| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Is dit een goed idee? |
| Ja |
|
27% |
[ 3 ] |
| Nee |
|
72% |
[ 8 ] |
|
| Totaal aantal stemmen : 11 |
|
| Auteur |
Bericht |
Sander Sergeant

Geregistreerd op: 25 Sep 2007 Berichten: 174 Woonplaats: Berg en Dal (kutdorp bij Nijmegen)
|
Geplaatst: 17 Feb 2008 11:30:12 Onderwerp: Idee: DKP per Boss |
|
|
Attumen en Zul'jin zijn niet hetzelfde, Zul'jin is veel sterker, het is een veel grotere prestatie als die down gaat. Daarom zeg ik: Elke boss krijgt een bepaalde hoeveelheid DKP toegewezen i.p.v. 5 standaard per boss.
Dit was zo'n beetje mijn idee:
Suggesties en comments zijn welkom!
DKP Waarden per Boss
| Citaat: | Karazhan
Attumen the Huntsman. - 4
Moroes. - 5
Opera Event. - 5
Maiden of Virtue. - 5
The Curator. - 6
Chess Event. - 4
Shade of Aran. - 7
Terestrian Illhoof. - 7
Netherspite. - 7
Nightbane. - 7
Prince Malchezaar. - 10 |
| Citaat: | Zul'Aman
Nalorakk. - 10
Akil'zon. - 12
Halazzi. - 14
Jan'Alai. - 16
Hex Lord Malacrass. - 18
Zul'Jin. - 20 |
|
 |
|
Geplaatst: 17 Feb 2008 11:30:12 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Yetisan Soldaat 2e Rang
|
Geplaatst: 17 Feb 2008 11:50:58 Onderwerp: |
|
|
ik werk nog maar net met dat hele dkp gedoe en ik, met 4 andere WoWers vinden het maar raar.
eentje ken ik al uit de beta alleen is hij na de beta blijven spelen.
tot vandaag de dag. ik zou eens kijken of ik zijn guilds dkp systeem kan posten zodat we er naar kunnen kijken. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
MaraKoen Master Sergeant
|
Geplaatst: 17 Feb 2008 11:59:19 Onderwerp: |
|
|
Je waarden vind ik niet kloppen. De hogere bosses in Kara moeten meer punten geven en ik vind dat de DKP per boss in ZA wel h??l hoog ligt in vergelijking. Op deze manier worden mensen in Kara vies benadeeld als we eenmaal naar de 25mans gaan.
Maar aan de andere hand kan er een aparte DKP tabel voor 25mans en 10mans komen zodat iedereen in 25mans dezelfde kansen krijgt. _________________
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
ylook Sergeant
Geregistreerd op: 29 Jun 2007 Berichten: 257 Woonplaats: Nijmegen (waar dat kutdorp Berg & Dal naast ligt)
|
Geplaatst: 17 Feb 2008 12:52:38 Onderwerp: |
|
|
| Citaat: | | Maar aan de andere hand kan er een aparte DKP tabel voor 25mans en 10mans komen zodat iedereen in 25mans dezelfde kansen krijgt. |
Ik weet niet of dit het plan is maar ik zou dit een beetje gek vinden.
Dan krijg je namelijk dat iemand die al sinds dag 1 raid en zich inzet voor de guild het moet "opnemen" tegen iemand bijvoorbeeld nieteens in group 1 of 2 zit maar in 25 mans zit om de grens van 25man te halen.
Ik heb hier (slackerig als ik ben) verder geen suggesties voor maar hoop dat hier wel aan gedacht word.
Verder vind ik het idee van Sander goed maar moet er inderdaad goed naar de waardes gekeken worden. _________________
To shapeshift, or not to shapeshift? That's the question. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Sander Sergeant

Geregistreerd op: 25 Sep 2007 Berichten: 174 Woonplaats: Berg en Dal (kutdorp bij Nijmegen)
|
Geplaatst: 17 Feb 2008 18:57:19 Onderwerp: |
|
|
Plx post suggesties over hoe de waarden dan w?l moeten zijn
en voor 25 man.. ik haal bijv moon/doosje/gnomemax/panfluit wss nooit meer in.
en dat betekend voor elk geval wss dat ik pas een item krijg als 4 mensen het al hebben.
dat is niet fijn  _________________
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Sander Sergeant

|
Geplaatst: 17 Feb 2008 18:58:09 Onderwerp: |
|
|
oja als je stemt.. zet dan meteen een post bij waarom je het wel/niet een goed idee vind ;p.
en elke idee-en erbij zijn heel erg welkom _________________
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
doosje Korporaal

|
Geplaatst: 20 Feb 2008 18:52:55 Onderwerp: |
|
|
neen
dit zou t verschil tussen groep 1 en 2 nog veel groter maken _________________ for the horde!!!
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Neon Korporaal

|
Geplaatst: 20 Feb 2008 19:42:04 Onderwerp: |
|
|
aparte dkp voor 25 man. _________________ /rw WAAZZZZZAAAAAHH
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Chojinselur Soldaat
|
Geplaatst: 22 Feb 2008 17:32:41 Onderwerp: |
|
|
aparte dkp voor elke instance al kost dat wel veel administratie?
maar jah het oude systeem (geen idee hoe dat nu is) dat ik nog ken was elke keer dat je mee ging 1 dkp op tijd nog 1 dkp en elke boss 1 dkp.
dropt er een item kan je bij de raidleader een bod uitbrengen met zijn dkp *1 malig* en hoogste bieder wint *dus niemand weet wat een ander bied*.
werkte toen die tijd erg goed maar jah dat was ok na beta van wow jaren terug  _________________ Dileah lvl 70 elemental shaman
Choijnselur lvl70 night elf rogue *retired*
*wOot sta op 6 epix nog 2 te gaan en bay bay* |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Sander Sergeant

|
Geplaatst: 27 Feb 2008 17:11:33 Onderwerp: |
|
|
| doosje schreef: | neen
dit zou t verschil tussen groep 1 en 2 nog veel groter maken |
Niet iedreen heeft veel DKP in group een  _________________
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Delomir Soldaat
|
Geplaatst: 28 Feb 2008 16:32:27 Onderwerp: |
|
|
Het verschil tussen ZA en Kara is nu wel heel groot. Ik zou het verschil 5 punten kleiner maken ongeveer. Dus Zul'Jin 15 en dan Prince 10 en dan de rest ook een beetje bijstellen.
Maar het lijkt me juist veel logischer om bij 10mans en 25mans apart dkp waarden te houden. Ja dan hebben de mensen die al sinds de start kara doen niet meteen alle loot. Maar als je de dkp doortrekt wordt het denk ik erg moeilijk om nieuwe members aan te trekken voor de 25 mans omdat die dan bijna zeker de eerste 3 maanden geen enkele drop zullen krijgen. En voor 25mans hebben jullie denk ik nog steeds niet genoeg mensen.
Ook is 10man en 25man niet echt vergelijkbaar.
Een andere suggestie is om als Gruul en ZA op farm staan het DKP systeem in kara los te laten en daar te gaan rollen voor bosses en dan dezelfde DKP waardes in ZA Gruul SSC TK MH Mag en BT te gebruiken. Hoewel ik niet zeker weet of jullie BT gaan halen voor WotLK
Op lvl 60 raids hadden wij iig apart DKP in BWL en MC/Ony en dan gewoon rollen op items in ZG en AQ20 omdat de moeilijkheden tussen MC en BWL heel ver uit elkaar lagen, zoals nu met kara vs rest ook zo is.
Maar het is maar een suggestie, ik zit er trouwens sterk over te denken om terug naar WoW te komen maar weet het nog niet zeker. Jullie zien me misschien binnenkort weer online komen. _________________
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Sander Sergeant

|
Geplaatst: 28 Feb 2008 16:55:29 Onderwerp: |
|
|
jaaj delomir is BACK
maare Zul'jin is echt minstens end TK/SSC niveau dus dat zou echt heel moeilijk zijn om die ooit te killen, en prince die hebben we zo down in een try, heel kara kunnen we downen in 3 uur, en met ZA wil dat nog niet echt lukken. als we in ZA misschien 3 bosses kunnen downen kunnen we in dei zelfde tijd (bijna) heel kara doen, daarom vind ik dat er wel een verschil mag komen in dkp. _________________
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
ylook Sergeant
Geregistreerd op: 29 Jun 2007 Berichten: 257 Woonplaats: Nijmegen (waar dat kutdorp Berg & Dal naast ligt)
|
Geplaatst: 28 Feb 2008 17:35:57 Onderwerp: |
|
|
Hmmm delo is terug... misschien zal ik dan ook maar... nee over een tijdje weer
iig, dkp dumpen voor kara is wel een goed idee. En dan gewoon kijken wie het item het hardst nodig heeft. _________________
To shapeshift, or not to shapeshift? That's the question. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Delomir Soldaat
|
Geplaatst: 28 Feb 2008 18:51:51 Onderwerp: |
|
|
Moet je teleurstellen. Ik zei dat ik over zat te denken om terug te komen. Maar ben nog niet terug.
Ik weet het allemaal nog niet. Heb inmiddels wel een vriendin dus besteed daar liever mijn tijd aan. Maar 12 euro per maand is ook weer niet zo heel veel geld. Dus wie weet.....
Maar mn account is nu iig nog frozen. _________________
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Sander Sergeant

|
Geplaatst: 1 Mrt 2008 09:56:45 Onderwerp: |
|
|
doe het  _________________
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 1 Mrt 2008 09:56:45 Onderwerp: |