| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
carmen
|
Geplaatst: 13 Mei 2026 15:41:12 Onderwerp: |
|
|
Dagdienst 13-5-2026
Nachtrust: ze had goed geslapen , ze was ook heel moe geweest
Stemming: in zich zelf gekeerd, bijna de hele tijd met haar ogen dicht.
haar ogen gingen open even bij binnenkomst van Paul < Gerda en Monique
Haar oog is nog erg dik
Frank is vanmorgen even binnengelopen
Bijzonderheden fysiek en ontlasting: het was vanmorgen een vervelende start van de dag.
Bij de verzorging was Kiki heel gespannen en onrustig
en ze was weer helemaal nat vanmorgen. Dus
verschoond. Toen ze in de stoel zat was er nog veel
spanning en toen zag ik dat de cuff leeg was.
Gelijk weer lucht in gedaan en toen werd ze rustig.
Het was een misverstand tussen twee collega's.
Kiki heeft excuses gekregen en het is uitgelegd
hoe het kon gebeuren. vervelend maar we kunnen
allemaal een keertje iets niet goed doen.
Doorbewegen: niet gedaan
Hoestmachine en beademing: in de ochtend was er erg veel spanning bij de hoestmachine
Bijzonderheden medicatie/vernevelen: vernevelen ging naar de omstandig heden wel goed
Bijzonderheden voeding: -
Activiteiten: rustige morgen < kiki wilde niet dat ik ging voorlezen, wilde niet van haar kamer af . Allen rustige muziek
In de middag wel gedoucht. En dat vond Kiki wel fijn. Daarna hebben we haar op bed gelegd
Sociaal contact: Paul is geweest en we hebben wat gepraat
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: -
Tijd (incl. Kwartier voor en na): 7:45 tot 16.00 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 13 Mei 2026 15:41:12 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
monique
|
Geplaatst: 13 Mei 2026 21:30:55 Onderwerp: |
|
|
Stemming:
Toen ik binnenkwam deed Kiki kort de ogen open om contact te maken, maar gedurende de dienst hield zij de ogen grotendeels gesloten.
Bijzonderheden fysiek en ontlasting:
Kiki heeft gedurende de dag veel geslapen en was erg vermoeid. Rond 17:00 uur volledig bezweet wakker geworden tijdens een paniekmoment.
Hierbij ogen wijd open, erg gespannen en hoog in de ademhaling.
Eerst gedacht dat het mogelijk te maken had met haar zicht, maar dit bleek niet het geval. Na telefonisch contact met Silvia ontspande Kiki zichtbaar.
Later opnieuw volledig gewassen en schone kleding aangedaan. Tijdens het verzorgen viel zij alweer in slaap.
Doorbewegen:
Niet uitgevoerd.
Hoestmachine en beademing:
Beademing aangezet tijdens paniekmoment, maar dit werkte averechts waardoor Kiki nog paniekeriger werd.
Hoestmachine niet uitgevoerd vanwege diepe slaap.
Bijzonderheden medicatie/vernevelen:
Verneveling niet uitgevoerd vanwege diepe slaap.
Bijzonderheden voeding:
Geen bijzonderheden.
Activiteiten:
Samen met Carmen hebben we Kiki gedoucht en haar haren gewassen.
Kiki wilde na het douchen in bed liggen, daar is ze niet meer uit geweest.
Sociaal contact:
Tijdens paniekmoment telefonisch contact gelegd met Silvia en Paul.
Dit had een duidelijk rustgevend effect op Kiki.
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden:
Op verzoek van Kiki gordijnen gesloten en verduistering naar beneden gedaan.
Tijdens paniekmoment verlichting op minimale stand aangezet, dit kon Kiki verdragen.
Bijzonderheden naar bed gaan:
Kiki heeft langdurig en diep geslapen. Na het paniekmoment opnieuw verzorgd, gewassen en schone kleding aangedaan. Viel tijdens het aankleden alweer in slaap en heeft daarna ontspannen doorgeslapen de nacht in.
Tijd (incl. Kwartier voor en na):
11:15- 21:15 uur |
|
| Terug naar boven |
|
 |
carmen
|
Geplaatst: 14 Mei 2026 15:29:13 Onderwerp: |
|
|
14-5-2026
Vanmorgen de ochtend zorg gedaan en Kiki was rustig.
Vernevelen ging goed en ik heb de hoestmachine gedaan en dat ging ook goed.
Na de zorg viel ze gelijk in de stoel weer in slaap. Silvia is geweest en toen ben ik even naar beneden gegaan. Rond twaalf uur verschoond en gewassen en toen Heeft Kiki 1, 5 uur in bed geslapen. ze leek heel allert wakker te worden en wilde graag weer de stoel.
Toen ze in de stoel zat eigenlijk de middag weer geslapen.
Ik maak me zorgen waarom ze zoveel slaapt. ze zegt tegen me dat ze moe is en pijn heeft.
Met Roland afgesproken om morgen vroeg toch weer een arts te laten komen.
Tijd:7:45 tot 16.15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
silvia
|
Geplaatst: 14 Mei 2026 21:10:53 Onderwerp: |
|
|
Donderdag 14 mei
Om 19.30 uur Senna afgelost.
Kiki bleek een paniekaanval te hebben gehad. Al voor de hoestmachine en bij hoestmachine ging ze hyperventileren.
Zoë en Loeki hebben de arts gebeld, die zei dat Kiki bij de beademing wat zuurstof mocht, als ze dit wilde.
Mijn advies bij paniek:
- je mag mij videobellen, soms wordt Kiki daar weer rustig van;
- je kunt aan de verpleging voorstellen om de oxazepam van 20 uur al wat eerder te geven. Dan wordt ze erg slaperig. Er staat ook een oxazepam voor zo nodig in haar medicatielijst. Dus bij aanhoudende paniek kan ze er twee krijgen. Houd er rekening mee dat ze daarna lang blijft slapen.
Kiki lag al in bed toen ik kwam. Ik heb haar liggend verneveld en enkele keren uitgezogen.
Ze zweette veel, dus opnieuw schone kleren aan gedaan.
Ik zal binnenkort het katoenen zomerdekbed meenemen. Ze wil dit nog niet, maar is misschien wel verstandig.
Iets na 21 uur werd de beademing aangesloten, ze werd daar even onrustig van.
Saturatie ging met de beademing omhoog van 91/92 naar 95.
Kiki heeft in het verleden vaker te hoog CO2 in haar bloed gehad. Het risico daarop is groter als ze extra zuurstof krijgt.
Te hoog CO2 kan ook zweten en slaperigheid veroorzaken.
Kiki zegt dat haar oog iets verbeterd is. De zwelling lijkt iets minder. De oogbol is wel roder geworden ondertussen.
Goed om de arts te raadplegen en wellicht weer naar de oogarts voor alle zekerheid.
Succes morgenvroeg.
Ik heb om 10.30 uur een afspraak. Deze kan ik indien nodig verzetten.
We hadden het plan om Jos nog te bellen, maar het is er niet van gekomen..
Misschien morgen? |
|
| Terug naar boven |
|
 |
senna
|
Geplaatst: 14 Mei 2026 21:22:34 Onderwerp: Avonddienst 14-5 |
|
|
Avonddienst:
Silvia nam mij om 19:15 over!
Stemming:
Kiki voelde zich niet lekker, was erg vermoeid en had erg veel last van hyperventilatie.
Zie bovenstaand, geen ontlasting
Doorbewegen:
Nvt
1,5 keer een sessie met de hoestmachine.
Kiki was erg aan het hyperventileren, waarbij de verpleegkundige de keuze heeft gemaakt te stoppen.
-
Bijzonderheden voeding:
-
Activiteiten:
Kiki was erg moe, dus vooral rustig in de stoel gezeten. Zijn 1x kort naar beneden gelopen.
Sociaal contact:
Silvia kwam rond 19:15
Kiki al op bed gelegd. Kiki wou graag naar bed en Kiki was helemaal nat van de zweet, dus net voor Silvia haar komst Kiki alvast een nieuwe legging en hemd aan gegeven. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
evahoe
|
Geplaatst: 15 Mei 2026 15:16:45 Onderwerp: Vrijdag 15 mei |
|
|
Dagdienst vrijdag 15 mei
Nachtrust:
Kiki had goed geslapen had ze aan.
Stemming:
Kiki had meteen een enorme glimlach in de ochtend toen ik binnenkwam. Behalve dat ze af en toe vermoeid was, voelde ze zich wel opgewekt.
Nog steeds een gezwollen rechteroog. Ook rood (kleine bloedvaatjes zichtbaar). Er is een arts Kim langsgeweest, die heeft oogdruppels voorgeschreven. Dit is niet specifiek een medicijn die het minder moet maken, maar meer voor verlichting om ongemak te verminderen.
Doorbewegen:
In de ochtend in bed hebben we alles doorbewogen.
Ik heb vandaag de hoestmachine gedaan en de beademing aan en af gesloten om af te tekenen en dat ging goed allebei.
Geen bijzonderheden
Bijzonderheden voeding:
Geen bijzonderheden
Activiteiten:
We begonnen de dag met wat extra zorg, want de canule moest gewisseld worden. Dit ging snel en soepel, maar Kiki was daarna toch wat vermoeid, misschien ook van de oog infectie nog. Rond half 11 heeft ze eerst gerust in de stoel, ogen gesloten, een volledig ontspannen gezicht maar niet aan het slapen want als ik fluisterde dat ik even naar het toilet ging bijvoorbeeld gingen de ogen wel open.
Daarna 1 uur aan de beademing op bed gelegen en nog 1 uit zonder beademing om gewoon wat te rusten.
Sociaal contact:
Geen bijzonderheden
Geen bijzonderheden
07:45-16:15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
carmen
|
Geplaatst: 15 Mei 2026 19:33:16 Onderwerp: |
|
|
15-5-2026 avond
Stemming: een stuk beter in vergelijking met gisteren, ze had best wel een tijdje haar ogen open . Wel met een stukje gordijnen dicht.
Bijzonderheden fysiek en ontlasting: toch wel veel zweten
Hoestmachine en beademing: hoestmachine in de middag was met veel spanning, niet omdat ik het deed zei ze tegen mij . na de hoestmachine viel ze weer even in de stoel in slaap
Bijzonderheden medicatie/vernevelen: twee keer verneveld ging redelijk
Activiteiten: in het begin Eva naar beneden gebracht, toen gaan vernevelen en hoestmachine, beneden gewandeld en muziek geluisterd
Sociaal contact: we hebben Jos gebeld maar hij had de tv heel hard aan staan dus ik kon hem moeilijk verstaan
Kiki helemaal gewassen en verschoond voor het slapen gaan.
15.30 tot 21.15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
amber
|
Geplaatst: 16 Mei 2026 15:27:00 Onderwerp: |
|
|
Dagdienst zaterdag 16 mei
Nachtrust: goed geslapen
Stemming: vrolijk
Bijzonderheden fysiek en ontlasting: een stuk opgeknapt, bijna geen slijm, niet gezweet, 1 keer kort in slaap gevallen verder actief. 2 x ontlasting.
Hoestmachine en beademing: hoestmachine ging goed. Om 14.15 aan de beademing gegaan, ze lag er nog aan toen ik weg ging om 15.00
Bijzonderheden medicatie/vernevelen: verneveld zonder de deksel.
Bijzonderheden voeding: gb
Activiteiten: muziek gemaakt, gedanst, kinderen voor kinderen en the voice of Holland gekeken, potje Leonardo spel gedaan - Kiki heeft gewonnen. Jos belde nog even, ze willen morgen weer even bellen.
Sociaal contact: Jos, hij zei dat hij maandag naar huis mag.
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: gb
Tijd (incl. Kwartier voor en na): 7.45 -15.15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
amber
|
Geplaatst: 16 Mei 2026 15:28:37 Onderwerp: |
|
|
| amber schreef: | Dagdienst zaterdag 16 mei
Nachtrust: goed geslapen
Stemming: vrolijk
Bijzonderheden fysiek en ontlasting: een stuk opgeknapt, bijna geen slijm, niet gezweet, 1 keer kort in slaap gevallen verder actief. 2 x ontlasting.
Ze heeft 2 x een oogdruppel gehad, oog zag er beter uit dan gisteren zei de verpleging.
Hoestmachine en beademing: hoestmachine ging goed. Om 14.15 aan de beademing gegaan, ze lag er nog aan toen ik weg ging om 15.00
Bijzonderheden medicatie/vernevelen: verneveld zonder de deksel.
Activiteiten: muziek gemaakt, gedanst, kinderen voor kinderen en the voice of Holland gekeken, potje Leonardo spel gedaan - Kiki heeft gewonnen. Jos belde nog even, ze willen morgen weer even bellen.
Sociaal contact: Jos, hij zei dat hij maandag naar huis mag.
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
tirza
|
Geplaatst: 16 Mei 2026 20:51:56 Onderwerp: |
|
|
16-5-2026 avond
Stemming: Afwezig en erg moe, voor de tv vielen haar ogen dicht.
Bijzonderheden fysiek en ontlasting: geen ontlasting, erg veel zweten door het ophoesten van de sputem.
Hoestmachine en beademing: hoestmachine rond 16.30 gedaan, in etappes. De eerste sessie ging goed, daarna had ze erg veel last van slijm, vooral in haar mond. dit ging met veel spanning en zweten.
Bijzonderheden medicatie/vernevelen: vernevelen ging goed.
Activiteiten: Oude filmpjes gekeken maar Kiki viel af en toe in slaap
Sociaal contact: Alleen de verpleging tijdens het eten
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: De deksel van de vernevelapparaat was weg, ik heb een nieuwe (reserve) gebruikt. Misschien is het handig als er een nieuwe wordt besteld.
Kiki wilde geen schoon shirt aan. Tijdens het verkleden en opfrissen had ze erg veel last van slijm. Toen ik weg ging was ze rustig.
14.30 tot 21.15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
amber
|
Geplaatst: 17 Mei 2026 15:53:59 Onderwerp: |
|
|
Dagdienst zondag 17 mei
Nachtrust: niet zo super fijn geslapen
Stemming: oké, iets minder vrolijk dan gisteren maar toch regelmatig een lach. Rustig.
Bijzonderheden fysiek en ontlasting: 1 x ontlasting bij het wakker worden. Oog ziet er een stuk beter uit, nog wel gedruppeld. Niet gezweet, bijna geen slijm. Niet geslapen vandaag overdag.
Hoestmachine en beademing: hoestmachine ging goed, zingen voor haar tijdens de Hoestmachine helpt altijd goed om haar rustig te houden en vrolijk en gefocust op andere dingen. Om 13.30 wilde ze wel een uur aan de beademing, dit gedaan.
Bijzonderheden medicatie/vernevelen: gb
Activiteiten: heel veel muziek gemaakt op oude clips van Paul op de harde schijf. Met Birgit gebeld.
Sociaal contact: een tijdje met Birgit en haar moeder gebeld. Het gaat goed met Birgit. Ze was aan het voorbereiden op een evenement met locale markt en had hiervoor met de dagbesteding dingen gekleid. Die gaat ze voorkopen met haar eigen kraam voor het goede doel, dit keer stichting jarige job. Ook gaat ze op vakantie met haar buurjongen met de zonnebloem boot in Duitsland en Nederland.
Tijd (incl. Kwartier voor en na): 7.45 -15.45 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
silvia
|
Geplaatst: 17 Mei 2026 18:38:08 Onderwerp: |
|
|
Zondag 17 mei
Overbrugd tussen Amber en Tirza.
Eerst wat gepraat met het praatboek. Kiki vertelde dat ze erg bang is. Ze voelt zich niet fit en is bang dat deze achteruitgang doorzet.
Daarna zei ze met het praatboek: kun je me helpen uit deze lusteloosheid te komen (of iets dergelijks). Daarom zijn we een stukje gaan wandelen. Even een frisse neus. Wel goed ingepakt, winterjas en voetenzak.
Daarna ontcuft en hoestmachine. Ik hield zelf de canule vast en zorgde ervoor dat deze bij beweging van Kiki's hoofd niet scheef ging zitten. Kiki zei dat ze dat wel prettig vond.
Hoestmachine ging redelijk goed, ze trok wel een beetje weg en kreeg even wat blauwere lippen. Pauzes genomen, zodat het te doen was. Er kwam niet veel slijm los.
Daarna verschoond, heel veel urine.
Tirza heeft bed verschoond. Matrasje opgeblazen, leek nogal zacht.
Ik ben ervoor om nog even door te gaan met de neusspray 2 dd, misschien heeft die toch een remmend effect op de slijmproductie.
Ik zag weer wat rode uitslag op haar rug.
Ik heb de Ford meegenomen om Jos op te kunnen halen, als hij naar huis mag. De Peugeot staat bij de Veste. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
tirza
|
Geplaatst: 17 Mei 2026 20:30:39 Onderwerp: |
|
|
17-5-2026 avond
Stemming: Afwezig maar iets minder moe dan gisteren.
Bijzonderheden fysiek en ontlasting: geen ontlasting, weinig slijm tijdens mijn dienst
Bijzonderheden medicatie/vernevelen: vernevelen ging goed.
Activiteiten: muziek geluisterd
Sociaal contact: Alleen de verpleging tijdens het eten
Kiki was redelijk ontspannen.
17.30 tot 21.15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
amber
|
Geplaatst: 18 Mei 2026 19:35:47 Onderwerp: |
|
|
Dagdienst maandag 18 mei
Nachtrust: oke geslapen
Stemming: rustig af en toe een lach
Bijzonderheden fysiek en ontlasting: 2 x ontlasting en een natte scheet. Oog ziet er een stuk beter uit, nog wel gedruppeld. Niet gezweet, bijna geen slijm. Niet geslapen vandaag overdag.
Hoestmachine en beademing: hoestmachine ging goed. Om 13.30 wilde ze wel een uur aan de beademing, dit gedaan.
Bijzonderheden medicatie/vernevelen: gb
Activiteiten: gewandeld rondje heumensoord, potje regenwormen gedaan ( Ze heeft me ingemaakt) , met Jos gebeld , fysio
Sociaal contact: Jos, Silvia kwam kort langs
|
| Terug naar boven |
|
 |
evahoe
|
Geplaatst: 18 Mei 2026 20:29:00 Onderwerp: Avond maandag 18 mei |
|
|
Avonddienst: maandag 18 mei
Stemming:
Opperbeste stemming, veel gelachen en plezier gemaakt.
Nog steeds een heel klein beetje last van haar oog, maar nauwelijks nog zichtbaar. Ze heeft ook niet met haar ogen dicht gezeten vanavond. Wel nog een druppeltje erin gehad van de verpleging.
Doorbewegen:
Dorien was al langsgeweest vandaag en Kiki wou liever langer in de stoel blijven dan nogmaals doorbewegen, dus niet gedaan.
Geen bijzonderheden
Geen bijzonderheden
Bijzonderheden voeding:
Geen bijzonderheden
Activiteiten:
Eerst een uurtje gewandeld buiten in het bos, het was erg nat dus konden we alleen op de rolstoel paden wandelen. Daarna naar binnen en verneveld en de hoestmachine gedaan. Na mijn avondeten gedanst op kinderen voor kinderen voor de avondzorg. Nieuw programma huizenruil uitgeprobeerd en dit viel in de smaak. Ook de Belgische kopen zonder kijken bleken we leuker te vinden dan de Nederlandse versie. Bij het naar bed gaan een concert van Lenine geluisterd, ze luistert dit de afgelopen weken enorm veel bij mij in elk geval.
Sociaal contact:
Met de verpleging! Ik bedenk me nu dat we helemaal zijn vergeten Jos nog een keertje te bellen met alle activiteiten..
Geen bijzonderheden
Ik mocht voor de 3de keer de beademing aansluiten, en het ging helemaal goed dus nu mag ik het voortaan alleen!
14:45-21:15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 18 Mei 2026 20:29:00 Onderwerp: |
|
|
|
|