietsen voor mij mooi maakt is toch altijd een bepaalde competitiedrang. Zoals ik met "racen" op de super nintendo tegen Buzz de beste wil zijn of met een onschuldig potje tennis in Italie volledig door het lint kan gaan zo zoek ik altijd een vorm van competitie. Vroeger reed ik rondjes tegen Quix en we klokten tijden we reden op een schooldag meer dan 20x de Schweikeserberg op en af. Op het moment dat we wedstrijden gingen rijden kwam die wedstrijdmotivatie extra naar voren en wilde ik er koste wat kost het maximale uithalen. Het verliezen van het plezier in fietsen is me wel overkomen en daar zal Jornwoski wel op doelen:

Op het moment dat ik de overstap maakte van de junioren naar de beloften was die stap veel te groot om alleen te kunnen maken en was van mijn ploeg eigenlijk de enige op dat moment aangezien de rest of nog junior bleef of stopte. Ik was meer gedreven dan ooit om te trainen en had er superveel zin in. Echter door mijn stage kon ik niet trainen zoals ik wilde en door de mindere "beleving" van het wedstrijd gebeuren van mijn directe omgeving (Quix stopte, ouders wilden niet elk weekend rijden) Op dat moment was ik het "plezier" in fietsen wel kwijt. Heb later dat jaar de toertochten ontdekt en begon samen met Bart te fietsen en vond daar de lol weer terug in het fietsen. Kan me vooral nog een specifiek herinneren dat ik mijn eerste Luik-Bastenaken-Luik fietste en aankwam bovenop de Baraque Fraiture en merkte hoe mooi ik het vond om daar op dat moment te fietsen.

De competitiedrang is pas teruggekeerd na enkele "incidenten" Ik ben tijdens Vlaanderen '09 zodanig kapot gegaan vanwege weinig training, slecht eten en overgewicht dat ik toen ook het "plezier" kwijt was omdat ik voor de lol wil fietsen en als je zo moet afzien dat niet meer leuk is. Dus om op een bepaald niveau te willen fietsen wat voor mezelf dan als "plezier" wordt beschreven zal ik toch weer een bepaalde vorm van competitiedrang moeten aanboren om weer daar te komen waar je wil zijn. Dus voor mij persoonlijk schuilt het gevaar niet in het doel maar pas op het moment dat er geen duidelijk doel is.
Terug naar boven
Buzz Lightyear
Tourwinnaar 2010

BerichtGeplaatst: 23 Jul 2010 12:48:56    Onderwerp: Reageren met citaat

bros1987 schreef:
Zoals ik met "racen" op de super nintendo tegen Buzz de beste wil zijn

Bedankt Cool

Mooi betoog. En die toertochten lijken me ook veel leuker dan die 'echte' wedstrijden. Al zal ik er waarschijnlijk nooit aan meedoen. Als ik met een groep zon toertocht zou rijden, wil ik de beste zijn. Maar heb nooit zin om al te serieus te trainen.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 23 Jul 2010 19:18:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Het mooie is dat je binnen die toertochten ook weer een hele "scene" hebt. Je hebt de zogenaamde Toertochten (amstel gold race, Ronde van Vlaanderen, Luik-Bastenaken-Luik) en je hebt de zogenaamde cyclo's: Waar toch weer een wedstrijdelement in komt zoals Steven Rooks Classic, Henk Lubberding Classic en Dolomieten marathon. Bij deze laatste wordt er d.m.v. chipregistratie de tijd opgenomen en komt er weer een wedstrijdelement in. Tegenwoordig wordt ook hier op zon hoog niveau gekoerst met name de Italiaanse Gran Fondo's dat er zelfs hele ploegen ontstaan. Voor de getrainde "toerist" is dit een leuk podium om jezelf met andere te meten en zo toch een competitie-element toe te voegen aan je eigen rijden op ieder zijn eigen niveau. Zo is het doel van MrBrazz om niet laatste te worden tijdens de Henk Lubberding classic in september Cool
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 24 Jul 2010 18:12:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Vandaag laatste belangrijke training afgelegd met MrBrazz in de Ardennen. Zelfde rondje als vorige keer met als enig subtiel verschil de Haute Levee i.p.v. de Amermont. Zoals afgesproken zou ik hem eraf rijden op de Redoute en dit is dan uiteindelijk ook gebeurd. MrBrazz heeft de vooruitgang die ik heb geboekt door mijn geweldige trainingsarbeid in juli ernstig onderschat en door de supercompensatie (ja daar is het woord weer) was ik vandaag sterker ten opzichte van de rest van het jaar. Mooi gepiekt dus richting volgende week als we de Alpen intrekken.

Op de Redoute heb ik het niet aan laten komen op de uitloper maar sloeg ik toe op het 2e steile gedeelte waar ik onverwachts versnelde naar 19 km p/h wat ik zelf niet eens voor mogelijk had gehouden. MrBrazz schakelde nog op maar ging toen ook maar direct weer terug want het was onbegonnen werk. Nadat ik nog een vlieg in mijn oog kreeg (die er uiteindelijk pas thuis onder de douche uitkwam!) heb ik op de laatste korte klim nog eens maximaal gereden. Na dik 110km klokte ik hier nog een tijd van 4.05 wat vreselijk hard is over 1,2 km.

Enkele andere tijden:

L'ancienne Barriere: 16:05
Wanne: 12:15
Rosier: 16.30
Redoute: 8.39
Hornay: 4:05

Op de eerste drie gelden deze tijden ook voor Pim die niet minder was dan de vorige keer maar dus ook harder reed.
Terug naar boven
MrBrazz
Giro "11-12"

BerichtGeplaatst: 25 Jul 2010 09:51:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Mooie beschrijving van Bros. Die versnelling op de Redoute van VDB'achtige trekjes. Ik schakelde nog op maar bij 12 km/u ontplofte mn bovenbenen al, waardoor ik genoodzaakt was weer terug te vallen in mijn oude ritme. Bovenop was ik minder kapot dan vorige keer, maar had wel weer gigantisch verzuurde benen.

Kort even terug naar begin van de dag, waar ik op het steile deel van de eerste klim, bros al meteen heb moeten laten gaan. Hij reed op de macht naar boven, terwijl ik het op ritme moest doen. Dan ben je op steile stukken boven de 8% toch wel in het nadeel. Belooft weinig goeds voor de Alpen Razz

In de beklimmingen daarna ging het wel weer prima en reden we inderdaad erg hard. Overigens ging het op de Haute Levee in het begin helemaal mis. Bizarre beklimming die ik persoonlijk erger vind dat de Armermont. Na het steile eerste deel daarna op ritme een gat van +/- halve minuut dicht moeten rijden op Bros op het iets vlakkere bovenste deel.

Uiteindelijk 0.5km/u harder dan de vorige keer. En ik was niet meer kapot dan de eerste keer (dat kan ook bijna niet, want toen zat ik echt goed erdoorheen). Ik ben dus wel degelijk ook verbeterd afgelopen weken, maar tegen de trainingsarbeid en compensaties van Bros kan ik nog niet op. Enige positieve, mijn piek zal dus later in het seizoen liggen. Bij de HLC e.d.
Terug naar boven
Buzz Lightyear
Tourwinnaar 2010

BerichtGeplaatst: 25 Jul 2010 12:39:45    Onderwerp: Reageren met citaat

bros1987 schreef:
versnelde naar 19 km p/h

Bizar.
Terug naar boven
MrBrazz
Giro "11-12"

BerichtGeplaatst: 25 Jul 2010 22:39:40    Onderwerp: Reageren met citaat

pff vandaag echt zulke zware benen, voel mn spieren nu nog. ongehoord. bovendien 0.5 kg aangekomen dit weekend, ondanks verlies van 'vet'. duidelijk dat spieren aan het aansterken zijn. goed nieuws voor komend weekend Very Happy
Terug naar boven
Jornowski
Tourwinnaar 2011

BerichtGeplaatst: 25 Jul 2010 22:39:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik loop ernstig met het idee rond om maar weer eens een nieuwe fiets op te gaan bouwen. Daarbij wil ik net als bij mijn huidige fiets gedurende een langere periode onderdelen verzamelen en van daaruit de fiets bouwen die ik voor ogen heb. Daarbij overweeg ik zelfs om voor een frame van een racefiets te gaan, wat ik vervolgens geheel met mountainbike materiaal afmonteer (recht stuur e.d.).

Mijn huidige fiets is eigenlijk helemaal niks mis mee maar ik zie het als hobby om in een nieuw 'project' te stappen wat dat betreft.
Terug naar boven
MrBrazz
Giro "11-12"

BerichtGeplaatst: 25 Jul 2010 22:41:16    Onderwerp: Reageren met citaat

bizar. je post echt 15 sec later dan ik
Terug naar boven
Buzz Lightyear
Tourwinnaar 2010

BerichtGeplaatst: 26 Jul 2010 12:04:55    Onderwerp: Reageren met citaat

interessant project. Maar waarom zou je een raceframe met mtb materiaal afmonteren? Zet je er dan ook dikke banden op?
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 26 Jul 2010 14:22:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Jornowski schreef:
Ik loop ernstig met het idee rond om maar weer eens een nieuwe fiets op te gaan bouwen. Daarbij wil ik net als bij mijn huidige fiets gedurende een langere periode onderdelen verzamelen en van daaruit de fiets bouwen die ik voor ogen heb. Daarbij overweeg ik zelfs om voor een frame van een racefiets te gaan, wat ik vervolgens geheel met mountainbike materiaal afmonteer (recht stuur e.d.).

Mijn huidige fiets is eigenlijk helemaal niks mis mee maar ik zie het als hobby om in een nieuw 'project' te stappen wat dat betreft.

Bouw dan gewoon een racefiets en ga volgend jaar met ons mee naar de dolomieten Cool
Terug naar boven
Jornowski
Tourwinnaar 2011

BerichtGeplaatst: 27 Jul 2010 12:50:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Buzz Lightyear schreef:
interessant project. Maar waarom zou je een raceframe met mtb materiaal afmonteren? Zet je er dan ook dikke banden op?

Nee, dunne banden, je maakt dan eigenlijk een racefiets met recht stuur waardoor die meer geschikt is voor bijvoorbeeld onverharde wegen (daarbij zou je dan ook een soort van veldrit banden kunnen overwegen).
Persoonlijk vind ik een recht stuur ook fijner aangezien de gemiddelde tourfietser toch nauwelijk onderin de beugels rijdt.
Terug naar boven
MrBrazz
Giro "11-12"

BerichtGeplaatst: 27 Jul 2010 17:04:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Jornowski schreef:

Persoonlijk vind ik een recht stuur ook fijner aangezien de gemiddelde tourfietser toch nauwelijk onderin de beugels rijdt.

het is niet alleen dat, maar ook de houding met handen bovenop het stuur die anders is. zou nog maar een keer goed nadenken alvorens een recht stuur op racefiets te monteren...
Terug naar boven
Jornowski
Tourwinnaar 2011

BerichtGeplaatst: 27 Jul 2010 20:41:59    Onderwerp: Reageren met citaat

MrBrazz schreef:
Jornowski schreef:

het is niet alleen dat, maar ook de houding met handen bovenop het stuur die anders is. zou nog maar een keer goed nadenken alvorens een recht stuur op racefiets te monteren...

Brazz, ik denk dat ik precies weet waar de verschillen inzitten Wink
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 27 Jul 2010 21:35:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat ga je met je andere fiets doen dan? Houdt je die erbij of ga je die verkopen?
Terug naar boven
MrBrazz
Giro "11-12"

BerichtGeplaatst: 27 Jul 2010 23:01:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Jornowski schreef:

Brazz, ik denk dat ik precies weet waar de verschillen inzitten Wink

blijkbaar niet want het is ridicuul om een racefiets op te bouwen en er dan een recht stuur op te zetten. kan je net zo goed een citybike opbouwen.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 28 Jul 2010 09:55:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Bovenstaande discussie is weer erg mooi. Zal me er niet in mengen.

Gister nog even gefietst met Bart om even lekker nog wat kilometers te rijden. Geen hartslagmeter en lekker gas geven waar het kan. De vorm is erg nog altijd want Bart gaf op een begeven moment aan dat het even wat rustiger moest toen we met 35 per uur vanuit Catsop omhoog vlogen. Voelde nog niks en zie er al naar uit om een uur anaeroob te rijden op Alpe D' Huez.
Terug naar boven
Jornowski
Tourwinnaar 2011

BerichtGeplaatst: 28 Jul 2010 19:35:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ga er verder niet meer op in. Wil alleen zeggen dat ik er waarschijnlijk meer verstand van en ervaring in heb dan Mr Brazz.
Terug naar boven
MrBrazz
Giro "11-12"

BerichtGeplaatst: 29 Jul 2010 09:41:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Jornowski schreef:
Ik ga er verder niet meer op in. Wil alleen zeggen dat ik er waarschijnlijk meer verstand van en ervaring in heb dan Mr Brazz.

ik geef hier slechts mijn bescheiden mening. daar kun je het oneens mee zijn. vind dit wel een erg makkelijke manier om een discussie te beëindigen. maar goed, ik zie het eindresultaat wel. misschien ben ik dan wél overtuigd, je weet het niet he Razz
Terug naar boven
Jornowski
Tourwinnaar 2011

BerichtGeplaatst: 29 Jul 2010 19:57:02    Onderwerp: Reageren met citaat

MrBrazz schreef:
Jornowski schreef:

ik geef hier slechts mijn bescheiden mening. daar kun je het oneens mee zijn. vind dit wel een erg makkelijke manier om een discussie te beëindigen. maar goed, ik zie het eindresultaat wel. misschien ben ik dan wél overtuigd, je weet het niet he Razz

Het was niet zo 'hard' bedoelt als het er staat maar je post kwam niet bepaald over als een mening maar meer als een statement waar je overtuigd van bent.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 7 Aug 2010 16:09:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Vandaag de "Eifel Trophy" gefietst met Bertus. MrBrazz sloeg even over met het oog op Luik-Bastenaken-Luik. een vrij onbekende tocht die startte vanuit Limbourg (nabij het stuwmeer in Eupen) en van daaruit omhoog klimt naar de Duitse en Belgische Eifel. Een van de mooiste tochten die ik heb gereden. Vorm zat goed na de Alpen blijkbaar want na ruim 120 km reed ik buitenblad omhoog naar het hoogste punt van België ( Signal de Botragne) en even later op een andere klim Bart reglementair uit het wiel reed. Wel had ik wat last van een spier in de rechterkuit maar dat kwam pas tot uiting na de rit toen ik bijna niet meer kon uitstappen. Het is geen kramp maar meer iets in de spier. Wel geslaagde rit met meer dan 2100 hoogtemeters over 152 km.
Terug naar boven
MrBrazz
Giro "11-12"

BerichtGeplaatst: 7 Aug 2010 16:50:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Jornowski schreef:

Het was niet zo 'hard' bedoelt als het er staat maar je post kwam niet bepaald over als een mening maar meer als een statement waar je overtuigd van bent.

haha volgens mij is een mening altijd een statement, tenzij je erg onzeker bent over je eigen mening...

vandaag ook weer voor het eerst sinds alpentrip op de fiets gezeten. 72km duurtraining gedaan. ging wel lekker. geen regen en amper wind, een zledzame combinatie dit jaar.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 8 Aug 2010 22:31:25    Onderwerp: Reageren met citaat

@MrBrazz: Heb je btw je papieren ontvangen van Le champion voor LBL komende zaterdag? Bart en ik hadden allebei de brief met info per post ontvangen.
Terug naar boven
MrBrazz
Giro "11-12"

BerichtGeplaatst: 8 Aug 2010 23:13:25    Onderwerp: Reageren met citaat

bros1987 schreef:
@MrBrazz: Heb je btw je papieren ontvangen van Le champion voor LBL komende zaterdag? Bart en ik hadden allebei de brief met info per post ontvangen.

heb hem ontvangen en gevonden. nogmaals: bedankt voor het bellen, heb ik teninste nog tijd gehad deze late avond om het ding te vinden....ipv te slapen!!
Terug naar boven
Jornowski
Tourwinnaar 2011

BerichtGeplaatst: 9 Aug 2010 13:39:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Vandaag, tijdens mijn eerste vakantiedag, de vakantie goed begonnen met een lekker ritje over mijn traditionele trainingsparcours. Na mijn fiets vorige week van een grondige beurt te hebben voorzien en alle derailleurs, remmen e.d. weer perfect in het gareel te hebben gekregen, waagde ik mij vandaag aan mijn (circa) 61,2 km lange trainingsrondje wat bij bijvoorbeeld bros wel bekend is.

Opnieuw kreeg ik vandaag de bevestiging dat mijn conditie meer dan behoorlijk is toen ik na 61,2 km een gemiddelde van 26,9 km/u (oftewel 2 uur en 16 minuten) klokte, op een geaccidenteerd terrein (zeg maar gerust, nauwelijks een meter vlak). Daarmee haalde ik geen persoonlijk record op mijn rondje en kwam ik ook niet in de top 3, maar ergens in de top 10 moet wel gelukt zijn. En met het fietscomputertje van Brazz of Bros had ik vandaag alle records uit de boeken gefietst Wink
Terug naar boven
Master Puk

BerichtGeplaatst: 9 Aug 2010 14:45:03    Onderwerp: Reageren met citaat

welk rondje is dat?
Terug naar boven
Jornowski
Tourwinnaar 2011

BerichtGeplaatst: 9 Aug 2010 15:56:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Een rondje dat ik lange tijd terug, toen ik echt begon te fietsen eens heb samengesteld. Het rondje wordt gekenmerkt doordat het nauwelijks een meter vlak is waardoor het een erg goed ijkpunt is voor je conditie. Verder is een bijkomend voordeel dat je nauwelijks verkeer tegenkomt, laat staan stoplichten. Tot slot zit je overal maar max 10-15km van Geleen/Thuis af waardoor je nooit echt in de problemen komt als je lek rijdt of waardoor je het rondje makkelijk kunt uitbreiden/inkorten desgewenst.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 9 Aug 2010 15:58:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb dit rondje ook meerdere malen gereden destijds. Vooral een mooi rondje voor de mountainbike aangezien er enkele stukken met iets mindere wegen (naar mijn idee) inzitten. Reed vroeger het liefst de ingekorte versie maar dan 2 of 3x zodat je in Spaubeek terug reed naar Munstergeleen en opnieuw begon.
Terug naar boven
MrBrazz
Giro "11-12"

BerichtGeplaatst: 9 Aug 2010 17:05:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Jornowski schreef:
Een rondje dat ik lange tijd terug, toen ik echt begon te fietsen eens heb samengesteld. Het rondje wordt gekenmerkt doordat het nauwelijks een meter vlak is waardoor het een erg goed ijkpunt is voor je conditie. Verder is een bijkomend voordeel dat je nauwelijks verkeer tegenkomt, laat staan stoplichten. Tot slot zit je overal maar max 10-15km van Geleen/Thuis af waardoor je nooit echt in de problemen komt als je lek rijdt of waardoor je het rondje makkelijk kunt uitbreiden/inkorten desgewenst.

je moet cda-politicus worden. veel woorden, maar geen antwoord op de vraag
Terug naar boven
Master Puk

BerichtGeplaatst: 9 Aug 2010 19:33:04    Onderwerp: Reageren met citaat

hoe loopt het rondje??
Terug naar boven
Jornowski
Tourwinnaar 2011

BerichtGeplaatst: 9 Aug 2010 19:49:52    Onderwerp: Reageren met citaat

MrBrazz schreef:
Jornowski schreef:

je moet cda-politicus worden. veel woorden, maar geen antwoord op de vraag

Af en toe mis ik die OFFTOPIC-smiley toch wel...

MP, ik kan slechts exact gaan uitleggen hoe het rondje precies loopt, dan heb ik een A4'tje nodig. Vandaar dat ik in een paar korte zinnen probeerde te verwoorden wat je er allemaal tegenkomt. In het kort fiets je van Windraak, naar Merkelbeek, Bingelrade, Klein-Doenrade, Doenrade, Oirsbeek, Schinnen, Spaubeek via Kasteel Terborgh, opnieuw Schinnen maar dan aan de kant van het stort, Terstraten, Schimmert, Ulestraten, Meerssen, Schietecoven, Beek (vliegveld), Bunde, Geulle en via Kelmond richting huis. Zoals gezegd is dit zo'n beetje het standaardrondje van dik 60km maar het rondje is zeer eenvoudig in te perken tot een kortere afstand of aan het einde te verlengen tot min. 80km. En zoals gezegd, het verkeer dat je tegenkomt is beperkt aangezien het terrein veelal door (verharde) veldweggetjes loopt.
Terug naar boven
MrBrazz
Giro "11-12"

BerichtGeplaatst: 9 Aug 2010 20:23:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Jornowski schreef:

MP, ik kan slechts exact gaan uitleggen hoe het rondje precies loopt, dan heb ik een A4'tje nodig. Vandaar dat ik in een paar korte zinnen probeerde te verwoorden wat je er allemaal tegenkomt. In het kort fiets je van Windraak, naar Merkelbeek, Bingelrade, Klein-Doenrade, Doenrade, Oirsbeek, Schinnen, Spaubeek via Kasteel Terborgh, opnieuw Schinnen maar dan aan de kant van het stort, Terstraten, Schimmert, Ulestraten, Meerssen, Schietecoven, Beek (vliegveld), Bunde, Geulle en via Kelmond richting huis. Zoals gezegd is dit zo'n beetje het standaardrondje van dik 60km maar het rondje is zeer eenvoudig in te perken tot een kortere afstand of aan het einde te verlengen tot min. 80km. En zoals gezegd, het verkeer dat je tegenkomt is beperkt aangezien het terrein veelal door (verharde) veldweggetjes loopt.

kijk dat is nou een antwoord. nu weten we ook hoe het rondje loopt. Twisted Evil
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 10 Aug 2010 09:37:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Jornowski schreef:

Zat niet de Maasberg ook nog in het rondje? Dat kan ik me nog herinneren namelijk omdat ik daar eens lek ben gereden tijdens het rijden van dit rondje.
Terug naar boven
Jornowski
Tourwinnaar 2011

BerichtGeplaatst: 10 Aug 2010 10:20:54    Onderwerp: Reageren met citaat

bros1987 schreef:
Zat niet de Maasberg ook nog in het rondje? Dat kan ik me nog herinneren namelijk omdat ik daar eens lek ben gereden tijdens het rijden van dit rondje.

Ja in feite wel, al rij ik het rondje ook vaker met de slingerberg erin en dan via Kelmond huiswaarts.
Terug naar boven
Master Puk

BerichtGeplaatst: 10 Aug 2010 14:36:12    Onderwerp: Reageren met citaat

ok, kan het rondje wel volgen. Niet zo moeilijk....
Terug naar boven
Jornowski
Tourwinnaar 2011

BerichtGeplaatst: 10 Aug 2010 16:52:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Master Puk schreef:

Nouja, het zullen niet wegen zijn die je direct kent. Sterker nog, aangezien een groot deel van deze route door veldwegen gaat, zul je ze niet kennen denk ik. Maar je kunt je in ieder geval een voorstelling maken van hoe het loopt. En misschien klinkt het raar maar ik denk dat bros het kan bevestigen; eigenlijk is er spreekwoordelijk geen meter vlak in het rondje.
Terug naar boven
Master Puk

BerichtGeplaatst: 10 Aug 2010 19:41:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Jornowski schreef:
Master Puk schreef:

Nouja, het zullen niet wegen zijn die je direct kent. Sterker nog, aangezien een groot deel van deze route door veldwegen gaat, zul je ze niet kennen denk ik. Maar je kunt je in ieder geval een voorstelling maken van hoe het loopt. En misschien klinkt het raar maar ik denk dat bros het kan bevestigen; eigenlijk is er spreekwoordelijk geen meter vlak in het rondje.

ken de omgeving wel... en boven op de windraak, en omgeving schimmert ken ik wel een aantal veldwegen...
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 11 Aug 2010 22:58:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Ben aan het rondkijken voor een nieuwe hartslagmeter. Wilde eerst voor een goede Garmin gaan incl. GPS maar als ik er echt goed over nadenk is de toegevoegde waarde daarvan toch vrij weinig. Hoe vaak rijdt ik nu echt routes die ik niet ken en waar ik GPS voor nodig zou hebben? Train toch veel hetzelfde zeker als ik vanuit Geleen train en zelfs in de Ardennen kennen ik ondertussen goed de weg. En de tochten zelf zijn goed uitgepijld. Dus om 450 euro uit te geven puur en alleen voor de GPS. Ben nu aan het orienteren op een nieuwe polar. Wil vooral weer de functie om de gegevens in de computer te laden. Hoeft dus ook niet eens zon hele dure te zijn. Ga morgen eens goed rondkijken op verschillende sites wat het gaat worden.
Terug naar boven
MrBrazz
Giro "11-12"

BerichtGeplaatst: 11 Aug 2010 22:59:14    Onderwerp: Reageren met citaat

is een wattage meter niets voor je bros??
Terug naar boven
Jornowski
Tourwinnaar 2011

BerichtGeplaatst: 11 Aug 2010 23:07:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Zo'n Garmin is mooi maar natuurlijk wel meer dan een simpele hartslagmeter alleen. Dat is vooral mooi inderdaad als je op plekken gaat rijden waar je niet goed bekend bent. Dan kun je van tevoren in google maps een route uitstippelen waar je vervolgens met behulp van je Garmin moeiteloos doorheen wordt gelootst.
Terug naar boven
MrBrazz
Giro "11-12"

BerichtGeplaatst: 11 Aug 2010 23:25:04    Onderwerp: Reageren met citaat

ben laatste tijd niet echt in de trainingsmood. nou zijn dit ook niet de weken om de conditie nog veel te verbeteren, meer vasthouden en in de weekenden pieken. ben ook beetje vermoeid door een en ander. bovendien qua eten gaat het de verkeerde kant op. beetje oppassen, want eet laatste dagen teveel Razz al zunnen die extra energie voor a.s. zaterdag geen kwaad.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 12 Aug 2010 09:56:08    Onderwerp: Reageren met citaat

[quote="MrBrazz"]ben laatste tijd niet echt in de trainingsmood. nou zijn dit ook niet de weken om de conditie nog veel te verbeteren, meer vasthouden en in de weekenden pieken. ben ook beetje vermoeid door een en ander. bovendien qua eten gaat het de verkeerde kant op. beetje oppassen, want eet laatste dagen teveel Razz al zunnen die extra energie voor a.s. zaterdag geen kwaad.[/quote]

Had de GPS-gegevens gekregen van Le champion mbt zaterdag maar kan het bestand niet openen. Baal ervan dat ik nog steeds geen gedetailleerd idee heb van het parcours en de beklimmingen. Op papier zitten er maar 5 klimmen in wat ik me toch slecht kan voorstellen. Namen die genoemd worden zijn de Embourg, Chambralles (erger dan de Oneux) Frêne, Redoute en Hornay. Tussen de 2e en de 3e zou echter 50km zitten zonder klim?? Parcours is wel anders dan anders vooral ivm met vergunningen die ze als Nederlandse organisatoren niet hebben gekregen zodat de Haute Levee, Vequee en Rosier niet mogen worden beklommen.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 12 Aug 2010 10:01:07    Onderwerp: Reageren met citaat

MrBrazz schreef:
is een wattage meter niets voor je bros??

Terugkomend op de hartslagmeter. Moet denk ik toch geen al te duur model pakken. Ken mezelf en het probleem met de duurdere modellen waar dingen als wattage e.d. allemaal opzitten en ook alle functies van de fietsteller vernemen (snelheid, gemiddelde e.d.) en dit dan ook in de software meenemen. Nadeel is echter dat deze vaak storen met de fietscomputer en dat deze er dan afmoet. Voor mij is het dan irritant dat ik door het jaar op 3 verschillende fietsen rijdt en dan voor al die fietsen weer de extra meters e.d. zou moeten regelen. Dus eigenlijk ga ik alleen voor de hartslag en die op de computer en de dingen als wattage e.d zijn wel hele leuke dingen maar niet echt relevant voor mij als "toerfietser".

Heb bij mijn huidige hartslag ook veel meer functies dan dat ik gebruik. Mijn software om hem uit te lezen op de computer doet het alleen niet meer en dat s eigenlijk de enige reden dat ik eventueel een nieuwe zou willen. Ga me nog maar eens orienteren maar zo enthousiast als gister ben ik al niet meer.
Terug naar boven
Jornowski
Tourwinnaar 2011

BerichtGeplaatst: 12 Aug 2010 23:13:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Mijn fietscomputer kun je volgens mij 5 of 10 verschillende fietsen op instellen (bandenmaat, versnellingen enz). Verder geeft hij de trapfrequentie en alle standaardmetingen. Lijkt me een mooie optie voor je maar is niet goedkoop.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 13 Aug 2010 08:01:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Jornowski schreef:
Mijn fietscomputer kun je volgens mij 5 of 10 verschillende fietsen op instellen (bandenmaat, versnellingen enz). Verder geeft hij de trapfrequentie en alle standaardmetingen. Lijkt me een mooie optie voor je maar is niet goedkoop.

Heb ook zon teller gehad die ik voor meerdere fietsen kon instellen. Was een superding met hoogtemeter e.d. maar die is me ooit kapot gevallen. Daarna heb ik op elke fiets een simpel tellertje gezet met alleen km, afstand en gemiddelde. Nu ben ik wel weer toe aan iets meer uitgebreid.

Had gister mijn trainingslogboeken terug gevonden uit 2005. Wat zou ik nog graag eens kunnen trainen zoals toen. Augustus 30 van de 31 dagen op de fiets gezeten toen. En nog eens dat gewicht van toen: 66 kilo.
Terug naar boven
Jornowski
Tourwinnaar 2011

BerichtGeplaatst: 13 Aug 2010 18:35:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Vandaag ben ik met de motor gaan touren door de Duitse Eifel. Maar hier vind je ook schitterende stukken om te fietsen. Ik neem aan dat niet alle bergen/heuvels er een naam hebben maar ben er zeker van dat je er bergen tegenkomt die qua zwaarte vergelijkbaar zijn aan die wat je in de Ardennen tegenkomt. De Ardennen is qua gebied alleen wat groter dan de Eifel maar toch verkijk je je snel op hoe de Eifel werkelijk is.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    ethushekkiforum Forumindex -> Ethushekki-sport Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 14, 15, 16  Volgende
Pagina 1 van 16

Ga naar: