Vanmorgen werken dus voor het werk de kaasjes uit de vorm gehaald en in het pekelbad gegooid. Mijn man heeft ze netjes gekerrd en na 5 uur uit het bad gehaald. Kom vanmiddag thuis en natuurlijk even naar mijn baby's kijken. Huh ze lijken wel groter, even passen in de vorm, daar krijg ik ze niet meer in. Wat is er aan de hand?????
Wanneer je kaas/wrongel van het zachte type is gaan de kazen achteraf wat 'uitzakken'.
Dat is een normaal verschijnsel bij halfharde kazen.
Mogelijk door het warme weder ga je daar in beland zijn.
Ik zou me dus niet ongerust maken.
Ikzelf maak bewust dergelijke halfharde kazen en die zakken allemaal iets uit.
Ik weet niet hoe het in Nederland of Duitsland is, maar in België is het gebruikelijk dat kruidenkazen halfharde kazen zijn.
Wanneer je naar de kaaswinkel van de abdij van Postel gaat of naar Katharinadal in Achel kan je daar fenegriek, provencaalse, pikante, mosterd, fijne tuinkruiden,... kopen. Allen halfharde kazen.
Misschien is dat bij jullie niet gebruikelijk?
Het begrip half hard zegt me niets.
Hier zijn de kruidenkaasjes meest jong als ze verkocht worden, dus word jong gegeten. Alleen komijn kom ik nog wel eens belegen tegen.
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
Wil je ook een eigen gratis forum?
- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!