Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Jornowski Tourwinnaar 2011

|
Geplaatst: 3 Jul 2010 08:27:57 Onderwerp: |
|
|
bros1987 schreef: | Superspannende wedstrijd tussen Ghana en Uruguay. suarez rood door een epische redding. Dan de gemiste penalty van Gyan en Uruguay die alsnog doorgaan. Zonder Suarez tegen Nederland. Het scenario voor ons blijft maar mooier en mooier worden. |
Met of zonder Suarez moeten we van Uruguay kunnen winnen.
Ik heb echt vertrouwen gehaald uit onze tweede helft tegen Brazilië. Ik denk echt dat 'onze jongens' nu een lijn te pakken hebben die ze door kunnen zetten. Tegen Brazilië liepen de combinaties bij vlagen erg goed. Ik denk dat het meer de angst is om te voetballen. Die moeten ze nu kwijt zijn.
Finale Nederland-Duitsland zou natuurlijk het mooiste zijn, als we dan ook maar kunnen breken met de geschiedenis
Eerst maar eens winnen van Uruguay in een wervelende wedstrijd. |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 3 Jul 2010 08:27:57 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 3 Jul 2010 08:33:36 Onderwerp: |
|
|
uruguay zonder suarez, plus een verdediger met 2x geel en de aanvoerder mogelijk geblesseerd moeten we gewoon pakken. Lugano zag er niet goed uit met zn knie. bovendien is over 4 dagen al de volgende wedstrijd (dinsdag). geldt hetzelfde voor als mathijsen, gaan ze niet halen. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Master Puk Vuelta "10,11,12,13"/Giro "13"

|
Geplaatst: 3 Jul 2010 10:16:44 Onderwerp: |
|
|
ben benieuwd wat het gaat worden.
Ook vind ik het spannend wie aan de andere kant uiteindelijk aan het langste eind gaat trekken. Als Duitsland echter in de finale komt, verdienen ze het eigenlijk qua programma om ook wm te worden. |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 3 Jul 2010 20:19:34 Onderwerp: |
|
|
Master Puk schreef: | ben benieuwd wat het gaat worden.
Ook vind ik het spannend wie aan de andere kant uiteindelijk aan het langste eind gaat trekken. Als Duitsland echter in de finale komt, verdienen ze het eigenlijk qua programma om ook wm te worden. |
verdienen is nog altijd iets anders dan het ook worden. Nederland verdiende het in 74 en 78 ook op basis van spel en alles, maar werden het niet. In een finale gelden andere wetten. Toch verwacht ik dat spanje de duitse machine gaat ontregelen...maar wordt een zeer interessante finale, dui-spa. weet ook niet tegen wie ik liever speel. denk dan toch liever spanje..of duitsland. ik weet het niet!! maar eerst Uruguay |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 4 Jul 2010 13:41:25 Onderwerp: |
|
|
ik heb vandaag 50 euro gestort op unibet rekening. als promotie kreeg ik 50 euro gratis. dit gratis geld heb ik op een overwinning van duitsland gezet. notering 2.10 voor het bereiken van de finale. uitbetaling dus 105...en dat is eventueel gratis geld
dit natuurlijk als pure hedge voor het geval dat duitsland de finale haalt ten koste van spanje, en het kost me geen geld ook. mocht het dan gebeuren zet ik die 105 euro op een overwinning van duitsland, als hedge dat duitsland wereldkampioen wordt. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 5 Jul 2010 20:41:17 Onderwerp: |
|
|
Master Puk schreef: | ben benieuwd wat het gaat worden.
Maar als Nederland in de finale van Duitsland wint, verdient Nederland het misschien ook wel? |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 6 Jul 2010 08:29:13 Onderwerp: |
|
|
los van het feit wie wat verdient is een evt. finale een wedstrijd opzich. Nederland verdiende het in 74 en 78 ook en werden het niet. Goed voorteken dat MP vind dat Duitsland het dan nu verdient. Laat ze het maar verdienen, dan worden wij het. |
|
Terug naar boven |
|
 |
bros1987 Tourwinnaar '12-13'

|
Geplaatst: 6 Jul 2010 23:00:22 Onderwerp: |
|
|
Pffff, we hebben het gehaald. Typische manier. Nooit vanzelf. Altijd die spanning als we voorkomen dat terugzakken en het einde ging weer helemaal nergens over. Maar.... FINALE. Het kan en we gaan het meemaken. Zou alleen wel een deceptie worden als we met 4-0 van Duitsland verliezen. |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 7 Jul 2010 00:53:13 Onderwerp: |
|
|
wat er ook gebeurt, we zijn in ieder geval in amsterdam. ik wel je (bros) morgen mbt de details voor a.s. zondag. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Buzz Lightyear Tourwinnaar 2010

|
Geplaatst: 7 Jul 2010 14:40:40 Onderwerp: |
|
|
Die extra-extra 2 minuten werden me teveel. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 7 Jul 2010 15:12:54 Onderwerp: |
|
|
Buzz Lightyear schreef: | Die extra-extra 2 minuten werden me teveel. |
Ging inderdaad nergens over weer. Hilarisch die cameraploeg die al in het veld stond. Op weg naar huis complete stoet toeterende auto;s tegen gekomen met mensen die uit de ramen hingen en alles. Wat gaat er gebeuren als we ook nog gaan winnen? |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 7 Jul 2010 16:49:32 Onderwerp: |
|
|
bros1987 schreef: |
Ging inderdaad nergens over weer. Hilarisch die cameraploeg die al in het veld stond. Op weg naar huis complete stoet toeterende auto;s tegen gekomen met mensen die uit de ramen hingen en alles. Wat gaat er gebeuren als we ook nog gaan winnen? |
ben nog even de stad in geweest. gekkenhuis met toeterende auto's op de binnenring in arnhem. verder veel kinderen onderweg midden op straat..en vuvuzelas |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 7 Jul 2010 18:58:14 Onderwerp: |
|
|
bros1987 schreef: | Buzz Lightyear schreef: | Die extra-extra 2 minuten werden me teveel. |
Ging inderdaad nergens over weer. Hilarisch die cameraploeg die al in het veld stond. |
Stonden die al in het veld toen v. bommel dacht dat de wedstrijd gedaan was en geel kreeg? Dat is dan idd hilarisch. |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 7 Jul 2010 19:25:23 Onderwerp: |
|
|
Buzz Lightyear schreef: |
Stonden die al in het veld toen v. bommel dacht dat de wedstrijd gedaan was en geel kreeg? Dat is dan idd hilarisch. |
dat was idd het geval |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 7 Jul 2010 22:56:45 Onderwerp: |
|
|
Pff, Spanje it is. Wordt zware wedstrijd maar zolang we het achterin goed houden Spanje wint 3x "maar" met 1-0 dan kan het. Momentje Robben,Sneijder of nog mooier goal van Persie. Denk alleen dat we beter tegen Duitsland hadden kunnen spelen waarom weet ik niet. |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 7 Jul 2010 22:56:45 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 7 Jul 2010 23:02:44 Onderwerp: |
|
|
bros1987 schreef: | Pff, Spanje it is. Wordt zware wedstrijd maar zolang we het achterin goed houden Spanje wint 3x "maar" met 1-0 dan kan het. Momentje Robben,Sneijder of nog mooier goal van Persie. Denk alleen dat we beter tegen Duitsland hadden kunnen spelen waarom weet ik niet. |
als we 2x scoren zijn we kampioen...hebben bijna iedere wedstrijd minstens 2x gescoord, dus zie ons WM worden..lekker op zn duits |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 8 Jul 2010 13:31:20 Onderwerp: |
|
|
Buzz Lightyear schreef: | Spanje (die gaan vanaf nu alles winnen) |
Ik hoop niet dat ik alsnog gelijk krijg. Probleem voor ons is dat Spanje (Barcelona) speelt op routine. Ik denk dat Nigel en v Bommel, Xavi en Iniesta het leven zuur moeten maken, en dat we breed moeten spelen. Spanje heeft geen buitenspelers en laten Capdevilla en Sergio telkens opkomen (beetje zoals Brazilie). Persoonlijk zou ik Kuyt in de spits zetten, Robben rechts en Elia links. Maargoed, v Marwijk gaat gewoon hetzelfde spelen als het hele toernooi, en dat werkt, dus wat zeik ik dan? |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 9 Jul 2010 09:30:42 Onderwerp: |
|
|
idd wat zeik je dan
iedereen is zo lovend over spanje, maar rendement hebben ze nog niet echt gehaald met hun spel. veel 1-0 overwinningen. Als NL 2x scoort zijn we wereldkampioen, en ik zie NL wel 2x scoren tegen die spanjaarden. Die geven zoveel ruimte weg achterin. Lekker balletje van sneijder eroverheen en klaar. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 10 Jul 2010 09:07:24 Onderwerp: |
|
|
Vooraf aan het toernooi heb ik in de WK poules Nederland - Spanje als WK finale voorspeld met Spanje als winnaar. Helaas blijf ik daar op dit moment nog steeds bij. Spanje speelt (bij vlagen) echt weergaloos positiespel waarbij ze constant controle hebben over de bal en de tegenstander telkens een momentje te laat is.
Maar....we zijn zeker niet kansloos. Ik denk dat wij minstens zoveel kwaliteit hebben als Spanje en als mensen als Sneijder, van Persie en Robben hun niveau halen (van Persie zag er erg goed uit tegen Uruguay), dan hebben we een kans. We moeten alleen eens een keer uithalen als het mogelijk is en niet zo lang denken bij een kans, want dat is al te vaak gebeurd.
Van Bommel en De Jong zijn inderdaad de sleutelfiguren. We moeten het veld niet te klein maken want daar hebben we ons zelf mee en bovendien zijn die Spanjaarden toch niet zo heel snel zonder bal. Elia zou een goede optie zijn maar toch denk ik dat we Kuyt moeten laten staan i.v.m. meeverdedigen. Zwakke plek bij Spanje ligt bij Sergio Ramos en Capdevila, laat daar nou net ons sterke punt liggen...ik zou zeggen, Robben en Kuyt buitenom en voorzet geven, zo groot zijn die Spanjaarden niet. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 10 Jul 2010 20:21:59 Onderwerp: |
|
|
Jornowski schreef: | Elia zou een goede optie zijn maar toch denk ik dat we Kuyt moeten laten staan i.v.m. meeverdedigen. Zwakke plek bij Spanje ligt bij Sergio Ramos en Capdevila, laat daar nou net ons sterke punt liggen...ik zou zeggen, Robben en Kuyt buitenom en voorzet geven, zo groot zijn die Spanjaarden niet. |
Sergio Ramos komt mee op, vaak zonder resultaat. Dus om daar een aanvaller aan te verspillen (Kuyt), vind ik jammer. Dan kan je beter v. Persie op links zetten, en Kuyt laten vechten tegen Puyol en Pique. Maar volgens mij is dit een letterlijke kopie van de analyse van Evert ten Napel. |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 11 Jul 2010 00:20:00 Onderwerp: |
|
|
Buzz Lightyear schreef: |
Sergio Ramos komt mee op, vaak zonder resultaat. Dus om daar een aanvaller aan te verspillen (Kuyt), vind ik jammer. Dan kan je beter v. Persie op links zetten, en Kuyt laten vechten tegen Puyol en Pique. Maar volgens mij is dit een letterlijke kopie van de analyse van Evert ten Napel. |
klopt, maar ben het meer eens met de analyse van Mario Been vandaag. Die stelt dat de linksvoor met mee MOET verdedigen omdat anders een man-meer situatie in het voordeel van spanje ontstaat op het middenveld en dan komen ze in hun spel. En dan moet juist niet. Daarnaast is Sergio Ramos niet snel, dus evt kan Kuijt hem eruit rennen in de omschakeling, en zeker in de 2e helft op conditie de baas zijn. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 11 Jul 2010 08:55:00 Onderwerp: |
|
|
Vandaag is het dan eindelijk 11 juli. Lang van te voren prikte deze datum al in de agenda van velen en nu staan we zelf in de finale! One Time! We gaan het zien vanavond. |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 11 Jul 2010 12:41:51 Onderwerp: |
|
|
bros1987 schreef: | Vandaag is het dan eindelijk 11 juli. Lang van te voren prikte deze datum al in de agenda van velen en nu staan we zelf in de finale! One Time! We gaan het zien vanavond. |
maak je maar alvast klaar voor een ritje door arnhem met de auto na het winnen van de beker! veel getoeter e.d. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 11 Jul 2010 19:08:27 Onderwerp: |
|
|
MrBrazz schreef: | bros1987 schreef: | Vandaag is het dan eindelijk 11 juli. Lang van te voren prikte deze datum al in de agenda van velen en nu staan we zelf in de finale! One Time! We gaan het zien vanavond. |
maak je maar alvast klaar voor een ritje door arnhem met de auto na het winnen van de beker! veel getoeter e.d. |
Waar en hoe laat moeten we er zijn?
Succes dadelijk iedereen! |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 12 Jul 2010 08:10:30 Onderwerp: |
|
|
Het zit erop zeg. Anti-climax wel. Qua voetbal paste deze finale absoluut bij het WK. Als Nederland niet in de finale staat was het wel zon bagger toernooi om te volgen. Finale zelf is volledig kapot gefloten door onze nieuwe vriend Webb die op het einde ook nog de beslissing forceert door i.p.v. een corner een doeltrap te geven terwijl de bal zelfs 2x werd aangeraakt door een Spanjaard. Doordat Robben eens blijft staan als ie wordt aangeraakt (puyol) en Iniesta niet staan wij niet met 11 tegen 10 maar Spanje. Beide hebben we een schier onmogelijk aantal aan 100% kansen gemist en dat zal ook wel deels spanning zijn. Denk wel dat Robben nog een aantal jaar wakker zal liggen van de kans(en) die hij miste. |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 12 Jul 2010 10:52:03 Onderwerp: |
|
|
klaar met het WK, op slot maar dit topic |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 12 Jul 2010 12:23:51 Onderwerp: |
|
|
Voor de neutrale toeschouwer was dit toernooi en deze wedstrijd idd helemaal niks.
Wij maakten een aantal grove overtredingen, maar het merendeel van de gele kaarten was onterecht. Iniesta had trouwens al vrij vroeg rood moeten krijgen voor natrappen v bommel. Robben had moeten scoren, stomme klootzak. 2e keer had robben zich moeten laten vallen. Rood van Heitinga onterecht. Spanje had wel het betere spel. Moet zeggen dat ik er niet ziek van ben. Ben nu al vrij nuchter. Was 4 jaar terug tegen Portugal veel zieker.
Dit is een WK om te vergeten, en alleen leuk als statistiek. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 12 Jul 2010 20:39:02 Onderwerp: |
|
|
Buzz Lightyear schreef: | Voor de neutrale toeschouwer was dit toernooi en deze wedstrijd idd helemaal niks.
Wij maakten een aantal grove overtredingen, maar het merendeel van de gele kaarten was onterecht. Iniesta had trouwens al vrij vroeg rood moeten krijgen voor natrappen v bommel. Robben had moeten scoren, stomme klootzak. 2e keer had robben zich moeten laten vallen. Rood van Heitinga onterecht. Spanje had wel het betere spel. Moet zeggen dat ik er niet ziek van ben. Ben nu al vrij nuchter. Was 4 jaar terug tegen Portugal veel zieker.
Dit is een WK om te vergeten, en alleen leuk als statistiek. |
Sluit ik me bij aan. Wel was dit een unieke kans om de wereldtitel te pakken. Zeker als je je bedenkt dat Van Bommel wellicht geen volgend WK zal spelen. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 13 Jul 2010 19:56:51 Onderwerp: |
|
|
Nederland terechte verliezer. Spanjaarden waren licht beter.
Al had het kwartje ook de andere kant op kunnen vallen.. he Robbe.
Jammer maar ja is niet anders... over 2 jaar zijn meeste spelers nog op de juiste leeftijd waarom dan niet? |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 13 Jul 2010 21:38:02 Onderwerp: |
|
|
Master Puk schreef: | waarom dan niet? |
dan doet spanje ook weer mee  |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 13 Jul 2010 22:54:19 Onderwerp: |
|
|
Master Puk schreef: | Nederland terechte verliezer. Spanjaarden waren licht beter.
Al had het kwartje ook de andere kant op kunnen vallen.. he Robbe.
Jammer maar ja is niet anders... over 2 jaar zijn meeste spelers nog op de juiste leeftijd waarom dan niet? |
Van Bommel ook denk je?
Het probleem is dat ze nu allemaal in vorm zijn bij hun clubs.... |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 14 Jul 2010 00:17:10 Onderwerp: |
|
|
Jornowski schreef: | Het probleem is dat ze nu allemaal in vorm zijn bij hun clubs.... |
Dat viel reuze mee vind ik. Stekelenburg, 'Gio', Kuyt en v. Bommel waren in topvorm, maar met hun win je geen WK. Anderen waren voldoende. V. Persie was niet in vorm. Robben 80 %. Sneijder had prima oprispingen, maar was niet bepalend op het middenveld vond ik. Het kon allemaal beter. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 14 Jul 2010 09:09:43 Onderwerp: |
|
|
Buzz Lightyear schreef: | Jornowski schreef: | Het probleem is dat ze nu allemaal in vorm zijn bij hun clubs.... |
Dat viel reuze mee vind ik. Stekelenburg, 'Gio', Kuyt en v. Bommel waren in topvorm, maar met hun win je geen WK. Anderen waren voldoende. V. Persie was niet in vorm. Robben 80 %. Sneijder had prima oprispingen, maar was niet bepalend op het middenveld vond ik. Het kon allemaal beter. |
Ik ben met je eens dat de genoemde spelers op het WK niet het niveau hebben gehaald dat zij bij hun clubs haalden. Maar waar ik eigenlijk op doelden was dat bijna al de bepalende spelers (op Van Persie na misschien) een geweldig seizoen achter de rug hebben en dus met veel vertrouwen naar het WK gingen. De vraag is of ze over 2 jaar nog steeds op een dergelijk hoog niveau spelen bij hun club. En dan ben ik met je eens dat de vervolgvraag is of ze dat niveau in 2012 wél 1-op-1 kunnen doortrekken naar het EK. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 14 Jul 2010 11:51:44 Onderwerp: |
|
|
Vond de huldiging gister wel een klein beetje TE. Rondvaart moet voor kampioenschappen zijn en kon er zelf niet helemaal bij hoe de spelers allemaal zo enthousiast konden zijn. Leek heel erg op de beelden die ook vanuit Madrid kwamen. |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 14 Jul 2010 18:01:55 Onderwerp: |
|
|
waren ook gewoon een half miljoen mensen. bizar |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 14 Jul 2010 19:53:34 Onderwerp: |
|
|
ja vind het ook een beetje overdreven.
Sinds wanneer vier je een verlies, want 2de worden is gewoon verliezen. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 14 Jul 2010 20:11:27 Onderwerp: |
|
|
2e worden is eigenlijk hetzelfde als niets op een WK.
Van de andere kant, het is Nederland niet heel vaak gelukt om in de finale van een WK te komen dus wat dat betreft hebben ze gewoon een prestatie van formaat geleverd. Zeker gezien het feit dat we zo'n klein landje zijn mag je daar best blij mee zijn. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 14 Jul 2010 22:10:01 Onderwerp: |
|
|
Jornowski schreef: | 2e worden is eigenlijk hetzelfde als niets op een WK.
Van de andere kant, het is Nederland niet heel vaak gelukt om in de finale van een WK te komen dus wat dat betreft hebben ze gewoon een prestatie van formaat geleverd. Zeker gezien het feit dat we zo'n klein landje zijn mag je daar best blij mee zijn. |
Tegen dat argument kan ik al helemaal niet als mensen dat zeggen. Maargoed het is geweest en ook ik vind de 2e plaats een geweldige prestatie zeker als er de komende 10 wk's geen prestaties wordt neergezet kan je altijd terugkijken hierop. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 14 Jul 2010 23:00:51 Onderwerp: |
|
|
bros1987 schreef: | Jornowski schreef: | 2e worden is eigenlijk hetzelfde als niets op een WK.
Tegen dat argument kan ik al helemaal niet als mensen dat zeggen. Maargoed het is geweest en ook ik vind de 2e plaats een geweldige prestatie zeker als er de komende 10 wk's geen prestaties wordt neergezet kan je altijd terugkijken hierop. |
Is toch zo helder als wat? Een groot land met veel inwoners heeft in potentie meer voetballende kwaliteiten dan een klein land met weinig inwoners. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 15 Jul 2010 08:00:26 Onderwerp: |
|
|
Jornowski schreef: | bros1987 schreef: | Jornowski schreef: | 2e worden is eigenlijk hetzelfde als niets op een WK.
Is toch zo helder als wat? Een groot land met veel inwoners heeft in potentie meer voetballende kwaliteiten dan een klein land met weinig inwoners. |
Dat snap ik. Maar het argument komt overal altijd te pas en te onpas terug en dat we daar dan maar blij mee moeten zijn. Als we weer 5 gouden medailles winnen met schaatsen terwijl er andere "winter" landen zijn met veel meer inwoners hoor je daar niemand over.
Ook voetballen in Nederland in verhouding meer mensen dan in veel andere "grote" landen denk ik. Daarnaast wat is klein" Uruguay is nog kleiner maar heeft wel 2 wereldtitels. |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 15 Jul 2010 08:59:17 Onderwerp: |
|
|
ik moet Bros bijval geven in deze discussie en wel om het volgende:
het is een eenzijdig argument (het inwonersaantal). Dit is slechts een van de variabelen die kwaliteit van het voetbal garandeerd. Daarnaast is het zo dat de vogende elementen zeker een net zo'n grote rol spelen als het inwonersaantal:
- faciliteiten
- kwaliteit jeugdtrainers
- % voetballers tov bevolking
- Mentaliteit profclubs (eigen jeugd eerst tov halen buitenlanders zoals in andere grote competities)
Ik kan nog wel even doorgaan. Maar denk dat we in NL zo 'goed' zijn omdat we juist deze variabelen zo goed hebben ontwikkeld. Dit compenseert weer het inwonersaantal. Land als Zuid Afrika kan zeggen: Knap dat we op een WK staan, terwijl we helemaal geen goed ontwikkelde voetbalorganisatie hebben ofzo. Maar goed, denk dat ik mn punt gemaakt heb. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 15 Jul 2010 11:39:17 Onderwerp: |
|
|
Jornowski schreef: | bros1987 schreef: | Jornowski schreef: | 2e worden is eigenlijk hetzelfde als niets op een WK.
Inwonertal is zeer zeker belangrijk. Ga es kijken na de na oorlogse winnaars en het zijn allemaal landen met veel inwoners (op enkele uitzonderingen daargelaten). Argument dat Urugay 2 keer de titel heeft gepakt is onzin... in welke jaren waren dat???? toen was voetbal nog geen mondiale of ja ontwikkelde sport. |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 15 Jul 2010 12:08:12 Onderwerp: |
|
|
wordt gewoon al AL mn argumenten voorbij gegaan. dus nogmaals:
het is een eenzijdig argument (het inwonersaantal). Dit is slechts een van de variabelen die kwaliteit van het voetbal garandeerd. Daarnaast is het zo dat de vogende elementen zeker een net zo'n grote rol spelen als het inwonersaantal:
- faciliteiten
- kwaliteit jeugdtrainers
- % voetballers tov bevolking
- Mentaliteit profclubs (eigen jeugd eerst tov halen buitenlanders zoals in andere grote competities) |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 15 Jul 2010 12:51:45 Onderwerp: |
|
|
Vond de huldiging wel passend. We zijn het op een na beste voetballand ter wereld. We zijn veeeel beter dan Brazilie, veeeel beter dan Argentinie, veeeel beter dan Frankrijk, veeel beter dan Engeland, veeeel beter dan Italie en veeeel beter dan Duitsland. We zijn ongeveer gelijkwaardig aan Spanje, dus dat verdient wel een feestje.
We zijn ware kampioenen, we zijn in oranje gehulde leeuwen!! En Iniesta is de enige leeuwentemmer in de wereld die ons het zwijgen heeft kunnen opleggen. Over twee jaar pakken wij de Europese Titel met 2 vingers in de neus. Want als je eerlijk bent hebben we dit WK met 10 spelers gespeeld, aangezien v. Persie speelde als een slappe berenpik. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 15 Jul 2010 19:39:50 Onderwerp: |
|
|
Buzz Lightyear schreef: | Vond de huldiging wel passend. We zijn het op een na beste voetballand ter wereld. We zijn veeeel beter dan Brazilie, veeeel beter dan Argentinie, veeeel beter dan Frankrijk, veeel beter dan Engeland, veeeel beter dan Italie en veeeel beter dan Duitsland. We zijn ongeveer gelijkwaardig aan Spanje, dus dat verdient wel een feestje.
We zijn ware kampioenen, we zijn in oranje gehulde leeuwen!! En Iniesta is de enige leeuwentemmer in de wereld die ons het zwijgen heeft kunnen opleggen. Over twee jaar pakken wij de Europese Titel met 2 vingers in de neus. Want als je eerlijk bent hebben we dit WK met 10 spelers gespeeld, aangezien v. Persie speelde als een slappe berenpik. |
Buzz chauvinist.... we zijn net zoveel beter als brazilie, dan spanje als Nederland. Duitsland wordt uiteindelijk uitgeschakeld in halve finale maar nederland had ook in de halve finale verloren van Spanje.... Veel beter, denk het niet....
Nederland heeft daarnaast maar een prestatie neegezet op het WK door Brazilie te verslaan... de rest van de ploegen stellen allemaal niks voor... of wil je zeggen dat Japan en Slowakije toplanden zijn... |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 15 Jul 2010 22:27:56 Onderwerp: |
|
|
Master Puk schreef: | Buzz Lightyear schreef: | Vond de huldiging wel passend. We zijn het op een na beste voetballand ter wereld. We zijn veeeel beter dan Brazilie, veeeel beter dan Argentinie, veeeel beter dan Frankrijk, veeel beter dan Engeland, veeeel beter dan Italie en veeeel beter dan Duitsland. We zijn ongeveer gelijkwaardig aan Spanje, dus dat verdient wel een feestje.
Buzz chauvinist.... we zijn net zoveel beter als brazilie, dan spanje als Nederland. Duitsland wordt uiteindelijk uitgeschakeld in halve finale maar nederland had ook in de halve finale verloren van Spanje.... Veel beter, denk het niet....
Nederland heeft daarnaast maar een prestatie neegezet op het WK door Brazilie te verslaan... de rest van de ploegen stellen allemaal niks voor... of wil je zeggen dat Japan en Slowakije toplanden zijn... |
Toch had Duitsland een mindere poule dan wij...om maar te zwijgen van Spanje. De enige echt zware poule was die van Brazilië, Portugal en Ivoorkust (op papier dan). In de realiteit was dit ook niet veel en stelden Portugal en Ivoorkust hevig teleur. Nederland had toch nog een van de moeilijkere poules. |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 15 Jul 2010 22:31:33 Onderwerp: |
|
|
laten we er over ophouden. we zijn het niet geworden. basta. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 15 Jul 2010 22:39:35 Onderwerp: |
|
|
MrBrazz schreef: | laten we er over ophouden. we zijn het niet geworden. basta. |
Was net een mooie discussie,...slotje erop dan maar? |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 16 Jul 2010 07:17:51 Onderwerp: |
|
|
wat mij betreft wel. blik is nu op ek quali 2012 |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 16 Jul 2010 10:59:13 Onderwerp: |
|
|
Jornowski schreef: | Master Puk schreef: | Buzz Lightyear schreef: | Vond de huldiging wel passend. We zijn het op een na beste voetballand ter wereld. We zijn veeeel beter dan Brazilie, veeeel beter dan Argentinie, veeeel beter dan Frankrijk, veeel beter dan Engeland, veeeel beter dan Italie en veeeel beter dan Duitsland. We zijn ongeveer gelijkwaardig aan Spanje, dus dat verdient wel een feestje.
Toch had Duitsland een mindere poule dan wij...om maar te zwijgen van Spanje. De enige echt zware poule was die van Brazilië, Portugal en Ivoorkust (op papier dan). In de realiteit was dit ook niet veel en stelden Portugal en Ivoorkust hevig teleur. Nederland had toch nog een van de moeilijkere poules. |
Ik ben het niet mee eens dat Duitsland een minder poule had.... Ghana is beter dan Kamaroen. Servie beter dan denemarken en Australie en Japan zijn gelijk..... Duitsland verslaat vervolgens Engeland en Argetinie.....
Spanje ok die hadden een mindere poule....maar die moeten wel portugal verslaan.... Was dit NL wel gelukt???? |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 16 Jul 2010 12:57:22 Onderwerp: |
|
|
Blijf erbij, we hadden de wedstrijd tegen Spanje ook gewoon kunnen winnen. Duitsland niet, die probeerden het niet eens. Wij schopten dat tiktak-voetbal tenminste kapot.
Las vandaag in de nieuwe Vrij Nederland een interessant artikel waarom het een zege internationeel maar ook nationaal is dat Nederland het WK niet heeft gewonnen.
Het komt erop neer dat Spanje de terechte winnaar is. Ze speelden aanvallend combinatievoetbal, en maakten het hele toernooi de minste overtredingen. Nederland maakte de meeste overtredingen, 126 in totaal. Urugay 'maar' 99, en speelde toch evenveel wedstrijden. Nederland kreeg ook de meeste gele kaarten, 22 totaal. Het spel was ook niet om naar huis te schrijven. Alleen de tweede helft tegen Brazilie was de moeite waard.
Spanje als winnaar is goed voor het mondiale voetbal. Jongetjes overal ter wereld willen tikken als Xavi en Iniesta, geen doodschoppen uitdelen en daarna cynisch lachen naar de scheids zoals v. Bommel dat vaak deed.
Maar ook voor Nederland zelf is het goed geweest dat we het WK niet hebben gewonnen. Stel je voor dat we met dit anti-voetbal de titel hadden gewonnen, dat had het Nederlandse voetbal van binnenuit geruineerd. Jongetjes hadden gedacht dat voetbal zo hoort te zijn. We zouden een soort Italie worden. Nu hebben we zilver, we hebben bewezen dat we verzorgd kunnen voetballen en mentaal sterk zijn en een eenheid vormen. Maar we hebben ook nog steeds die flitsende, technische voetballers als Sneijder, vd Vaart, Persie en Robben.
Over twee jaar hebben de meeste voetballers de ideale leeftijd, zijn ze mentaal nog meer gegroeid en combineren we het verzorgde voetbal van dit WK met flitsende aanvallen zoals we voorheen deden. Over twee jaar worden we Europees Kampioen. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 16 Jul 2010 15:17:31 Onderwerp: |
|
|
Wat een schitterend betoog...
Dat Spanje de minste overtredingen heeft gemaakt en Nederland de meeste is een goede vergelijking, evenals de gele kaarten. Met de rest van de landen kun je echter niet vergelijking (Duitsland en Uruguay zijn uitzondering) want die hebben ook minder wedstrijden gespeeld. Daarnaast, trek die kaarten in de finale er eens vanaf.... |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 16 Jul 2010 20:30:31 Onderwerp: |
|
|
Jornowski schreef: | Wat een schitterend betoog... |
Was een samenvatting van artikel van Auke Kok. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 4 Aug 2010 08:36:46 Onderwerp: |
|
|
Wellicht dat dit niet de meest handige plaats is om hierover te beginnen maar mij leek dit het topic waar het onderstaande het best thuis hoort.
Ik hoorde gisteren in het nieuws op dat radio dat de Fifa met het oog op het WK 2018 in Nederland en België zou eisen dat zij geen belasting hoefden te betalen. Dit nieuws was op de Belgische radio en dus waren er ook Belgische piefen die reageerden op dit nieuws. Ik wil me geheel aansluiten bij wat iemand daar op de radio zij. Hij zei het volstrekt belachelijk te vinden dat een orgaan met miljarden winst uit een dergelijk evenement een dergelijke eis durfde neer te leggen. De Fifa is een dictatoriale organisatie die ze gedraagt en de kenmerken heeft van een monopolist. Ze kunnen niet-marktconforme eisen stellen omdat zij een product hebben (de landencompetitie), wat geen enkel ander bedrijf of organisatie kan bieden. Daarnaast hadden ze de belachelijke eis gesteld dat er een rijstrook op de autosnelweg helemaal tot hun beschikking zou moeten komen te staan om de bereikbaarheid van de stadiums voor de bobo's te waarborgen.
Ik zou zeggen, Nederland en België moeten de Fifa mededelen dat ze het WK hier mogen organiseren maar dat ze wel gewoon belasting moeten betalen volgens normale wet- en regelgeving. En als ze daar niet mee instemmen, organiseren ze het maar ergens anders, ik kan er niet wakker van liggen.
PS: Bij nader inzien had dit stukje ook niet misstaan in het erger-topic. |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 4 Aug 2010 09:30:50 Onderwerp: |
|
|
Jornowski schreef: |
PS: Bij nader inzien had dit stukje ook niet misstaan in het erger-topic. |
Heb mn bril niet op, dus kon het amper lezen, maar goed.
Ik ben het in beginsel wel met je eens, maar het blijft lastig. Zo'n evenement organiseren blijft toch iets speciaals en de FIFA is idd dictatoriaal, want er is immers geen concurrentie. Ze kunnen eisen wat ze willen en zolang landen als Zuid Afrika mee blijven dingen naar organisatie van WK heeft het geen zin er iets tegen te doen. Ben bang dat het echt uit de FIFA zelf moet komen (maw Blatter moet opzouten) |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 4 Aug 2010 10:23:19 Onderwerp: |
|
|
dat ze geen belasting hoefde te betalen was al langer bekend, natuurlijk volstrekt belachelijk. Daarnaast zijn de andere eisen compleet maf.
Zag gister Johan Derksen en hij betoogde dat Nederland beter het WK niet kon binnenhalen... hij heeft geen economische kijk op het hele verhaal, maar ik moet hem hier in gelijk geven.
Economisch, zie Zuid Afrika (die met grote stadions is blijven zitten) zal het heel weinig opleveren, misschien op korte termijn de werkgelegenheid door de bouw van de stadions... Maar wat moeten we met stadions met een capacitiet van 90000 bij de supercup krijgen we het de Arena nog niet es vol, laat staan een nog groter stadion. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 4 Aug 2010 15:45:13 Onderwerp: |
|
|
Hier Derksens betoog waarom we het WK niet niet zouden moeten willen. Ben het wel met hem eens als ik dat zo lees.
Citaat: | Nederland moet het WK van 2018 niet willen
19/07/2010 09:15
Ik ben een geweldige hoofdredacteur. Bij RTL 7 en producent Eyeworks Sport zijn ze dronken van geluk, doordat het praatprogramma uit het Kurhaus in Scheveningen ongekend hoge kijkcijfers scoorde, de losse verkoop van het weekblad was nog hoger dan het traditioneel goed verkopende Kerstnummer en onze internetsite trok nog nooit zoveel bezoekers als afgelopen weken.
Ik ben een topper in mijn vak, al is dat niet mijn verdienste. Oranje-succes verkoopt! Bondscoach Bert van Marwijk en zijn internationals bepalen mijn status bij de raad van commissarissen. Oranje is het ultieme bindmiddel van de samenleving.
De Oranje-supporter vierde feest, maar wil niets te maken hebben met de klonen van de beruchte Ierse familie Houlihan, die in de negentiende eeuw in Londen bekendstond om haar gewelddadige gedrag. De familie hield van drinken, vechten en was de schrik van de buurt.
De familie had nooit durven dromen dat anno 2010 een door de samenleving uitgekotste groep ordeverstoorders rond voetbalwedstrijden nog steeds ietwat verbasterd hooligans worden genoemd. Ik moet er wel aan toevoegen, dat sommige historici de Ierse misdadiger Patrick Hooligan, die in Londen omstreeks 1890 actief was, als naamgever van deze verachte voetbalaanhangers aanduiden.
De hooligans speelden even geen rol, want Oranje staat voor eensgezindheid, solidariteit en feestvieren. Ik ken overigens ook de keerzijde van de medaille. In het najaar van 2001 verloor het Oranje van Louis van Gaal van Ierland, waardoor Nederland niet deelnam aan het WK in Japan en Zuid-Korea.
Het resultaat was, dat de losse verkoop instortte, dat scheelde meteen twintigduizend exemplaren per week. Met de nodige zelfspot moet ik dan ook concluderen, dat ik in voor- en tegenspoed volledig afhankelijk ben van Oranje.
Voor mij verliep het WK uitermate succesvol, maar wat heeft de bevolking van Zuid-Afrika er uiteindelijk aan overgehouden? Prachtige stadions, die straks een financieel blok aan het been worden en er is vier miljard euro geïnvesteerd in de infrastructuur van het land.
De leiders van de zwarte armen, de helft van de inwoners leeft onder de armoedegrens, hadden liever gezien dat de regering van Jacob Zuma het geld had besteed aan onderwijs, gezondheidszorg en huisvesting. Volgens de zwarte bevolking profiteren alleen toeristen en rijke blanke Zuid-Afrikanen van alle investeringen, maar is er in de townships niets veranderd.
President Zuma had echter een deal gesloten met FIFA-baas Sepp Blatter. Twee sluwe potentaten, die het WK misbruikten voor hun eigen belangen en de wereld probeerden wijs te maken, dat iedere inwoner van Zuid-Afrika zou meeprofiteren. Als kind moest Zuma voor het vee van zijn opa zorgen, waardoor hij niet naar school kon.
Toen hij zich op zijn zeventiende aansloot bij het ANC, zorgde dit African National Congress, dat hij alsnog een opleiding kon volgen. Hij zat tien jaar gevangen op Robbeneiland, verbleef vijftien jaar in Swaziland, Mozambique en Zambia, waar hij zwarte vluchtelingen ronselde om voor het ANC te strijden.
Om zijn doel te bereiken schakelde hij de stokoude en vermoeide Nelson Mandela in als boegbeeld van het ANC. Zuma bleek een uitstekend strateeg, want in 2009 werd hij ingehuldigd als president, terwijl hij in de jaren daarvoor beschuldigd werd van fraude en corruptie. Ook werd er een aanklacht tegen hem ingediend wegens verkrachting, hiervan werd hij vrijgesproken.
Die aanklacht kan te maken hebben met de cultuur in Zuid-Afrika en het feit dat mannen nauwelijks respect hebben voor vrouwen. In Zuid-Afrika worden zes keer zoveel vrouwen door hun partners vermoord als wereldwijd gebeurt. Het aantal verkrachtingen bedraagt een half miljoen per jaar, terwijl een kwart van alle mannen toegaf wel eens een vrouw tot seks te hebben gedwongen.
Jaarlijks hebben er Zuid-Afrika circa twintigduizend moorden plaats, alleen Colombia scoort relatief gezien nog slechter. De overvallen op automobilisten, huizen en bedrijven nemen nog steeds toe, terwijl de gewapende straatovervallen de grootste bedreiging vormen voor de bevolking.
Een op de vijf mensen is besmet met hiv/aids. Blatter kende die onthutsende cijfers, maar had blijkbaar een reden om het WK toch in Zuid-Afrika te laten plaatsvinden. En Zuma volgde het voorbeeld van Adolf Hitler in 1936 en Jorge Videla in 1978 die een groot sportevenement misbruikten om zich te profileren en de politieke situatie te camoufleren.
Intussen telt Blatter zijn geld, de FIFA hield 1,7 miljard euro winst over aan de WK en in Zuid-Afrika leeft ruim de helft van de bevolking nog steeds onder erbarmelijke omstandigheden. Dat lijkt de FIFA-baas niet relevant te vinden. Hij kwelt het organiserende land met dictatoriale marketingregels.
Tijdens een WK is Blatter de tijdelijke president. Hij bepaalt de regels en die regels zijn altijd in zijn voordeel. Daarvoor moet zelfs de wet worden aangepast en verdwijnen onschuldige mensen in de gevangenis, omdat ze ook een graantje willen meepikken.
Dankzij de schaamteloze hebzucht van Blatter werden een paar, door Bavaria Bier ingehuurde, Nederlandse meisjes als misdadigers gearresteerd, omdat ze een oranje jurkje droegen, terwijl een concurrerend biermerk de FIFA sponsorde.
Ik hoop dat de Nederlandse regering beseft wat ons land boven het hoofd hangt als de WK van 2018 aan Nederland wordt toegewezen. Toen ik onlangs een paar keer met de voormalige minister van financiën Wouter Bos in een televisieprogramma zat, vertelde hij me, dat de eisen van Blatter volstrekt onaanvaardbaar zijn, Blatter wil alleen de lusten, maar heeft geen boodschap aan de lasten.
De wet moet veranderd worden, hij is de baas van het land en hij weigert belasting af te dragen. Blatter neemt zijn geld netto mee. Bos moest glimlachen om al die economen die in de media prachtige verhalen ophangen, met ingewikkelde berekeningen, over het feit dat de bevolking uiteindelijk verdient aan een WK.
Bos was heel gedecideerd, een WK organiseren kost Nederland een vermogen en de FIFA gaat met de winst strijken. Er zijn zoveel andere prioriteiten en knelpunten in dit land, dat een geld verslindend WK organiseren ronduit onbeschaafd is.
De heren hebben hun best gedaan met dat lachwekkende bid. KNVB-voorzitter Michael van Praag en KNVB-directeur Harry Been waren actief in de wandelgangen en doen er alles aan om het Blatter naar zijn zin te maken.
Ruud Gullit liet zich misbruiken en schudde als boegbeeld trouw handjes in alle hoeken van de wereld, terwijl Johan Cruijf zelfs heel ludiek op de fiets het bidbook bij de FIFA in Zürich ging afleveren, maar Blatter zit niet op mooie praatjes en de alternatieve aanpak te wachten.
De foto met de Russische president Vladimir Poetin in Voetbal International sprak boekdelen. Blatter wil met alle égards ontvangen worden door staatshoofden die hem aantrekkelijke financiële voorstellen doen. Hij lacht om de idealistische groene WK die Nederland wil organiseren.
Het vaderlandse profvoetbal is zo goed als failliet, alleen ons nationale elftal geeft het volk nog gevoel van eigenwaarde. Daar zijn we terecht trots op. Als Nederlanders moeten we niet onze oren laten hangen naar een zelfbenoemde dictator die zich over de ruggen van landgenoten, die de grootste moeite hebben om de eindjes aan elkaar te knopen, wil verrijken.
Ik ben benieuwd of er ook moedige bobo’s zijn, die zich niet laten leiden door eigenbelangen, maar Sepp Blatter durven vertellen dat Nederland het WK niet meer wil hebben, omdat ons eigenwijze volk zich niet in de maling laat nemen door een zelfingenomen machtswellusteling die het voetbal ondergeschikt maakt aan geld verdienen.
Johan Derksen
bron: vi.nl
|
|
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 2 Dec 2010 18:49:17 Onderwerp: |
|
|
Het WK 2018 gelukkig niet naar ons. Kunnen we dat geld aan belangrijke zaken uitgeven. Rusland heeft het toernooi verdient gekocht. Poetin en Blatter zullen wel goede vriendjes zijn. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 2 Dec 2010 20:31:20 Onderwerp: |
|
|
was te verwachten toch... Nederland krijgt zoiets nooit...
kunnen beter de OS binnenhalen daar gaat het tenminste wel om organisatorische kwaliteiten. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 3 Dec 2010 08:52:23 Onderwerp: |
|
|
Met een corrupte fifa inderdaad geen rare uitslag wat stemmen kopen en dan het toernooi organiseren. Wordt wat mij betreft een belachelijk toernooi met 3200 km afstand tussen speelsteden...
Qatar in 2022 wordt nog mooier. 50 graden in de zomer en Qatar die een elftal bijelkaar kopen zoals ze in de atletiek al jaren doen. |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 3 Dec 2010 21:12:11 Onderwerp: |
|
|
Die engelse kranten.. te mooi. Fifa volledig afgeserveerd. Denk dat de britse media nu NOG meer gaan spitten bij de Fifa en dat we PVV-achtige taferelen gaan krijgen. verheug me er nu al op. op het WK uiteraard niet, want dan wordt er gespeeld in steden die 1000km uit elkaar liggen. 1 groot drama. en de sfeer in rusland is nihiel, daar kan kleintje pils niet tegenop blazen. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 3 Dec 2010 21:58:52 Onderwerp: |
|
|
wordt idd mooi. de huidige structuren binnen de fifa moeten kapot. ze zijn daar een beetje vergeten dat het voetbal voorop moet staan. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 3 Dec 2010 22:48:24 Onderwerp: |
|
|
Buzz Lightyear schreef: | wordt idd mooi. de huidige structuren binnen de fifa moeten kapot. ze zijn daar een beetje vergeten dat het voetbal voorop moet staan. |
Zal je altijd zien dat zo'n figuur als Blatter 90 jaar wordt ofzo en aanblijft zoals de koningin van Engeland. Wel benieuwd of als Blatter wegvalt er verandering kan plaatsvinden of dat er weer een nieuwe "Blatter" op staat |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 3 Dec 2010 23:52:48 Onderwerp: |
|
|
bros1987 schreef: | Buzz Lightyear schreef: | wordt idd mooi. de huidige structuren binnen de fifa moeten kapot. ze zijn daar een beetje vergeten dat het voetbal voorop moet staan. |
Zal je altijd zien dat zo'n figuur als Blatter 90 jaar wordt ofzo en aanblijft zoals de koningin van Engeland. Wel benieuwd of als Blatter wegvalt er verandering kan plaatsvinden of dat er weer een nieuwe "Blatter" op staat |
Bedoel je op deze manier?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gJHuY_8yz0c[/youtube] |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 4 Dec 2010 00:05:14 Onderwerp: |
|
|
haha, blijft leuk al had ie best harder mogen vallen van mij |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 4 Dec 2010 02:01:59 Onderwerp: |
|
|
bros1987 schreef: | haha, blijft leuk al had ie best harder mogen vallen van mij |
bij VI zijn ze er klaar mee nu. na het filmpje 100x te hebben laten zien. genieten. die van maradonna is ook goed |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 4 Dec 2010 17:18:29 Onderwerp: |
|
|
Die van Maradonna vind ik heel genant en grappig. Ben zelfs bang dat als ik het filmpje bekijk hij opeens achter me staat met een mes in mn rug. |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 4 Dec 2010 17:20:46 Onderwerp: |
|
|
Buzz Lightyear schreef: | Die van Maradonna vind ik heel genant en grappig. Ben zelfs bang dat als ik het filmpje bekijk hij opeens achter me staat met een mes in mn rug. |
haha ik zie het al voor me. mooiste is de man die erachter aanspringt omdat maradonna wel erg lang onder blijft. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 6 Dec 2010 11:03:51 Onderwerp: |
|
|
MrBrazz schreef: | bros1987 schreef: | haha, blijft leuk al had ie best harder mogen vallen van mij |
bij VI zijn ze er klaar mee nu. na het filmpje 100x te hebben laten zien. genieten. die van maradonna is ook goed |
Geweldig. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 7 Dec 2010 09:04:00 Onderwerp: |
|
|
Jornowski schreef: | MrBrazz schreef: | bros1987 schreef: | haha, blijft leuk al had ie best harder mogen vallen van mij |
Geweldig. |
Zet die er dan ook even op. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 7 Dec 2010 13:50:27 Onderwerp: |
|
|
Zo mooi die Engelsen nu. Allemaal hetze tegen Fifa. Gratis hotel intrekken voor Blatter e.d. Erg mooi. |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 7 Dec 2010 20:15:02 Onderwerp: |
|
|
bros1987 schreef: | Zo mooi die Engelsen nu. Allemaal hetze tegen Fifa. Gratis hotel intrekken voor Blatter e.d. Erg mooi. |
heb idd genoten van de burgemeester van london. held die man. en dan te bekdenken dat ik 7 dagen in die stad mag verblijven  |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 7 Dec 2010 20:38:00 Onderwerp: |
|
|
bros1987 schreef: | Jornowski schreef: | MrBrazz schreef: | bros1987 schreef: | haha, blijft leuk al had ie best harder mogen vallen van mij |
Geweldig. |
Zet die er dan ook even op. |
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CtGVPPFU3tc[/youtube] |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 13 Dec 2010 21:17:56 Onderwerp: |
|
|
worden we alsnog Weltmeister!!
Citaat: | Del Bosque: geen doping in voetbal
Vicente del Bosque.
MADRID - De Spaanse bondscoach Vicente del Bosque heeft de speculaties dat er ook voetballers zijn verwikkeld in het nieuwe dopingschandaal rond de Madrileense arts Eufemiano Fuentes van de hand gewezen. „Ik heb in mijn 43-jarige loopbaan nog nooit iets verdachts gezien en ik heb het ook niet meegemaakt dat iemand met bedriegerij geprobeerd heeft zich sportief voordeel te verschaffen.”
Vicente del Bosque met de wereldbeker. Foto: EPA
Del Bosque reageerde op een citaat in El Mundo. Deze krant voerde Fuentes sprekend op: „Als ik zou praten dan waren we Europees - noch wereldkampioen.” De 55-jarige sportarts zou dat een celgenoot zondag hebben toevertrouwd, toen hij wachtte op verhoor door de onderzoeksrechter. Later mochten Fuentes en vijf andere verdachten naar huis.
Spanje versloeg Nederland in de finale van het WK in Zuid-Afrika in 2010. |
|
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 13 Dec 2010 21:23:54 Onderwerp: |
|
|
Is een beetje publiek geheim dat Barç en Real vaste klant waren bij Fuentes al heb ik nog altijd wel twijfels in hoeverre bloeddoping echt helpt bij voetbal buiten optimale conditie. |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 13 Dec 2010 21:37:51 Onderwerp: |
|
|
bros1987 schreef: | Is een beetje publiek geheim dat Barç en Real vaste klant waren bij Fuentes al heb ik nog altijd wel twijfels in hoeverre bloeddoping echt helpt bij voetbal buiten optimale conditie. |
voor herstel natuurlijk wel he. die gasten spelen 50 wedstirjden per jaar. dat gaat je niet in de koude kleren zitten. en zie barca nu..die gasten zijn niet moe ondanks WK en geen vakantie. klopt iets niet. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 14 Dec 2010 18:54:39 Onderwerp: |
|
|
Zou mooi zijn. En of je nu een WK wint met lelijk voetbal of achteraf alleen voor de statistieken maakt ook niks uit. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 14 Dec 2010 19:17:50 Onderwerp: |
|
|
Buzz Lightyear schreef: | Zou mooi zijn. En of je nu een WK wint met lelijk voetbal of achteraf alleen voor de statistieken maakt ook niks uit. |
Nou het missen van het toeterend door Duitsland rijden scheelt dan toch wel. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 14 Dec 2010 19:40:59 Onderwerp: |
|
|
Kan altijd nog  |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 14 Dec 2010 20:06:33 Onderwerp: |
|
|
Buzz Lightyear schreef: | Kan altijd nog  |
ja alleen is de plezier factor iets minder.... |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 14 Dec 2010 21:05:17 Onderwerp: |
|
|
Buzz Lightyear schreef: | Kan altijd nog  |
zijn we ook van de eeuwige trauma af |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 12 Jul 2011 17:36:06 Onderwerp: |
|
|
Deze week paar stukjes van het WK vrouwen gezien op vakantie. was bij vlagen dramatisch.
Ook wel leuke anecdote wellicht dat we op de terugweg de bus van de Zweedse vrouwen inhaalde. Was alleen niet te zien. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 12 Jul 2011 18:41:45 Onderwerp: |
|
|
bros1987 schreef: | Deze week paar stukjes van het WK vrouwen gezien op vakantie. was bij vlagen dramatisch.
Ook wel leuke anecdote wellicht dat we op de terugweg de bus van de Zweedse vrouwen inhaalde. Was alleen niet te zien. |
als je de doelpunten ziet... hoe dramatisch |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 12 Jul 2011 18:43:20 Onderwerp: |
|
|
volgens mij heeft bros 0 doelpunten gezien maar wel 3 uur gekeken haha. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 12 Jul 2011 19:03:22 Onderwerp: |
|
|
MrBrazz schreef: | volgens mij heeft bros 0 doelpunten gezien maar wel 3 uur gekeken haha. |
Heb inderdaad geen enkel velddoelpunt gezien dat heb ik allemaal gemist. |
|
Terug naar boven |
|
 |
|