kiki
verslag van dagelijkse zorg en bezighededen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

april 2026
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    kiki Forumindex -> Dag voor dag
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
evahoe

BerichtGeplaatst: 22 Apr 2026 20:29:37    Onderwerp: Avonddienst woensdag 22 april Reageren met citaat

Avonddienst: woensdag 22 april

Stemming:
Vrolijk toen ik binnenkwam, na het douchen wilde ze ook enorm graag naar buiten en in de avond graag dansen op kinderen voor kinderen

Bijzonderheden fysiek en ontlasting:
Geen ontlasting in mijn dienst.
Schimmel is praktisch helemaal weg, na het douchen en voor het slapen nog wat vlekjes aangestipt voor de zekerheid.
Kiki moest wel af en toe uitgezogen worden en had soms wat sputum in de mond, maar geen enorme last. Ook niet na de boswandeling (de vorige keer had ze dat wel bij mij en toen dacht ik nog aan hooikoorts). In de avond bleef het rustig en ook toen we gingen dansen.

Doorbewegen:
In de avond in bed alles doorbewogen

Hoestmachine en beademing:
Ging allebei soepel en makkelijk

Bijzonderheden medicatie/vernevelen:
Geen bijzonderheden

Bijzonderheden voeding:
Geen bijzonderheden

Activiteiten:
Gedoucht samen met Carmen, daarna verneveld. Besloten om eerst te wandelen en daarna pas de hoestmachine te doen omdat de voeding nog liep. Een uur door het bos gewandeld, toen de hoestmachine gedaan. Tijdens mijn avondeten winter vol liefde gekeken en daarna een heel concert kinderen voor kinderen geluisterd en de swingende nummers gedanst.

Sociaal contact:
Met Baukje leuke gesprekken gehad, Kiki verheugde zich natuurlijk enorm op de Efteling morgen! We hebben het weer vast opgezocht en het wordt zonnig en droog met 18 graden, dus heb ik ook de zonnebrand vast klaar gelegd op het bureau. Die hadden we vandaag alweer gesmeerd voor de wandeling want de zon scheen enorm.

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden:
Geen bijzonderheden

Bijzonderheden naar bed gaan:
Geen bijzonderheden

Tijd (incl. Kwartier voor en na):
11:15-21:15
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 22 Apr 2026 20:29:37    Onderwerp:

Terug naar boven
silvia

BerichtGeplaatst: 22 Apr 2026 20:59:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik meen dat je na een schimmelinfectie van de huid nog twee weken antischimmelzalf moet blijven smeren, omdat het anders weer terug kan komen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
silvia

BerichtGeplaatst: 23 Apr 2026 11:57:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Van Charèl:
Dagdienst:
Dinsdag 21-4

Nachtrust:
Goed geslapen.

Stemming:
Ontspannen.

Veel slijm gedurende de ochtend. Ook ging het slijm vaak onder de canule door.

Doorbewegen:
Benen gerekt in de stoel

In de middag rond 1 uur even een uurtje aan de beademing gelegen. Hier had ze na het vele hoesten en niezen in de ochtend wel behoefte aan. Verder ging de hoestmachine in de ochtend en in de middag ontspannen.

Vernevelen ging wat moeizaam door het vele slijm.

Activiteiten:
Jos kwam in de ochtend op bezoek. Eerst wat gekletst en een aflevering van het zonnetje in huis gekeken. Hierna een klein rondje gewandeld. Het ging heel moeizaam. Jos had veel moeite met het rijden vandaag. Uiteindelijk maar omgedraaid onder het niks werd. Hij kreeg zijn rolstoel niet goed genoeg onder controle.

Sociaal contact:
Met Jos

7.45-16.15
Terug naar boven
carmen

BerichtGeplaatst: 23 Apr 2026 17:22:05    Onderwerp: Reageren met citaat

23-4-2026

Vanmorgen was ik iets eerder begonnen omdat er een dagje weg gepland stond en ik alles goed en rustig wilde voorbereiden.
Kiki gaf aan goed te hebben geslapen maar het ook een beetje spannend te vinden.

Rond half tien waren Charel en Sanne er en konden we meteen gaan op naar de Efteling.
Reis verliep zonder problemen, daar aangekomen zijn we een stukje door het Sprookjes bos gelopen en toen naar de invaliden toilet.
Dit was een grote ruimte met een tillift en brancard. Super mooi en praktisch. Sanne vertelde dat deze ruimte een maand in gebruik was. Toen door naar Droomvlucht: Kiki en Charel met een VR_bril op , en Sanne en ik met een headset op zodat samen konden communiceren. Wij vertelde dan waar we waren en hun zagen dan hetzelfde.
Heel erg leuk. Toen doorgelopen weer naar het sprookjes bos , en ook even wat gegeten.

Kiki kreeg toen wel veel prikkels en het slijm bleef er maar onderuit komen. Later ging dit beter.
Toen richting de Pagode gelopen waar je omhoog gaat en een prachtig uitzicht over het park krijgt.
En daarna hebben we een 3D film gekeken in Fabula. Toen nog wat gegeten/ ijsje en weer richting huis.

In de auto kwam er nog wel veel slijm los. Rond half vijf waren we weer op de Veste.
Kiki helemaal verschoond en gewassen en even lekker op bed neer gelegd.

Wat is Sanne toch een lieve vriendin! we hebben echt een leuke dag gehad.

Tijd:7.30 tot 17.30
Terug naar boven
senna

BerichtGeplaatst: 23 Apr 2026 21:46:03    Onderwerp: Avonddienst 23-4 Reageren met citaat

Avonddienst:

Stemming:
Kiki was vanavond erg moe. Geeft aan het wel leuk gehad te hebben vandaag.

Kiki was erg moe en had veel last van slijm.

Doorbewegen;NVT

Hoestmachine en beademing: geen bijzonderheden

vernevelen in de avond overgeslagen. Dit in overleg met de verpleegkundigen. Kiki heeft haar middag verneveling erg laat gekregen waardoor het anders te kort op elkaar is.

Bijzonderheden voeding:

geen bijzonderheden

[b]Activiteiten:
Kiki heeft bij aankomst even op bed gelegen daarna nog even in de stoel Videoland gekeken.

Sociaal contact: -

[]Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden:

Kiki was erg moe dus Kiki een half uur eerder op bed gelegd, alleen het duurde erg lang voor de verpleegkundige er was dus uiteindelijk hebben we 3 kwartier moeten wachten. De verpleegkundige die er toen was, had haar concentratie er niet bij en wist zelf ook niet meer wat ze aan het doen was en wat ze moest doen. Ik merkte aan Kiki dat ze daardoor een beetje onrustig werd. Gevraagd of er iemand anders nog kon komen kijken of alles klopte. Uiteindelijk kwam er een andere verpleegkundige die de beademing juist heeft aangezet. Dit stelde Kiki gerust.

Tijd (incl. Kwartier voor en na):16:45 t/m 21:45
Terug naar boven
evahoe

BerichtGeplaatst: 24 Apr 2026 15:26:13    Onderwerp: Dagdienst vrijdag 24 april Reageren met citaat

Dagdienst vrijdag 24 april

Nachtrust:
Kiki had lekker geslapen zei ze

Stemming:
Kiki was vrolijk, kwam niet speciaal moe over na gisteren en wou nog veel ondernemen

Gelukkig niet veel last van slijm vanmorgen, Kiki heeft in de middag wel een uur op bed aan de beademing gelegen, dat vond ze ook wel een goed idee.

Doorbewegen:
In de ochtend alles doorbewogen

Ging soepel en rustig

Geen bijzonderheden

Bijzonderheden voeding:
Geen bijzonderheden

Activiteiten:
In de ochtend 1,5 uur gewandeld. Na het liggen op bed wou ze dat eigenlijk weer maar daar was ik te moe voor, dus zijn we wel naar het bos gegaan maar heb ik haar daar 3 kwartier voorgelezen uit het Cupcake boek.

Sociaal contact:
Geen bijzonderheden

Geen bijzonderheden

07:45-16:15
Terug naar boven
senna

BerichtGeplaatst: 24 Apr 2026 22:10:15    Onderwerp: Vrijdag 24-4 Reageren met citaat

Avonddienst:

Stemming: Kiki had erg veel last van slijm.

Bijzonderheden fysiek en ontlasting: Kiki had extreem veel last van slijm en had Kiki had ook vrij veel dunne ontlasting.

Doorbewegen;NVT

Hoestmachine en beademing: geen bijzonderheden

Geen bijzin

[b]Bijzonderheden voeding:
geen bijzonderheden

[]Activiteiten: Eva uitgezwaaid beneden. Buiten bij Kalorama op het terras gezeten. Onder nog heel kort een spelletje gespeeld en boven Kees en co gekeken.

Sociaal contact: Silvia is kort langs geweest.

[]Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden:

Het duurde weer erg lang voordat er een verpleegkundige was.

Tijd (incl. Kwartier voor en na):15:30 t/m 21:30
Terug naar boven
evahoe

BerichtGeplaatst: 25 Apr 2026 15:39:57    Onderwerp: Dagdienst zaterdag 25 april Reageren met citaat

Dagdienst zaterdag 25 april

Nachtrust:
Kiki had niet lekker geslapen, ze wou dan ook snel uit bed en de rolstoel in. Fieke zei later dat ze inderdaad ook in de nacht een aantal jaar uitgezogen had moeten worden.

Stemming:
Kiki leek wat onrustig, wou echt graag snel uit bed en van de kamer af. Ik heb haar niet enorm veel zien lachen maar ze gaf ook niet aan verdrietig te zijn of iets dergelijks.

Slijm niet zoveel gelukkig (zie activiteiten)
2x ontlasting, in de ochtend normaal en in de middag wat meer richting diarree.

Doorbewegen:
In bed vanochtend alles goed doorbewogen.

Gingen beide soepel en ontspannen.

Geen bijzonderheden

Bijzonderheden voeding:
Geen bijzonderheden

Activiteiten:
Ondanks dat ik had aangegeven dat het echt nog wel fris was in de ochtend was Kiki niet te houden en wou ze graag naar buiten! We waren ook al vroeg klaar met de ochtend zorg en hebben toen eerst door de botanische tuin gelopen en daarna via de universiteit naar het parkje links daarvan en daar heb ik Kiki nog een heel stuk voorgelezen. In de middag terug naar huis gegaan voor verzorging, mijn lunch en heeft ze ook in de stoel een uur aan de beademing gezeten. Daarna kwam er iets van slijm, maar gelukkig niet enorm vaak (maar wel een aantal keer veel en ook in de mond en onder de canule door veel). Toen wou Kiki weer graag naar buiten en zijn we naar het bos gelopen en heb ik daar nog wat voorgelezen.

Sociaal contact:
Met Gerard buiten gezeten 20 min tot Senna kwam. We hadden wat gepraat en ik heb nog een stuk voorgelezen uit het boek.

Geen bijzonderheden

07:45-16:15
Terug naar boven
silvia

BerichtGeplaatst: 25 Apr 2026 21:31:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Zaterdag 25 april
Avonddienst:
Ik heb Senna om 19 uur afgelost, omdat ze nog niet fit is sinds de griep.

Stemming: Kiki was gezellig en rustig, ze zei dat ze zich psychisch goed voelde.

Hoestmachine en beademing: Hoestmachine was nog niet gedaan vanmiddag. Het ging redelijk, maar ik zag Kiki's gezicht wel steeds benauwder worden. Tussen 16 en 17 uur hoestmachine is denk ik fijner voor haar.
Beademing deed Mirjam, ik keek even mee en heb gevraagd de slang andersom te buigen (bochtje naar beneden vanaf de canule) en de slang af te laten lopen. Wel belangrijk dus om mee te kijken..
Het potje wat in de badkamer te drogen ligt zat ook nog wat water in. Ik kreeg het potje niet open en dus ook niet helemaal leeg..
Ik heb er een handdoek van Kalorama onder gelegd, dan kan die regelmatig in de was.
Kiki had redelijk veel slijm in haar keel. Toen ze op haar rug lag, verslikte ze zich erin. Ik denk dat ze een loopneus heeft, allemaal snot uit de neusholte, misschien door hooikoorts. Vroeger kreeg ze daar neusspray tegen. Ik zal hier dinsdag om vragen bij Frank. Ik moet hem ook vragen om een verwijzing naar een psychologe, die emdr kan geven.

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: Ging heel goed. Ik heb een tabletje B12 gegeven. Plooi nog met anti-schimmelzalf dun gesmeerd.

Activiteiten: Wat gepraat en gezongen. Bed verschoond.

Sociaal contact: Appjes gestuurd aan Sanne (had foto's gestuurd van donderdag), Hester (had Kiki woensdag om 18 uur gebeld, maar Kiki's geluid stond uit; voorgesteld om haar morgen met Charèl te bellen) en Iris (haar oudste zoon Fabian is morgen jarig).

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: De tandenborstel stond met de haren naar beneden in het bekertje. Ik vind dat niet hygiënisch, graag de borstelkop omhoog zodat ie goed kan drogen.
Ik kon de tongschraper nergens vinden. Ik zal een nieuwe zoeken.

Bijzonderheden naar bed gaan: Kiki wilde iets later naar bed, ze lag rond 21.30 uur goed. Nog even gewacht op de beademing en toen vertrokken. Ze sliep nog niet maar was rustig.

Terug naar boven
carmen

BerichtGeplaatst: 26 Apr 2026 17:11:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagdienst 26-4-2026

Nachtrust: goed geslapen en volgens de verpleging ook geen bijzonderheden

Stemming: goed

Bijzonderheden fysiek en ontlasting: wel dunne ontlasting had het idee dat inmijn dienst het slijm een stuk minder was vandaag!!

Doorbewegen: -

Hoestmachine en beademing: hoestmachine ging prima vanmorgen, een uurtje vanmiddag aan de beademing op bed

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: geen bijzonderheden

Bijzonderheden voeding: -

Activiteiten: in de ochtend naar Berg en Dal geweest, daar kwam Anne op visite. zij vertelde leuke verhalen over haar dochters, en Kiki heeft verteld over ic opname.

toen we thuis kwamen een uurtje aan de beademing en daarna even muziek

Sociaal contact: Anne , Silvia en Paul

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: Kiki zei dat ze niet verschoond wilde worden, maar die tijd is te lang. Dus toen we thuis kwamen alles moeten verschonen.

Tijd (incl. Kwartier voor en na): 7:45 tot 15.45
Terug naar boven
charel

BerichtGeplaatst: 26 Apr 2026 20:35:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Avonddienst:
Zo 26-4

Stemming:
Ontspannen maar ook moe

Geen ontlasting, tot begin avond geen slijm.

Doorbewegen:
Niet gedaan

Na de hoestmachine en het vernevelen heel veel slijm. We stonden op het punt om naar buiten te gaan maar er bleef veel slijm onder de canule uitlopen. Kiki was ontzettend veel aan het hoesten. Werd hierdoor ook erg moe.

Bijzonderheden voeding:

Activiteiten:
Tot 5 uur eigenlijk weinig kunnen doen. Alleen maar moeten uitzuigen. Om 17.00 uur verschoond Kiki wilde blijven liggen met de beademing aan. Ze was heel erg moe door het heletijd hoesten. Toen ze lag met de beademing aan kon ze eindelijk ontspannen. Rond half 7 nog even een rondje buiten gelopen en even buiten op het terras gezeten in de avondzon en een muziekje geluisterd. Kiki begon ha een tijdje weer te hoesten dus zijn we naar boven gegaan.

Sociaal contact:
We hebben de bel afspraak met hester verzet.

15.00-21.00
Terug naar boven
charel

BerichtGeplaatst: 27 Apr 2026 19:13:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagdienst:
Ma 27/4

Nachtrust:
Had goed geslapen

Stemming:
Opgewekt, had zin in de dag

Ochtend veel last van slijm onder de canule door. Veel niezen en hoesten.

Had in de ochtend wat moeite met vernevelen en de hoestmachine. Veel last van kriebels. Denk hooikoorts.

Bijzonderheden voeding:
Door het hele hoesten en slijm wegzuigen wat later met de voeding gestart.

Activiteiten:
Samen met Silvia Naar Jos gegaan en over de vrijmarkt bij de goffert gelopen. Kiki genoot van het sfeertje maar Jos vond het erg druk. Hij vond het soms wat lastig dat er veel mensen voor het door schoten. Het was ook erg druk waardoor Jos en Kiki niet veel zagen. Voor jou was het ook niet haalbaar om zelf te rijden.

Sociaal contact:
Silvia en Jos.

7.45-14.15
Terug naar boven
evahoe

BerichtGeplaatst: 27 Apr 2026 20:32:40    Onderwerp: Maandag 27 april, avond Reageren met citaat

Avonddienst: maandag 27 april

Stemming:
Kiki had goede zin vandaag, had een fijne ochtend gehad in het park en genoten van alle indrukken.

1x ontlasting rond 19:00.
Iets meer slijm dan normaal en ook wat rodere wangen na het wandelen.
Ik heb de schimmel zalf nog licht gesmeerd bij de plooi en ook op een vol waar ik een nieuw rood blaadje dacht te zien (was vrij donker in de avond al dus ik weet het niet zeker).

Doorbewegen:
In bed alles kort doorbewogen.

Ging ontspannen en soepel

Geen bijzonderheden

Bijzonderheden voeding:
Omdat om 15:00 de 2de voeding pas klaar was door het vele slijm en de drukke ochtend was de 3de voeding om half 6 pas klaar en hebben we geen 4de voeding kunnen doen vandaag.

Activiteiten:
Kiki lag net op bed aan de beademing om te rusten toen ik binnenkwam, dus eerst een uurtje gerust. Daarna snel naar buiten gegaan en nog een uurtje gewandeld en van het weer genoten. Een rondje door de wijk en het bos.
Daarna de hoestmachine gedaan, daarna kwam er iets meer slijm los, voornamelijk de mond een aantal keren moeten uitzuigen.
Toen het weer wat afnam qua slijm kon ik zelf gaan avondeten en daarna bleef het gelukkig vrij rustig qua slijm.

Sociaal contact:
Met Naomi van de verpleging, die kende Kiki nog niet dus heeft Kiki was over zichzelf en haar leven vertelt tijdens de avondzorg.

Ik heb de hoestmachine tas bijgevuld en het apparaat schoongemaakt

Geen bijzonderheden

07:45-21:15
Terug naar boven
charel

BerichtGeplaatst: 28 Apr 2026 14:16:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagdienst:
Di 28/4

Nachtrust:
Had goed geslapen

Stemming:
Ontspannen

2 keer ontlasting. Van oranje en dun.

Middag uurtje aan de beademing

Vernevelen ging goed. Hiervoor was rustig qua slijm maar na het vernevelen en de hoestmachine kwam er weer veel slijm onder de canule uit lopen.

Bijzonderheden voeding:
Geen bijzonderheden

Activiteiten:
Rondje gewandeld. Even naar de winkel geweest om een traktatie te halen, serie gekeken, om 12 uur lag Kiki een uurtje op bed aan de beademing.

Bedverschoond

7.45-16.15
Terug naar boven
carmen

BerichtGeplaatst: 28 Apr 2026 20:41:37    Onderwerp: Reageren met citaat

28-4-2026

Toen ik kwam was Silvia er nog even. in overleg met Kiki gaan vernevelen en hoestmachine. Er kwam veel slijm vrij met vernevelen, hoestmachine ging goed.

Daarna even een serie gekeken en toen naar buiten toe gegaan. Rond zes uur Leida opgehaald en samen met Francien beneden thee gedronken en verteld over de Efteling.

Rond zeven weer naar boven gegaan. Inn de avond was er ontzettend veel spanning met vernevelen en weer veel slijm. Kiki helemaal verschoond had een hele natte rug.

We moesten wat langer wachten omdat er maar een voor de beademing was vanavond.

Kiki was wel rustig in bed en had toen ook geen slijm meer.

Beide medicijn kamers meegenomen voor uit te koken>

Tijd : 15.30 tot 21.30
Terug naar boven

Geplaatst: 28 Apr 2026 20:41:37    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    kiki Forumindex -> Dag voor dag Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 4 van 5

Ga naar: