| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
tirza
|
Geplaatst: 21 Feb 2026 21:48:55 Onderwerp: |
|
|
Avond Kiki 21-2-2026
Stemming: Kiki was rustig
Bijzonderheden fysiek: gb
Training PEP/IMT:-
Bijzonderheden medicatie/vernevelen: geen bijzonderheden
Bijzonderheden voeding: nieuwe pak +slang
Verschoon-momenten: geen ontlasting tijdens mijn dienst.
Activiteiten:
Beneden wat gelopen, gestemd op de sneeuwpoppen, in de woonkamers wat gekletst, Met Birgit gebeld, beneden rondgelopen, de voice gekeken, muziek geluisterd
Sociaal contact: verpleegkundigen, nancy, francien, gebeld met Brigit. Ze wil graag langskomen bij Kiki en zal met Silvia wat data doorgeven. Kiki was blij om haar te zien. Kiki heeft nog geen bericht van Hester gehad.
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: -
Bijzonderheden naar bed gaan & eindtijd: gb
Tijd: 14:30 tot 21.15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 21 Feb 2026 21:48:55 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
silvia
|
Geplaatst: 22 Feb 2026 18:58:15 Onderwerp: |
|
|
Zondag 22 februari
Dagdienst
Nachtrust: Kiki had goed geslapen. Het dekbed lag terug geslagen, ik heb Mohammed later gevraagd om daarop te letten, omdat ze het zelf niet kan pakken.
Stemming: Gezellig, rustig.
Bijzonderheden fysiek: Bij in de stoel gaan was ze een plankje. Ook zat ze de eerste keer erg gedraaid in de tillift en de stoel.
In de ochtend flink wat breiïge ontlasting. Om 11.30 uur alleen plas.
Doorbewegen: Paul heeft haar vanmiddag samen met Tirza doorbewogen, omdat morgen Dorien en Milou allebei niet komen. Hij vond haar erg stijf in schouders en heupen, het kwam wel losser.
Training PEP/IMT :
Bijzonderheden medicatie/vernevelen: Weinig slijm, hoestmachine ging heel goed.
Bijzonderheden voeding:
Activiteiten:
Sociaal contact: Jos belde eerst al vrij vroeg. Hij heeft veel pijn en zijn knie is nog verder gezwollen. Ik heb hem gezegd dat het niet uitmaakt of hij wel of niet gebroken is. De botten zitten goed op hun plaats. Zwelling hoort erbij, ook bij kneuzing. En in beide situaties moet het met rust genezen. Uiteindelijk besloot hij toch wel naar Kiki te komen.
De buschauffeur bracht hem tot aan Kiki's kamerdeur. Heel fijn.
We hadden wat lekkers voor Jos en hebben een tijdje zitten praten.
Daarna nog kort even regenwormen gespeeld.
En tegen 12 uur weer naar beneden om op de taxi te wachten.
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: Ik heb wat zalfjes aangevuld. Ik kon de nieuwe pot babyzalf nergens vinden (woensdag mee gegeven).
Tijd (incl. Kwartier voor en na): Om 12 uur heeft Tirza mij afgelost. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
tirza
|
Geplaatst: 22 Feb 2026 21:43:36 Onderwerp: |
|
|
Middag en Avond Kiki 22-2-2026
Stemming: Kiki was vrolijk ze had veel binnenpretjes maar was ook rustig.
fysiek: gb
Training PEP/IMT:-
Bijzonderheden medicatie/vernevelen: geen bijzonderheden
Bijzonderheden voeding: nieuwe pak +slang
Verschoon-momenten: geen ontlasting tijdens mijn dienst.
Activiteiten:
Beneden Jos uitgezwaaid, wat gelopen beneden rondgelopen en aandacht gehad voor de schilderijen. Hester had gebeld maar Kiki was niet echt in de stemming. Rek en strekoefeningen gedaan door Paul, regenwormen met Paul gespeeld en uiteraard heeft Kiki gewonnen. In de woonkamer met bewoners gezeten, in de fysioruimte gedanst, muziek geluisterd en het zonnetje in huis gekeken. Voorgelezen
Sociaal contact: Jos, Silvia, Paul, Hester, bewoners, verpleegkundigen.
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: -
Het internet werkte erg slecht, later op de avond konden we geen tv kijken en het internet op de telefoon werkte ook niet.
Bijzonderheden naar bed gaan & eindtijd: gb
Tijd: 11:45 - 21:15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
charel
|
Geplaatst: 23 Feb 2026 14:53:53 Onderwerp: |
|
|
Kiki ochtenddienst:
23-2
Nachtrust::
Had goed geslapen maar werd zeiknat van het zweet wakker.
Stemming:
Vermoeid, weinig energie
PEP/ IMT:
Niet gedaan
Doorbewegen:
Niet gedaan
Bijzonderheden fysiek:
Had in de ochtend al een klein kriebelhoestje en een beetje slijm.
Einde van de ochtend heel veel slijm. Veel hoesten. In de middag bleef ze veel hoesten maar dan een droge hoest. Gaf aan zich niet fit te voelen. Temp. gemeten 36.9 in de middag een keer extra hoestmachine gedaan maar kwam niks uit.
Gedurende de middag heel moe. Geen energie meer van al het hoesten. Sat. Zakte af en toe naar de 89 voornamelijk rond de 91. In de middag wel wat kortademig, voornamelijk tijdens de verneveling.
Bijzonderheden medicatie/vernevelen:
Extra keer hoestmachine
Bijzonderheden voeding:
Gb
Verschoon-momenten:
Twee keer ontlasting. In de ochtend heel stevig. Middag dun.
Activiteiten:
In de ochtend naar Robbert Coppens gegaan. Krant mee gelezen en een stukje verder gewerkt aan haar mozaïek werkje. Rond half 12 wilde Kiki naar huis door het vele hoesten. Door het vele slijm uiteindelijk pas om 12 uur vertrokken om veilig in de auto te kunnen zitten.
In de middag rustig aan gedaan. Stukje uit het Boek Dit gelezen.
Sociaal contact:
Met Mark, Riek en Liv (stagiair) van de dagbesteding.
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden:
GB
Tijd:
7.45-15.15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
charel
|
Geplaatst: 23 Feb 2026 14:54:37 Onderwerp: |
|
|
Kiki ochtenddienst:
23-2
Nachtrust::
Had goed geslapen maar werd zeiknat van het zweet wakker.
Stemming:
Vermoeid, weinig energie
PEP/ IMT:
Niet gedaan
Doorbewegen:
Niet gedaan
Bijzonderheden fysiek:
Had in de ochtend al een klein kriebelhoestje en een beetje slijm.
Einde van de ochtend heel veel slijm. Veel hoesten. In de middag bleef ze veel hoesten maar dan een droge hoest. Gaf aan zich niet fit te voelen. Temp. gemeten 36.9 in de middag een keer extra hoestmachine gedaan maar kwam niks uit.
Gedurende de middag heel moe. Geen energie meer van al het hoesten. Sat. Zakte af en toe naar de 89 voornamelijk rond de 91. In de middag wel wat kortademig, voornamelijk tijdens de verneveling.
Extra keer hoestmachine
Bijzonderheden voeding:
Gb
Verschoon-momenten:
Twee keer ontlasting. In de ochtend heel stevig. Middag dun.
Activiteiten:
In de ochtend naar Robbert Coppens gegaan. Krant mee gelezen en een stukje verder gewerkt aan haar mozaïek werkje. Rond half 12 wilde Kiki naar huis door het vele hoesten. Door het vele slijm uiteindelijk pas om 12 uur vertrokken om veilig in de auto te kunnen zitten.
In de middag rustig aan gedaan. Stukje uit het Boek Dit gelezen.
Sociaal contact:
Met Mark, Riek en Liv (stagiair) van de dagbesteding.
GB
Tijd:
7.45-15.15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
evahoe
|
Geplaatst: 23 Feb 2026 21:27:35 Onderwerp: Avonddienst maandag 23 februari |
|
|
Avonddienst: maandag 23 februari
Stemming:
Goed tot 19:00. Sloeg ineens om, Kiki had het fysiek zwaar
Bijzonderheden fysiek:
Toen ik aankwam gaf Charèl aan dat Kiki de hele dag al niet zo lekker was geweest. Met hoesten en een bleek gezicht en ze gaf zelf ook aan niet lekker te zijn. Toen Charèl naar huis ging wou ze wel een uurtje op bed liggen.
De rest van de middag was ze enorm actief, wou veel verschillende activiteiten doen en zelfs een aantal keren dansen (dit hebben we ook gedaan en hier werd ze niet misselijk van).
Om 19:00 moest Kiki ineens overgeven, binnensmonds en ik kon dit uitzuigen. Meteen Silvia op de hoogte gebracht, omdat zij had laten weten misschien naar een concert te willen gaan en dan slecht bereikbaar te zijn. Kiki bleef binnensmonds overgeven tot 19:40 Silvia kwam. Ik had al op de bel en de alarmbel geduwd maar er was nog geen verpleging gekomen. Kiki moest veel zweten en haalde hoog en snel adem. Silvia heeft voor ons een verpleegkundige gehaald.
Samen Kiki in bed gelegd en gewassen, een poging hoestmachine gedaan maar dit hielp juist niet.
Het is nog onduidelijk of Kiki vanavond naar de IC zal gaan, de saturatie kwam wel wat omhoog aan de beademing en met zuurstof naar was nog wat aan de lange kant toen ik ging. Silvia is nog bij haar.
Doorbewegen:
Niet gedaan
Training PEP/IMT:
Niet gedaan
In de avond niet kunnen vernevelen
Bijzonderheden voeding:
4de voeding is volledig omhoog gekomen.
Activiteiten:
Binnen gebleven, op bed en muziek en series. Wat gedanst. Voorgelezen en potje regenwormen.
Sociaal contact:
Geen bijzonderheden
Geen bijzonderheden
Bijzonderheden naar bed gaan:
Die fysiek
Tijd (incl. Kwartier voor en na):
14:30-21:00 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
monique
|
Geplaatst: 24 Feb 2026 19:13:39 Onderwerp: |
|
|
Dienst gestart om 08:00 uur.
Einde dienst 17.00 uur
Silvia had in de nacht bij kiki geslapen.
Bij aanvang van de dienst was ze erg bezweet en had zichtbaar moeite met ademen.
Kiki maakte een zeer vermoeide indruk. In de ochtend kon kiki nog duidelijk met “ja” antwoorden, later op de dag werd het contact moeilijker en maakte kiki een meer afwezige indruk. Gedurende de dienst heeft Kiki veel geslapen.
De verpleging heeft meerdere keren uitgezogen via een ander systeem dan wij gewend zijn. Dit wordt volledig door de verpleging uitgevoerd, evenals de algehele medicatieregeling en de voeding .
In de middag is Kiki twee keer verschoond. Met hulp van de verpleging is een ziekenhuisschort met knoopjes aangedaan in verband met de vele slangetjes.
In de ochtend en begin van de middag was Kiki nog redelijk rustig, later op de dag werd zij beweeglijker met meer spasmes en onrust. In de ochtend kwam de fysiotherapeut met de vraag of Kiki in de stoel wilde zitten. Toen heb ik aangegeven dat Kiki dat op dat moment niet wilde. Later op de dag is dit opnieuw overwogen. Omdat Kiki zichtbaar niet comfortabel lag in bed, met veel beweging en spasmes, heb ik besloten haar toch in de stoel te zetten.
Tijdens mijn dienst waren vanuit de verpleging Lonneke aanwezig en bij de wisseling Daisy
Toen Kiki in de stoel zat heb ik het metallinegaas vervangen en de binnencanule verwisseld. De verpleging heeft daarnaast nog enkele keren uitgezogen, haar sputum is dik en beige geel.
Kiki is momenteel niet zoals wij haar kennen. Zij is erg afwezig, lijkt soms voorzichtig weg te zakken en lijkt je niet goed te herkennen. Contact maken is moeilijker.
Of dit mede veroorzaakt wordt door de morfine is niet duidelijk.
Kiki moet hard werken en dat kost haar heel veel energie.
In de ochtend was dit beeld minder aanwezig. Paul heeft Kiki ook gezien en schrok van haar toestand. Dit is doorgegeven aan Daisy met het verzoek dit mee te nemen in overleg met de arts, aangezien de vitale waarden verder stabiel waren. Dit gedrag past niet bij hoe wij Kiki kennen.
Tijdens mijn dienst geen ontlasting gehad. Wel veel transpiratie, maar geen koorts.
Temperatuur:
Ochtend: 37,3
Middag: 37,1
Rond 16:00 uur: 37,7
Aandachtspunten / Hygiëne:
Bij binnenkomst mondkapje dragen met de blauwe kant naar buiten.
Bij verzorging of contact met Kiki een schort en handschoenen dragen.
Schorten en mondkapjes zijn te vinden bij de deur in de kast. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
senna
|
Geplaatst: 25 Feb 2026 04:52:14 Onderwerp: Avond dienst 24-2-2026 |
|
|
Zie ook rapportage bericht van Monique!!!
Bij aanvang van mijn dienst heb ik de zorg van vader van Kiki overgenomen. Kiki lag net in bed. De overgang van stoel naar bed was voor haar een moeilijk moment. Tijdens deze verplaatsing is de beademing kortdurend afgekoppeld geweest, wat zichtbaar impact op haar had. Ze had het hier duidelijk zwaar mee.
Gedurende vrijwel de gehele dienst heeft Kiki veel geslapen en maakte zij een erg afwezige indruk. Er was geen echt contact met haar te krijgen. Wel reageerde zij gedurende de dienst op geluid.
Tijdens het omkleden heeft Kiki meerdere keren gebraakt. Daarnaast transpireerde zij veel gedurende de dienst.
Tussendoor waren er enkele momenten van spasme, maar over het geheel genomen viel dit mee.
Op de rug, tussen haar spleet, begon de huid licht rood te kleuren. Advies is om deze plek meerdere keren per dag extra te controleren en te verzorgen om verdere irritatie te voorkomen. Kiki transpireert nu veel dus dit is erg vochtig. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
silvia
|
Geplaatst: 25 Feb 2026 10:43:49 Onderwerp: |
|
|
Gisteravond (dinsdag) ben ik nog even bij Kiki geweest. Paul was er erg van geschrokken dat Kiki nergens op reageerde.
Ze had haar ogen wijd open en keek steeds omhoog.
Ik ben aan de bovenzijde van haar bed gaan staan, toen het rustig was in haar kamer. Uiteindelijk gaf ze heel subtiel toch enkele antwoorden met haar hand. Ze is heeel erg moe.
Ik heb op de gang nog even met Daisy en een arts gesproken. Kiki heeft overdag geen morfine meer gekregen. Zij denken dat ze zo hard moet werken dat ze daardoor geen energie heeft voor contact.
Toen ze sliep ben ik weg gegaan. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
carmen
|
Geplaatst: 25 Feb 2026 17:28:29 Onderwerp: |
|
|
25-2-2026
Toen ik vanmorgen in het ziekenhuis kwam sliep Kiki nog. Rond half negen werd ze een beetje wakker , naar mijn idee wat kok halzen. Vanmorgen kreeg ze moeilijk haar ogen open. Ik kreeg een klein beetje contact met haar.
De zorg samen met Lonneke gedaan. In de ochtend zorg twee keer ontlasting. We hebben haar helemaal gewassen en schone lakens op het bed gedaan.
Rond kwart voor tien geprobeerd om een infuus te zetten maar dit lukte niet. Later is er een arts gekomen met een echo apparaat en ze hebben toen besloten om het infuus in haar boven-arm te zetten.
Rond tien uur kwam ook Paul, toen ik kiki vertelde dat Paul onderweg was kreeg ik wel reactie, en toen Paul er was reageerde ze ook.
Nadat Paul weg was heeft ze wat geslapen maar was wel onrustig. Rond een uur komen ze dan weer controles uitvoeren. En hebben we Kiki weer verschoond.
In de ochtend had ze geen koorts, later liep het weer op en kreeg ze twee paracetamol.
Rond half drie kwam Silvia en toen kwam Eva er ook al aan.
Overdracht op de gang gedaan.
Tijd :7.45 tot 15.00 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
evahoe
|
Geplaatst: 25 Feb 2026 21:13:48 Onderwerp: Avonddienst woensdag 25 februari |
|
|
Kiki was erg slaperig toen ik aankwam. Dommelde steeds weg. Ze was wel reactief als je tegen haar praatte deed ze haar ogen open maar communicatie lukte niet (mond-ja/handgebaren).
Ze viel al snel in slaap en kon een uurtje goed rusten.
Rond 15:30 hoestte ze wat en had daarbij enorm veel ontlasting (vloeibaar). Verschoond met behulp van de verpleegkundige.
Ze bleef steeds met haar ogen half gesloten, dus heb ik haar vooral laten rusten, haar hand vastgehouden.
Ze heeft vandaag al haar voedingen zoals normaal gehad, en niets overgegeven.
Rond 18:00 verneveld aan de beademing. Hier leek ze geen last van te hebben maar het slijm kwam ook niet los.
Tijdens mijn eten hebben we een concert van Nick en Simon geluisterd.
Na de avondzorg haar voeten doorbewogen.
Tijd aanwezig: 14:30-20:30
Ik heb in overleg met Annelies mijn normale werktijden genoteerd. Aangezien ik nu in loondienst ben is er een bescherming van de ingeplande werkuren. Een planning kan natuurlijk gewijzigd worden, maar Annelies vond een aangeef periode van zeker 48 uur en waarschijnlijk meer redelijk. Ik moest contact opnemen met Gertrude voor de precieze regeling, wanneer ik een reactie heb van haar zal ik dit op het forum zetten. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
silvia
|
Geplaatst: 26 Feb 2026 10:22:20 Onderwerp: |
|
|
Ik ben na vertrek van Eva nog even bij Kiki gebleven, ze was heel rustig en viel snel in slaap.
Ik heb nog wat warmers over haar benen gelegd en geprobeerd het licht wat af te schermen, zodat het niet in haar ogen kwam.
Kiki was er heel duidelijk over dat ze graag wilde dat Jos op bezoek komt.
Ik heb het met Jos overlegd en aangegeven dat Kiki wel besmettelijk is.
Hij liet vanochtend weten dat hij daarom pas vanaf dinsdag op bezoek wil komen.
Hij heeft overigens een zeer pijnlijke, gezwollen en warme knie. Maandag heeft hij controle bij SMK. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
carmen
|
Geplaatst: 26 Feb 2026 16:46:48 Onderwerp: |
|
|
26-2-2026
Omdat ik gisteren ook bij kiki was geweest was ik vanmorgen best opgelucht hoe ze in de ochtend was.
Ze was best al vroeg allert. Vandaag was Carlijn er de hele dag voor de verzorging.
In de ochtend Kiki gewassen en alles verschoond. Kiki heeft erge donkere dunne ontlasting.
Ook kwam Paul in de ochtend , rond kwart over elf heeft kiki een half uurtje in haar stoel gezeten.
Dit ging best goed maar het is wel vermoeiend voor haar. Toen ze in de stoel zat heb ik heel voorzichtig har haren uitgekamd. Echt plukje voor plukje!
Rond twee uur hebben we Kiki weer helemaal verschoond en ook het bed weer verschoond. Ze was toen erg nat op haar lichaam maar haar temperatuur was goed.
Vervelend dat ik een appje kreeg van Silvia dat Jos toch wilde komen. Maar ik had op mijn telefoon en op die van Kiki geen bereik. Ook had ik geprobeerd hem te bellen maar dat lukte ook niet.
In de vroege ochtend hebben ze weer met een echo een infuus geprikt maar ook deze was niet goed!
Ze heeft echt blaren op haar arm, en ze gaf aan daar pijn aan te hebben.
hopelijk gaat elke dag weer wat beter met haar!
Overdracht aan Amber gedaan.
Tijd: 7.45 tot 16.15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
amber
|
Geplaatst: 26 Feb 2026 20:43:31 Onderwerp: |
|
|
Donderdag 26 februari
Ik was om 15.30 bij Kiki, ze was wakker en de communicatie ging goed.
Hein kwam de dienst overnemen en wilde wat dingen weten over Kiki.
In de tijd dat ze wakker was zachtjes voor haar gezongen, ze heeft ook veel geslapen toen gewoon haar handen vastgehouden. Ze was redelijk ontspannen en kon goed antwoord geven op vragen die kwamen vanuit Hein. Er kwamen 2 x dokters kijken.
Ze heeft een nieuwe antibiotica die door de sonde kan.
Ze heeft goed geplast via de katheter en 1 x ontlasting gehad. Aan het einde van mijn dienst schoot haar hartslag wat omhoog en begon ze te zweten.
Ze had nog wel koorts 38.2 dacht ik te horen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
silvia
|
Geplaatst: 27 Feb 2026 09:47:09 Onderwerp: |
|
|
Donderdagavond
Amber afgelost. Kiki communiceert gelukkig weer gemakkelijker. Ze heeft het nog wel zwaar.
We hebben Jos gebeld, die bleek net twee epileptische aanvallen gehad te hebben. Ik hield het kort. Maar daar was Kiki het niet mee eens, dus nog een keer terug gebeld. Ze hebben elkaar dus weer even gezien.
Kiki was vrij rustig en was regelmatig wat aan het dutten. Iets na 21 uur ben ik gegaan.
Ik heb de hoezen van de rol verschoond en de hoesjes van de hoofdsteun.
Ik heb Kiki's telefoon aangesloten op de wifi van CWZ. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 27 Feb 2026 09:47:09 Onderwerp: |
|
|
|
|
|