| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
carmen
|
Geplaatst: 15 Apr 2026 16:19:01 Onderwerp: |
|
|
Dagdienst 15-4-2026
Nachtrust: Kiki had goed geslapen en straalde vanmorgen al in haar bed
Stemming: goede zin en zin in de dag
Bijzonderheden fysiek en ontlasting: plekjes nu ook op rug , goed rond om de plekken smeren
Doorbewegen: niet gedaan
Hoestmachine en beademing: ging in de ochtend heel ontspannen
Bijzonderheden medicatie/vernevelen: ook heel ontspannen
Bijzonderheden voeding:
Activiteiten: in de ochtend zijn we gaan zwemmen en dit ging heel goed
in de middag douchen
Sociaal contact: met paul bij zwemmen
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: we hebben een oplader gekregen of deze kunnen we houden of er komt een andere
Tijd (incl. Kwartier voor en na): 7.45 tot 16.00 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 15 Apr 2026 16:19:01 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
monique
|
Geplaatst: 15 Apr 2026 21:42:55 Onderwerp: |
|
|
Dag- en Avonddienst:
Stemming:
Kiki had zichtbaar veel zin in de dag. Ze was enthousiast en keek uit naar het zwemmen. Gedurende de dienst was zij vrolijk, blij en positief.
Bijzonderheden fysiek en ontlasting:
Nog steeds bultjes aanwezig op de rug. Na het zwemmen foto’s gemaakt en gedeeld met Silvia. Overleg gehad met Boukje van de verpleging. Op basis van het beeld (blaasjes in groepjes, in strookvorm en aan één zijde van het lichaam) wordt gedacht aan gordelroos.
Boukje heeft dit gerapporteerd en geeft aan dat het wordt doorgezet naar de arts, zodat hier morgen verder naar gekeken wordt en beleid wordt bepaald.
Advies van Boukje:
Plek in de huidplooi insmeren met schimmelzalf
Bultjes deppen met zinkzalf i.v.m. indrogen (er lijkt vocht uit te komen)
Handschoenen gebruiken i.v.m. besmettelijkheid
Ontlasting: voorafgaand aan het zwemmen ontlasting gehad. Tijdens de rest van de dienst geen ontlasting.
Doorbewegen:
Niet uitgevoerd tijdens de dienst.
Hoestmachine en beademing:
Hoestmachine gebruikt zonder problemen.
Beademing in de avond aangesloten, dit verliep goed. Kiki was erg moe en viel bijna in slaap bij vertrek.
Bijzonderheden medicatie/vernevelen:
Vernevelen verliep zonder bijzonderheden.
Bijzonderheden voeding:
Geen bijzonderheden.
Activiteiten:
In de ochtend wezen zwemmen, Kiki heeft hier zichtbaar van genoten.
Daarnaast gedanst op de kamer, muziek geluisterd en series gekeken.
Aanvullend: beneden bij de lift hangt een aanplakbiljet voor het reserveren van een rolstoelfiets. Dit besproken met Kiki; zij geeft aan hier interesse in te hebben en zou dit graag in de zomer een keer te doen (fietsen in het bos). Advies om dit verder op te pakken en informatie in te winnen.
Kiki is tevens gedoucht tijdens de dienst.
Sociaal contact:
Contact gehad met Paul tijdens het zwemmen. Daarnaast af en toe contact met verpleging die op de kamer kwam kijken.
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden:
Ilke kwam langs omdat de snoer van het draagbare uitzuigapparaat kwijt was. Zij heeft een vervangend snoer gebracht, deze mag voorlopig gebruikt worden.
Bijzonderheden naar bed gaan:
Geen bijzonderheden.
Tijd (incl. kwartier voor en na):
11:15 – 21:15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
silvia
|
Geplaatst: 16 Apr 2026 08:23:21 Onderwerp: |
|
|
Paul en ik hebben in het begin dat Kiki bij de Veste woonde al eens uitleg gekregen over de rolstoelfiets. We hebben er toen ook een proefrit mee gemaakt samen. Ik vond het heel erg lastig fietsen, erg grote draaicirkel. Ik heb toen besloten dat ik het zelf niet ga doen.
Paul vond het ook te gevaarlijk. Te zwaar, te weinig controle.
Daarbij is het zo dat Kiki vroeger wel eens voor op een rolstoelfiets heeft gezeten en daar toen niets aan vond, omdat ze ons niet kan zien. (Vroeger hadden wij een kar die achter de fiets hing, dat vond ze erg leuk.) Voorop vangt ze veel wind en als het snel gaat, ziet ze minder. Dus onze conclusie was dat wandelen voor Kiki fijner is.
Het is ook erg veel gedoe, als je in je eentje bent, voordat je alles goed vastgemaakt hebt. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
carmen
|
Geplaatst: 16 Apr 2026 18:00:47 Onderwerp: |
|
|
Dagdienst 16-4-2026
Nachtrust: goed geslapen
Stemming: wel goed , iets minder dan gisteren
Bijzonderheden fysiek en ontlasting: in vergelijking met gisteren waren de rode vlekken een stuk minder, misschien dat het water in het zwembad goed doet
Hoestmachine en beademing: Kiki zegt tegen mij soms heel iets anders dan dat ze tegen haar ouders zegt: ik heb het er even met Silvia over gehad.
Dit gaat over de beademing: tegen mij zegt ze dan dat ze niet overdag aan de beademing wil en tegen haar ouders zegt ze dat ze dat wel wil. Dit is soms een beetje lastig merk ik.
Bijzonderheden medicatie/vernevelen: vernevelen ging vanmorgen prima
Bijzonderheden voeding: geen bijzonderheden
Activiteiten: in de ochtend naar Berg en Dal - Muziek met Niek en samen in de kamer gedanst. In de middag kwam Jos , we hebben heel lang op hem gewacht, bijna een uur voordat hij er was. Op de kamer van Kiki gebleven en een aflevering van Het zonnetje in huis gekeken
Sociaal contact: Paul <silvia Niek En Ans van de receptie
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: -
.Tijd (incl. Kwartier voor en na): 7:45 tot 16.15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
tirza
|
Geplaatst: 16 Apr 2026 20:40:14 Onderwerp: |
|
|
Avonddienst:
Stemming: moe, het was een intensieve dag
Bijzonderheden fysiek en ontlasting: aan het einde van de avond veel slijm in haar mond. Geen ontlasting gehad.
Doorbewegen: niet gedaan, wel voeten in bed.
Hoestmachine en beademing: ging prima, 16.45 en 19.00 uur
Bijzonderheden medicatie/vernevelen: gb
Bijzonderheden voeding: de grote fles en nieuwe slang tijdens de 4e voeding aangezet, hij stond op 94 ml.
Activiteiten: muziek geluisterd en het zonnetje in huis gekeken
Sociaal contact: Jos, Sivia en de verpleegkundigen
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: gb
Bijzonderheden naar bed gaan: gb
Tijd (incl. Kwartier voor en na): 16.15 - 21.15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
evahoe
|
Geplaatst: 17 Apr 2026 15:22:30 Onderwerp: Dagdienst 17 april |
|
|
Dagdienst vrijdag 17 april
Nachtrust:
Kiki had lekker geslapen
Stemming:
Kiki was de hele dag in een goede stemming, ik heb haar vaak zien lachen
Alleen 's ochtends om 8:00 ontlasting, geel en vrij vloeibaar.
De arts is langsgeweest, Kiki's plekjes zijn geen gordelroos gelukkig! Wat we doen doen is goed, aanstippen met de schimmel crème. Het is ook veel minder, de plek bij de plooi is helemaal genezen en ik vond nergens meer een plek waar samen veel plekjes waren om Engels pluksel op te doen. Wel nog gaasjes gedaan bij de plooi.
Doorbewegen:
Kort doorbewogen op bed
Ging erg goed in de ochtend!
We hebben Kiki in de middag toch maar een uur aan de beademing gelegd, Roland was er en die wou eigenlijk niet omdat Kiki weer aangaf geen zin te hebben. Misschien is het toch goed als hier nogmaals over overlegd en afgestemd wordt. Kiki heeft bij mij ook elke keer aan het niet te willen en zich er niet beter door te voelen.
Geen bijzonderheden
Bijzonderheden voeding:
Geen bijzonderheden
Activiteiten:
In de ochtend een korte wandeling door het bos en de wijk, om half 12 kwam er een sollicitant en Paul en Silvia. Kiki was erg enthousiast na de sollicitatie.
Daarna kwam de arts en heeft Kiki op bed gelegen aan de beademing.
In de middag hebben we nogmaals een rondje gelopen, dit keer naar de botanische tuin. Toen naar huis gegaan om de voeding aan te zetten en toen kwam Carmen alweer.
Sociaal contact:
Met Paul, Silvia en Eda.
Ik heb nogmaals het kapotte bandje bij de voetsteun doorgegeven aan de verpleging.
Tijd (incl. Kwartier voor en na):
07:45-16:15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
carmen
|
Geplaatst: 17 Apr 2026 20:26:25 Onderwerp: |
|
|
17-4-2026
We hebben Eva weggebracht naar beneden en toen zijn we nog lekker buiten gaan zitten.
Toen de voeding klaar was zijn we naar boven gegaan om de hoestmachine te doen. Dit ging weer erg goed en ontspannen.
Kiki verzorgd en even wat muziek geluisterd en heb ik gegeten .
Na het eten weer naar buiten geweest en rondje gelopen.
Avond zorg rustig verlopen en Kiki lag ontspannen in haar bed.
Tijd: 15.30 tot 21.15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
tirza
|
Geplaatst: 18 Apr 2026 21:17:59 Onderwerp: |
|
|
Avonddienst:
Stemming: rustig en ontspannen
Bijzonderheden fysiek en ontlasting: Voor het slapen een klein beetje ontlasting gehad.
Doorbewegen: niet gedaan.
Hoestmachine en beademing: gb
Bijzonderheden voeding: de grote fles en nieuwe slang voor de nacht aangesloten.
Activiteiten: handmassage, Kiki werd er erg ontspannen van. muziek geluisterd en een serie gekeken
Sociaal contact: de verpleegkundigen
Tijd (incl. Kwartier voor en na): 14.30 - 21.15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
amber
|
Geplaatst: 19 Apr 2026 07:01:52 Onderwerp: |
|
|
Dagdienst zaterdag 18 april
Nachtrust: gped geslapen
Stemming: vrolijk en soms een beetje in haarzelf tegen het einde van de dag
Bijzonderheden fysiek en ontlasting: 2 x ontlasting in de ochtend. De plooi zag er rustig uit, wel meer kleine rode plekjes over haar hele lichaam dan vorige week, allemaal aangestipt met schimmelzalf en een gaasje in de plooi gedaan.
Kleren van gisteren lagen nog klaar op de rolstoel. Misschien kunnen we beter elke dag schone kleding aandoen ivm de schimmel en kans op herbesmetting.
Hoestmachine en beademing: hoestmachine ging goed. In overleg met de verpleging geen beademing gedaan om te kijken hoe de avond zonder beademing zou verlopen voor kiki. Omdat kiki steeds niet wil (vandaag ook niet).
Er stond weer een laagje water in het potje van de beademing nadat het was schoongemaakt. Aan de verpleging laten hoe dat gebeurd qls je hem alleen even onderste boven houdt na het uitspoelen. Het zou gerapporteerd worden. Eveneens was het nieuwe potje niet afgesloten van boven toen ik kwam. Ook dit laten rapporteren.
Bijzonderheden voeding: gb
Activiteiten: rondje heumensoord gedaan, voice of holland gekeken, met Hester gebeld.
Sociaal contact: Hester. Maar we kwamen er niet direct uit wat ze wilde zeggen, achteraf had kiki het vervelend gevonden dat ik voor een vraag die ze stelde het forum had moeten checken. Ze zei liever met Silvia samen te willen bellen. Hester zei echter dat ze dinsdag middag terug belt.
Tijd (incl. Kwartier voor en na): 7.45 -15.15
Ik schrijf een kwartier extra in ons omdat ik na werktijd bij de drogist schimmelzalf ben gaan halen voor Kiki omdat die op was. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
tirza
|
Geplaatst: 19 Apr 2026 20:54:13 Onderwerp: |
|
|
Avonddienst: zondag 19 april
Stemming: rustig
Bijzonderheden fysiek en ontlasting: Voor het slapen een klein beetje ontlasting gehad.
Doorbewegen: niet gedaan.
Hoestmachine en beademing: gb
Bijzonderheden voeding: de grote fles en nieuwe slang voor de nacht aangesloten.
Activiteiten: muziek geluisterd en floortje gekeken
Sociaal contact: Francien, de verpleegkundigen
Tijd (incl. Kwartier voor en na): 15.00 - 21.15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
amber
|
Geplaatst: 19 Apr 2026 21:10:51 Onderwerp: |
|
|
Dagdienst zondag 19 april
Nachtrust: gped geslapen
Stemming: vrolijk
Bijzonderheden fysiek en ontlasting: 1 x ontlasting in de ochtend. De plooi broeit wel een beetje na de nacht, allemaal aangestipt met schimmelzalf en een gaasje in de plooi gedaan, later op de dag trekt het dan weer bij.
Gisteren had ze wat meer last van slijm, vandaag was dat beter.
Hoestmachine en beademing: hoestmachine ging goed. Geen beademing gedaan vandaag. Kiki zei dat ze het niet had genist gisteren.
Potje was goed leeg gemaakt en de nieuwe goed afgesloten.
Bijzonderheden voeding: voeding was tijdens de activiteit gestopt door leeg pak op 157 ml. Toen de 3e voeding 168 ml gegeven .
Activiteiten: naar de botanische tuin Hortus geweest voor de lente markt. Kiki heeft erg genoten. We hebben ook meegedaan met een rondleiding met gids. Er waren 2 groepjes gevormd, eentje afegstemd op kiki haar rolstoel met een hele lieve vrouwelijke gids. Er gingen nog 3 oudere vrouwen mee die waren allemaal erg lief voor Kiki. Ze hebben van alles voor haar geplukt om haar te laten zien, voelen en ruiken en ze wilden graag contact en dingen van en over haar weten. Ik heb haar de foto's ervan gestuurd via WhatsApp
Thuis Kees en Co gekeken en nog even de nieuwe weekplanning op het bord gezet.
Sociaal contact: de vrouwen bij de rondleiding bij hortus.
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: de zwarte deken zit in de was die is vies geworden bij Hortus. We belandde in een hagelbui die biet voorspeld was bij buienradar en er vielen continue kleine blaadjes of zaadjes van de bomen.
Tijd (incl. Kwartier voor en na): 7.45 -15.45 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
evahoe
|
Geplaatst: 20 Apr 2026 14:32:36 Onderwerp: Dagdienst maandag 20 april |
|
|
Dagdienst maandag 20 april
Nachtrust:
Vergeten te vragen
Stemming:
Kiki was vrolijk vandaag
2, vloeibare ontlasting, geel. Schimmel is nu bijna weg, de weinige plekjes nog aangestipt.
Doorbewegen:
Met Dorien (fysio)
Vanmiddag Kiki wel weer aan de beademing gelegd na de fysio, de verpleegkundige die er vandaag was hamerde juist weer op hoe belangrijk dit is wanneer mogelijk. Ik heb aan Silvia doorgegeven dat het een vraagstuk blijft wat te doen. Zij wacht nog op reactie vanuit het CTB (Annelies).
Geen bijzonderheden
Bijzonderheden voeding:
Geen bijzonderheden
Activiteiten:
2 uur door het bos gewandeld in de ochtend, muziek geluisterd, fysio met Dorien, een grote familie gekeken.
Sociaal contact:
Met Dorien van de fysio
Geen bijzonderheden
Tijd (incl. Kwartier voor en na):
07:45-15:15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
silvia
|
Geplaatst: 20 Apr 2026 21:02:23 Onderwerp: |
|
|
Maandag 20 april
Avonddienst:
Stemming: Ontspannen en open.
Bijzonderheden fysiek en ontlasting: Geen ontlasting, twee keer goed geplast.
Doorbewegen: Voeten helpen ontspannen in bed.
Hoestmachine en beademing: Kiki lag vrij ontspannen aan de beademing toen ik kwam. Geen verzet. Ze werd wel een beetje loom van het liggen.
Hoestmachine ging goed, vrij vlot.
Bijzonderheden medicatie/vernevelen: Vernevelen ging zonder problemen.
Kiki had wel van 16 tot 20 uur heel veel slijm, vaak uitgezogen. Veel in haar keel. Er kwam ook veel onder haar canule uit. Daarom een keer extra ontcuft. Maar ze had er eigenlijk niet heel veel last van, we konden gewoon gezellig kletsen.
Fieke opperde dat het wellicht slim is om in de namiddag voor het vernevelen te ontcuffen, om zoveel mogelijk resultaat van de hoestmachine te hebben.
Bijzonderheden voeding:
Activiteiten: Veel gepraat samen, bed verschoond, muziek geluisterd. Planning bekeken.
Sociaal contact: Margriet (een vriendin van mij) kwam om 15 uur op bezoek. Kiki lag toen nog op bed aan de beademing. Wat gepraat samen en de foto's van gisteren (Hortus) bekeken.
Even met Gerdien en Fieke. En Kim gesproken (vrouw van Sacha) op de gang. Zij wordt woensdag aan haar oog geopereerd en kan dan een tijdje niet autorijden.
Francien lag in bed.
De Afrikaanse meneer op de gang is vorig weekend gestorven.
Ik heb Kiki ook verteld over de uitvaart van Theo Terhaard afgelopen zaterdag, haar vroegere wiskundeleraar op de Werkenrodeschool en een jeugdvriend van Paul. We hebben enkele vroegere docenten van Kiki gesproken. Theo is vorig weekend onverwacht gestorven.
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: Ik heb het blauwe glijzeil meegenomen om te wassen. Er is nog een oranje.
Er ligt een VOG, die zal ik binnenkort aan Pieter Tichelaar geven. Ik moet ook iets ondertekenen. Omdat Kiki bij de cliëntenraad zit, is ze nu officieel vrijwilliger bij Kalorama en daar zit een hele procedure omheen. Ze is ook uitgenodigd voor het vrijwilligers uitje, op donderdag 21 mei van 10.30 tot 14 uur (jeu de boules en lunch in Beek). Kiki wil daar wel naar toe.
Bijzonderheden naar bed gaan: Kiki lag er 20.45 uur in, ze was nog tamelijk wakker, ik ben tot ongeveer 21 uur gebleven.
Tijd (incl. Kwartier voor en na): |
|
| Terug naar boven |
|
 |
carmen
|
Geplaatst: 21 Apr 2026 20:38:46 Onderwerp: |
|
|
Avond dienst 21-4-2026
Charel had alles al gedaan toen ik mijn dienst begon.
Kiki koos ervoor om het rustig aan te doen ivm de bingo.
Rond half zes begon een sputum aanval , een paar keer moeten uitzuigen. Het kwam onder de canule uit en veel slijm in mond.
We zijn toch naar de bingo gegaan maar dit was geen succes .We zijn in de eerst ronde weg gegaan. Ik had al een keertje op de gang uitgezogen maar het bleef onrustig.
Toen zijn we naar boven gegaan en in overleg met Fieke hebben we nog een keertje de hoestmachine ingezet.
Wat opviel was de hoeveelheid slijm in haar mond!!!
Helemaal gewassen en verschoond.
Door de situatie was Kiki erg moe en had rond kwart voor negen de ogen al dicht.
Rond negen kwam Fieke de beademing aan sluiten en moesten we weer een keertje uitzuigen. Daarna leek het rustig. Fieke ging het doorgeven aan de nacht.
Tijd :15.30 tot 21.15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
carmen
|
Geplaatst: 22 Apr 2026 15:40:24 Onderwerp: |
|
|
Dagdienst 22-4-2026
Nachtrust: Kiki had vanmorgen erg veel slijm in de slang zitten. Zoveel toen Celine de beademing eraf haalde het op haar gezicht kwam. Kiki had daar een beetje last van gehad
Stemming: ze wilde niet gaan zwemmen ook om krachten te sparen voor het uitje van morgen
Bijzonderheden fysiek en ontlasting: in de ochtend veel dunne ontlasting
tussen half een en half twee veel sputum en onrust
Doorbewegen:
Hoestmachine en beademing: bij hoestmachine lichte spanning
Bijzonderheden medicatie/vernevelen: vernevelen in twee keer gedaan ivm sputum
Bijzonderheden voeding: -
Activiteiten: in de ochtend kwam Silvia en hebben toen gepraat, serie, in de middag douchen
Sociaal contact: silvia
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: een man van Medireva heeft bandje gemaakt en een ringetje op het einde gezet voor stevigheid
Vernevelaar had ik uitgekookt
Tijd (incl. Kwartier voor en na): 7:45 tot 16.00 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 22 Apr 2026 15:40:24 Onderwerp: |
|
|
|
|