| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
silvia
|
Geplaatst: 1 Feb 2026 10:50:20 Onderwerp: februari 2026 |
|
|
Als Kiki moe is, mag ze in de middag een of twee uur aan de beademing. Ze heeft dit een keer zittend uitgeprobeerd, dat was geen succes. Misschien is liggend wel te doen.
Zweten, moeheid en onrust kunnen komen door te hoge CO2-waardes in het bloed.
Als de vernevelaar het niet doet, kook de medicijnhouder dan tien minuten uit in een pannetje kokend water met een drupje afwasmiddel. (Onderste deel, waar de motor in zit, mag niet nat worden!)
De gaatjes van de mesh zitten dan verstopt.
De medicatie is plakkerig, als die er te lang in zit, gaan de gaatjes verstoppen.
Ook doet ie het niet als de elektrische contactpunten aan de onderkant van de medicijnhouder nat zijn.
En mocht de accu leeg zijn: de stekkerdoos rechts op het kastje heeft alleen stroom als het oranje lampje brandt. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 1 Feb 2026 10:50:20 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
carmen
|
Geplaatst: 1 Feb 2026 17:03:48 Onderwerp: |
|
|
1-2-2026
Nachtrust: Kiki had goed geslapen maar was helemaal nat van het zweet.
helemaal lekker verschoond
Stemming: ze zag er moe uit, ik heb haar op verschillende manieren gevraagd om toch even
naar Jos te gaan. Maar ze bleef zeggen dat ze niet wilde. Elk voorstel die ik deed wees ze af.
Bijzonderheden fysiek: Weer veel naar achter kijken, en tanden knarsen
Training PEP/IMT: gedaan
Bijzonderheden medicatie/vernevelen: als je de vernevelaar oplaad, dan gaat het apparaat knipperen, en als het vol is blijft het lampje branden. En gaat nu een paar keer knipperen en dan lijkt het dat het vol is. Maar toch doet hij niets. Ik heb niet de boven kant uitgekookt, dat kunnen we nog proberen!!!
Bijzonderheden voeding: klein pak voor overdag
Verschoon-momenten: alleen om acht uur ontlasting gehad
Activiteiten: in de ochtend een wandeling beneden en even met Francien gepraat, daarna naar boven wat muziek gekeken. Daarna verzorging en toen zijn we naar het bos geweest.
Hier was kiki heerlijk ontspannen.
Sociaal contact: We kwamen de dochter van Wies voor de Veste tegen en zijn even meegelopen naar de kamer van Wies. (Wies ligt een paar dagen al in bed met een long ontsteking)
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden:
Tijd: 7:45 tot 15:30 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
tirza
|
Geplaatst: 1 Feb 2026 22:06:35 Onderwerp: |
|
|
Avond Kiki 1-2-2026
Stemming: Kiki was vandaag vrij moe.
Bijzonderheden fysiek: Tanden knarsen en wegkijken
Training PEP/IMT:-
Bijzonderheden medicatie/vernevelen: Vernevel apparaat van Kalorama gebruikt.
Bijzonderheden voeding: nieuwe pak +slang voor de nacht
Verschoon-momenten: geen ontlasting
Activiteiten:
In het bos gewandeld en muziek geluisterd
Sociaal contact: verpleging
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: -
Bijzonderheden naar bed gaan & eindtijd:
Tijd: 14:45 tot 21.15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
silvia
|
Geplaatst: 2 Feb 2026 14:38:05 Onderwerp: |
|
|
Kiki heeft vandaag weer botox gekregen in twee armbuigers (twee prikjes in elke arm). In haar rechterarm is een ader geraakt, daar kan een blauwe plek komen.
Ik heb Anne-Marie van het CTB gemaild, omdat Kiki de afgelopen week zo moe is, soms hoofdpijn heeft, zweetbuien en spanning. Dat kan wijzen op een te hoog CO2 in haar bloed.
In mei krijgt Kiki weer bloedonderzoek vanuit het CTB.
Als Frank het nodig vindt eerder.
Mochten jullie Frank zien, overleg dan even. Kiki vraagt zich af of haar CO2 te hoog is gezien haar moeheid en andere klachten.
In de middag een uurtje aan de beademing kan helpen om het CO2-gehalte lager te krijgen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
evahoe
|
Geplaatst: 2 Feb 2026 21:21:51 Onderwerp: Avonddienst maandag 2 februari |
|
|
Avonddienst: maandag 2 februari
Stemming:
Vrolijk, moe en actief afgewisseld
Bijzonderheden fysiek:
Kiki was erg gespannen lichamelijk vond ik, veel achterom kijken en wat knarsen tanden gehoord.
Doorbewegen:
Met Milou, in bed de voeten nogmaals
Training PEP/IMT:
Niet gevraagd, vergeten
Bijzonderheden medicatie/vernevelen:
De vernevelaar deed het weer prima gelukkig!
Bijzonderheden voeding:
Nieuw pak en slang voor de nacht aangesloten
Activiteiten:
Kinderen voor kinderen concert gekeken en gedanst, daarna aan de Voice of Holland begonnen. Toen kwam Milou doorbewegen. Daarna nog blind getrouwd België gekeken terwijl ik ging eten en nog wat kinderen voor kinderen en een doe maar docu.
Sociaal contact:
Verpleging en Milou
Geen bijzonderheden
Bijzonderheden naar bed gaan:
Geen bijzonderheden
Tijd (incl. Kwartier voor en na):
14:30-21:15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
amber
|
Geplaatst: 3 Feb 2026 11:50:27 Onderwerp: |
|
|
Dagdienst maandag 2 februari
Nachtrust: goed geslapen
Stemming: rustig met vrolijke momenten
Bijzonderheden fysiek: 3 x ontlasting waarbij de laatste keer een soort dik taai slijm leek met bruine ontlasting en depakinekleur erdoor. Die laatste keer laten zien aan Fieke. Weinig slijm. Bij het botox prikken bloedde het bij 1 prik een beetje .
Doorbewegen: niet gedaan
Training PEP/IMT : niet gedaan
Bijzonderheden vernevelen/ medicatie: de vernevelaar deed het nadat ik een paar keer in beide uiteinden had geblazen en hem weer in elkaar klikte. 2 x gelukt ermee.
Bijzonderheden voeding: gb
Activiteiten: naar Robert Coppes geweest, met Mark gekletst hij wilde meer weten over de botox die Kiki zou krijgen die dag. Alma wilde graag leren/ ervaren hoe ze zelf met Kiki kon praten.
Gemozaiekt. Naar het ziekenhuis geweest voor de botox in haar armen, 2 prikken in elke arm. Thuis muziek gemaakt, divorce gekeken .
Sociaal contact: mark, Alma. Silvia bij het ziekenhuis
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: de tas van de voeding valt er steeds af bij elke hobbel ook tijdens het rijden. Heb er een knoop ingelegd want het kliksysteem achter werkt ook niet meer.
Tijd (incl. Kwartier voor en na): 7.45-15.15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
monique
|
Geplaatst: 3 Feb 2026 18:25:41 Onderwerp: |
|
|
Stemming
Toen ik vanochtend bij Kiki op de kamer kwam, was zij wat benauwd. Ik heb slijm uit haar mond en uit de canule moeten uitzuigen. Verder had zij goed geslapen. Ze was wel bezweet, maar gaf later aan dat dit kwam door het sputum.
Verschoonmoment / Ontlasting
Kiki had om 08.00 uur ontlasting, een dikke plak.
Om 13.30 uur opnieuw ontlasting, eveneens een dikke plak.
Fysiek
Kiki wilde vandaag niet naar Jos. Zij was in de ochtend erg moe, waarop wij Jos hebben gebeld om dit door te geven. Jos gaf aan dit jammer te vinden, mede omdat Kiki afgelopen zondag ook niet is geweest vanwege vermoeidheid. Hij maakt zich zorgen en gaf aan dat het wellicht verstandig is om met Kiki naar de huisarts te gaan om te onderzoeken waar de vermoeidheid vandaan komt.
Ik had eerder in het forum gelezen dat dit mogelijk te maken kan hebben met het zuurstofgehalte in Kiki haar bloed.
In de middag heb ik Kiki een uurtje op bed gelegd en aangesloten op de beademing. Hier knapte zij zichtbaar van op en had zij na de middag meer energie.
Daarnaast heb ik aan Sylvia doorgegeven dat het mogelijk een goed idee is om, aangezien Kiki overdag ook behoefte heeft aan beademing, via het CDB een dagprofiel aan te laten maken naast het nachtprofiel. Anne-Marie kan hiervoor worden ingeschakeld.
Activiteiten
Samen met Kiki series gekeken, kerstliedjes geluisterd, Kinderen voor Kinderen gekeken en filmpjes en video’s bekeken van haarzelf die op de telefoon staan via de harde schijf. Daarnaast gedanst en samen muziek gemaakt.
Ze kwamen van beneden ook nog vragen of Kiki zin had om in de ativiteitentuimte een film te bekijken van Paddington. Hier wilde ze niet naar toe
Doorbewegen
Oefeningen gedaan met armen, benen en rug.
Sociale contacten
In de middag kwam Roland langs. Met Roland heb ik de laatste zaken afgehandeld rondom mijn CTB-certificering. Daarnaast nog kort gesproken met Yilke, die vandaag jarig was.
Hulpmiddelen
Het filter van Kiki haar draagbare uitzuigapparaat is verwisseld.
Medicatie
Geen bijzonderheden. Kiki heeft vitamine B12 gekregen.
Canule
Ik heb Kiki haar gehele canule gewisseld. Dit verliep zonder problemen.
Begin en eindtijd
7.45 uur tot 16.15 uur |
|
| Terug naar boven |
|
 |
silvia
|
Geplaatst: 4 Feb 2026 08:49:07 Onderwerp: |
|
|
| Anne-Marie van het CTB laat weten dat bij Kiki overdag dezelfde beademingsinstellingen gebruikt kunnen worden als in de nacht. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
carmen
|
Geplaatst: 4 Feb 2026 16:21:23 Onderwerp: |
|
|
3-2-2026
Stemming: Goed maar ze gaf aan wel wat moe te zijn
Bijzonderheden fysiek-:
Training PEP/IMT:-
Bijzonderheden medicatie/vernevelen: ging prima
Bijzonderheden voeding: nieuw pak voor de nacht
Verschoon-momenten: in mijn dienst alleen plas
Activiteiten: eerst kinderen voor kinderen gekeken, wandeling beneden
onder mijn eten een serie, in de vroege avond met Francien beneden verstoppertje!
hier kwam de lach tevoorschijn
Sociaal contact: francien
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: vernevelaar uitgekookt
Bijzonderheden naar bed gaan & eindtijd: rustige avond gehad
Tijd: 15.30 tot 21.15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
carmen
|
Geplaatst: 4 Feb 2026 16:28:29 Onderwerp: |
|
|
4-2-2026
Nachtrust: vanmorgen gelijk een grote glimlach
Stemming: goed wilde graag gaan zwemmen
Bijzonderheden fysiek: zwemmen ging goed,zeker omdat het een tijdje geleden was
Training PEP/IMT: niet gedaan
Bijzonderheden medicatie/vernevelen: heel ontspannen
Bijzonderheden voeding: klein pak overdag
Verschoon-momenten: in de ochtend ontlasting
Activiteiten: wandeling in de ochtend beneden, daarna even muziek, gaan zwemmen en in de middag douchen
Sociaal contact: Paul bij zwemmen
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: til-mat en hoezen in de was gedaan
Tijd: 7.45 tot 16.00 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
monique
|
Geplaatst: 4 Feb 2026 22:07:10 Onderwerp: |
|
|
Algemene indruk / stemming
De stemming van Kiki was goed. Ze oogde ontspannen en tevreden gedurende de avond.
Activiteiten
Kiki is gaan zwemmen en heeft daarna gedoucht. In de avond hebben we samen verschillende rustige activiteiten gedaan:
* gedanst
* televisie gekeken (Kinderen voor Kinderen)
* muziek gemaakt
* handmassage gegeven
Fysiek welbevinden
Kiki was lichamelijk ontspannen, wel wat moe van het zwemmen en douchen. Verder geen bijzonderheden waargenomen.
Kiki heb in 1 keer uitgezogen toen ze in bed lag. Verder geen onrust of tekenen van ongemak gezien.
Avond- en bedmoment
De avond verliep rustig en prettig. Kiki ging ontspannen naar bed en viel vrij snel in slaap.
Slaap
Kiki sliep rustig in en leek een fijne dag te hebben afgesloten.
Begin en eindtijd
11.15 uur tot 21.15 uur |
|
| Terug naar boven |
|
 |
carmen
|
Geplaatst: 5 Feb 2026 20:29:18 Onderwerp: |
|
|
5-2-2026
Nachtrust: goed geslapen
Stemming: vandaag echt weer een goede dag, zin om naar huis te gaan
Bijzonderheden fysiek: wat meer ontspanning in lichaam vandaag
Training PEP/IMT: niet gedaan
Bijzonderheden medicatie/vernevelen: vernevelen ging heel goed vandaag, na twee uur even wat slijm
Bijzonderheden voeding: klein pak voor de dag
Verschoon-momenten: alleen om acht uur ontlasting
Activiteiten: in de ochtend een wandeling door veste, rond tien uur naar Berg en Dal om muziek te maken met Niek. En dansen door de kamer. We zijn gebleven tot na de lunch.
Aangekomen op de veste was ze wel wat moe en wilde ze even een serie kijken
Sociaal contact: we zijn heel even naar Wies gelopen. Zij zat gelukkig weer in haar stoel.
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: we hebben een kerst presentje gekregen. Het zit in een wit tasje, ik heb er een briefje opgeplakt voor de namen!!
Tijd:7.45 tot 16:15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
charel
|
Geplaatst: 5 Feb 2026 20:49:23 Onderwerp: |
|
|
kiki avonddienst:
5-2
Stemming:
Ontspannen, beetje afwezig.
Bijzonderheden fysiek:
Blauwe plek op de arm. Verder wel wat spanning.
Doorbewegen:
Niet gedaan
Gb
PEP/ IMT:
Niet gedaan
Activiteiten:
Grote wandeling gemaakt, potcast geluisterd en uit het grote foilosofie boek gelezen.
Bijzonderheden voeding:
Gb
Verschoon-momenten:
1 keer ontlasting, beetje plakkerig
Bijzonderheden naar bed gaan & eindtijd:
Optijd in bed geen bijzonderheden
Tijd:
15.30-21.00 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
evahoe
|
Geplaatst: 6 Feb 2026 16:23:27 Onderwerp: Dagdienst vrijdag 6 februari |
|
|
Dagdienst vrijdag 6 februari
Nachtrust:
Vergeten te vragen, ze lachte toen ik binnenkwam
Stemming:
Goed, ik heb Kiki veel zien lachen
Bijzonderheden fysiek:
In de middag een uurtje aan de beademing gelegen, Kiki zei in eerste instantie dat het niet nodig was maar ik heb het nogmaals gevraagd omdat we er wel mooi de tijd voor hadden en ik wel vond dat Kiki erg rode wangen had. Daarna niet meer en ze zei ook dat ze het fijn had gevonden. Qua energieniveau zag ik niet veel verschil.
Doorbewegen:
In de ochtend alles doorbewogen.
Training PEP/IMT :
Beide 3x 20 herhalingen.
Geen bijzonderheden
Bijzonderheden voeding:
Geen bijzonderheden
Activiteiten:
Veel muziek geluisterd en een programma Blind getrouwd België gekeken. Korte wandeling naar de botanische tuin.
Sociaal contact:
Geen bijzonderheden
Geen bijzonderheden
Tijd (incl. Kwartier voor en na):
07:45-16:15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
silvia
|
Geplaatst: 6 Feb 2026 19:20:22 Onderwerp: |
|
|
Ik was van 16 tot 18 uur bij Kiki.
We hebben de planbespreking van aanstaande maandag voorbereid. En Thessa gefeliciteerd, ze is morgen jarig.
Gisteren een kaart naar Michelle gestuurd om haar te controleren met het overlijden van haar opa.
Kiki had om 17.15 uur een klein beetje ontlasting, gelig en slijmerig. Ik zal dit maandag ook met Frank bespreken.
De voetsteunen zitten niet optimaal. Kiki zat met haar sloffen op de achterste rand. Ik heb een handdoek onder haar hakken gedaan. Zal maandag vragen of Daniëlle (ergo) ernaar wil kijken.
Morgen is er carnaval. Als er veel lawaai is, geef Kiki dan oordopjes in. Die zitten in een kokertje in haar tasje aan de rolstoel. Propjes papier kan ook. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 6 Feb 2026 19:20:22 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |