| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
silvia
|
Geplaatst: 9 Jul 2026 07:07:51 Onderwerp: |
|
|
Ter info: Willem Schaap is de man van mijn zus Marlies, die in 1978 gestorven is.
Paul had alleen een zus, Teddie, de moeder van Martijn. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 9 Jul 2026 07:07:51 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
evahoe
|
Geplaatst: 9 Jul 2026 20:30:19 Onderwerp: Avonddienst donderdag 9 juli |
|
|
Avonddienst: donderdag 9 juli
Stemming:
Vrolijk
Bijzonderheden fysiek en ontlasting:
Geen ontlasting in mijn dienst.
Doorbewegen:
In bed de rug goed doorbewogen.
Hoestmachine en beademing:
Ik heb haar niet meer aan de beademing gelegd in de middag, misschien dat dat er bij in is geschoten vandaag door het concert en daarna heb ik er niet meer aan gedacht.
Bijzonderheden medicatie/vernevelen:
Geen bijzonderheden
Bijzonderheden voeding:
Geen bijzonderheden
Activiteiten:
Eerst verneveld en de hoestmachine gedaan, daarna zijn we een uurtje naar het bos geweest. 2x met Francine gepraat, het viel haar op dat het super druk was op de weg, er waren inderdaad continu auto's voor de Veste aan het rijden. Kiki en ik gingen op onderzoek uit maar de weg richting het spoor en Berg en Dal, we vermoedden een afsluiting daar maar, het stond daar helemaal vast zelfs. Mysterieus. Daarna kwamen we haar aan het eind van hond rondje nogmaals tegen op de verharde weg in het bos.
Sociaal contact:
Zie hierboven
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden:
Geen bijzonderheden
Bijzonderheden naar bed gaan:
Kiki's rug was bezweet dus heb ik haar gewassen en een schoon shirtje aangedaan. De korte broekjes zaten allemaal in de was dus heb ik haar in alleen een inco in bed gelegd
Tijd (incl. Kwartier voor en na):
16:15-21:15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
carmen
|
Geplaatst: 10 Jul 2026 12:56:31 Onderwerp: |
|
|
9-7-2026
Kiki had een goede dag. In de morgen opgehaald door Paul en Silvia voor pas foto"s te maken. Daarna zijn we naar het koor geweest.
Verzorging gedaan en een uurtje aan de beademing in de stoel.
Silvia kwam rond half drie en is samen met Kiki naar een concert in de hal geweest. Piano en dwars fluit
Tijd:7.45 tot 14.45
10-7-2026
Carolien kwam vanmorgen inwerken en heeft de ochtend zorg gedaan. Dat ging prima.
we zijn naar het bos geweest en het familie pad gelopen. en even bij de opbouw van Het Heumensoord gaan kijken.
Toen we terug kwamen even verzorging. Daarna beneden een spelletje regen wormen om de comumicatie te oefenen. Alleen gaf Kiki de hele tijd niet logische antwoorden en dan ga je twijfelen . Tegen Kiki gezegd dat dat niet leuk is . en dan zegr ze grapje.
Afgesproken dat we dat woensdag weer gaan doen.
TIJD 7.45 tot 13.15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
evahoe
|
Geplaatst: 10 Jul 2026 20:35:26 Onderwerp: Avonddienst vrijdag 10 juli |
|
|
Avonddienst: vrijdag 10 juli
Stemming:
Vrolijk, wel wat onrustig.
Kiki gaf aan dat ze het wel te warm vond. We hebben de gordijnen en het scherm dicht gelaten en de ventilator lekker aan gehad. Alsnog gewisseld naar een kort rokje en een nieuw shirtje vanwege het zweten. Ze wou haar bed nog niet verschoond hebben, ik vond het ook nog goed ruiken.
Om 17:00 nog ontlasting.
Doorbewegen:
In bed rug, armen en benen doorbewogen.
Geen bijzonderheden
Geen bijzonderheden
Bijzonderheden voeding:
Geen bijzonderheden
Activiteiten:
Eerst heeft Kiki haar uurtje beademing gehad, in de stoel wou ze graag en hebben we Norah Jones gekeken. Ze bleef wat onrustig, dus daarna zijn we lekker naar het bos gegaan en heb ik haar daar ook wat voorgelezen.
Sociaal contact:
Fieke kwam even langs om een praatje te maken, Theo kwamen we tegen onderweg naar het bos.
De baby zalf is bijna op zag ik..
Geen bijzonderheden
12:30-21:15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
tirza
|
Geplaatst: 11 Jul 2026 22:18:17 Onderwerp: |
|
|
Avonddienst: zaterdag 11 juli
Stemming:
rustig.
Om 19.30 een beetje plak ontlasting 4
Doorbewegen:
Niet gedaan
Geen bijzonderheden
Geen bijzonderheden
Bijzonderheden voeding:
Geen bijzonderheden
Activiteiten:
Om 15.15 kwam Silvia even langs. Daarna heb ik Kiki op bed gelegd en aan de beademing gedaan. Rond 17.00 de hoestmachine, theatervoorstelling van Nick en Simon gekeken. In de woonkamer gegeten met de verpleging, serie gekeken en ontspanningsmuziek geluisterd tijdens het klaarmaken van de nacht.
Sociaal contact:
Silvia en de verpleging
gb
Geen bijzonderheden
14:30-21:15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
milou
|
Geplaatst: 12 Jul 2026 15:15:50 Onderwerp: Zondag 12-7 |
|
|
Stemming: Kiki is vrolijk vandaag en geeft aan zich goed te voelen, ondanks vannacht niet erg goed te hebben geslapen. De warmte speelde hierbij een rol.
Bijzonderheden fysiek: Bij de button op 3 uur een klein 'ontveld'? plekje te zien, huid rondom is rustig. Dun met vaseline wat gesmeerd.
Doorbewegen: Alleen handen/polsen/schouders
Bijzonderheden medicatie/vernevelen: gb
Activiteiten: Vanochtend samen met Jos, Paul en Silvia gezellig in de woonkamer beneden gezeten en gekletst en een spelletje gespeeld. Nadat Jos werd opgehaald heeft Kiki nog een uur op bed gelegen aan de beademing. Ze wilde hierna niet meer naar de Hortus, wel even naar buiten gegaan maar na 10 minuten weer terug naar binnen gegaan, te warm. Binnen gelezen en muziek geluisterd.
Verschoon-momenten:
In de ochtend veel breiige ontlasting, daarna alleen urine.
Tijd: 7:45-15:45 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
maartje
|
Geplaatst: 12 Jul 2026 16:26:33 Onderwerp: Ochtenddienst 11/7 |
|
|
Stemming: Kiki had 's ochtends een grote glimlach op het gezicht, leek de gehele dienst goed gestemd te zijn.
Bijzonderheden fysiek: 's ochtends had de voeding veel gelekt, er zat een grote vlek op het shirt. Kiki gaf ook aan honger te hebben, maar had geen behoefte aan wat extra voeding.
doorbewegen: Handen en polsen
Bijzonderheden medicatie/vernevelen: hoestmachine ging erg goed.
Activiteiten: Na de ochtendzorg zijn we anderhalf uur gaan wandelen in het heumensoord. Hierna hebben we een concert gekeken van Nick en Simon en hebben we muziek gemaakt. Kiki gaf aan geen behoefte te hebben om tussen de middag aan de beademing te gaan. Later bij het verschonen toch een kwartiertje geprobeerd maar Kiki was erg onrustig, dus de beademing was er af gehaald. Kiki vond het wel fijn om even te liggen, dus ze heeft een half uurtje gelegen. Hierbij heeft Kiki naar muziek geluisterd en heb ik de handen gemasseerd.
Verschoon-momenten:
In de ochtend ontlasting, daarna alleen urine.
Tijd: 7:45-15:15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
tirza
|
Geplaatst: 12 Jul 2026 20:45:51 Onderwerp: |
|
|
Avonddienst: zondag 12 juli
Stemming:
Rustig
Geen ontlasting in mijn dienst.
Doorbewegen:
niet gedaan
geen bijzonderheden
geen bijzonderheden
Bijzonderheden voeding:
Vanaf de 3e voeding is de grote fles gebruikt, deze in de nacht door laten lopen.
Activiteiten:
Eerst verneveld en de hoestmachine gedaan, Kiki wilde binnen blijven. Muziek geluisterd, kort gedanst, met de verpleging gegeten, docu gekeken en ontspanningsmuziek.
Sociaal contact:
Verpleging
Geen bijzonderheden
Kiki's rug was bezweet dus heb ik haar gewassen en een schoon shirtje en broekje aangedaan.
15:00-21:15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
evahoe
|
Geplaatst: 13 Jul 2026 20:22:35 Onderwerp: Avonddienst maandag 13 juli |
|
|
Avonddienst: maandag 13 juli
Stemming:
Vrolijk en energiek
Rond 17:00 nog ontlasting
Doorbewegen:
In bed armen en benen doorbewogen
Geen bijzonderheden
Geen bijzonderheden
Bijzonderheden voeding:
Er zat een groot pak aan overdag, dus heb ik gekozen die weer vol te gieten tot 750 nl voor de nacht.
Activiteiten:
Beneden in de hal memory en regenwormen gespeeld. Kinderen voor kinderen concert gekeken.
Sociaal contact:
Geen bijzonderheden
Geen bijzonderheden
Kiki was bezweet, dus heb ik haar even gewassen en een schoon shirtje en pyjama broekje aangetrokken.
14:30-21:15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
maartje
|
Geplaatst: 13 Jul 2026 22:01:40 Onderwerp: |
|
|
Ochtenddienst 13/7
Stemming: Kiki had goede zin
Bijzonderheden fysiek: buitencanule was verwisseld vandaag. Kiki heeft hierna een keer flink last gehad van sputum, daarna geen last meer van gehad.
doorbewegen: Handen en polsen
Bijzonderheden medicatie/vernevelen: geen bijzonderheden
Activiteiten: na de ochtendzorg heeft Kiki muziek geluisterd en muziek gemaakt. Rond 10.45 kwam Silvia om mee te gaan naar Jos. We moesten nog even wachten op de wissel van de binnencanule. Hierna zijn we naar Jos vertrokken en hebben hier gekletst. We waren rond 12.45 terug, hierna is Kiki een uurtje aan de beademing geweest en hebben we muziek geluisterd en de handen gemasseerd.
Verschoon-momenten:
In de ochtend een keer flinke ontlasting en een keer een beetje. Hierna alleen urine.
Tijd: 7:45-15:15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
evahoe
|
Geplaatst: 14 Jul 2026 15:37:52 Onderwerp: Dagdienst dinsdag 14 juli |
|
|
Dagdienst dinsdag 14 juli
Nachtrust:
Kiki had lekker geslapen
Stemming:
Kiki was vrolijk en had zin in de dag.
Anne-Marie is langsgeweest toen Kiki op bed lag aan de beademing. Ze heeft wat bloed geprikt en Kiki's CO2 waarden aan de beademing zijn goed! Dit betekent dat het uurtje aan de beademing 's middags effectief is en enorm helpt! Het blijft dus nodig om dit elke dag te doen.
Doorbewegen:
In de ochtend alles doorbewogen.
Na het bezoek van Titus en Jos ruim een uur aan de beademing gelegen. Hoestmachine geen bijzonderheden
Geen bijzonderheden
Bijzonderheden voeding:
Geen bijzonderheden
Activiteiten:
Kiki's ooms, Titus (jongste broer van Silvia) en zijn man Jos waren op bezoek. Het was erg gezellig, Kiki heeft op een ijsje getrakteerd en we hebben nog een potje Disney memorie gedaan in de hal.
Sociaal contact:
Met Titus en Jos, Silvia
Geen bijzonderheden
07:45-16:15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
carmen
|
Geplaatst: 14 Jul 2026 20:45:09 Onderwerp: |
|
|
14-7-2026
Omdat we in de vroege avond bingo hadden, hebben we in het begin van mijn dienst het rustig aan gedaan. Wat muziek geluisterd.
Rond kwart voor vijf verneveld en hoestmachine gedaan. Ging heel ontspannen.
Daarna verzorging- flinke ontlasting!
Rond kwart over zes naar beneden voor de Bingo. We zaten naast Ronnie die voor de eerste keer er was . En hij won gelijk twee prijzen. Het was weer een gezellige avond.
Toen we terug kwamen van de bingo avond zorg gedaan en Kiki helemaal gewassen.
Ze was moe en sliep bijna toen ik van de kamer ging.
Vernevelaar uitgekookt!!!
Tijd 15.30 tot 21.030 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
carmen
|
Geplaatst: 15 Jul 2026 16:42:17 Onderwerp: |
|
|
agdienst 15-7-2026
Nachtrust: goed geslapen en ze was gelukkig niet erg bezweet vanmorgen in bed
[b]Stemming: goede zin
Bijzonderheden fysiek en ontlasting: twee keer ontlasting
Doorbewegen: niet gedaan
Hoestmachine en beademing: heel ontspannen
Bijzonderheden medicatie/vernevelen: carolien heeft verneveld
Bijzonderheden voeding: ze hadden alleen kleine pakken neergezet. Eva gaat het even navragen
Activiteiten: Carolien heeft Kiki uit bed gehaald en de meeste verzorging gedaan. Dit ging al best goed. Daarna zijn we eerst naar het bos gelopen omdat het weer erg warm werd vandaag. Daar stonden we letterlijk tussen de schapen en hebben we het even aangekeken hoe de schaapsherder de kudde probeerde in bedwang te houden. met behulp van twee honden.
Daarna even beneden wat gedronken en toen kwam Willy even bij ons zitten.
Geoefend met communicatie maar dat ging nog niet zo goed. Ook omdat kiki geen zin had in een spelletje en toen gingen we met het praat boek oefenen. En toen ging te gelijk naar : kun je muziek opzetten!!!
Na de vakantie van Carolien maar weer oppakken!
]Sociaal contact:[/b] Willy en Francien
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: met Eva Kiki gedoucht en alles vervangen
Tijd (incl. Kwartier voor en na): 7.45 tot 16.00 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
evahoe
|
Geplaatst: 15 Jul 2026 20:27:55 Onderwerp: Avonddienst woensdag 15 juli |
|
|
Avonddienst: woensdag 15 juli
Stemming:
Vrolijk en energiek, weinig slijm.
In de avond in bed nog een keer ontlasting, vrij dik.
Doorbewegen:
In de avond in bed alles doorbewogen.
Geen bijzonderheden
Geen bijzonderheden
Bijzonderheden voeding:
Er waren alleen nog maar 0,5L pakken. Carmen had speciaal het 1L pak van afgelopen nacht bewaard zodat ik eventueel die weer vol kon gieten en gebruiken. Dat mocht niet van de verpleging, ook niet als ik het schoon zou spoelen. Ze vond het (zeker in de zomer) een te groot risico qua hygiƫne. Normaliter giet ik nog wel eens een 1L pak dat die dag al is aangesloten weer vol tot 700ml, zodat dit voor de nacht nog gebruikt kan worden. Dat pak is dan die ochtend open gegaan en gaat dus niet over de 24uur geen dus dat mogen we blijven doen.
Ze geeft wel door aan de nachtdienst dat het pak in de ochtend gewisseld moet worden.
Activiteiten:
Kiki heeft na het douchen eerst een uurtje op bed gelegen aan de beademing. Daarna meteen doorgegaan met de zorg in de stoel en toen heb ik mijn eten opgewarmd. Daarna was het iets afgekoeld en hebben we nog een uurtje door het bos gewandeld en heb ik nog wat gelezen.
Sociaal contact:
Geen bijzonderheden
Geen bijzonderheden
Ik heb Kiki's hele bed verschoond en de gele handdoek, rolkussen hoes, en materiaal van Kalorama. Ook een nieuw shirtje aangedaan voor de nacht, die van de dag was helemaal nat van het zweet.
Nogmaals ontlasting bij het naar bed brengen.
14:15-21:15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
silvia
|
Geplaatst: 16 Jul 2026 15:05:08 Onderwerp: |
|
|
Donderdag 16 juli
Om 10.30 uur Carmen afgelost, die heeft de diploma-uitreiking van Isabelle vanmiddag.
Jos was al bij Kiki. Vanwege de warmte hadden we de afspraak naar de ochtend verzet.
Met Kiki en Jos vakantieplannen doorgenomen.
Kiki wil graag in september met Jos twee nachtjes naar Bio in Arnhem.
Ik ga proberen of ik dat rond kan krijgen.
Nog wat gepraat. En tegen 12 uur kwam de taxi al weer.
Daarna met Kiki in de kelder gaan zitten en voorgelezen uit het filosofieboek.
We hadden het bijna koud. Kiki had ook de ventilator op haar armsteun.
Daarna een uur aan de beademing in de stoel. Dit ging heel goed. Muziek geluisterd (Ernst Jansz), nog gekeken wanneer hij optreedt, alleen 's avonds of ver weg. Jammer.
App van Hester beantwoord.
Tegen 14.45 uur afgelost door Senna.
Alleen plas, twee keer verschoond. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 16 Jul 2026 15:05:08 Onderwerp: |
|
|
|