![]() |
kiki verslag van dagelijkse zorg en bezighededen
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
evahoe
|
Geplaatst: 27 Feb 2026 17:27:35 Onderwerp: Dagdienst vrijdag 27 februari |
|
|
In de morgen was Kiki erg slaperig. Lisa was er weer van de IC verpleegkundigen, maar ik had gevraagd of ze de ochtend zorg wat later kon doen zodat Kiki nog kon slapen. Ze heeft toen nog 1,5 uur vast geslapen.
Daarna iets wakker maar ogen bleven steeds half dicht gaan, communicatie met de handen bleef onduidelijk.
Silvia wou graag een gesprek met de arts: dat lukte om half 12. De arts had twijfel over meerdere ingrijpende onderzoeken die ze eventueel zou kunnen doen. Besloten is voorlopig inderdaad te wachten.
Twijfel ook over het inbrengen van een infuus in de nek voor bloedafname. In de middag kwamen verpleegkundigen met de vraag om nog bloed te prikken voor onderzoek. Een huisje en 4 potjes. Het buisje is gelukt, maar Kiki's armen zijn erg zielig. Verpleging gaat aanraden om toch de nek aansluiting te doen, dit lijkt mij een goed plan.
Kiki bleef gedurende de dag enorm veel slapen. Ze is alleen rond half 2 een halfuurtje echt goed wakker geweest waar haar ogen echt langer vanzelf open bleven. We hebben oude foto's gekeken op haar mobiel.
15:45 kwamen er 4 verpleegkundigen binnen met een enorm mobiel beademingsapparaat met de mededeling dat we naar de CT scan gingen voor een scan van hoofd en longen. Ik kon Silvia en Amber nog appen en ben meegegaan. Silvia liet net weten dat de scan goed is, geen bloeding of iets dergelijks.
Tijd: 7:45 - 17:00 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 27 Feb 2026 17:27:35 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
silvia
|
Geplaatst: 27 Feb 2026 17:27:54 Onderwerp: |
|
|
Vrijdag 27 februari
Om 11.30 uur op mijn verzoek gesprek gehad met intensivist (mw Geuse).
Zij vindt het zorgelijk dat Kiki zo snel weer ziek is geworden na januari.
Verder ziet ze wel enige vooruitgang.
Kiki heeft zowel in januari alsook nu een virusinfectie opgelopen. Het lijkt me belangrijk (ook voor mezelf) om weer vaker een mondkapje voor te gaan doen bij lichte verkoudheidsklachten.
Ook over Kiki's medicatie gesproken, depakine kan mogelijk een te hoog ammoniakgehalte geven in het bloed. Hiervoor is bloed geprikt, in het laatste buisje zat helaas te weinig omdat het niet meer liep. En dat was het buisje voor de ammoniakcontrole. Dus die is nog niet gelukt. Jammer dat ze niet met dat buisje gestart waren..
Tolperison kan een verhoogde hartslag geven. Ze vond het fijn om te horen dat Kiki normaal ook vaak rond de 120 zit.
Vandaag even geprobeerd zonder beademing maar dat trekt Kiki nog niet.
Ze horen graag van ons als ons dingen opvallen, met name verwardheid en niet aanspreekbaar zijn.
Jos belde mij samen met Stijn.
Zij vinden de besmettelijkheid geen reden om niet op bezoek te gaan.
Ik heb gezegd dat Jos welkom is, alleen dat wij momenteel weinig ruimte hebben om hem te halen en voor hem te zorgen.
Afgesproken dat ik hem vanavond met Kiki bel.
Hij zei uiteindelijk dat hij dan na maandag komt. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
amber
|
Geplaatst: 27 Feb 2026 21:13:59 Onderwerp: |
|
|
Vrijdag 27 februari
Toen ik bij Kiki kwam was ze net met Eva naar de ct scan.
Toen ze terug kwam even de overdracht op de gang gedaan en toen bij Kiki gaam zitten.. ze was nog een beetje hyper van de scan. Wat zachte liedjes voor haar gezongen en haar handen vastgehouden en toen viel ze weer in slaap.
Hein had haar verschoond toen ik met Eva op de gang was dus ik weet niet of ze ontlasting had.
Kiki was afwisselend wakker en in slaap. De communicatie ging goed ze was duidelijk in wat ze wilde. Op de momenten dat ze wakker was voor haar gezongen, verder alleen naast haar gezeten en haar handen vast gehouden. Ze kreeg af en toe een klein stuiptrekkinkje en dan begon haar been te trillen.
19.00 was Silvia er en ben ik weg gegaan na de overdracht.
16.00-19.15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
silvia
|
Geplaatst: 28 Feb 2026 00:10:14 Onderwerp: |
|
|
Vrijdagavond 27 februari
Geen koorts meer! Kiki had het zelfs een beetje koud. Erg koude voeten.
Met Jos gebeld.
En ook met Paul. Paul was ziek vandaag, dus niet gekomen.
Rond 21 uur gingen ze nog een infuus prikken in Kiki's nek.
Hopelijk blijft dit wel een tijdje zitten.
Er is nu bloed opgestuurd om ammoniak te meten.
En antibiotica kan via infuus.
Ik moest een tijd naar de familiekamer ivm de hygiëne. Daarna was Kiki wat onrustiger. Ik heb nog een tijdje haar handen vastgehouden en haar voeten opgewarmd en gebogen.
Ben iets na 22 uur vertrokken.
Het was druk op de IC, er moest iemand bij waar eigenlijk nog geen plek voor was. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
monique
|
Geplaatst: 28 Feb 2026 17:21:02 Onderwerp: |
|
|
Rapportage Kiki – ochtend/middagdienst
Dienst gestart om 08:00 uur.
Kiki is nog steeds ernstig ziek.
Zij is vandaag niet uit bed geweest. Gisteren heeft zij een zeer vermoeiende dag gehad en het was duidelijk zichtbaar dat zij hiervan moest bijkomen.
Zij is moeilijk te bereiken en slaapt veel. Communicatie verloopt moeizaam.
In de ochtend gaf zij wel een duidelijke “ja” op de vraag of het sputum uitgezogen moest worden. En dat ze graag haar moeder bij zich wilde hebben.
Het uitzuigen is vervolgens door de verpleging uitgevoerd. Het uitzuigen kostte haar veel energie en leidde tot een paniekreactie. Hierop is direct opnieuw contact opgenomen met Heijn (verpleging), omdat Kiki aangaf dat er een arts moest komen. De onrust zakte daarna weer af.
De artsen zijn in de ochtend langs geweest. Diagnose: longontsteking.
Zorgmomenten verliepen zwaar. Kiki is meerdere keren verschoond in verband met diarree en menstruatie.
Bij de tweede en derde keer verschonen heb ik ervoor gekozen haar te laten liggen en de inco aan één kant te sluiten, omdat volledig draaien te vermoeiend voor haar is.
Zij ziet er oedemateus uit: gezwollen gezicht, oogleden, handen en armen. Daarnaast transpireert zij veel; onderlakens zijn meerdere keren verschoond. Zij ademt zwaar en maakt een duidelijk zieke indruk.
Voeding is toegediend volgens het gebruikelijke schema.
Gedurende de dag had Kiki veel schuimvorming rond de mond, droge lippen en maakte zij veel ademhalingsgeluiden. De verpleging heeft meerdere keren de cuff gecontroleerd om te beoordelen of er geen lucht ontsnapte. Deze controles zijn herhaald uitgevoerd gedurende de dienst.
Via WhatsApp heb ik aangegeven dat vaseline niet gebruikt mag worden in verband met brandgevaar (petroleumhoudend product). De verpleging heeft hiervoor een alternatief klaargelegd: oogzalf, welke ook geschikt is voor gebruik op de lippen.
Rond 14:00 uur is Silvia langsgekomen. Tijdens haar aanwezigheid heb ik een korte pauze van genomen.
Toen Silvia wegging ben ik naast Kiki gaan zitten; Ik heb haar hand vastgehouden en haar hoofd gestreeld. Kiki dommelde toen wat weg.
Om haar rust te bewaken heb ik de overdracht op de gang gedaan, zodat zij niet wakker werd.
Einde dienst om 15:45 uur |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|