![]() |
kiki verslag van dagelijkse zorg en bezighededen
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
silvia
|
Geplaatst: 25 Jun 2026 21:32:39 Onderwerp: |
|
|
Donderdag 25 juni
Avonddienst:
Stemming: Goed.
Bijzonderheden fysiek en ontlasting: Ontlasting bij naar bed brengen. Wat rode uitslag op de rug. Wel wat zweten uiteraard. Op bed gewassen. In de stoel enkele keren hoofd en armen nat gemaakt.
Doorbewegen: Alleen voeten in bed.
Hoestmachine en beademing: Hoestmachine ging goed. Aan de beademing lag ze nog even erg te hoesten. Mond een aantal keren uitgezogen.
Bijzonderheden medicatie/vernevelen: Vernevelaar deed niets, ook het reserveonderdeel niet. Ik heb hem aan de oplader gelegd en de twee medicijnhouder uitgekookt. Daarna deed ie het weer.
Na de eerste poging om te vernevelen kwam er heel veel slijm los, al voor de hoestmachine. Ook onder de canule uit.
Canule zat een beetje scheef. Ik liet Roland ernaar kijken, die heeft het bandje wat versteld. Hij vond het ballonnetje van de cuff erg hard. Ik had zelf ontcuft net ervoor.
Volgens hem zat er 10 ml in. Misschien had ik hem niet goed leeg gezogen. Daarna zat de canule niet meer scheef.
Kiki mag twee tot vier keer per dag oogdruppels in haar rechteroog, vraag aan de verpleging.
Bijzonderheden voeding: Extra water gegeven. Inco was niet erg verzadigd. Ze zweet veel.
Activiteiten: We hebben een brief doorgenomen, waar de cliëntenraad advies over moest geven en daarover een mail gestuurd. Later muziek gekeken (clips emotion 13).
Even in de kelder gezeten.
Vanwege het norovirus op afdeling de Goffert heb ik de lift bediend met een handschoentje aan.
Sociaal contact:
Jos gebeld, Kiki was erg blij om hem te zien. Hij heeft gisteren een botdichtheidsmeting gehad in SMK, zijn wervels hebben een goede botdichtheid, geen reden voor medicatie.
Hij had verwacht dat ze zijn knie zouden scannen, maar botdichtheid wordt gemeten in heupen en wervels.
Hij wil nu heel graag nog een foto van zijn knie en advies over de brace. Op 20 juli heeft hij controle, maar dat vindt hij te lang duren...
Daarna Paul gebeld en voorgesteld om met Niek zaterdag 3 juli af te spreken. Zodat de donderdag niet een te volle dag wordt.
Met Jos afgesproken dat Kiki dinsdag weer naar hem komt. In het weekend is het te warm om op stap te gaan voor hen allebei.
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: Ik heb de lakens verschoond. Onder haar hoofd rook het laken erg onfris.
Vroeger legde ik elke avond een schone celstof onderlegger onder haar gezicht, omdat ze veel vocht lekt uit haar mond.
Het bovenlaken rook ook niet fris.
Bijzonderheden naar bed gaan: Ze was erg moe, maar sliep nog niet meteen. Ik ging rond 21.15 uur naar huis.
Tijd (incl. Kwartier voor en na): |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 25 Jun 2026 21:32:39 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
senay
|
Geplaatst: 26 Jun 2026 19:32:44 Onderwerp: |
|
|
Kiki ochtenddienst: vr 26 juni
[b]Nachtrust: goed geslapen
[b]Stemming: goed
[b] Doorbewegen: armen en benen
[b]Bijzonderheden fysiek: de plooi ziet er goed uit, kiki is ongesteld gewordeb
[b]Bijzonderheden medicatie/vernevelen: ik heb kiki de hele ochtend zorg veel moeten uitzuigen, dit vond ik vreemd. Nadat ze in de stoel zat en ik voor de zekerheid de verpleging erbij wilde roepen voor het ontcuffen, zag ik dat het ballonetje helemaal leeg was. Dit verklaarde waarom kiki erg veel uitgzogen moest worden. Doorgegeven aan de verpleging, zij zullen erop letten en gaven aan dat het vervelend is voor kiki maar dat het niet gevaarlijk is.
[b]Bijzonderheden voeding: extra water gegeven
[b]Verschoon-momenten: in de ochtend veel dunne ontlasting, middag normale hoeveelheid dunne ontlasting.
[b]Activiteiten: naar beneden gelopen voor de verkoeling een uur op bed geleden aan de beademing en heb haar opgefrisst. Korte de tv aangehad, maar zijn gauw overgegaan op muziek luisteren via de soundbar.
[b]Sociaal contact: francien en de mevrouw van de activiteiten hebben een praatje met kiki gehouden.
[b]Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden:
[b] Tijd: 7.45-16.15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
carmen
|
Geplaatst: 26 Jun 2026 20:25:46 Onderwerp: |
|
|
Avonddienst:26-6-2026
Stemming: goed
Bijzonderheden fysiek en ontlasting: Kiki had vandaag haar oog weer open en het zag er echt goed uit! plooi ziet er goed uit
Doorbewegen: veel te warm
Hoestmachine en beademing: beide zonder problemen
Bijzonderheden medicatie/vernevelen: geen bijzonderheden
Bijzonderheden voeding: voor laatste voeding dag ( 4 de) al iets uit het grote pak gebruikt
Activiteiten: beneden in de hal gezeten toen even naar boven voor verzorging, toen weer naar beneden en met Francien een spelletje gedaan.
Sociaal contact: francien
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: -
Bijzonderheden naar bed gaan: vroeg aan avond zorg begonnen omdat Kiki kletsnat was.
Helemaal gewassen en verschoond
Tijd (incl. Kwartier voor en na): 15.30 tot 21.15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|