jack de prikker
discussie plaats over de recente steekpartijen in Lelystad

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

OPROEP VRIJWILLIGERS "Jacht op steker" in je eigen

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    jack de prikker Forumindex -> Jack de Prikker
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ik ben heel boos

BerichtGeplaatst: 23 Mrt 2009 10:51:27    Onderwerp: OPROEP VRIJWILLIGERS "Jacht op steker" in je eigen Reageren met citaat

Graag wil ik mensen oproepen zich hier te melden om als grote groep in ploegendiensten te lopen in je eigen wijk om op deze manier de steker te stoppen/ontmaskeren/te pakken te krijgen, wat voor jou als motivatie werkt om hier aan deel te nemen.

Wij moeten niet bang zijn voor de steker, wij kunnen iets doen als burgers, ouders van kinderen die wij niet meer buiten laten spelen!!!
Door samen te komen en door onze eigen wijk te lopen en zo de dader te stoppen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 23 Mrt 2009 10:51:27    Onderwerp:

Terug naar boven
lelystadse

BerichtGeplaatst: 23 Mrt 2009 13:30:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Leuke oproep maar HEEL: GEVAARLIJK!

Het gaat hier om een persoon met als beschrijving lichte huidskleur, 1.65-1.70 meter lang, grijze half lange jas en een petje.
Tja kleren zla ook zon eng figuur wel eens wisselen en dan kom ik uit op vele duizenden gegadigden.

Ik denk dat dit soort oproepen alleen nog maar meer problemen kan veroorzaken dan dit dit zal bij drage aan een oplossing.
Ten eerste ga je nu meer de straat op dus meer mogelijkheden voor dit figuur om toe te slaan daarnaast denk ik dat als je alle steekpartijen eens bekijkt, dit niet zal helpen.

Het gebeurde op alle mogelijke tijden, zomaar onverwachts en op verschillende plaatsen er is op dit moment niets bekend wat een specifiek dader profiel is en dat maakt de situatie niet makkelijker.

Ik denk dat we de politie hun werk moeten laten doen en ik weet zeker dat ze nu overuren draaien omdat heel veel mensen nu bellen als ze denken wat te zien, maar bessef goed angst is een slechte raadgever.
Terug naar boven
Frank

BerichtGeplaatst: 23 Mrt 2009 13:45:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik zelf vind de oproep ook erg gevaarlijk, want je weet niet waneer hij toeslaat en hoe zijn werkwijze precies is. Hij heeft al een aantal keren kunnen toeslaan zonder dat iemand hem duidelijk heeft kunnen beschrijven.

Dus hij weet blijkbaar goed hoe hij moet toeslaan en waneer, en als men zich er mee gaat bemoeien krijgen we daalijk een heksenjacht en dat is ook niet de bedoeling.
Terug naar boven
brammetje

BerichtGeplaatst: 23 Mrt 2009 14:13:22    Onderwerp: Re.. Reageren met citaat

Ook ik vind deze oproep gevaarlijk, want je kunt dan makkelijk een "heksenjacht" krijgen, waarbij op een gegeven moment een onschuldige wordt aangewezen en behandeld als Jacky. Hoe moeilijk het ook is... we moeten er maar op vertrouwen dat de politie deze zaak serieus oppakt en hier goed mee aan het werk is.
Terug naar boven
L@dyD

BerichtGeplaatst: 23 Mrt 2009 15:40:26    Onderwerp: geen nut Reageren met citaat

Je kunt wel met z'n allen de straat op gaan duiken, maar ben van mening dat dat toch niet zal helpen. Daarbij houdt hij zich weer gewoon even schuil, totdat het weer iets rustiger is. Daarbij moet hij net uitgerekend in jouw straat lopen dus het lijkt mij een beetje zinloos. Mocht dat dan wel het geval zijn, dan zou het me zelfs niets verbazen als hij er gewoon bij gaat lopen bv. Dat soort mensen zijn geslepen!
Het beste is gewoon om de politie zijn werk te laten doen, die zijn er ongetwijfeld druk mee bezig.
De mensen moeten zeker wel hun ogen en oren openhouden als ze op straat lopen, maar een zelfopgezette jacht, dat wordt niks.
koos

BerichtGeplaatst: 23 Mrt 2009 15:52:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik zou de prikkert of prikkers wel even persoonlijk toe willen spreken.

Dan hoef ik niet langs de straten te slenteren om op iedere hoek een niet verdachte aan te klampen.

Bovendien heb je als burger(s) volgens mij weinig bevoegdheden om zomaar iemand op straat een halt toe te roepen.

Je kunt bij herkenning van de dader, als ie al op de tekening lijkt... wel snel de politie willen bellen, maar je weet helemaal niet wat zo'n dwaas dan alsnog van plan is.

Een kat in het nauw maakt gekke sprongen.
Kortom ik vind het een zeer begrijpelijk, maar geen goed idee om in eerste instantie op deze manier zelf het heft in handen te nemen.

Kijk vooral als oudere zelf goed uit.

Bezorgder ben ik om kinderen die alleen van en naar school moeten.
Buiten aan het spelen zijn etc..
Er word dus veel oplettendheid van opvoeders en oppassers gevraagd.
Dat is voor nu en later het allerbelangrijkste!
Terug naar boven
miste88

BerichtGeplaatst: 23 Mrt 2009 17:39:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Ook ik ben heel boos, en zou een dergelijke oproep willen plaatsen, ik snap dus waar je vandaan komt, maar ook ik denk dat het op eerste plaats niet veel zal opleveren, maar ook denk ik dat we met een "heksenjacht" ons zelf en anderen meer in gevaar brengen dan nodig is, zoals een van de reacties al zegt, deze persoon is geslepen en wisselt ook zijn kleding het signalement is redelijk algemeen het kan dus iedereen zijn en zelfs met ons mee gaan lopen om maar niet gepakt te worden, en misschien zelfs een ander aanwijzen als dader. Laten we geen onnodige risico's met ons zelf, onze kinderen, onze buren en onze medemens nemen, en voor deze keer maar gewoon vertrouwen op de politie die hun werk echt wel doen in deze zaak. Nogmaals ik en ik denk vele met mij, snappen je boosheid en angst, maar juist die 2 zijn slechte raadgevers. Pas op jezelf en de mensen om je heen en wees voorzichtig.
Terug naar boven
jules_mudkips

BerichtGeplaatst: 23 Mrt 2009 19:36:19    Onderwerp: Reageren met citaat

je hoeft niet in te grijpen, neem foto's als je iets verdachts ziet, je hoeft niet te gaan rollebollen met die gast op de straatstenen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
boXXXy

BerichtGeplaatst: 23 Mrt 2009 20:20:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Zouden ze voor het vangen van die verkrachter in venezuela ook een topic als dit hebben geopend? link

Laatst aangepast door boXXXy op 24 Mrt 2009 01:55:20; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
jules_mudkips

BerichtGeplaatst: 23 Mrt 2009 20:33:30    Onderwerp: Reageren met citaat

beide tegelijk is best mogelijk.
Terug naar boven
Lisa

BerichtGeplaatst: 24 Mrt 2009 09:13:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Die gek kan dan zelf ook meedoen als burgerwacht, en niemand die het dan weet. Het is toch eigenlijk absurd dat burgers de taak van politie moeten overnemen! Als burgerwacht kun je alleen waarnemen, en niet optreden, want dan ben je zelf de pineut. Recht in eigen hand nemen mag niet in dit land, en voor je het weet sta je zelf ineens voor de rechtbank.
Laten ze bij de politie maar eens zien dat ze meer kunnen behalve verdekt opgesteld staan om je op de bon te slingeren omdat je fietslampje het niet doet, of omdat je 2 km te hard rijdt.
Terug naar boven
jules_mudkips

BerichtGeplaatst: 25 Mrt 2009 15:19:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Lisa schreef:
Die gek kan dan zelf ook meedoen als burgerwacht, en niemand die het dan weet. Het is toch eigenlijk absurd dat burgers de taak van politie moeten overnemen! Als burgerwacht kun je alleen waarnemen, en niet optreden, want dan ben je zelf de pineut. Recht in eigen hand nemen mag niet in dit land, en voor je het weet sta je zelf ineens voor de rechtbank.
Laten ze bij de politie maar eens zien dat ze meer kunnen behalve verdekt opgesteld staan om je op de bon te slingeren omdat je fietslampje het niet doet, of omdat je 2 km te hard rijdt.

Statistisch gezien komt het inderdaad significant vaak voor dat de dader meeloopt in een zoektocht naar bijv; vermiste kinderen e.d. maar dat is om eventueel gevonden bewijs weg te kunnen moffelen, of juist zelf 'vinden' om dan vezelsporen en/of vingerafdrukken met een alibi te kunnen verklaren.

(inb4 tautologie)

de kans dat de dader meeloopt in een buurtwacht is dus klein, tenzij hij dit leest en een goed acteur is, maar ga daar niet van uit.

verder vind ik een groep mensen die waakzaam een oogje in het zeil houden geen slecht idee, mits ze niet actief ingrijpen.
Terug naar boven
jay lenowlesky

BerichtGeplaatst: 26 Mrt 2009 13:04:45    Onderwerp: Reageren met citaat

mijn mening is neem het heft niet in eigen hand bel 112 wel zo veilig
http://jay-leknowleskey.blogspot.com/
http://www.cpahotspot.com/?ref=55026
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    jack de prikker Forumindex -> Jack de Prikker Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: