Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Dookia Site Admin
|
Geplaatst: 25 Apr 2012 08:20:01 Onderwerp: Wie hond wil moet op cursus |
|
|
N-VA-Kamerlid Minneke De Ridder heeft een wetsvoorstel klaar rond het invoeren van een verplichte hondenhoudersvergunning. Wie een hond in huis wil halen, moet eerst een cursus kynologie volgen. Dat berichten Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg woensdag.
De maatregel moet het aantal bijtincidenten terugdringen, broodfok en het misbruik van vechthonden tegengaan, en de levenskwaliteit van honden verhogen. Want het probleem situeert zich niet bij de hond, maar bij de baasjes die niet weten hoe ze met honden moeten omgaan, argumenteert het Kamerlid. Jaarlijks hebben zowat 100.000 Belgen verzorging nodig na een hondenbeet.
Het nog prille voorstel baseert zich op het Zwitserse model. Daar bestaat al een 'Hundenfuhrerschein'.
Eigenaars die hun hond mishandelen, misbruiken of veelvuldig dumpen, kunnen hun vergunning ook kwijtspelen. Wie de cursus kynologie moet geven en of dit ook geldt voor mensen die al een hond hebben, staat niet in het wetsvoorstel.
bron
het nieuwsblad http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20120425_010 |
|
Terug naar boven |
|
|
|
Geplaatst: 25 Apr 2012 08:20:01 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
|
Voica
|
Geplaatst: 25 Apr 2012 08:24:40 Onderwerp: |
|
|
Goed voorstel, en zelfs al heb ik al reeds honden; k'zou het nog met plezier gaan volgen. _________________
|
|
Terug naar boven |
|
|
vani
|
Geplaatst: 25 Apr 2012 08:34:22 Onderwerp: |
|
|
ook voorstander van. Hopelijk komt het aspect BF dan ook aan bod dat de mensen weten waar ze beter geen hond gaan kopen. Want ze zijn nog in staat grotendeels van die opleidingen te laten sponsoren door winkels.. _________________
|
|
Terug naar boven |
|
|
Cherish
|
Geplaatst: 25 Apr 2012 09:58:02 Onderwerp: |
|
|
vani schreef: | ook voorstander van. Hopelijk komt het aspect BF dan ook aan bod dat de mensen weten waar ze beter geen hond gaan kopen. Want ze zijn nog in staat grotendeels van die opleidingen te laten sponsoren door winkels.. |
Wou ik net ook zeggen, gebeurd bij de trimmers op school ook al zo. En sommige DA dan om over te zwijgen, het zijn hun beste klanten.
Daardoor ook de bedenking ivm DNA dat gecontroleerd mag/kan worden door DA. Zal ook gefoefel teweeg brengen.. |
|
Terug naar boven |
|
|
wespke
|
Geplaatst: 25 Apr 2012 13:41:32 Onderwerp: |
|
|
Ik vind dat er ook een soort van begeleiding mocht bestaan vooraleer men zich een pup aanschaft. Mensen weten vaak niet waar ze aan beginnen.... |
|
Terug naar boven |
|
|
lore
|
Geplaatst: 25 Apr 2012 13:46:07 Onderwerp: |
|
|
vind het lachwekkend eerlijk gezegd. ik zie er zeker voordelen in, maar dan gaan van die self-made prutsers à la geert de ****** en danny gr***** garantie die lessen geven...
wetende dat die laatste een lijst wil doorgevoerd krijgen met agressieve hondenrassen... 4 van mijn 6 honden staan al op zijn geliefde lijst maar wel schrik hebben van ons Ayck, het knuffelmachien
|
|
witte duivels
|
Geplaatst: 25 Apr 2012 15:08:21 Onderwerp: |
|
|
Ben er echt geen voorstander van.
Stel me vragen bij oudere mensen? moeten die dan ook op cursus?mensen zonder vervoer, hoe geraken ze daar?wie, wat voor cursus zal het worden?? _________________
|
|
Terug naar boven |
|
|
bandolero
|
Geplaatst: 25 Apr 2012 18:57:05 Onderwerp: |
|
|
Geen voorstander van, België kennend, loopt het toch weer in de soep, en gaat het op niets trekken... _________________
|
|
Terug naar boven |
|
|
Zoë
|
Geplaatst: 28 Apr 2012 07:56:35 Onderwerp: |
|
|
op zich lijkt het idee me wel interessant. Alleen zal enkel en alleen een cursus geen oplossing zijn vrees ik. |
|
Terug naar boven |
|
|
|