| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
carmen
|
Geplaatst: 8 Apr 2026 16:39:19 Onderwerp: |
|
|
8-4-2026
Nachtrust: Kiki had goed geslapen
Stemming: bij het zwembad gaf Kiki eerst het cijfer 5 maar
later na het zwemmen gaf ze een 8, ze had er erg van genoten
Bijzonderheden fysiek: Frank is geweest. Rode vlekken toch een schimmel. Zalf gebruiken en Engels pluksel tussen de plooi doen. Aan de voorkant op de rand van de inco zit nu ook echt een grote plek, heb ik ook een stukje Engels pluksel tussen gedaan
En ik heb hem even gevraagd over het vernevelen:
in de morgen gewoon hoe we het deden
in de middag ergens tussen drie en vijf en daarna de hoestmachine
in de avond tussen zeven en acht en van te voren laten ontcuffen
Bijzonderheden medicatie/vernevelen: vandaag ging het vernevelen en hoestmachine heel rustig
Bijzonderheden voeding: geen bijzonderheden
Verschoon-momenten: om acht uur ontlasting, dit rook heel sterk
Activiteiten: in de ochtend gaan zwemmen < Kiki heeft erg haar best gedaan en je zag ze genieten In de middag douchen
Sociaal contact: voor het zwemmen hebben we Ursela even gesproken. Ze is erg verdrietig. Bedankt voor de lieve kaart moest ik doorgeven. Woensdag is de crematie.
Marga was even op de afdeling, ze heeft het erg naar haar zin de nieuwe plek.
Ze heeft nu een mooie kamer met balkon
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: ik had toch maar de vernevelaar uitgekookt
Tijd: 7.45 tot 16.00 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 8 Apr 2026 16:39:19 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
evahoe
|
Geplaatst: 8 Apr 2026 20:39:16 Onderwerp: Avonddienst woensdag 8 april |
|
|
Avonddienst: woensdag 8 april
Stemming:
Kiki was vrolijk na het zwemmen
Bijzonderheden fysiek:
Engels pluksel en schimmel zalf gesmeerd in de avond.
Doorbewegen:
Kort in bed doorbewogen
Bijzonderheden medicatie/vernevelen:
Geen bijzonderheden, hoestmachine verliep ook rustig
Bijzonderheden voeding:
Geen bijzonderheden
Activiteiten:
Na het douchen rustig aan de zorg begonnen, voeding aangezet, medicatie gegeven, verneveld en de hoestmachine gedaan. Daarna wat gerust met een serie.
Na mijn avondeten een rondje door het bos gewandeld. Kiki had erg zin om nog even naar buiten te gaan.
Sociaal contact:
Silvia was nog kort langs na het douchen.
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden:
Alweer de een na laatste waterwipes aangebroken vanavond
Bijzonderheden naar bed gaan:
Geen bijzonderheden, Kiki lag te lachen in bed toen ik ging.
Tijd (incl. Kwartier voor en na):
11:15-21:15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
carmen
|
Geplaatst: 9 Apr 2026 15:47:35 Onderwerp: |
|
|
9-4-2026
Nachtrust: kiki had jammer genoeg niet goed geslapen, was veel wakker geweest. Ik kon het ook zien aan haar haren die zaten helemaal door elkaar geklit
Stemming: toen ze vanmorgen even met Silvia had gepraat , was de rest van de dag toch wel goed
Bijzonderheden fysiek: op haar rechter zij ook een rode plek , Engels pluksel op gedaan en vast geplakt
Bijzonderheden medicatie/vernevelen: vanmorgen ging het vernevelen en hoestmachine heel ontspannen
Bijzonderheden voeding: geen bijzonderheden
Verschoon-momenten: in de ochtend ontlasting en toen we van B & D terug kwamen
Activiteiten: in de ochtend zijn we muziek gaan maken met Paul en Niek in B & D . daarna verzorging .
in de middag kwam Jos, even een serie, Buiten heeft Jos een ijsje gegeten en toen hebben we een rondje gewandeld.
Sociaal contact: Niek Paul en Silvia
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: Er staat een kaart van Wies op de kamer van Kiki
Tijd: 7:45 tot 16:15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
charel
|
Geplaatst: 9 Apr 2026 20:58:11 Onderwerp: |
|
|
kiki avonddienst:
Do 9-4
Stemming:
Ontspannen en opgewekt
Bijzonderheden fysiek:
Zag er ontspannen en niet al te vermoeiend uit. Ik schrok bij het verschonen dat de plek in haar zij zoveel groter was geworden.
Doorbewegen:
Handen in de stoel door bewogen en gemasseerd.
Vernevelen en hoest machine gingen in de middag en avond goed. Rustig en ontspannen.
Activiteiten:
Even met Jos zitten kletsen en buiten gezeten. We hadden het over het rouwkaartje van Wies en komen te overlijden op een oudere leeftijd. Het was een mooi gesprek waarin Kiki en Jos beide hun gedachten deelde
Begin van de avond een grote ronde gewandeld door landgoed Brakkenstein daar buiten op een bankje gezeten en muziek geluisterd. In de avond kwam Silvia schone was brengen en even kletsen. Hierna nog kort gelezen en serie gekeken.
Sociaal contact:
Jos, Silvia en Franssen
Bijzonderheden voeding:
Gb
Verschoon-momenten:
Gb
Bijzonderheden naar bed gaan & eindtijd:
Kiki wilde optijd in bed liggen. Kiki lag om kwart voor 9 helemaal lekker.
Tijd:
15.30- 21.15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
evahoe
|
Geplaatst: 10 Apr 2026 14:54:14 Onderwerp: Dagdienst vrijdag 10 april |
|
|
Dagdienst vrijdag 10 april
Nachtrust:
Kiki had lekker geslapen
Stemming:
Vrolijk, soms wat in zichzelf gekeerd
Bijzonderheden fysiek:
Nog steeds de rode plekken bij de plooi, in vind de kleur wel wat meer roze geworden dan rood nu dus ik heb wel het idee dat het wat aan het genezen is.
Doorbewegen:
In de ochtend in bed alles doorbewogen.
De canule wissel is verplaatst van vandaag naar komende dinsdagochtend, het liefst voordat ze naar Jos gaat.
Bijzonderheden voeding:
Geen bijzonderheden
Activiteiten:
Gewandeld, gedanst, muziek gemaakt
Sociaal contact:
Geen bijzonderheden
Geen bijzonderheden
Ik heb de fietspomp van Paul op het kastje naar de kledingkast gelegd. Ik heb de fiets vanmorgen bij de fietsenmaker gebracht, ze bellen mij wanneer die klaar is
Ik heb het matras laken verschoond (zat ontlasting op) en de uitzuig-apparaat tas bijgevuld.
07:45-16:45 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
senna
|
Geplaatst: 10 Apr 2026 21:17:34 Onderwerp: Avond Kiki 10-4-2026 |
|
|
Avond Kiki 10-4-2026
Stemming: Kiki was erg blij deze avond.
Bijzonderheden fysiek: kiki had erg veel last van slijm.
Training PEP/IMT:-
Bijzonderheden medicatie/vernevelen: Het duurde erg lang voordat de verneveling klaar was. Kon ook geen ander vernevel apparaat vinden.
Bijzonderheden voeding: nieuwe pak +slang
Verschoon-momenten: Alleen urine.
Activiteiten:
Kiki wou vandaag niet heel veel meer doen. Handmassage, en film en serie gekeken.
Sociaal contact:verpleegkundige.
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: -
Kiki lag een kwartiertje later in bed. Kiki wou graag nog wat langer opblijven!
Tijd: 16:00 tot 21:15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
charel
|
Geplaatst: 11 Apr 2026 16:44:47 Onderwerp: |
|
|
Kiki ochtenddienst:
11-4-2026
Nachtrust::
Gaf aan goed geladen te hebben. Lag ontspannen in bed en wilde nog even kort blijven liggen.
Stemming:
Ontspannen en vrolijk
Doorbewegen:
-
Bijzonderheden fysiek:
Weinig slijm
Vernevelen en hoestmachine ging beide keren heel goed.
Verschoon-momenten:
In de ochtend beetje gele/oranje achtige ontlasting. Middag ook nog 2 keer ontlasting.
Activiteiten:
In de ochtend rustig aan gedaan. Gezichtsmasker op gehad en Gerda kwam even langs op de kamer met haar twee hondjes. Kiki heeft met de hondjes geknuffeld en Gerda vertelde wat over de hondjes. In de middag lange wandeling gemaakt en naar de winkels gelopen. Wat rond gekeken in de HEMA, zeeman en kruidvat
Sociaal contact:
met Gerda gekletst
Tijd:
7.45- 17.15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
milou
|
Geplaatst: 11 Apr 2026 20:36:47 Onderwerp: Zaterdag 11-4 |
|
|
Avond.
Stemming:
Vrolijke stemming.
Bijzonderheden fysiek:
Rode puntjes op de re onderrug nog aanwezig, huid rondom ziet er rustig uit. Engels pluksel voor het slapen opnieuw aangebracht.
Doorbewegen:
Volledig doorbewogen, Kiki vroeg hier zelf naar via het praat boek.
Bijzonderheden medicatie/vernevelen:-
Medicatie van vanmiddag gevonden en teruggegeven aan vpk.
Activiteiten:
Kiki wilde graag naar buiten maar na het checken van buienradar toch besloten binnen te blijven. Bijgepraat, gelezen, muziek en fotos van vroeger gekeken.
[b]Verschoon-momenten:
Alleen mictie.
Kiki lag iets voor 9 uur helemaal goed in bed, nog even wat muziek geluisterd en afscheid genomen.
Tijd:
16:45-21:15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
charel
|
Geplaatst: 12 Apr 2026 13:47:44 Onderwerp: |
|
|
Kiki ochtenddienst:
12-4
Nachtrust::
Had goed geslapen.
Stemming:
Ontspannen had zin in het concert.
Bijzonderheden fysiek:
De rugplooi ziet er beter/rustiger uit. Kiki geeft aan dat ze er ook minder last van heeft.
Vernevelen en hoestmachine ging goed.
Verschoon-momenten:
In de ochtend ontlasting.
Activiteiten:
In de ochtend een rondje gewandeld, muziek geluisterd en lekker buiten in de zon gezeten. In de middag even een uurtje op bed aan de beademing om voldoende energie te hebben voor het concert.
Tijd:
7.45-13.45 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
tirza
|
Geplaatst: 12 Apr 2026 20:58:29 Onderwerp: |
|
|
kiki avonddienst:
Zo 12-4
Stemming:
Moe en toch opgewekt
Bijzonderheden fysiek:
Rond 18.00 uur had ze erg veel last van slijm in de mond, ook in de avond. Tijdens het eten heeft Ronald Kiki ontcuffed en 1 sessie hoestmachine gedaan.
De plek in haar zij zag er rustig uit.
Doorbewegen:
Handen gemasseerd.
Vernevelen en hoest machine gingen in de middag en avond goed. Rustig en ontspannen.
Activiteiten:
Muziek geluisterd en serie gekeken
Sociaal contact:
Silvia en de verpleging
Bijzonderheden voeding:
Gb
Verschoon-momenten:
Alleen urine tijdens mijn dienst
De zak was helemaal nat en dat veroorzaakte een flinke plas op de vloer. De zak waar het slijm in komt moet goed gesloten worden voordat het in de vuilnisbak gaat. Het witte tuutje eraf en de dop er goed op drukken zodat het water/slijm er niet uit kan lopen.
Kiki was rustig en ik ben om 21.15 gegaan.
Tijd:
16.15- 21.30 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
silvia
|
Geplaatst: 13 Apr 2026 08:20:36 Onderwerp: |
|
|
Zondag 12 april
Paul, Kiki en ik zijn naar een concert geweest van Phion (groot orkest uit Gelderland/Overijssel). Het waren drie korte stukken, in totaal ongeveer een uur.
Voor de pauze vrij ingetogen, na de pauze wilde Kiki toch wel oordopjes.
Middelste stuk was ook een top violiste bij, Maria Milstein,. Ik denk dat Kiki dat het mooiste vond. Muziek van Bernstein, die ze enigszins kent.
Het was gezellig.
In de pauze voeding aangezet op iets lagere snelheid. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
evahoe
|
Geplaatst: 13 Apr 2026 20:35:25 Onderwerp: Avonddienst maandag 13 april |
|
|
Avonddienst: maandag 13 april
Stemming:
Kiki was vrolijk, ze vond het wel jammer dat ze weer niet naar buiten kon door regenachtig weer.
Bijzonderheden fysiek en ontlasting:
In mijn dienst alleen urine. De rode plekken lijken wat minder intens te worden. Ik heb de crème vervangen en nieuw Engels pluksel geplakt.
Doorbewegen:
Milou heeft in de middag doorbewogen.
Hoestmachine en beademing:
Ging super rustig en soepel met Zoë! Heel fijn Kiki deed het super goed
De verneveling en middag medicatie werd wat laat gebracht. Het lukte wel nog net om de hoestmachine te doen voor het avondeten van de verpleging en mij gelukkig
Bijzonderheden voeding:
Geen bijzonderheden
Activiteiten:
Kiki wou graag beginnen met een wandeling, we zijn een heel klein rondje alleen om Kalorama geen gelopen want er kwamen toch spetters. Married at first sight gekeken, concerten gekeken.Milou was er nog om door te bewegen, we hebben gepraat over haar aanstaande reis naar Amerika. Ze gaat met haar familie en bezoekt de nationale parken.
Sociaal contact:
Met de verpleging, Loekie en Zoë.
Geen bijzonderheden
Bijzonderheden naar bed gaan:
Geen bijzonderheden
14:30-21:15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
amber
|
Geplaatst: 13 Apr 2026 23:46:57 Onderwerp: |
|
|
Dagdienst maandag 13 april
Nachtrust: gped geslapen
Stemming: vrolijk
Bijzonderheden fysiek en ontlasting: 2 x ontlasting en een natte scheet. Plooi was afgeplakt, misschien kunnen wr dat beter niet doen omdat ze in de nacht veel zweet en het dan kan gaan broeien. Ik heb nu weer gewone gaasjes er tussen gedaan.
Pedicure is geweest ze had een dubbele teennagel aan haar linker voet. Eegbgehaald, maar de kans is dat het terug groeit , omdat ze het niet helemaal kan weghalen want dan krijg je wondjes.
Doorbewegen: alleen benen in de ochtend voor de schoenen , verder niet gedaan omdat Milou zou komen
Hoestmachine en beademing: hoestmachine ging goed, in de middag een uurtje aan de beademing gelegen. Fieke zei dat het de bedoeling is dat dit elke dag gebeurd nog steeds.
Het potje van de beademing lag vanochtend los naast het uitzuigapparaat. Het was die van vandaagbdus ik weet niet of ze die klaar hadden gelegd voor vandaag en die andere schoon hadden gemaakt, maar ik had gekeken en beide zagen er niet achoon uit omdat er bij rechtop houden nog een laagje water in stond. Het is wel de bedoeling dat als ze schoongemaakt zijn dat echt al het water eruit is, dan moet je hem een paar keer schuin houden tot zich geen laagje meer vormt en dan te droge leggen ondersteboven.
Ik zag niemand op dat moment dus ik heb chatgpt gevraagd met een foto hoe ik het moest schoonmaken en toen kwam er een heel verhaal dat het eerst uitgespoeld moet met koud water om te voorkomen dat bepaalde eiwitten stollen, dan warm water met een sopje. Dan had hij het over chloor of alcohol en dan weer goed uitspoelen met water. Geen idee of het klopt ik heb alleen met water gedaan nu voor de zekerheid, maar het lijkt me goed om het crb te bellen en te vragen hoe het gereinigd moet worden en als het veel werk is (verpleging heeft natuurlijk weinig tijd) dat wij het gaan doen en dat er een lijst gemaakt en gelamineerd in de badkamer komt met hoe we dit precies stap voor stap schoonmaken en waar we op moeten letten.
Bijzonderheden medicatie/vernevelen: gb
Bijzonderheden voeding: gb
Activiteiten: pericure, rondje heumensoord gedaan. De Freules gekeken tijdens de beademing.
Sociaal contact: pedicure en Katinka van de verpleging
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: het witte krukje bleek van de pedicure te zijn. Ze was het kwijt én heeft het mee terug genomen .
Tijd (incl. Kwartier voor en na): 7.45 -15.15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
carmen
|
Geplaatst: 14 Apr 2026 20:26:21 Onderwerp: |
|
|
14-4-2026
Toen ik kwam op de kamer was net Willem Schaap er ook. Kiki lag nog op bed. Ik heb hem vriendelijk verzocht om even op de gang te wachten. Daarna hebben we even met hem gepraat.
hoestmachine en vernevelen ging in de late middag heel goed
Na de hoestmachine zijn we nog even naar buiten geweest.
En in de vroege avond hebben we samen met Leida , Francien Kiki en ik Wies herdacht!
Met een kaarsje en een verhaal...
Avond zorg ging allemaal prima.
En Kiki lag rustig in haar bed toen ik ging.
Vernevelaar heb ik meegenomen om uit te koken!!
Tijd: 15.30 tot 21.15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
monique
|
Geplaatst: 14 Apr 2026 20:42:42 Onderwerp: |
|
|
Dagdienst
Nachtrust:
Kiki heeft goed geslapen en was deze nacht niet bezweet.
Stemming:
Bij aanvang van de dienst had Kiki zin in de dag en gaf dit een dikke voldoende. Gedurende de dag was haar stemming ontspannen en positief. Ze keek uit naar het bezoek aan Jos en gaf dit een 8.
Bijzonderheden fysiek en ontlasting:
Kiki was erg ontspanning vandaag.
Ontlasting tweemaal tijdens de dienst: om 08:00 uur en om 14:30 uur. Beide keren betrof het papperige ontlasting met een gele kleur.
Huid: In de plooi zagen de plekjes er goed uit. Op de rug werd in de ochtend een brede, rode streep gezien die uitliep naar de bovenrug, met bultjes en blaasjes. Deze plek is behandeld met zalf, afgedekt met een gaasje en gefixeerd met tape. Gedurende de dienst eenmaal verschoond.
De plooi is goed gereinigd, behandeld met zalf en voorzien van een gaasje; ook dit is gedurende de dag verschoond.
Doorbewegen:
Doorbeweging uitgevoerd in de ochtend, gericht op armen en benen. De rug is niet meegenomen in verband met huidirritatie en aanwezige plekken.
Hoestmachine en beademing:
Gebruik van de hoestmachine in de ochtend verliep goed en ontspannen.
Verneveling verliep goed, Kiki was hierbij ontspannen. Vitamine B12 toegediend.
Bijzonderheden voeding:
Geen bijzonderheden.
Activiteiten:
Series gekeken, gedanst, een handmassage gegeven. Tevens samen naar Jos geweest.
In de middag, na terugkomst, heeft Kiki van 14:30 tot 15:30 uur op bed gelegen en hierbij wat weggedommeld.
Sociaal contact:
Contact gehad met Fieke en iemand van de verpleging die de dag ervoor de hondjes heeft meegenomen (Marga?)
Samen naar Jos geweest en het daar gezellig gehad.
Aan het einde van de dienst, net voor de overdracht, kwam Kiki haar oom Willem Schaap op bezoek.
De canule is in de ochtend gewisseld vóór vertrek naar Jos. Dit verliep zonder problemen. Kiki gaf later aan hier vooraf tegenop te hebben gezien.
Tijd (incl. kwartier voor en na):
07:45 – 16:15 uur |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 14 Apr 2026 20:42:42 Onderwerp: |
|
|
|
|