Gemaakt volgens dit recept, met limoensap ipv citroensap (wat je totaal niet terug proeft, maar was leuk idee), een theelepel zout, bieslook en koenjit.
Hij is wat te droog naar mijn smaak en ik vind er ook (nog?) niet veel smaak aan zitten, maar het was superleuk om dit eens te maken. Alleen het effect al, als je het limoensap aan de melk toevoegt!
- Geplaatst: 11 Apr 2009 21:55:27
Re: Paas-panir - Geplaatst: 11 Apr 2009 22:03:56
Gildemeester
Administrator
ingdia schreef:
<knip> Alleen het effect al, als je het limoensap aan de melk toevoegt!
De eerste keer dat ik dat zag vond ik het net magie.
- Geplaatst: 12 Apr 2009 08:47:19
Dieuwertje
Dit kaasje ziet er echt prachtig uit door de toevoeging van Koenjit.
Dit kaasje ziet er echt prachtig uit door de toevoeging van Koenjit.
Hoe heb je er z'n mooi bolletje van gekregen?
Uitgewrongen in de theedoek, toen was het al mooi bol. Daarna in een schaaltje gelegd.
De onderkant ziet er daarentegen niet uit hoor, daar zie je de afdruk van de in elkaar gedraaide theedoek.
- Geplaatst: 12 Apr 2009 11:30:18
Esje
Het ziet er super grappig uit, zo geel!
- Geplaatst: 13 Apr 2009 07:54:42
Dieuwertje
Citaat:
Let op: Panir is - ook in de koelkast - slechts kort houdbaar, er wordt aanbevolen om panir op de dag van de bereiding of de volgende dag op te eten.
Deze tekst kwam ik op een andere website tegen.
Ik dacht die deel ik even met je/jullie.
De blokjes die in in de wei bewaard heb waren lekkerder dan de blokjes die ik droog in een bakje had gedaan. Bewaard in wei waren ze sappiger.
In het mozzarellafilmpje doen ze zout door de wei, ik geloof ter conservering. Heb er weer een mental note van gemaakt.
@Dieuwertje: thanks, ik zal het restje dan maar beter weg doen.
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
Wil je ook een eigen gratis forum?
- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!