Wil je de yoghurt meer smeuïg? Dan moet je de melk -voor het toevoegen van de fermenten!!!- een paar uur op 60°C houden. Hierdoor denatureren de eiwitten. Na het afkoelen tot 43°C de levende fermenten toevoegen en je krijgt een smeuÏge yoghurt. Natuurlijk best wel veel werk.
Wil je een dikkere yoghurt -is iets anders dan smeuÏg- dan heb ik hier nog tips van SOS piet:
"per liter melk 1 eetlepel suiker toevoegen, zodat de bacteriën meer voedsel hebben: meer voedsel, maakt meer bacteriën, die dan weer meer yoghurt maken
per liter melk 1 eetlepel melkpoeder toe te voegen.
Je kan na het maken van de yoghurt, deze ook laten uitlekken in een neteldoek of kaasdoek (of reine vaatdoek), zodat je een dikker eindresultaat bekomt."
Veel succes er mee.
Bedankt John , ik vond deze kwark ook al zeer lekker , maar wat je mij nu hebt gegeven is eigenlijk niet meer werk het duurt alleen wat langer dus ga dat zeker uitproberen..
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum