kiki
verslag van dagelijkse zorg en bezighededen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Augustus 2026
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    kiki Forumindex -> Dag voor dag
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
silvia

BerichtGeplaatst: 16 Aug 2026 20:20:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Senay schreef:

Kiki ochtenddienst: zo 16 aug

[b]Nachtrust: goed

[b]Stemming: vrolijk

[b] Doorbewegen: armen en benen

[b]Bijzonderheden fysiek: -

[b]Bijzonderheden  medicatie/vernevelen: weinig hoeven uit te zuigen

[b]Bijzonderheden voeding: 3 e voeding rond 15.00 uur aangesloten

[b]Verschoon-momenten: middag goed verzadigde inco

[b]Activiteiten: een lange wandeling door het bos gemaakt

[b]Sociaal contact: verpleging en bewoners

[b]Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: -

[b] Tijd:  9.45-16.15
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen

Geplaatst: 16 Aug 2026 20:20:14    Onderwerp:

Terug naar boven
evahoe

BerichtGeplaatst: 16 Aug 2026 20:24:20    Onderwerp: Avonddienst zondag 16 augustus Reageren met citaat

Avonddienst: zondag 16 augustus

Stemming:
Vrolijk

Bijzonderheden fysiek en ontlasting:
Nog 1x ontlasting rond 19:30

Doorbewegen:
In de avond de voeten doorbewogen, de armen hadden teveel spanning om fijn door te kunnen bewegen.

Hoestmachine en beademing:
Geen bijzonderheden

Bijzonderheden medicatie/vernevelen:
Geen bijzonderheden

Bijzonderheden voeding: [/b
Geen bijzonderheden

[b]Activiteiten:

Nog een keer gaan wandelen. Ook het boek uitgelezen en Kiki wou meteen verder met het volgende deel. Ik heb me nu opgegeven voor een proefabonnement bij een app online waar ik het boek nu kan lezen, dus we hebben ook meteen het eerste hoofdstuk van het tweede deel gelezen.

Sociaal contact:
Geen bijzonderheden

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden:
Geen bijzonderheden

Bijzonderheden naar bed gaan:
Mohammed heeft mij nu uitgelegd waar de piepers liggen en dat ik die zelf mag pakken. Vraag dit even hoe dit werkt als je leert hoe je de beademing aan moet sluiten.

Daar gaat ook de verwarring over het briefje afgelopen donderdagavond over. Altijd bij het aansluiten van de beademing moet je checken of het medisch alarm is afgegaan, om zeker te weten dat dit werkt.
Ik had zelf het alarm aangesloten, maar zag geen verpleging op de gang om te vragen of het alarm was afgegaan.
Toen heb ik een briefje neergelegd waarop stond "Is het alarm bij k10, Kiki afgegaan? Dankjewel fijne avond!"
Ik heb dit al vaker gedaan en normaal begrijpt de avonddienst altijd wat ik bedoel, dat ze dat even moeten checken. We
Wat er nu staat in ONS is dat het alarm na 22:45 niet meer is gegaan, dus het was goed aangesloten, het alarm werkte en Kiki had een rustige nacht gehad (aangezien het niet meer is afgegaan in de nacht). Ze was nog wakker toen ik ging naar wel slaperig, ik had de medicatie ook om 19:45 gegeven dus het verbaasd me dat ze nog lang wakker had gelegen.

Tijd (incl. Kwartier voor en na):
15:30-21:15
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
amber

BerichtGeplaatst: 17 Aug 2026 16:51:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagdienst maandag 17 augustus
Nachtrust: goed geslapen

Stemming: rustig, positief gestemd

Bijzonderheden fysiek en ontlasting: 2 x ontlasting , 1 x half dik en een keer een beetje.

Doorbewegen: niet gedaan

Hoestmachine en beademing: hoestmachine ging goed, half 3 aan de beademing gegaan.

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: gb

Bijzonderheden voeding: ik had hem bij de eerste voeding per ongeluk te hoog gezet, heb de 2e en 3e voeding minder gedaan zodat de hoeveelheid weer klopte. Ze had er geen last van gelukkig. Ze heeft van de ergo een nieuwe tas gehad voor de voeding, maar weet niet of die handig is, anders moet er even weer geruild/ verder gezocht worden.

Activiteiten: muziek gemaakt, naar Robert coppes geweest. Gemozaiekt en klankschalen gedaan en gekletst. Ze zei dat ze de klankschalen heel fijn vindt, omdat het een activiteit is die je samen doet, maar waarbij niemand praat.
Ze doen ook vaak spelletjes, Kiki wil graag een keer het Leonardospel meenemen. Er waren een boel die dat leuk vonden en mee willen doen.

Sociaal contact: Riek. Michael, Alma, even haar naam vergeten en een nieuwe man wie ik niet weet hoe hij heet.

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: tas. Zie voeding.
En Kalorama ging er vanuit dat wij 13.30 al terug zouden zijn van de dagbesteding (maar had dat niet tegen ons gezegd) waardoor Medireva voor niks was gekomen ( wij waren pas 14.00 terug).
Ze komen nu woensdag 8.30.

Vergeten in de agenda te zetten dat de psycholoog volgende week maandag 9.30 komt. Met Robert Coppes afgesproken dat Kiki erna wel komt. Ook omdat de klankschalen juist zo fijn zijn zodat ze mee kan doen.

Tijd (incl. Kwartier voor en na): 7.45 -15.15
Terug naar boven
evahoe

BerichtGeplaatst: 17 Aug 2026 20:25:23    Onderwerp: Avonddienst maandag 17 augustus Reageren met citaat

Avonddienst: maandag 17 augustus

Stemming:
Vrolijk

Rond 20:00 dunne ontlasting

Doorbewegen:
In bed alles doorbewogen

Geen bijzonderheden

Geen bijzonderheden

Bijzonderheden voeding:
Geen bijzonderheden

Activiteiten:
Veel gelezen uit het nieuwe boek.

Sociaal contact:
Met de verpleging

Geen bijzonderheden

Kiki nog helemaal gewassen in bed. Ze had geen korte slaap broekjes meer, dus heb ik een legging aangedaan met alleen een lakentje.

14:30-21:15
Terug naar boven
silvia

BerichtGeplaatst: 18 Aug 2026 15:57:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Dinsdag 18 augustus

Kiki werd net wakker om 8 uur, ze lag half bloot, het raam stond open. Ze had het een beetje koud gehad. Ze had wel goede zin.
Carolien was er van 8 tot 14 uur. Haar laten zien hoe Kiki dingen prettig vindt bij het aankleden.
Ontlasting bij ontwaken. Goede hoeveelheid en consistentie.
Senay kwam al om 9.30 uur.
Vernevelonderdeel uitgekookt.
Samen plannen gemaakt voor de vakantie van Kiki en Jos van 25 tot 27 september. Met name afspraken over wie wat doet. Ik zag dat Kiki er erg moe van werd.
Om half 12 kwam Paul een uurtje om met Carolien de communicatie te oefenen. Ze hebben Leonardo gespeeld.
Fieke zou om 13 uur scholing uitzuigen aan Carolien komen geven.
Terug naar boven
silvia

BerichtGeplaatst: 19 Aug 2026 08:19:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Senay schreef:

Kiki dienst: di 18 aug

[b]Nachtrust: kiki had goed geslapen

[b] Doorbewegen: armen

[b]Bijzonderheden fysiek: -

[b]Bijzonderheden  medicatie/vernevelen: -

[b]Bijzonderheden voeding: voor de nacht nieuwe pak + systeem aangesloten

[b]Verschoon-momenten:
vroeg in de middag: def (normale hoeveelheid) + goed verzadigde inco
Middag: goed verzadigde inco
Avond: def (kleine hoeveelheid) +goed verzadigde inco

[b]Activiteiten: carolien ingewerkt, paul kwam nog om aan carolien te laten zien hoe de communicatie met kiki gaat. Korte wandeling gemaakt. In de avond meegedaan met bingo

[b]Sociaal contact: silvia, paul, carolien, bewoners, personeel kalorama

[b]Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: -

Kiki werd voor t slapen gaan ineens erg actief en beweeglijk hebben nog een dansje gedaan en muziek geluisterd. Eenmaal op bed werd ze rustiger.

[b] Tijd: 9.30-21.15
Terug naar boven
senna

BerichtGeplaatst: 19 Aug 2026 19:39:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Avonddienst:

Stemming: . kiki was erg vrolijk en veel aan het lachen

Heel klein beetje dunne ontlasting en Kiki was licht ongesteld

Doorbewegen: Handmassage

Hoestmachine en beademing: geen bijzonderheden

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: geen bijzonderheden

Bijzonderheden voeding:
Geen bijzonderheden

Activiteiten:
tv gekeken, muziek geluisterd, beneden naar de fysio geweest en door het gebouw gewandeld.

Sociaal contact:
Verpleegkundige

Geen bijzonderheden

Geen bijzonderheden
Terug naar boven
senay

BerichtGeplaatst: 19 Aug 2026 23:23:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Kiki ochtenddienst: wo 19 aug

[b]Nachtrust: goed geslapen

[b] Doorbewegen: handen gemasseerd

[b]Bijzonderheden fysiek: kiki is ongesteld geworden, had beetje last van buikpijn, maar wilde geen pijnstilling

[b]Bijzonderheden  medicatie/vernevelen: gb

[b]Bijzonderheden voeding: gb

[b]Verschoon-momenten: ochtend veel def en urine, tijdens douchen urine. Na muddag rust matig verzadigde inco.

[b]Activiteiten: gedoucht en muziek geluisterd

[b]Sociaal contact: verpleging

[b]Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: de rolstoel heeft nieuwe banden gekregen en de handvat is ook vernieuwd. (Banden maken veel knarsend geluid, vind kiki niet zo prettig)

[b] Tijd: 7.45-15.00
Terug naar boven
silvia

BerichtGeplaatst: 20 Aug 2026 20:11:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Donderdag 20 oktober
Dagdienst

Nachtrust: Kiki had goed geslapen. Ze had het laken helemaal naar beneden getrapt, maar had het niet koud, zei ze.

Stemming: Rustig en gezellig.

Bijzonderheden fysiek en ontlasting: Ze had een lichte hoofdpijn. Ongesteld.
Twee keer ontlasting, beetje breiïg.

Doorbewegen: Niet gedaan.

Hoestmachine en beademing: Ging goed voor Kiki.
Wel lekkage: de waterzak aanprikken was niet goed gegaan. Nieuwe zak gekregen.

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: G.b.

Bijzonderheden voeding: Kleine slangetje (extension set) lekte tussen de middag in bed, knopje sloot niet goed af. Slangetje niet vervangen, op een andere plek sloot hij wel af. Heleboel reserverslangetjes gekregen (kwamen net binnen).

Activiteiten en sociaal contact: Van 10.30 tot 12 uur overlegvergadering cliëntenraad en management. Kiki heeft vooral geluisterd. Op een gegeven moment werd ze heel blij, begon ze te stralen. Bij de rondvraag zei ze dat ze het een goede vergadering had gevonden.
Ruud is ook nog even aangesloten, we hadden namelijk de hitte aangekaart. Verteld dat het 29 graden op Kiki's kamer geworden is.
Er is geen airco, maar er komt wel gekoelde lucht uit het rooster boven de deur. Dit systeem werd vroeger bij een bepaalde temperatuur aangezet. Momenteel koelen ze continu op warme dagen.
Afgesproken dat als het opnieuw zo warm wordt, we Ruud vragen om de temperatuur op te komen meten en te kijken wat eraan te doen is.
Gevraagd of er meer sterfgevallen waren door de hitte, dat was niet het geval.
Ze gaan wel inzetten op meer koele plekken creëren, waar mensen naar toe kunnen gaan.
Daarna gaan liggen, beademing.
Jos kwam net voordat ik Kiki weer in de stoel ging zetten.
Paul ook nog even gebeld en Sanne geappt.

Veronica belde vanavond dat ze gevallen is net de fiets. Gelukkig geen letsel, maar even uitzoeken wat er gebeurd is: epilepsie, tia, flauw gevallen. Morgen gaat ze uitrusten, dus het bezoek van Jos en Kiki gaat niet door.

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: Ik zag een tasje aan de kapstok hangen. Is waarschijnlijk de nieuwe voedingstas? Ik heb hem nog niet uitgeprobeerd.
De laptop van Kiki in de rugtas deed gaf een melding dat ie geblokkeerd was. Paul heeft hem weer aan de praat gekregen en geüpdatet. Hij was ook leeg. Deze nam Kiki altijd mee naar Jos.

Tijd (incl. Kwartier voor en na): 8 tot 3

Laatst aangepast door silvia op 20 Aug 2026 22:21:00; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
senna

BerichtGeplaatst: 20 Aug 2026 21:43:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Avonddienst:

Stemming: . kiki was erg vrolijk en veel aan het lachen

Kiki was ongesteld

Doorbewegen: Handmassage

Hoestmachine en beademing: geen bijzonderheden

Geen bijzonderheden

Bijzonderheden voeding:

Kon de tangen niet meer gevonden krijgen om de voeding los te maken, dus nieuwe button gepakt. Later lagen de tangen tussen het bed en het matras.

Activiteiten:
Bij aankomst was Jos er nog, ze zijn toen 15 minuten samen geweest, terwijl ik op de gang stond. Met Francien gekletst beneden en afgesproken samen serie te kijken om 18:00, later bedacht Kiki zich en wou ze dit toch liever niet. Ze wou liever even naar buiten. Klein stukje nog gewandeld.

Sociaal contact:
Verpleegkundige, Jos en Francien

Geen bijzonderheden

Het duurde erg lang voor de verpleegkundige er was.
Terug naar boven
evahoe

BerichtGeplaatst: 21 Aug 2026 15:39:20    Onderwerp: Ochtenddienst vrijdag 21 augustus Reageren met citaat

Dagdienst vrijdag 21 augustus

Nachtrust:
Kiki had goed geslapen

Stemming:
Vrolijk, ik heb haar veel zien lachen

Wel 3x ontlasting (zie ONS).

Doorbewegen:
In de ochtend in bed alles doorbewogen.

Geen bijzonderheden

Geen bijzonderheden

Bijzonderheden voeding:
Geen bijzonderheden

Activiteiten:
In de ochtend 2 uur gewandeld door het bos, het was perfect qua weer, droog en met zonnestralen en er hing een prachtige nevel tussen de bomen. Erg sprookjesachtig!
Ook nog gelezen met uitzicht op de bloeiende heide!

Sociaal contact:
Gebeld met Jos. We zouden eigenlijk samen met hem bij zijn moeder Veronica op bezoek gaan, maar Kiki had gisteren al gehoord dat dat niet doorging. Veronica is gisteren gevallen met de fiets, ze heeft gelukkig geen verwondingen opgelopen en mocht dezelfde dag alweer naar huis.
Jos vertelde vandaag dat ze is gevallen doordat ze te weinig had gegeten, wat haar duizelig had gemaakt. Gelukkig niks ernstigs dus. Hij had verder een rustige ochtend, hij zou het leuk vinden als Kiki morgenochtend bij hem langskomt. Ik heb het Amber even geappt zodat ze er in elk geval vanaf weet Smile

Ik heb het een na laatste pak waterwipes gepakt.

07:45-15:45
Terug naar boven
silvia

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2026 21:37:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Zaterdag 22 augustus

Om 11 uur Amber afgelost, die was niet lekker.
Kiki had goed geslapen en had goede zin.
Planning doorgenomen en gesprek met Dieuwertje (aanstaande maandag) voorbereid.
Dieuwertje is psychologe en heeft Kiki in 2023 EMDR gegeven na de IC-opname.
Kiki heeft hier in maart om gevraagd, maar stond tot nu op de wachtlijst. Ik merkte dat het praten erover Kiki veel spanning gaf.
Tussen de middag aan de beademing gelegen en muziek geluisterd. Kiki genoot van de muziek, toen die afgelopen was werd ze pas echt rustig en vielen haar ogen even dicht.
Om 14.45 uur kwam Senna.

Om 18 uur heb ik Senna weer afgelost, omdat zij erg vaak in het rooster staat deze weken en aanstaande donderdag haar eindexamen van de hbo heeft. Dus momenteel is ze erg druk.
Vroeg met alles begonnen, ik was 20.45 uur al klaar.
Nog even getest of het alarm van de beademing op de telefoon van de verpleging kwam.
Ik heb beademing en medicatie vandaag zelfstandig gedaan. Paar keer ervoor onder supervisie. (Mantelzorgers kunnen helemaal niet mee doen aan de training, vind ik eigenlijk niet zo erg, hoef ik 1 september niet naar Utrecht.)
Kiki en ik hadden het heel gezellig.
Appjes gestuurd naar Sanne en Michelle. Die komt morgen om 12.30 uur naar Kiki.
Plannetje gemaakt om rond haar verjaardag Rop de troubadour uit te nodigen in de Veste (zanger die zichzelf begeleid op de gitaar). Hij heeft een keer een uur gespeeld in B&D voor Kiki, Jos, Paul en mij. Kiki had dat van het Kiki-team gekregen, maar door corona kon hij niet bij Heeschebos optreden. Kiki denkt aan vrijdag 20 november van 11 tot 12 uur.
Ook appje gestuurd aan Ine over een rolstoel dans dag in Oss op 31 oktober.
Ik heb het katoenen dekbed weer in de hoes gedaan, het leek me te koud zonder. Maar misschien is ze morgenvroeg wel bezweet.
Voeten doorbewogen.
Kiki vertelde dat ze soms pijn in haar rug heeft en dat het heel fijn is als haar rugplooi wat opgerekt wordt. Dus bekken wat naar beneden trekken of op haar zij de plooi uit elkaar trekken. Of met twee personen haar uitrekken (een onder haar oksels, ander aan haar benen).
Heel fijn dat jij haar regelmatig door beweegt, Eva!
Haar zat achter nogal in de klit, maar niet aan toe gekomen.
Voor hygiëne is het belangrijk om elke avond de oppervlakken waar spuit en medicatie op gelegd worden te reinigen met hygiënische doekjes of spray.
In mijn dienst alleen plas, rode vlekjes bij de anus. Antischimmelzalf dun gesmeerd.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    kiki Forumindex -> Dag voor dag Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

Ga naar: