| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
senna
|
Geplaatst: 18 Jun 2026 21:39:04 Onderwerp: |
|
|
Stemming: . kiki was vrolijk
Bijzonderheden fysiek en ontlasting: geen ontlasting
Doorbewegen: nvt
Hoestmachine en beademing: geen bijzonderheden
Bijzonderheden medicatie/vernevelen: geen bijzonderheden
Bijzonderheden voeding:
Geen bijzonderheden
Activiteiten:
Klein rondje om de veste gewandeld
Sociaal contact:
Verpleegkundige
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden:
Geen bijzonderheden
Bijzonderheden naar bed gaan:
Kiki haar plooi op haar rug was licht geïrriteerd. Misschien een idee om morgen tussendoor droog te maken??? Kiki zweet namelijk vrij veel met dit weer.
Tijd (incl. Kwartier voor en na):
15:45/m 21:15g |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 18 Jun 2026 21:39:04 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
evahoe
|
Geplaatst: 19 Jun 2026 15:26:09 Onderwerp: Dagdienst vrijdag 19 juni |
|
|
Dagdienst vrijdag 19 juni
Nachtrust:
Kiki gaf aan goed geslapen te hebben
Stemming:
Goed, wat minder actief door de warmte.
Bijzonderheden fysiek en ontlasting:
Nog steeds veel rood, ook bij de randen van de plooi. Steeds verzorgd met de schimmelzalf en een gaasje.
Doorbewegen:
In bed alles uitgebreid doorbewogen.
Hoestmachine en beademing:
Geen bijzonderheden
Bijzonderheden medicatie/vernevelen:
Geen bijzonderheden
Bijzonderheden voeding:
Geen bijzonderheden
Activiteiten:
In de ochtend eerst een wandeling door het bos, voordat het te warm werd. Daarna een rustige dag op Kiki's kamer. We hebben een KvK concert gekeken en eentje van Nick en Simon. Ook nog wat gelezen en een aflevering van daten in het dorp Texel
Sociaal contact:
Geen bijzonderheden
De schimmelzalf raakt weer een beetje op.
07:45:16:15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
monique
|
Geplaatst: 20 Jun 2026 20:45:39 Onderwerp: |
|
|
Stemming:
Kiki was heel ontspannen. We hebben een fijne dag samen gehad. Ze heeft genoten van het bos en vond het prettig om samen muziek te luisteren.
Bij binnenkomst zat de sondevoedingsslang voor Kiki haar gezicht en zat deze strak. Kiki gaf aan goed geslapen te hebben. Dikke plak ontlasting gehad in de ochtend. Rond 15:00 uur een natte scheet gehad, hiervoor verschoond.
Doorbewegen:
Rug, benen en armen doorbewogen.
Hoestmachine ingezet, geen bijzonderheden. Beademing geen bijzonderheden.
Vernevelen uitgevoerd, geen bijzonderheden.
Bijzonderheden voeding:
Geen bijzonderheden.
Activiteiten:
Na de ochtendzorg samen met Kiki naar het bos geweest en het familiepad gelopen. Dit ging goed en Kiki heeft hiervan genoten. Bij terugkomst nog een tijd samen op de kamer gezeten en muziek geluisterd. Kiki wilde daarna niet verder van de kamer af. Het was goed te doen wanneer de deuren en ramen dicht bleven en de gordijnen gesloten waren.
Sociaal contact:
Geen bijzonderheden.
Geen bijzonderheden.
Om 13:30 uur Kiki op bed gelegd. Zij heeft ongeveer een uur geslapen. Daarna weer uit bed geholpen en in de stoel gezet.
07.45 uur - 16:15 uur. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
silvia
|
Geplaatst: 20 Jun 2026 21:35:28 Onderwerp: |
|
|
Zaterdag 20 juni
Avonddienst:
Stemming: Rustig en gezellig.
Bijzonderheden fysiek en ontlasting: Geen ontlasting, wat rode puntjes op haar onderrug.
Hoestmachine en beademing: Beademingsslang trok de canule een beetje scheef. Ik heb het bandje er wat strakker om gedaan.
Bijzonderheden medicatie/vernevelen: Na het vernevelen kwam er veel slijm los, in canule en keel. Ze wilde niet opnieuw ontcuffen.
Bijzonderheden voeding: Ik zag in de voorraad ruimte geen literpakken meer staan. Hopelijk komen die snel weer binnen.
Extra water gegeven ivm de hitte.
Activiteiten:
Om 16.30 uur sollicitatiegesprek met Nigina, een vrouw van 23 uit Arnhem, student hbo-v. We hebben in de huiskamer van de dagbehandeling gezeten, daar was het rustig en koel.
Terug op Kiki's kamer was de temperatuur enkele graden lager. Kiki en wij fungeren als kacheltje daar.
App van Michelle gelezen en filmpjes gekeken van de artiesten die zij voorstelde (concerten in het Goffert openluchttheater). Kiki was er niet kapot van.
Muziek geluisterd.
Kiki zegt dat ze maandag niet naar Robert Coppes wil gaan. Lijkt me verstandig om met deze hitte niet op stap te gaan.
Sociaal contact: Met Paul en Nigina en even met Hannie en Hanneke.
Michelle geappt, afspraak gemaakt om in augustus samen naar een concert in de Hortus te gaan.
Ook leuk om zoiets in de zomervakantie aan Sanne voor te stellen.
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: Bed verschoond.
Bijzonderheden naar bed gaan: Kiki lag er om 21 uur in, het duurde nog een tijd voor ze sliep.
Ze was erg met haar hoofd aan het wroeten, daardoor ging de sloop opkrullen. Gelukkig had ik gezien dat het bloemetje in haar haar een scherp klemmetje had, dus dat was weg.
Tijd (incl. Kwartier voor en na): |
|
| Terug naar boven |
|
 |
carmen
|
Geplaatst: 21 Jun 2026 14:50:29 Onderwerp: |
|
|
Dagdienst
Nachtrust: Kiki was wakker geweest door het onweer en harde regen
Stemming: in de ochtend prima in de middag leek ze erg moe maar kan ook door de warmte zijn
Bijzonderheden fysiek en ontlasting: vanmorgen heel veel dunne ontlasting
plooi zag er best goed uit, wel zalf en gaasje
Doorbewegen:-
Hoestmachine en beademing: hoestmachine ging ontspannen
het potje en waterzak waren niet vervangen ( mijn handschrift op waterzak)
Bijzonderheden voeding: extra water gegeven
Activiteiten: in de ochtend rond half tien samen met Paul naar het bos geweest. Daar was het al druk in de ochtend. Daarna samen een spelletje in de hal gedaan omdat het daar best koel is. Spelletje niet afgemaakt door slijm-aanval. Ik dacht dat ze misschien ontlasting had maar dat was het geval.
Op bed aan de beademing en toen heeft ze even geslapen.
Nog even een half uurtje beneden gezeten voor dat Monique kwam
Sociaal contact: met Paul
Tijd (incl. Kwartier voor en na): 7.45 tot 15.30 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
monique
|
Geplaatst: 21 Jun 2026 20:22:10 Onderwerp: |
|
|
Stemming:
Kiki was in een goede stemming. Kiki was ontspannen en heeft een rustige avond gehad.
Het was erg warm op de kamer, temperatuur liep richting de 30 graden. Kiki gaf aan de ventilator prettig te vinden. Verder geen bijzonderheden.
Geen ontlasting in mijn dienst.
Hoestmachine uitgevoerd, geen bijzonderheden. Beademing geen bijzonderheden.
Vernevelen zonder problemen uitgevoerd.
Bijzonderheden voeding:
Geen bijzonderheden.
Activiteiten:
Naar de fysioruimte geweest. Daar gedanst en een tijdje gebleven, omdat het daar aangenamer qua temperatuur was. Op de kamer samen gekeken naar Suzan & Freek tijdens Pinkpop. Ook nog een serie gekeken. Verder rustig gepraat over Zweden.
Sociaal contact:
Geen bijzonderheden. Gezellige, rustige avond gehad samen.
Vanwege de warmte een ventilator van de kamer aan de overkant gepakt. Deze aangezet en voor de nacht op een lage stand laten staan, op afstand van Kiki haar bed. Kiki vond dit prettig.
Kiki was erg moe en zat vooraf al te knikkebollen in de stoel. Bijna direct in slaap gevallen. Vanwege de warmte alleen een hemdje aangedaan en geen T-shirt.
14:45 uur - 21:15 uur. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
silvia
|
Geplaatst: 22 Jun 2026 16:43:06 Onderwerp: |
|
|
Wat me zaterdag opviel:
Toen ik aankwam om 15.45 uur stond de thermometer bij Kiki op 29 graden.
We zijn met Nigina (sollicitante) beneden gaan zitten.
Bij terugkomst stond de thermometer op 25 graden.
De luchtverversing/koeling doet dus wel veel, maar redt het niet als er twee kacheltjes van 37 graden aanwezig zijn in de kamer.
Daarom is het slim om een deel van de dag beneden te gaan zitten. Dan kan Kiki's kamer beter afkoelen.
Verder is het waarschijnlijk belangrijk om de ramen niet open te zetten, omdat je daarmee ook vochtiger lucht binnen krijgt.
Droge warmte is beter te hebben dan vochtige warmte.
Sterkte met de extreme hitte de komende dagen!!
Doe het rustig aan, drink zelf veel en geef Kiki extra water. Met een nat washandje hoofd en armen (polsen!) koelen kan helpen. Niet afdrogen.
Douchen zou ik uitstellen. Zwemmen??? Kiki wil graag maar ik vraag me af of je met deze temperaturen naar buiten moet gaan.. Opfrissen op bed en na verschonen even blijven liggen om de rug af te laten koelen.
Naar Jos gaan??? Jos gaat denk ik de taxi donderdag afzeggen. Videobellen dan maar.
In de kelder muziek luisteren, voorlezen of een spelletje doen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
amber
|
Geplaatst: 22 Jun 2026 19:48:32 Onderwerp: |
|
|
Dagdienst maandag 22 juni
Nachtrust: oke geslapen
Stemming: vrolijk, rustig
Bijzonderheden fysiek en ontlasting: 1x ontlasting, nog wat rode pukkeltjes bij de plooi en de zij aan die kant.
Doorbewegen: niet gedaan
Hoestmachine en beademing: hoestmachine ging goed. Om 14.45 aan de beademing gegaan.
Bijzonderheden medicatie/vernevelen: gb
Bijzonderheden voeding: gb
Activiteiten: naar Robert Coppes geweest, gemozaiekt, harde schijf gekeken.
Sociaal contact: Michael, Priscilla , Alma en Mark en van de verpleging Katinka.
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: de bus heeft achterin een tikkend geluid als je de motor start en rijdt. Ik hoorde het 2 weken geleden ook al, maar vergeten te zeggen. Gezocht war het vandaan komt maar niet kunnen vinden het zit binnenin linksachter.
Tijd (incl. Kwartier voor en na): 7.45 -15.15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
silvia
|
Geplaatst: 22 Jun 2026 20:17:43 Onderwerp: |
|
|
Ja, dinsdag hoorde ik dat tikkende geluid ook. Ik ben toen naar een garage gegaan. Doe man zei dat het geen kwaad kan. Het is een kacheltje wat links achterin boven het wiel zit.
De bus was afgelopen week voor de APK in de garage. Hij moet nog een keer terug in juli. Dan zal ik nogmaals vragen of hij dat geluid kan verhelpen.
Dinsdag was het uiteindelijk wel gestopt bij Monique. Maar zaterdag hoorde ik het ook weer. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
tirza
|
Geplaatst: 22 Jun 2026 20:55:37 Onderwerp: |
|
|
Stemming: . kiki was afwezig
Bijzonderheden fysiek en ontlasting: geen ontlasting
Doorbewegen: Milou kwam om 16.30 om Kiki door te bewegen.
Hoestmachine en beademing: geen bijzonderheden
Bijzonderheden voeding:
Geen bijzonderheden
Activiteiten: Kinderen voor Kinderen en een docu gekeken en ontspanningsmuziek geluisterd,
Sociaal contact: Verpleegkundige en Milou
Geen bijzonderheden
Bijzonderheden naar bed gaan: gb
14:30 - 21:15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
monique
|
Geplaatst: 23 Jun 2026 19:45:29 Onderwerp: |
|
|
Stemming:
Kiki was bij aanvang van de dienst wat minder fit. Ze gaf aan slecht geslapen te hebben vanwege haar oog. Later heeft Kiki besloten niet naar Jos te gaan, omdat het te warm was, ze moe was en nog last had van haar oog. Verder hebben we het rustig aan gedaan.
Bij binnenkomst viel op dat Kiki haar oog dik en rood was en dat ze veel tranen had. Kiki gaf aan hier last van te hebben.
Kiki heeft twee keer ontlasting gehad tijdens mijn dienst: rond 08:00 uur en rond 14:30 uur. Beide keren dikke plak.
De wondjes/rode bultjes zijn duidelijk minder geworden ten opzichte van vorige week.
Doorbewegen:
Rug, armen en benen doorbewogen in de ochtend.
Hoestmachine geen bijzonderheden.
Medicatie geen bijzonderheden.
Vernevelen geen bijzonderheden.
Bijzonderheden voeding:
Geen bijzonderheden.
Activiteiten:
Rustig aan gedaan. Samen gekeken naar Kees & Co en naar een concert van Suzan & Freek.
In de middag heeft Kiki ongeveer anderhalf uur op bed gelegen om te rusten. Het was erg warm op de kamer, maar Kiki vond dit goed te doen.
Sociaal contact:
Videogebeld met Jos. Jos gaf aan donderdag niet te komen vanwege de hitte.
Ook telefonisch contact gehad met Silvia, dit vond Kiki erg fijn.
Geen bijzonderheden.
Niet van toepassing.
07:45 uur - 16:15 uur. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
carmen
|
Geplaatst: 23 Jun 2026 20:31:43 Onderwerp: |
|
|
23-6-2026
Stemming: Goed
Bijzonderheden fysiek en ontlasting: toen ik vanmiddag kwam had ze weer een dik oog later trok het weer bij, druppels erin gedaan ( overleg met Fieke)
Heel veel dunne zurige ontlasting om vier uur en flink ongesteld
Doorbewegen: -
Hoestmachine en beademing: Kiki had vanmiddag bij monique weer aangegeven niet aan de beademing te willen. Aangegeven dat dit geen optie meer is.
Bijzonderheden voeding: extra water vandaag
Activiteiten: rustig aangedaan, een serie . even beneden in de hal gezeten . en na mijn eten buiten met Francien gezeten. Was heerlijk met een windje en in de schaduw
Sociaal contact: Kim de vrouw van sacha vroeg of ze even bij ons mocht komen zitten. Ze heeft verteld over het huis waar ze woonde en waar ze nu woont.
Over de gedichten en muziek. was even heel leuk om met haar te praten
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: vernevelaar uitgekookt en de was meegenomen
Bijzonderheden naar bed gaan: geen bijzonderheden. ivm met de warmte een hemdje en kort broekje aangedaan.
Tijd (incl. Kwartier voor en na): 15.30 tot 21.15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|