kiki
verslag van dagelijkse zorg en bezighededen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

maart 2026
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    kiki Forumindex -> Dag voor dag
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
monique

BerichtGeplaatst: 17 Mrt 2026 19:55:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Stemming
Kiki had goed geslapen en een goede nacht gehad. Ze maakte een ontspannen en vrolijke indruk en had zichtbaar zin in de dag.

Doorbewegen
Kiki wilde niet actief doorbewegen. Haar armen en handen zijn in de stoel gemasseerd.

Medicatie
Vitamine B12 toegediend.

Vernevelen
Het vernevelen ging in de ochtend goed met de back-up. Later op de dag werkte deze niet meer. De andere vernevelaar die aanwezig was, is vervolgens gebruikt, maar ook deze stopte na enkele minuten.

Zuurstof / saturatie
Kiki lag in de ochtend aan de zuurstof in combinatie met de beademing. Deze is door mij afgekoppeld.
Gedurende de dag heeft Kiki wisselend zuurstof gehad. Bij controle van de saturatie zonder zuurstof daalde deze licht naar ongeveer 89-90%, maar niet fors.
Zuurstof is daarom af en toe kortdurend afgekoppeld ter observatie, waarna Kiki aangaf deze weer te willen gebruiken.
Na het wegbrengen van Jos is Kiki door mij op bed gelegd. Achteraf bleek dat de zuurstof op dat moment niet aanstond. (Waarschijnlijk heeft de verpleging deze uitgezet toen we er niet waren.) Dit is door mij niet opgemerkt en later is deze weer aangezet door Carmen.

Ontlasting
Kiki had in de ochtend om 08:00 uur ontlasting en rond 14:30 uur.
De ontlasting was niet meer dun, maar breiig van consistentie.

Hoestmachine
Gebruik van de hoestmachine verliep goed. Verder geen bijzonderheden.

Activiteiten
Muziek geluisterd
Gedanst
Muziek gemaakt
Series gekeken

Sociale contacten
Jos kwam in de ochtend langs. Hij had nog veel last van zijn knie en krijgt eind maart de uitslag.
Ik heb Jos geïnformeerd over mijn emigratie. Hij reageerde, net als Kiki, begripvol en blij voor mij, maar gaf ook aan het moeilijk te vinden.
Het contact was gezellig; er is fijn samen gepraat. Jos gaf aan blij te zijn dat Kiki weer goed is opgeknapt.
In de middag kwam Silvia langs om de stempas van Jos op te halen en te vragen waar Kiki op gaat stemmen.

Rustmoment
Na het wegbrengen van Jos is Kiki rond 13:30 uur op bed gelegd.
Kiki heeft wat geslapen, en goed uit kunnen rusten.

Begin en eindtijd

7.45 uur to 16.15 uur
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen

Geplaatst: 17 Mrt 2026 19:55:46    Onderwerp:

Terug naar boven
carmen

BerichtGeplaatst: 17 Mrt 2026 21:31:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Avond Kiki 17-3-2026

Stemming: Kiki had in het begin van mijn dienst goede zin, later in het begin van de avond sloeg het om in heel veel spanningen

Bijzonderheden fysiek: voor het begin van de avond zorg , veel zweten , veel spanning. heel rustig tegen kiki gaan praten en geprobeerd haar gerust te stellen

Training PEP/IMT: niet gedaan

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: veel spanning, in drie keer gedaan

Bijzonderheden voeding: geen bijzonderheden

Verschoon-momenten: rond half acht heel veel dunne ontlasting, Fieke gaat het morgen aan Frank voorleggen

Activiteiten: eerst even op kamer een serie, rond kwart voor zes naar beneden. Twee potjes verstoppertje gedaan met Francien, hier genoot Kiki zichtbaar van. even nog wat met Francien gepraat.

Sociaal contact: Francien

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: beide vernevelaars uitgekookt

Bijzonderheden naar bed gaan & eindtijd: toen Kiki in bed lag en helemaal verschoond was kwam weer de ontspanning. Lekkere rustige muziek opgezet.
Ook met het aankoppelen van de machine ging heel ontspannen.

Tijd: 15.30 tot 21.15
Terug naar boven
carmen

BerichtGeplaatst: 18 Mrt 2026 16:57:51    Onderwerp: Reageren met citaat

18-3-2026

Nachtrust: Kiki gaf aan goed te hebben geslapen

Stemming: goed veel energie

Bijzonderheden fysiek: bij het uurtje rusten gaf ze aan eigenlijk niet moe te zijn.
we zouden het morgen ook eventueel in de rolstoel blijven zitten, en
dan een uurtje aan de beademing

Training PEP/IMT: -

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: ging vanmorgen prima

Verschoon-momenten: om acht uur en half twaalf ontlasting

Activiteiten: in de ochtend kwam Paul zijn we samen naar buiten geweest, heerlijk van het weer genoten. rond de middag even uurtje op bed, daarna douchen

Sociaal contact: Paul

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: ik heb gepoetst en opgeruimd!
Vooral in de hoeken , het bed, achter de lade kastjes, ramen aan
de binnenkant etc.

ik vraag me wel af hoe het komt dat er vaak voeding spetters op de
tv staan!!

De bad kamer is erg koud, dit komt door dat de verwarming in de
kamer ernaast uit stond. Deze is nu weer aangezet!

Tijd: 7.45 tot 16.00

Tijd: 7.45 tot 16.00
Terug naar boven
monique

BerichtGeplaatst: 18 Mrt 2026 22:19:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Kiki gedoucht samen met Carmen; dit ervaarde zij als zeer prettig en ontspannen en zij heeft hier zichtbaar van genoten. Het douchen verliep zonder bijzonderheden.

Gedurende de dienst was Kiki zichtbaar rustig en ontspannen.
In de avond is zij enkele keren uitgezogen; dit was voldoende en verder niet frequent nodig.

Activiteiten
Qua activiteiten heeft Kiki een fijne avond gehad: samen een serie gekeken en muziek geluisterd, waaronder kerstliedjes. Dit maakte haar zichtbaar blij. Tijdens het luisteren van de muziek heb ik in de badkamer het kastje met verzorgingsproducten grondig schoongemaakt en opnieuw geordend. Kiki was hierbij in de badkamer aanwezig en kon meekijken; dit werd als gezellig ervaren. Daarnaast haar handen gemasseerd, wat bijdroeg aan haar ontspanning.

Vernevelen
Verneveling, hoestmachine en medicatie volgens schema toegediend, zonder bijzonderheden.

Naar bed gaan
Voor de nacht: Kiki is rustig naar bed gegaan en viel zonder problemen in slaap. Zuurstof aangesloten op de beademing. Bij het verlaten van mijn dienst was zij nagenoeg in slaap.

Algemeen: Kiki heeft een ontspannen dag gehad.
Geen ontlasting tijdens mijn dienst.
Huid/billen zien er goed uit.
Terug naar boven
carmen

BerichtGeplaatst: 19 Mrt 2026 16:48:27    Onderwerp: Reageren met citaat

19-3-2026

Nachtrust: Kiki had niet goed geslapen, gedroomd over de IC

Stemming: inzich zelf gekeerd, met het praat boek gaf ze duidelijk antwoord : geen zin om het er met mij over te hebben, wel wilde ze graag met Silvia erover praten

Bijzonderheden fysiek: wat spanning in de middag bij hoestmachine, door rustig met haar te praten gelukt om haar weer rustiger te laten ademen

Training PEP/IMT: niet gedaan

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: vernevelen nu in twee keer gedaan

Verschoon-momenten: om acht uur weer veel ontlasting, en vanmorgen rond half tien weer dunne ontlasting

Activiteiten: in de ochtend wat op haar kamer gebleven, en wat opgeruimd ( lade kastje)
Rond elf uur kwam Silvia, zij hebben samen gepraat, daarna zijn we naar buiten gegaan en een wandeling gemaakt. Toen een klein uurtje vanuit de rolstoel aan de beademing gezet, daarna weer hoestmachine. En toen zijn we nog een half uur naar het bos geweest

Sociaal contact: met Silvia

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: -

Tijd: 7.45 tot 16.15
Terug naar boven
senna

BerichtGeplaatst: 19 Mrt 2026 22:00:11    Onderwerp: Avonddienst 19-3-25 Reageren met citaat

Avond Kiki 19-3-2026
Stemming: Kiki was erg stil en in zich zelf. Kiki wou wel vertellen wat er was maar zodra het praat boek open stond was de communicatie met haar handen erg zwak

Bijzonderheden fysiek: Kiki was erg gespannen

Training PEP/IMT:-

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: duurde 1,5 tot de verpleegkundige konden komen. Ze zijn halverwege gestopt met de hoest machine.

Bijzonderheden voeding: nieuwe pak +slang

Verschoon-momenten: veel dunne ontlasting

Activiteiten:
Kiki wou vandaag niet heel veel meer doen. Divorce gekeken en familie Kruijs

Sociaal contact:verpleegkundige.

Bijzonderheden naar bed gaan & eindtijd:
Kiki lag pas vrij laat op bed. Ik ben de afstandsbediening van de lamp kwijt geraakt. Kon deze nergens meer gevonden krijgen. Kiki was ook erg angstig over de IC bij vertrek. Kiki nog rustig kunnen krijgen.

Tijd: 15:30 tot 22:00
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
carmen

BerichtGeplaatst: 20 Mrt 2026 13:37:13    Onderwerp: Reageren met citaat

20-3-2026

Nachtrust: Kiki had gelukkig goed geslapen

Stemming: best wel goed, had zin om muziek te gaan maken/ luisteren

Bijzonderheden fysiek: De zuurstof was niet voor de nacht aangesloten op de beademing en stond ook nog aan!!!! hier een melding van gemaakt.

Training PEP/IMT:

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: bij het vernevelen in de ochtend kwam er erg veel slijm vrij en moest Kiki erg hoesten, veel moeten uitzuigen. Toen kwam Job vragen of het goed was dat hij later terug kwam voor de hoestmachine. Ik zie tegen hem liever niet omdat Kiki erg veel slijm heeft. Dast vond hij een hele goede reden en hij heeft ons toen gelijk geholpen. Dit gaf ook verlichting en daarna was alles weer rustig

Verschoon-momenten: twee keer ontlasting

Activiteiten: in de ochtend kwamen Paul en Niek om muziek te maken. Hier heeft Kiki weer van genoten en hopelijk kan het de volgende keer weer in Berg En Dal

Sociaal contact: Paul en Niek

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: de afstands bediening heb ik weer gevonden en de verwarming in de bad kamer doet het weer!!

tijd: 7.45 tot 13.15
Terug naar boven
evahoe

BerichtGeplaatst: 20 Mrt 2026 21:30:20    Onderwerp: Avond vrijdag 20 maart Reageren met citaat

Avonddienst: vrijdag 20 maart

Stemming:
In de middag vrolijk. Bij de 2de wandeling leek ze wat meer in zichzelf gekeerd. Ze gaf aan weer aan het piekeren te zijn en wou ook graag weer richting huis. Ze wou er niet over praten met mij. Daarna een kinderen voor kinderen concert gekeken wat hielp en veel foto's en filmpjes van vroeger. De 3de hoestmachine leek Kiki wat angstiger, ze werkte de machine enorm tegen en ging zweten en liep rood aan. Rustig praten en hand op haar buik hielpen.

Bijzonderheden fysiek:
Rond 19:00 vaste (zachte) ontlasting.

Doorbewegen:
Handen en armen in de stoel doorbewogen.

Training PEP/IMT:
Niet gedaan.

Bijzonderheden medicatie/vernevelen:
Geen bijzonderheden, vernevelaar werkte prima gelukkig

Bijzonderheden voeding:
Geen bijzonderheden

Activiteiten:
Muziek geluisterd en gemaakt, Leonardo gespeeld en serie gekeken. Een keer ongeveer een uur gewandeld in het bos en nog een rondje van 20min naar de botanische tuin in de middag.

Sociaal contact:
Geen bijzonderheden

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden:
Geen bijzonderheden

Bijzonderheden naar bed gaan:
Kiki wou graag in een hemdje, legging en sokken alleen slapen.. het was ook 24 graden toen we naar bed gingen dus heb ik daarnaar geluisterd. Ik heb de deken geprobeerd goed vast te zetten met de kussens.
Ze lag rustig toen ik ging en was al slaperig.

Tijd (incl. Kwartier voor en na):
12:30-21:15
Terug naar boven
silvia

BerichtGeplaatst: 21 Mrt 2026 14:00:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Omdat Kiki soms zo angstig en benauwd wordt bij de hoestmachine, wil ze jullie vragen om op te letten of degene die het doet goed let op:
- zit de slang niet aan de canule te trekken?
- zit de slang niet al op de canule terwijl er nog niets gebeurt?
Als er aan de canule wordt getrokken of geduwd, geeft dat irritatie. Ook bij de beademing.
Als de hoestmachine niet blaast, maar al wel op de canule zit, kan Kiki niet ademen en krijgt ze het benauwd.
Bedankt!

Ik probeer momenteel om de techniek van emdr toe te passen bij Kiki: terug gaan naar nare emoties (angst, benauwdheid, alleen voelen, wanhoop) en tegelijkertijd kloppen op haar benen. Dat is wat twee keer een psychologe met haar gedaan heeft. Misschien werkt het ook wel als ik het doe. De bedoeling is dat de herinneringen op een andere plek in het geheugen worden opgeslagen.
Terug naar boven
tirza

BerichtGeplaatst: 21 Mrt 2026 21:58:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Avond Kiki 21-3-2026
Stemming: Kiki was stil/rustig

Bijzonderheden fysiek: Kiki was gespannen bij de 2e sessie van de hoestmachine, de saturatie was 84 en ik heb haar even zuurstof gegeven en lange pauzes ingelast, 3e ging prima.

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: gb

Bijzonderheden voeding: nieuwe pak +slang voor de nacht

Verschoon-momenten: 17.00 uur dunne ontlasting (6),een beetje bij de laatste verschoning

Activiteiten:
Een wandeling in het bos gemaakt, Divorce gekeken en ontspanningsmuziek geluisterd

Sociaal contact:verpleegkundige.

Kiki lag al voordat ik haar aan de beademing lag bijna te slapen. Helaas tijdens het aanleggen aan de beademing daalde de saturatie en was ze erg gespannen. Ik heb ook des zuurstof toegediend en toen steeg de saturatie naar 96.

Ik kan in ONS niet meer bij Kiki (ik zal maandag bellen) en heb de rapportage op papier geschreven en Loekie verzocht om dit in ONS te zetten.

Tijd: 14:30 tot 21:30
Terug naar boven
amber

BerichtGeplaatst: 21 Mrt 2026 22:17:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagdienst zaterdag 21 maart

Nachtrust: goed geslapen

Stemming: oke met vrolijke uitspattingen. Soms meer in zichzelf gekeerd

Bijzonderheden fysiek: 1 x ontlasting bij het wakker worden, weinig slijm, billen zien er goed uit, satturatie zonder zuurstof 91-94 Kiki wilde overdag geen zuurstof bij satturatie 91. Ze zag er wel goed uit, overlegd met de verpleging welke afspraken hierover zijn ivm het misverstand rond de beademing overdag vorige keer. Eigenlijk was de grens 94 maar ze vonden het toch niet nodig tenzij ze benauwd zou ogen en het zelf wilde.
Elk half uur satturatie en haar gevoel gecheckt . Ze heeft van 12.30 tot 13.40 aan de beademing gelegen.

Doorbewegen: niet gedaan

Training PEP/IMT : niet gedaan

Bijzonderheden vernevelen/ medicatie: geen bijzonderheden

Bijzonderheden voeding: gb

Activiteiten: muziek gemaakt, harde schijf en videoland gekeken. Silvia kwam even op bezoek. Apjes gecheckt, planning gemaakt.

Sociaal contact: Silvia. Verpleging. Er waren veel nieuwe mensen die ingewerkt werden vandaag

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: gb

Tijd (incl. Kwartier voor en na): 7.45- 15.15
Terug naar boven
amber

BerichtGeplaatst: 21 Mrt 2026 22:18:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Peg had donderdag gewisseld moeten worden. Is nu opnieuw gepland op maandag ivm aanwezigheid arts.
Terug naar boven
charel

BerichtGeplaatst: 22 Mrt 2026 21:12:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Kiki ochtenddienst:
Zo 22-3

Nachtrust::
 Had goed geslapen, maar wilde nog een uurtje blijven liggen met wat muziek aan.

Stemming:
Ontspannen, een beetje moe maar wel vrolijk.

PEP/ IMT:
 -

Doorbewegen:
 Handen en benen in de stoel

Bijzonderheden fysiek:
Was wel ontspannen vandaag. Weinig slijm. Sat. Tussen de 92 en 94.

Bijzonderheden  medicatie/vernevelen:
De hoestmachine ging gedurende de ochtend en middag ontspannen. Leek er weinig last van te hebben.

Bijzonderheden voeding:
 Gb

Verschoon-momenten:
 In de ochtend plakkerige / dunne ontlasting. Om 14.00 nog een keer veel ontlasting gehad.

Activiteiten:
 Jos kwam langs. Ronde gewandeld en even beneden gezeten. Wat gekletst. Jos vroeg zich af of dinsdag Kiki naar hem te komt of hij naar Kiki moet komen, ivm met de energie van Kiki. Ze gaf zelf aan wel energie genoeg te hebben om naar hem toe te gaan. Ook nog even samen de beste zangers gekeken. In de middag Kiki’s haren gewassen met de waskap.

Sociaal contact:
 Met Jos.

De wasbak op de badkamer loopt langzaam door. Dit doorgegeven aan de verpleging.

Tijd:
7.45-15.45
Terug naar boven
tirza

BerichtGeplaatst: 22 Mrt 2026 22:13:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Avond Kiki 22-3-2026
Stemming: Kiki was moe en in zichzelf gekeerd

Bijzonderheden fysiek: gb

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: gb

Bijzonderheden voeding: nieuwe pak +slang voor de nacht

Verschoon-momenten: 17.00 uur beetje dunne ontlasting (6)

Activiteiten:
In het zonnetje gezeten in de binnentuin, oude filmpjes gekeken en ontspanningsmuziek geluisterd.

Sociaal contact: verpleegkundige.

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: Rechter band van de rolstoel in de kelder opgepompt.

Kiki was rustig tijdens de hoestmachine en ook het aan de beademing zetten verliep rustiger als gisteren. Meteen de zuurstof op 1 gezet. Saturatie was 97 toen ik wegging.

Tijd: 15:00 tot 21:15
Terug naar boven
evahoe

BerichtGeplaatst: 23 Mrt 2026 21:30:36    Onderwerp: Maandag 23 maart avond Reageren met citaat

Avonddienst: maandag 23 maart

Stemming:
Kiki was erg vrolijk, ze had een goede dag!

Bijzonderheden fysiek:
Vannacht wordt (in overleg met Frank) voor het eerst de beademing zonder zuurstof getest. Verpleging zal door voor om 22:00 en 03:00 de saturatie meten, hopelijk wordt Kiki hier niet wakker van.

Doorbewegen:
In bed alles doorbewogen.

Training PEP/IMT:
Niet gedaan

Bijzonderheden medicatie/vernevelen:
De hoestmachine ging erg soepel en fijn vanavond!

Bijzonderheden voeding:
Nieuw pak en slang aangesloten voor de nacht.

Activiteiten:
Eerst wat muziek geluisterd en gemaakt. Daarna een lange boswandeling. Kiki genoot hier zichtbaar van. We zijn denk ik 1,5 uur buiten geweest. Daarna verder Divorce gekeken en bij het slapen Nederland van boven gekeken.

Sociaal contact:
Met Baukje

Geen bijzonderheden

Bijzonderheden naar bed gaan:
Kiki gaf aan het fijn te vinden dat ze zonder zuurstof mocht proberen. Ze vond het doorbewegen erg fijn! Daarna lag ze ontspannen in bed en bij het aansluiten van de beademing was ze ook ontspannen.

Tijd (incl. Kwartier voor en na):
14:30-21:15
Terug naar boven

Geplaatst: 23 Mrt 2026 21:30:36    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    kiki Forumindex -> Dag voor dag Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 4 van 5

Ga naar: