FAQ    Zoeken    Gebruikersgroepen   Registreren   Profiel    Log in om je privéberichten te bekijken    Inloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Enquete eiland 1, 2 en 3

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Forum Eiland 2 Forumindex -> algemeen eiland 2
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Rene K

BerichtGeplaatst: 19 Apr 2011 20:16:16    Onderwerp: Enquete eiland 1, 2 en 3 Reageren met citaat

Beste bewoners van Eiland 2,

Ongeveer zeven jaar geleden zijn de woningen op de eilanden 1, 2 en 3 opgeleverd. De drie eilanden hebben elk een verschillende opbouw en uitstraling. Daarmee is indertijd geprobeerd verschillende woonomgevingen te maken waar verschillende mensen zich thuis kunnen gaan voelen. Maar is dit ook gelukt?

In de loop van deze week kunt u een vragenlijst in uw brievenbus verwachten. De vragenlijst is onderdeel van een wetenschappelijk onderzoek waarin de woonmilieus en tevredenheid van de bewoners van de eilanden 1, 2, en 3 met elkaar worden vergeleken. Doel is om kennis te verzamelen waarmee in de toekomst de ontwerpen van nieuwe wijken kunnen worden verbeterd.

Door wie wordt dit onderzoek uitgevoerd? Mijn naam is René Kamperman en dit onderzoek vormt de afronding van de opleiding Master City Developer die ik aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam volg. Ik volg deze opleiding naast mijn werk bij Bouwfonds Ontwikkeling. De verwachting is dat dit onderzoek eind dit jaar voor iedereen beschikbaar is. Het onderzoek kan dan worden gedownload van de website www.mastercitydeveloper.nl

Ik hoop dat u mee wilt werken om dit onderzoek tot een goed einde te brengen en wil u bij voorbaat hartelijk danken voor uw medewerking.

Met vriendelijk groet,
René Kamperman
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 19 Apr 2011 20:16:16    Onderwerp:

Terug naar boven
Rene K

BerichtGeplaatst: 30 Apr 2011 10:59:21    Onderwerp: Stand van zaken repons enquete Reageren met citaat

Beste bewoners van Eiland 2,

Vorige week is er een vragenlijst verstuurd naar eiland 1, 2 en 3. Wij zitten nu halverwege de periode waarbinnen gereageerd kan worden en ik wilde u graag op de hoogte stellen van de respons tot nu toe;

Eiland 1 – 338 lijsten verstuurd – tot nu toe 54 reacties – respons 16,0 %
Eiland 2 – 276 lijsten verstuurd – tot nu toe 52 reacties – respons 18,8 %
Eiland 3 – 352 lijsten verstuurd – tot nu toe 41 reacties – respons 11,6 %

Voor een betrouwbaar onderzoek is de respons voor alle eilanden nog te laag, met name eiland 3 blijft nog wat achter. Bij eiland 3 wordt dit waarschijnlijk veroorzaakt door problemen die ontstaan zijn bij de verzending van de vragenlijsten. Ik ben erg blij met de reacties tot nu toe en ik hoop uiteraard dat op 10 mei de respons nog een stuk hoger is.

Mocht u uw medebewoners op het eiland of bewoners van eiland 1 en 3 de komende week spreken of zien, wilt u hen dan vragen of zij de vragenlijst al ingevuld en opgestuurd hebben.

Daarnaast ben ik erg blij met het feit dat de enquete nu ook als nieuwsfeit op de homepage van deze website is opgenomen. Hoe meer aandacht er voor de enquete is, hoe hoger de kans op een goede respons. Na 10 mei zal ik op dit forum terugkoppelen hoe hoog de definitieve respons is.

Met vriendelijke groet,

René Kamperman
Terug naar boven
Rene K

BerichtGeplaatst: 14 Mei 2011 10:48:36    Onderwerp: Respons - Stand 14 mei 2011 Reageren met citaat

Beste bewoners van de eilanden 1, 2 en 3,

De verwerking van de vragenlijsten is momenteel in volle gang en zoals afgesproken hierbij de respons tot op heden. Er komen de laatste dagen nog steeds ingevulde vragenlijsten binnen. Het is qua tijd nog net mogelijk om de vragenlijsten die direct na dit weekend nog binnen komen in het onderzoek mee te nemen. Vandaar dat de respons die hieronder vermeld staat nog niet definitief is, ik verwacht echter niet dat deze nog spectaculair zal veranderen.

De respons stand 14 mei 2011:

Eiland 1 – 338 lijsten verstuurd – 96 lijsten retour – respons 28,4%
Eiland 2 – 276 lijsten verstuurd – 81 lijsten retour – respons 29,3%
Eiland 3 – 352 lijsten verstuurd - 84 lijsten retour – respons 23,9%

Totaal – 966 lijsten verstuurd – 261 lijsten retour – respons 27,0%

Voor een schriftelijke enquete is dit een zeer goed resultaat, wellicht dat de laatste vragenlijsten die nog binnenkomen de iets achterblijvende respons van eiland 3 verbeteren (de afgelopen week kwamen de meeste lijsten van eiland 3), zodat er ook sprake is van een goede afspiegeling.

Ik wil iedereen hartelijk bedanken voor het invullen van de vragenlijsten, zonder uw medewerking is het onmogelijk om dit soort onderzoeken uit te voeren. Zodra het onderzoek beschikbaar is (dit najaar), zal ik dit ook via dit forum melden.

Met vriendelijk groet,

René Kamperman
Terug naar boven
Rene K

BerichtGeplaatst: 20 Mei 2011 14:17:28    Onderwerp: Definitieve respons onderzoek eiland 1, 2 en 3 Reageren met citaat

Beste bewoners van Eiland 1, 2 en 3,

Zoals in mijn vorige bericht al stond aangegeven was de opgegeven respons van 14 mei nog niet definitief. De verwerking van de gegevens is nu in volle gang en de afgelopen week zijn er nog een aantal vragenlijsten binnengekomen die in het onderzoek nog worden meegenomen.

De definitieve respons is:

Eiland 1 – 338 vragenlijsten verstuurd – 101 retour – respons 29,9%
Eiland 2 – 276 vragenlijsten verstuurd – 87 retour – respons 31,5%
Eiland 3 – 352 vragenlijsten verstuurd – 88 retour – respons 25,0%

Totaal – 966 vragenlijsten verstuurd – 276 retour – respons 28,6%

Een zeer mooi resultaat, voor mij gaat nu het grote uitzoek- en analysewerk beginnen. Dit najaar zal ik op dit forum een melding plaatsen zodra het onderzoek beschikbaar is.

Met vriendelijke groet,
René Kamperman
Terug naar boven
Rene K

BerichtGeplaatst: 1 Jan 2012 21:02:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Beste bewoners van de eilanden 1, 2 en 3,

Allereerst de allerbeste wensen voor 2012!

Zoals beloofd, zou ik u waarschuwen zodra het onderzoek beschikbaar is waarvoor ik dit voorjaar de vragenlijsten verstuurd heb. Het heeft even geduurd maar sinds half december is mijn onderzoek beschikbaar via het internet.

Het onderzoek is zeer goed ontvangen en beoordeeld. Dusdanig goed dat binnen de Erasmus Universiteit momenteel gekeken wordt of het onderzoek nog een vervolg kan krijgen. Persoonlijk ben ik hier erg blij mee want daarmee verdwijnt meer dan een half jaar inspanning niet in de la maar wordt er ook daadwerkelijk wat mee gedaan.

Het gehele onderzoek is via onderstaande link te downloaden, u heeft hiervoor wel het programma Adobe pdf-reader nodig.

http://hdl.handle.net/2105/10362

Mocht de link niet werken, ga dan naar de site www.mastercitydeveloper.nl. Onder het kopje "Publicaties" het kopje "Scripties" aanklikken. U komt nu op een pagina waar u op de tekst "repository bezoeken" kunt klikken. Vervolgens komt u op een pagina met verschillende scripties, onder de naam Kamperman vindt u de scriptie "Loont identiteit?". Door de titel van de scriptie aan te klikken, komt u vervolgens op de pagina waar u de scriptie kunt downloaden.

Rest mij verder alleen nog u nogmaals hartelijk te danken voor alle medewerking, zonder uw medewerking had dit onderzoek nooit plaats kunnen vinden!

Met vriendelijke groet,

René Kamperman
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Forum Eiland 2 Forumindex -> algemeen eiland 2 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: