| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
evahoe
|
Geplaatst: 6 Mrt 2026 16:35:31 Onderwerp: Dagdienst vrijdag 6 maart |
|
|
Dagdienst vrijdag 6 maart
Kiki was al wakker toen ik binnenkwam, de nacht verpleging was ook net de overdracht aan het doen aan Janneke die er vandaag overdag was.
Er zijn nu 5 mensen die een tillift nodig hebben op de IC, dus we zaten pas om 9:30 in de stoel omdat we even op onze beurt moesten wachten. Wassen en verschonen hadden we wel meteen gedaan om 8:00. Kiki heeft tot 12:30 in de stoel gezeten.
Ik had dopjes besteld die je om je tenen kan doe tegen drukplekken, omdat de wandelwol steeds verschoof. Ik heb er nu een om haar geen gedaan om te kijken of dit fijn is. Ik heb er ook eentje om de saturatie meter gedaan die om haar vingertop zit, deze blijft nu in elk geval beter zitten.
Kiki heeft nog steeds diarree, maar iets minder dun dan woensdag. Ze heeft in mijn dienst 2x ontlasting gehad, om 8:30 en rond 12:00.
Om 13:30 kwam Michelle langs. Kiki heeft een teddybeer en nog een stoffen bloem-hart knuffeltje gekregen en nog een kaartje. Kiki vond het erg fijn Michelle te zien. Na een uurtje ging Michelle toch naar weer zodat Kiki kon rusten.
En kwam nog een arts langs, die had het CTB gesproken. In overleg is besloten dat het een doel is om Kiki te beademen via haar eigen beademingsapparaat, wanneer dit goed gaat zou ze eventueel thuis kunnen uitzieken eventueel.
(Gisteren was het plan om de hoeveelheid steun af te bouwen die het apparaat van daar geeft. Vanochtend ging dit nog niet goed.)
Na ongeveer 40min kwam er nog een verrassing: Jos kwam op bezoek! Kiki was erg blij hem te zien! Hij was zelf gekomen zonder taxi, zijn woning is natuurlijk vlakbij inderdaad. Toen kwam Carmen alweer binnen en hebben we de overdracht gedaan.
Tijd: 07:45-16:15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 6 Mrt 2026 16:35:31 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
silvia
|
Geplaatst: 6 Mrt 2026 23:02:00 Onderwerp: |
|
|
Vrijdagavond 6 maart
Toen ik kwam werd Kiki net weer op bed gelegd.
Ze was onrustig, dit bleef de hele avond. Misschien toch een te drukke dag gehad? Of iets fysieks. Het leek net of er een medicijn gestopt was.
Nu had de verpleging de medicatie pas om 21.10 uur gegeven. Vanaf 21.30 uur werd Kiki iets rustiger. Maar ze had moeite om in slaap te komen.
Ik ben rond 22.15 uur gegaan. Ze sliep toen min of meer. Ik vond haar echt anders dan vorige avonden. Hopelijk kan ze toch slapen vannacht. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
carmen
|
Geplaatst: 7 Mrt 2026 00:31:36 Onderwerp: |
|
|
6-3-2026
Toen ik met mijn dienst begon was Jos net als verrassing gekomen. Kiki had een drukke dag achter de rug met het bezoek.
Rond half zes weer in de stoel gezet en weer aan de hoest machine. Daarvoor was ze verneveld en er kwam veel slijm los en was ze onrustig. later was de rust terug en hebben we liedjes van de Schaep geluisterd.
rond kwart voor acht begonnen met de avond zorg , nu weer hoestmachine maar dit ging nu prima. Silvia kwam net binnen toen we kiki op bed legde. Dit gaf wat onrust.
In vergelijking met de andere dagen zagen de billen er best goed uit.
hopelijk gaat het nu elke dag weer wat beter met Kiki!!
Tijd: 7.45 tot 21.00 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
silvia
|
Geplaatst: 7 Mrt 2026 22:46:32 Onderwerp: |
|
|
Zaterdag 7 maart
Vanmiddag met de arts gesproken. Ze hebben ergens een bacterie gevonden in Kiki's beademingsapparaat. Ze wilden nieuwe slangen, waterpotje en filter voordat ze dit apparaat wilden gaan gebruiken.
Ik heb het gelijk vanmiddag opgehaald. Roland heeft ook nieuwe slangen voor de hoestmachine mee gegeven.
Harde schijf en kleine muziekspelertje zijn nu ook bij Kiki.
Ik zag een kaart staan in de Frasselt: Kiki's buurman Piet is gestorven. Roland zei dat het zo goed voor hem was. Hij was ineens heel hard achteruit gegaan.
Vanavond Senna om 21 uur afgelost. Kiki had een beetje last gehad van trilbenen en trillingen over haar hele lijf. Ook flink zweten. De hoestmachine was niet fijn gegaan, zijn ze mee gestopt.
Ze was nog een beetje onrustig, maakte veel geluiden.
De apparaten waren ook flink aan het piepen.
Ik ben rond 22 uur weg gegaan. Van de deur wordt ze dan weer even onrustig.
Ze is eraan toe om naar huis te gaan..
Jos is van plan om morgen tussen 11 en 11.30 uur bij Kiki op bezoek te komen. Lijkt me slim om Kiki's telefoon dan op geluid te zetten, zodat hij jullie kan bereiken. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
amber
|
Geplaatst: 8 Mrt 2026 07:52:47 Onderwerp: |
|
|
Zaterdag 7 maart
Ik was om 8 uur bij Kiki. De verpleegkundige Jesse was er. Ze wist nog niet veel over Kiki in de middag hebben we samen veel over haar opgeschreven in het dossier zodat er niet steeds iemand het weer opnieuw allemaal moet ontdekken.
Zij wist niet dat de voeding via een voedingspomp in een uur gegeven moest worden dus toen ik even naar de wc was had ze de hele portie in 1 keer gegeven met medicatie en water. Ik kwam hier in de middag pas achter toen ze het weer wilde doen. Gelukkig is het goed gegaan.
Kiki had in de ochtend ontlasting en in de middag. Ze kreeg lopra nogwat om de ontlasting in te dikken.
Voor ze in de stoel ging was ze wat onrustig en veel last van slijm wat ook bloed bevatte 4 x bij het uitzuigen. In de stoel ging het veel beter, was rustig en blij. Ze heeft de voice gekeken, we hebben muziek gemaakt, instrumentje laat ik op haar kamer. Ze was heel vrolijk de hele ochtend.
Rond 11.15 weer zweten. Kwam omdat ze ontlasting had gehad dat deed pijn en veroorzaakte wat slijm. Snel hoestmachine gedaan en weer in de stoel.
Hoestmachine 2 x gedaan in mijn dienst, dit ging goed. Maar we wisten ze niet eigenlijk hoe hem goed te gebruiken.
Wellicht is dit vanmiddag weer fout gegaan, ik heb er best bovenop gezeten in de ochtend, ze wilde hem namelijk los trekken op een uitademing dat deden ze altijd zeiden ze. Ik heb een paar keer benadrukt dat het pas na de inademing moest en meegeteld en gekeken. Toen gingen het wel goed.
Artsen zijn geweest, ze zeiden dat het potje van de beademing van Kalorama volgens het ctb elke ochtend schoongemaakt moet worden en moet drogen. Dit wordt nooit gedaan. Hierdoor kunnen er slechte bacteriën inkomen. Ook is het regelmatig gebeurd dat hij open stond terwijl ik hoorde van Tirzq dat het een gesloten systeem is. Doorgegeven van wat ik wist hoe het gaat bij Kalorama. Het is heel belangrijk dat hier nu goed gekeken wordt hoenhet zit en dat dit altijd zorgvuldig gebeurd omdat het een oorzaak kan zijn dat Kiki steeds ziek wordt.
In de middag heeft ze een tijdje gelegen.
Gewerkt tot 15.15 inclusief forum |
|
| Terug naar boven |
|
 |
amber
|
Geplaatst: 8 Mrt 2026 19:49:41 Onderwerp: |
|
|
Vanochtend om 8 uur bij Kiki, Jesse was ook al bezig. Kiki had ontlasting gehad dus gelijk gestart met verschonen.
Haar samen met Jesse gewassen en in de stoel gezet dat ging super goed. In de stoel heeft Jesse haar haar gewassen met Shampoo en water. Geprobeerd water op te vangen met incos en handdoeken en matjes en een plastic zak om haar hoofdsteun. Uiteindelijk was haar mat toch best nat geworden dus die hangt te drogen maar haar haren zijn weer lekker fris, ze vond het fijn.
Jos kwam rond 10.45 en is tot 12.00 gebleven. Hij komt dinsdag weer .
Ik heb bij d3 familiekamer warme chocolademelk voor hem gehaald en rietjes in het restaurant, maar later hoorde ik dat de ic ook rietjes heeft. Kun je voor bellen.
Tijdens Jos zijn bezoek rond 11.30 Kiki weer op bed gelegd en verschoond , ze had toen weer ontlasting gehad.
Toen Jos weg was wilde Gerdie nog even video bellen, dat vond Kiki leuk, gerdie heeft voor haar gezongen en gitaar gespeeld.
Kiki kon nog niet aan haar eigen beademing dat hopen ze komende week te doen en dat ze in de loop van de week weer naar Kalorama zou kunnen.
Kiki heeft vanmiddag van 14.00 tot 15.00 zonder beademing gelegen. Dat ging goed. Vanavond wilden ze het nog een keer proberen en morgen 2x 2 uur.
Tijdens mijn dienst 2 x de hoestmachine gedaan dit ging goed.
Senna was er iets over 15.00 en ik ben na de overdracht gegaan.
Ps. Kiki had goed geslapen vannacht en was de hele dag vrolijk. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
silvia
|
Geplaatst: 9 Mrt 2026 00:20:01 Onderwerp: |
|
|
Zondagavond
Niet meer los van de beademing geweest. Kiki wilde het liever niet.
Ze was een beetje angstig en onrustig. Ze zei ook dat ze er erg aan toe is om naar haar eigen (rustige) kamer te gaan.
Ik ben tot ongeveer 22.15 uur bij haar gebleven.
Wel irritant dat er dan om 22 uur nog antibiotica gegeven moet worden.
Als de dokters langs komen, wil je dan vragen hoe lang ze die antibiotica nog krijgt? En hoe vaak per dag? En of het mogelijk is om de avonddosis op 21 uur te zetten?
Hopelijk gaat ze morgen haar eigen beademingsapparaat uitproberen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
silvia
|
Geplaatst: 9 Mrt 2026 09:44:59 Onderwerp: |
|
|
Zondagavond
Niet meer los van de beademing geweest. Kiki wilde het liever niet.
Ze was een beetje angstig en onrustig. Ze zei ook dat ze er erg aan toe is om naar haar eigen (rustige) kamer te gaan.
Ik ben tot ongeveer 22.15 uur bij haar gebleven.
Wel irritant dat er dan om 22 uur nog antibiotica gegeven moet worden.
Als de dokters langs komen, wil je dan vragen hoe lang ze die antibiotica nog krijgt? En hoe vaak per dag? En of het mogelijk is om de avonddosis op 21 uur te zetten? |
|
| Terug naar boven |
|
 |
amber
|
Geplaatst: 9 Mrt 2026 16:36:36 Onderwerp: |
|
|
Maandag 9 maart
Vanochtend om 8 uur bij Kiki. Ze was net wakker aan het worden. Ze had ontlasting gehad dus gelijk verschoond en gewassen. Eline verzorgd haar vandaag.
Na de verzorging meteen in de stoel, dat ging goed al wilde ze nog een uurtje rust voor ze van de beademing ging.
Gesprek en controles door de arts ging goed.
Hoestmachine ging ook goed, er hangt nu een formuliertje met stappenplan voor de Hoestmachine voor de verplegjng, maar ik moest nog wel een keer weer zeggen dat ze hem pas loshalen als de inademing (blauwe balkje) zichtbaar is. Dat maakt voor Kiki veel verschil in hoe ze het verdraagt.
Kiki heeft heel lang zonder beademing gezeten met alleen zuurstof. Ze lachte veel en we hebben heel lang muziek gemaakt.
Toen ze net wakker was vanochtend had ze een (emotioneel) dipje. Ze had nachtmerries gehad.
Eline kwam net vertellen dat ze vanavond een oxazepam mag.
Ze ging om 12.45 weer even liggen maar wel nog steeds zonder beademing.
14.00 2e keer ontlasting gehad
Antibiotica staat nog in iedergeval tot 14 maart. Hij kan niet vroeger dan 22.00 omdat er een bepaalde tijd tussen moet zitten en ze om 22.00 toch nog op de kamer moeten zijn voor de controles.
Gewerkt tot 15.15 inclusief forum |
|
| Terug naar boven |
|
 |
evahoe
|
Geplaatst: 9 Mrt 2026 21:22:12 Onderwerp: Avond maandag 9 maart |
|
|
Avonddienst: maandag 9 maart
Stemming:
Kiki was erg vrolijk en heeft veel gelachen! Aan het einde van de dag was ze wel zichtbaar moe.
Bijzonderheden fysiek:
Kiki heeft vandaag de hele dag zonder beademing gedaan, ik denk 8,5/9 uur! Alle had nog wel zuurstof aan haar neusje, morgen gaat ze proberen om ook los van het zuurstof te zitten (Kalorama had dit als voorwaarde voordat ze weer naar huis mocht).
De hoestmachine en verplaatsingen gingen soepel vanavond. Ze heeft tussen 17:30-20:00 nog in de stoel gezeten.
1x diarree om 19:45
Doorbewegen:
De handen gemasseerd in de stoel.
Training PEP/IMT:
Nvt
Bijzonderheden medicatie/vernevelen:
Kiki heeft al een kwart oxazepam gekregen vanavond, er is afgesproken dat als ze bij de nachtdienst wakker en alert kijkt dat ze dan nog een halve mag.
Bijzonderheden voeding:
Geen bijzonderheden
Activiteiten:
Veel serie gekeken, Hubertien en Willemien, een la Chana docu en divorce.
Sociaal contact:
verpleging, Mark (ctb) en Silvia was er toen ik ging.
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden:
Er ligt een zwart krulsnoer van de beademingsmachine in Kiki's plastic bak met spullen, die is van Kalorama.
Bijzonderheden naar bed gaan:
Kiki gaat vannacht proberen om aan haar eigen beademingsapparaat te liggen. Rond 18:00 was Mark langs geweest van het CTB, die heeft alles vervangen en opnieuw geïnstalleerd, schonen slangen en filters etc. Ook heeft hij aan Jesse uitgelegd hoe dit apparaat werkt. Omdat het alarm dat aan het apparaat zit hier niet werkt met de IC apparatuur is het geluidsniveau van het apparaat nu op hoog gezet en zal er dan met een babyfoon worden meegeluisterd of alles oke is vannacht.
Tijd (incl. Kwartier voor en na):
14:30-21:00[/list] |
|
| Terug naar boven |
|
 |
monique
|
Geplaatst: 10 Mrt 2026 21:07:01 Onderwerp: |
|
|
Nachtrust:
Kiki zag er goed uitgeslapen uit ze had ze een goede nacht gehad.
Ik had gevraagd of de urine katheter eruit kon aangezien ze zoveel mogelijk willen handelen en verzorgen zoals thuis.
Ook in overleg met Jesse (verpleging) de beademing er af gelaten. Mocht het nodig zijn dit alsnog te kunnen doen.
Wel had ze nog zuurstof nodig (1 liter) want bij het eraf halen zakt ze toch te ver naar beneden met de saturatie.
Stemming:
Vrolijk en energiek.
Kiki mag morgen naar huis als alles goed blijft.. dit zorgde voor een behoorlijke energie boost!!
fysiek Ontspannen.
In de stoel gezeten van sochtend tot 13.30 uur. Later toen Jos weg was, heeft ze op bed gelegen vanaf 13.30 uur. Ze heeft wat kunnen dommelen.
Training PEP/IMT:
Niet gedaan
doorbewegen
Niet gedaan.
Bijzonderheden medicatie
Dit is geheel door de verpleging gedaan
Bijzonderheden voeding:
Voedingschema zoals vanouds
Verschoon-momenten:
Toen ik binnenkwam was Jesse (verpleging) haar al aan het verschonen.
Ze had ontlasting toen. Deze was dun en veel. In mijn dienst alleen urine.
Activiteiten:
Muziek geluisterd en klein stukje divorce gekeken.
Sociaal contact:
Paul kwam in de ochtend en kort na zijn binnenkomst kwamen de artsen bij kiki hun ronde doen. Het gaat heel goed met Kiki. Zijn heel erg tevreden en als de nacht goed verloopt met haar eigen beademing mag ze morgen naar huis.
Ze hebben vandaag alles geregeld zodat ze morgen terug kan naar Kalorama.
Jos kwam ook nog in de ochtend. Hij was ook erg blij met het goede nieuws.
Hij heeft het zelf wat zwaarder, zijn knie is erg pijnlijk en hij heeft het met Kiki gehad over Martin, zijn stiefvader. Het gaat helemaal niet goed met hem en dat heeft hij nog met Kiki kunnen bespreken.
Gbh
Begin en eindtijd
7.45 - 16.15 uur |
|
| Terug naar boven |
|
 |
carmen
|
Geplaatst: 10 Mrt 2026 21:32:08 Onderwerp: |
|
|
10-3-2026
Kiki lag even lekker nog op bed toen ik kwam, alleen met zuurstof!
het gaat gelukkig weer goed met kiki. Rond vijf uur weer in de stoel gezet en een serie en wat muziek geluisterd.
rond kwart over zeven begonnen met vernevelen en daarna de hoestmachine. Dit ging eigenlijk goed maar toen het klaar was begon Kiki toch wat te zweten.
Helemaal opgefrist in bed en haar lekker neergelegd.
Zoals Monique al schreef : gaat de nacht goed, wat ze verwachten , mag Kiki morgen naar huis,
Morgen vroeg even artsen visite afwachten en dan wordt er vervoer geregeld, dit ivm het zuurstof.
Rond half negen kwam silvia en even overlegd hoe we het morgen gaan doen.
Tijd: 15.30 tot 21.15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
carmen
|
Geplaatst: 11 Mrt 2026 16:04:02 Onderwerp: |
|
|
11-3-2026
Nachtrust: Kiki had een goede nacht gehad en daarom mocht ze naar huis
Stemming: heel fijn om weer naar de Veste te gaan.
rond elf uur waren we weer op haar kamer bij de Veste
Bijzonderheden fysiek: er is nu afgesproken om vier keer per dag te vernevelen en om de hoest-machine in te zetten. ook om overdag een uurtje aan de beademing te zitten om wat meer energie voor de dag te houden. Anne- marie van het CTB was ook op de Veste. Ook moeten wij goed vragen aan Kiki hoe zij zich voelt
Training PEP/IMT: -
Bijzonderheden medicatie/vernevelen: vernevelen in twee keer gedaan
Bijzonderheden voeding: we waren wat laat met de voeding omdat de eerste voeding in twee keer gegeven is, ivm met vervoer naar Veste
Verschoon-momenten: Kiki heeft nog wel dunne gele ontlasting inmijn dienst twee keer
Activiteiten:-
Sociaal contact: Paul en Silvia
Op de Veste waren ze erg blij om Kiki weer te zien
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: Vandaag was de uitgeleide van Stef kamer 14
Hij was afgelopen maandag overleden.
Ik heb zo goed mogelijk haar spullen op haar kamer gezet !
Overdracht aan Eva gedaan.
Tijd: 7.45 tot 15.00 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
evahoe
|
Geplaatst: 11 Mrt 2026 21:55:20 Onderwerp: Avonddienst woensdag 11 maart |
|
|
Avonddienst: woensdag 11 maart
Stemming:
Vrolijk om thuis te zijn. In de avond echt wel moe.
Bijzonderheden fysiek:
Geen bijzonderheden
Doorbewegen:
De handen en armen in de stoel doorbewogen
Training PEP/IMT:
Niet gedaan
Bijzonderheden medicatie/vernevelen:
4de verneveling en hoestmachine niet kunnen doen.
Bijzonderheden voeding:
Geen bijzonderheden
Activiteiten:
Kinderen voor kinderen concerten gekeken, gelezen.
Sociaal contact:
Geen bijzonderheden
Geen bijzonderheden
Bijzonderheden naar bed gaan:
Bij het vernevelen werd Kiki ineens benauwd. Ik heb eerst geprobeerd uit te zuigen maar dat hielp niet. Toen het nood alarm gebeld, Kiki had het zichtbaar zwaar en liep wat aan qua kleur. Met Hanneke de hoestmachine gedaan maar dit hielp niet dus de beademing aangesloten. De saturatie bleef wisselen, en uiteindelijk is gekozen om een oxazepam te geven zodat Kiki ook wat rustiger zou worden. Leek ook op een paniekaanval l, heftig transpireren, schuim om de mond, hoge korte ademhaling etc. Ook is de dokter nog gebeld die is even langsgeweest maar vond het niet zorgelijk. Toen was Kiki gelukkig veel rustiger al en was Silvia er inmiddels ook om te helpen met het naar bed gaan.
Kiki was ook erg moe, in bed gelegd met hulp van Hanneke aan de beademing.
Tijd (incl. Kwartier voor en na):
14:15-21:30 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
silvia
|
Geplaatst: 11 Mrt 2026 22:26:16 Onderwerp: |
|
|
Woensdagavond
Omdat Kiki snel ademde, ging het alarm van de beademing aldoor af.
Het volume was op de IC omhoog gezet.
Hanneke heeft CTB gebeld en het volume laag gezet. Zij raadden aan om de alarminstelling wel zo te houden.
In het begin in bed was er continu alarm, omdat ze te snel ademde.
Op een gegeven moment heb ik Hanneke gevraagd om haar nog een keer uit te zuigen en de canule te wisselen (was nog niet gedaan), er zat niet veel slijm.
Daarna ben ik even hardop mee gaan ademen, vooral een duidelijke uitademing. Dus huhhhhh ... huhhhhh. Dat leek te werken of ze viel gewoon in slaap. Het alarm ging niet meer af en ze lag rustig te slapen.
Omdat ze wat zweterig was, heb ik over haar bovenlijf alleen een vierdubbel gevouwen laken gelegd.
Ik ben iets voor 22 uur naar huis gegaan. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 11 Mrt 2026 22:26:16 Onderwerp: |
|
|
|
|
|