kiki
verslag van dagelijkse zorg en bezighededen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

oktober 2026
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    kiki Forumindex -> Dag voor dag
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
silvia

BerichtGeplaatst: 1 Okt 2026 10:56:53    Onderwerp: oktober 2026 Reageren met citaat

Donderdag 1 oktober
Dagdienst
Nachtrust: Kiki had goed geslapen. Dekbed lag iets naar beneden.

Stemming: Gezellig.

Bijzonderheden fysiek en ontlasting: Ontlasting bij wakker worden, stevig.

Doorbewegen:

Hoestmachine en beademing: Ging allemaal goed.

Bijzonderheden medicatie/vernevelen:

Bijzonderheden voeding:

Activiteiten: We zijn naar B&D geweest. Kiki heeft muziek gemaakt met Niek en Paul. Daarna op bed aan de beademing tot Jos kwam. Met Jos rustig wat gepraat op haar kamer.

Sociaal contact:
Roland kwam vragen of er een collega de hoestmachine en uitzuigen mocht oefenen. Even met hem bijgekletst.
Kaart gestuurd aan Hester voor haar verjaardag.

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: Ik kon de bandjes om de armen te beveiligen nergens vinden..
Kiki's ladenkast (onder uitzuigapparaat) is op mijn verzoek omgeruild met een schone kar. De ballon past er nu niet goed meer in. Eventueel vragen om opnieuw om te ruilen? Ik weet niet of de diepte van de laden verschillend is.
Verslag van de avond staat bij september.

Tijd (incl. Kwartier voor en na):
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen

Geplaatst: 1 Okt 2026 10:56:53    Onderwerp:

Terug naar boven
silvia

BerichtGeplaatst: 2 Okt 2026 15:04:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Gisteren wilde ik Kiki in B&D uitzuigen, bleken er geen slangen in de tas te zitten.
Ik had wel het apparaat opgeladen en de pot geleegd, maar was vergeten bovenin te kijken.
Ik heb nu enkele slangen in de verzorgingstas gedaan en enkele in de bus gelegd in het dashboardkastje.
Terug naar boven
evahoe

BerichtGeplaatst: 2 Okt 2026 15:34:22    Onderwerp: Dagdienst vrijdag 2 oktober Reageren met citaat

Dagdienst vrijdag 2 oktober

Nachtrust:
Kiki had heerlijk geslapen.

Stemming:
Kiki was vrolijk en energiek vandaag.

Bijzonderheden fysiek:
Kiki had een rood plekje op haar tong, ik denk erop gebeten.
2x ontlasting, in de ochtend normaal en rond 12 zacht.

Doorbewegen:
Alleen de rug doorbewogen.

Geen bijzonderheden

Bijzonderheden voeding:
Geen bijzonderheden

Activiteiten:
In de ochtend gewandeld buiten, 1,5 hoofdstuk gelezen (het was een spannend stuk). In de middag vast alle zorg gedaan, zodat Silvia haar handen vrij zou hebben..

Sociaal contact:
Met Hanneke en Cato.
Amber was kort langsgekomen met Tobias (zoontje) en Bas (vriend). Kiki vond het erg gezellig! We hebben samen een liedje muziek gemaakt, maar toen vond Kiki het toch wat druk dus zijn ze weer gegaan..

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden:
Geen bijzonderheden

07:45-16:15
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
silvia

BerichtGeplaatst: 2 Okt 2026 20:57:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Vrijdag 2 oktober Avonddienst:

Stemming: Goed.

Bijzonderheden fysiek en ontlasting: Wat rode plekjes bij billen en plooi ingesmeerd met antischimmelzalf.
Beetje ontlasting om 16.30 uur.

Doorbewegen: Voeten in bed.

Hoestmachine en beademing:

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: Om 19.45 uur gebeld voor medicatie, kwam om 20.15 uur. Depakine (rode siroop, tegen epilepsie) was vergeten. Opnieuw gebeld.

Bijzonderheden voeding:

Activiteiten: Buiten gewandeld, park van Aqua Vita. Kiki wees de weg.

Sociaal contact: We kwamen Esther tegen beneden (vroegere teamcoördinator), leuk contact.
Op de gang boven Ada geholpen om plastic zakken te vinden.
In de keuken vroeg ik aan Kiki of zij wist hoe vaak het spuitje van het ontcuffen vervangen moet worden. Want niemand van de verpleging wist het. Ze zei om de maand, bij het vervangen van de canule. Dat leek me toch niet waarschijnlijk want er stond op: t/m 29/9. Toen zei ik dat ze geen betrouwbare antwoorden gaf en de drie verpleegkundigen schoten in de lach. Dat vond ze niet zo leuk. Later even over gehad.
Moeder van Hester geappt om iets af te spreken.

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: Spuitje van de cuff vervangen.
Vernevelonderdeel uitgekookt.

Bijzonderheden naar bed gaan: Ze was moe en redelijk ontspannen.

Terug naar boven
tirza

BerichtGeplaatst: 3 Okt 2026 21:56:45    Onderwerp: Reageren met citaat

zaterdag 3 oktober Avonddienst:

Stemming: Goed.

Bijzonderheden fysiek en ontlasting:
Beetje ontlasting om 17.30 uur.

Doorbewegen: niet gedaan

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: Rond 17.00 uur tijdens het vernevelen en de hoestmachine had Kiki weer veel last van slijm, vooral in haar keel.

Bijzonderheden voeding: gb

Activiteiten: Buiten gewandeld, muziek geluisterd en tv gekeken

Sociaal contact: Loekie, Stijn die regelmatig invalt bij het koken/eten opwarmen.

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: gb

Bijzonderheden naar bed gaan: gb

Tijd: 14.30 - 21.15 uur
Terug naar boven
amber

BerichtGeplaatst: 4 Okt 2026 03:05:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagdienst zaterdag 3 oktober
Nachtrust: goed geslapen

Stemming: redelijk vrolijk op de momenten dat ze geen last had van slijm.

Bijzonderheden fysiek en ontlasting: 2 x ontlasting bij wakker worden en rond 13 uur. Veel last van slijm in de ochtend. Meer dan 1,5 uur non stop bezig geweest met uitzuigen. Van alles geprobeerd. Ontcuft, verschoond en uiteindelijk extra verneveld ,hierna was het over.
Op een gegeven moment met Kiki overlegd of zij een idee had wat kon helpen, ik vroeg de opties nogmaals ontcuffen, extra hoestmachine of met Fieke overleggen of iets anders. Ze wilde met Fieke overleggen. Ik merkte dat die het ook niet echt wist en ze begon het ook een beetje bij mij te leggen ( zit je haar dan steeds uit te zuigen?) Ik merk dat dit de afgelopen jaren al snel geroepen wordt wanneer kiki in zo'n aanval zit. Ik vind het frustrerend, want dat uitzuigen is alleen als het eruit spuit. "Gelukkig" gebeurde dat ook toen Fieke er was en toen zei ik " raad je in deze situatie dan nu aan niet uit te zuigen?" Toen vroeg ze wel of dit de hele tijd zo was dus ik gaf aan van wel. Uiteindelijk stelde ze dus voor te vernevelen. En dat heeft toen wel geholpen. Maar ik vind het niet zo fijn dat als je in een stress situatie hulp inroept nadat je het al heel lang hebt geprobeerd, dat er nog een soort van gesuggereerd word dat je het veroorzaakt. Ik merk dat dit soort situaties mij nog de meeste stress geven in periodes waar kiki veel last heeft, omdat het mij dan een gevoel geeft dat ik er echt alleen voor sta en als ik echt hulp nodig heb er nog op aangekeken wordt, in plaats van dat de situatie begrepen wordt en er gelijk meegedacht wordt.
Satturatie was tijdens de slijm rond de 94.
Ik zag wat plekjes in de bilnaad en bij de plooi en heb die ingesmeerd met schimmelvreme.

Doorbewegen: benen en rug .

Hoestmachine en beademing: ik heb de eerste keer zelf de hoestmachine gedaan en laten aftekenen door Fieke. Het ging goed. Kiki was rustig.
5 minuten erna kreeg ze wel een enorme slijm aanval.
Beademing in de middag ging goed maar de draaide haar hoofd in het begin steeds in het matras , geprobeerd haar wat mee richting de rug te leggen, ondersteund met de rol onder haar buik omdat het niet zo fijn was voor haar omdat ze haar tong ook naar buiten had.
Na afloop bleek dat fieke het verwarmings vocht potje niet had aangezet. Dit zag de verpleegkundige die haar kwam afkoppelen.

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: een keer extra verneveld.

Bijzonderheden voeding: gb

b]activiteiten:[/b] we konden niet naar Jos door de slijm. Voor haar gezongen uit het liedjes boek en series gekeken.

Sociaal contact: -

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden gb

Tijd (incl. Kwartier voor en na): 7.45 - 15.15
Terug naar boven
silvia

BerichtGeplaatst: 4 Okt 2026 16:52:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Zondag 4 oktober

Kiki was gezellig, maar voelde zich niet helemaal fit. Ze had wat koude handen en voeten. Dikke sokken aan gedaan en in bed de voeten warm gewreven.

Kiki vindt het leuk om iets te maken voor Jos voor zijn verjaardag. Als jullie hier komende dagen mogelijkheid voor zien, dan graag.
Jos is woensdag jarig en viert het vrijdag samen met zijn moeder, Martin en ons.
Kiki wilde eigenlijk woensdagochtend even naar Jos gaan, maar dat gaat niet lukken, omdat Eva niet kan rijden. Misschien kunnen we in de vroege avond even gaan.
Sanne is woensdag ook jarig.

Vandaag zat er een halve literpak Nutrison Energy 1.5 aan. Dit pak heeft ook een andere kleur. Dit is voeding met de helft meer calorieën. Dus sneller risico op overgeven. Ik heb voor de laatste voeding 100 ml gegeven en extra water.

In het begin wat last van slijm. Na vernevelen, ontcuffen en hoestmachine heb ik Kiki neergelegd aan de beademing. Uurtje laten liggen. Daarna was het rustiger.

Het zwarte boxje houdt er steeds na een paar minuten mee op, ook als ie aan de lader zit. Morgen nog eens goed opladen.

Jos belde, even samen gepraat. Hij komt donderdag niet naar Kiki.
Daarna Hester even gebeld, vond Kiki erg fijn.
En Sanne gebeld, we wilden haar een kaart sturen voor haar verjaardag en toen bedacht ik dat we haar nieuwe adres nog niet wisten. Ze heeft haar huis laten zien.

Daarna klaar gemaakt voor bed, Kiki was moe. Ze ging rond 21 uur slapen.
Terug naar boven
evahoe

BerichtGeplaatst: 5 Okt 2026 20:27:51    Onderwerp: Maandag 5 oktober Reageren met citaat

Avonddienst: maandag 5 oktober

Stemming:
Vrolijk en enthousiast

Bijzonderheden fysiek:
Nog steeds rode puntjes bij de plooi en billen.
1x gele diarree om 20:00.
In het bos 2x uitgezogen. Na de 2de keer bleef het slijm komen, maar Kiki kon wel gewoon ademen door de canule (filter was geen optie, er kwam sputum uit de canule). Omdat ze wel gewoon kon ademen en het slijm hoog zat had ik even overlegd, maar Kiki vond het fijner on naar huis te lopen en te kijken of het vanzelf afnam. Ze kreeg veel slijm zelf omhoog en eenmaal binnen wel nog 1x uitgezogen en het slijm weggepoetst en het shirt en metaline gaasje verschoond. Daarna bleef je wel slijm horen, maar het was sowieso al tijd om te gaan vernevelen en hoestmachine te doen, daarna was de bui ook voorbij.

Doorbewegen:
In bed alles uitgebreid doorbewogen, Kiki gaf aan dat ze daar behoefte aan had.

B12 gegeven.
Alle medicatie stond al voor ons klaar toen we rond 17:00 thuiskwamen van de wandeling.

Bijzonderheden voeding:
We hadden 2 0,5L pakken gekregen (eentje die roze was met 1,5 calories/mL), maar de 1L is er ook gewoon dus daar had ik om gevraagd.

Activiteiten:
In de middag eerst gaan wandelen in het bos, we hebben ook nog in de zon bij de heide gelezen.
Thuis de zorgtaken gedaan en mijn avondeten. Daarna wou Kiki het hoofdstuk nog wel aflezen. We zijn inmiddels halverwege boek 2 van de serie, en de vorige keer hadden de 2 hoofdpersonen eindelijk verkering gekregen en nu waren ze ook samen naar bed geweest. Kiki kreeg er de slappe lach van.

Sociaal contact:
Geen bijzonderheden

De pot babyzalf was alweer bijna op.

Bijzonderheden naar bed gaan:
Geen bijzonderheden

14:30-21:15
Terug naar boven
amber

BerichtGeplaatst: 6 Okt 2026 08:46:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagdienst zondag 4 oktober

Stemming: redelijk vrolijk

Bijzonderheden fysiek en ontlasting: 2 keer ontlasting, nog steeds wat pukkeltjes rond de plooi en in de bilnaad , schimmelzalf gesmeerd. In de middag bij Hortus wat meer last van slijm.

Doorbewegen: benen en rug .

Hoestmachine en beademing: hoestmachine ging goed, Kiki was ontspannen. Ik heb weer afgetekend voor de 2e keer. Fieke wil dat ik nu bij iemand anders afteken, maar Roland is er bijna nooit en er is niemand anders.

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: gb

Bijzonderheden voeding: er waren pakken van 1,5.

b]activiteiten:[/b] gedanst, documentaire gekeken en naar de Hortus voor een optreden van 11 minutes late. We zijn halverwege gegaan omdat Kiki last kreeg van slijm en ze pas rond 15.00 weer zouden gaan optreden na de pauze omdat ze later begonnen waren.

Sociaal contact: -

Tijd (incl. Kwartier voor en na): 7.45 - 15.45
Terug naar boven
amber

BerichtGeplaatst: 6 Okt 2026 08:55:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagdienst maandag 5 oktober

Stemming: redelijk vrolijk

Bijzonderheden fysiek en ontlasting: 2 keer ontlasting, eerste keer in de ochtend en tweede bij Robert Coppes. Weer schimmelzalf op de plekjes gesmeerd. Slijmaanval bij Robert Coppes waardoor Silvia moest komen om samen terug te rijden.

Doorbewegen: niet gedaan.

Hoestmachine en beademing: hoestmachine ging goed, Kiki was ontspannen. In de middag aan de beademing na de slijmaanval ging ook goed.

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: gb

Bijzonderheden voeding: er worden nu vaak pakken van 1,5 klaargezet terwijl de goede er ook zijn. Goed om te checken.

b]Activiteiten:[/b] naar Robert Coppes geweest. Gekletst met Riek en Jaqueline en nog een vrouw en Bo . Gemozaiekt. Helaas kreeg ze net voor de klankschalen ontlasting en een slijm aanval (is misschien een verband tussen), waardoor ze daar niet heen kon.

Sociaal contact: Katinka van de verpleging, Bo, Riek, Jaqueline en even naam vergeten.

Tijd (incl. Kwartier voor en na): 7.45 - 15.15
Terug naar boven
senay

BerichtGeplaatst: 6 Okt 2026 20:04:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Kiki ochtenddienst: di 6 okt

Stemming: vrolijk

Doorbewegen: -

Bijzonderheden fysiek: billen en plooi zien er goed uit.

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: in de ochtend veel slijm, vaker moeten uitzuigen, sputum was helder.

Bijzonderheden voeding: vierde voeding kan om 17.00 uur starten.

Verschoon-momenten: ochtend def stevig normale, middag def heel dun veel

Activiteiten: naar Jos geweest. Jos had zelf gebak gekocht en vond dat erg spannend om alleen naar de winkel te gaan. Het kostte hem veel energie. Kiki vond het fijn om bij hem te zijn en wilde graag morgen gaan videobellen met Jos. En we hebben in de hal naar muziek geluisterd één van de bewoners die was 100 jaar geworden.

Sociaal contact: bewoners, jos

Tijd: 8.00-16.15
Terug naar boven
carolienv

BerichtGeplaatst: 6 Okt 2026 20:56:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Avonddienst:

Stemming:
Vrolijk

Bijzonderheden fysiek en ontlasting:
Geen ontlasting in deze dienst

Doorbewegen:
Na verschonen 16:15 alles doorbewogen.

Hoestmachine ging goed, Kiki is niet aan de beademing geweest vanmiddag..

Geen bijzonderheden, na vernevelen en goestmachine niet veel slijm.

Bijzonderheden voeding:
Geen bijzonderheden

Activiteiten:
Een wandeling gemaakt buiten, tv gekeken en muziek geluisterd.

Sociaal contact:
Geen

Geen bijzonderheden.

Bijzonderheden naar bed gaan:
Mic key button vervangen. Ik had hem schoon gemaakt maar kreeg hem er niet meer aan gedraaid: bleek het 'palletje' eraf.

15:30-21:15
Terug naar boven
evahoe

BerichtGeplaatst: 7 Okt 2026 16:26:16    Onderwerp: Dagdienst woensdag 7 oktober Reageren met citaat

Dagdienst woensdag 7 oktober

Nachtrust:
Toen ik binnenkwam had ze 1 hand los weten te maken, maar gelukkig had ze niet aan de beademingsslang gezeten. Ze zei wel dat ze lekker had geslapen gelukkig.

Stemming:
Erg vrolijk, ze had zin om te gaan zwemmen

Bijzonderheden fysiek:
Geen bijzonderheden

Doorbewegen:
In bed alles doorbewogen.

Geen bijzonderheden

Bijzonderheden voeding:
Geen bijzonderheden

Activiteiten:
Na de ochtendzorg hebben we even met Jos gevideobeld. Toen nogmaals verschonen en naar het zwemmen. Na het zwemmen was Kiki erg moe, tijdens de beademing heeft ze even haar ogen dicht gedaan. Daarna snel naar beneden want er was een concert op het binnen plein. Ze hadden allemaal fluitjes en deden veel nummers van bij het koor. In de pauze even overlegd met Kiki maar ze wou liever door het bos gaan wandelen.
Iets voor Jos maken is er dus bij ingeschoten door alle activiteiten, misschien dat daar morgen nog een kans voor is (Jos viert zijn verjaardag vrijdag pas echt).

Sociaal contact:
Gebeld met Jos voor zijn verjaardag in de ochtend. Gezwommen met Paul en Silvia.

Geen bijzonderheden

07:45-17:15
Terug naar boven
silvia

BerichtGeplaatst: 7 Okt 2026 20:36:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Woensdag 7 oktober
Avonddienst:

Stemming: Prima.

Bijzonderheden fysiek en ontlasting: Alleen plas.

Doorbewegen:

Hoestmachine en beademing: Aan de beademing een beetje geluid aan het maken.

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: Paar keer uitgezogen, maar niet al te vaak.

Bijzonderheden voeding: Kiki maakte me om 18 uur duidelijk dat het tijd was voor haar voeding.

Activiteiten: We zijn direct om 17 uur naar Jos gegaan. Daar voor hem gezongen en een beetje rond gedanst. Daarna samen gekletst en hem een stukje taart gegeven. Die had hij gisteren zelf gehaald bij AH. Iets na half zeven wilde Kiki weer gaan.
Jos bleef erg bezig met mailtjes die hij had gekregen en afspraken die hij komende tijd heeft.

Sociaal contact:

Bijzonderheden naar bed gaan: Ze lag er vroeg in. Ik ging 20.50 uur uit haar kamer.

Terug naar boven
silvia

BerichtGeplaatst: 8 Okt 2026 18:22:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Donderdag 8 oktober
Dagdienst

Nachtrust: Kiki had goed geslapen.
Om 8 uur lag de medicatie klaar (pilletjes nog niet fijn gestampt), Kiki lag nog aan de beademing, klein beetje bloot aan bovenkant.
Ik ben de pilletjes fijn gaan stampen in het kantoortje, niemand gezien.
Alles alleen gedaan. Ik heb het idee dat de verpleging erg bezig is met hun eigen situatie...

Stemming: Kiki had redelijk goede zin. Wel geeft de naderende verhuizing en het gesprek daarover spanning en verdriet.

Bijzonderheden fysiek en ontlasting: Ontlasting bij het wakker worden, goede hoeveelheid, prima stevigheid, beetje gelig.
Daarna twee keer goed geplast.
Ik was van plan om Kiki's haren te wassen met een cao, maar ben het uiteindelijk vergeten.

Doorbewegen:

Hoestmachine en beademing: Hoestmachine was ik vanochtend vergeten..
Om 12 uur opnieuw verneveld en hoestmachine gedaan. Er kwam geen slijm los.
Gedurende de ochtend wel enkele keren uitgezogen.
Vroeg in de middag een uur aan de beademing.

Bijzonderheden voeding:

Activiteiten: Om 11 uur gesprek met Gertrude en Chris. Kiki komt waarschijnlijk op de revalidatieafdeling Kastanjedal of de Wolfsberg. Dat zijn twee afdelingen in een tijdelijk gebouw, zit vast aan het oude hoofdgebouw.
Op 12 november komt er een extra ctb- trainingsdag voor medewerkers van Kastanjedal/Wolfsberg in Utrecht. Als iemand van jullie wil, kun je ook mee doen. Daarna willen ze Kiki en Theo (kamer 2) graag snel verhuizen, zodat de medewerkers hun vaardigheden kunnen oefenen.
We waren wel een beetje aangeslagen door de vaart die erin zit, tegelijk heb ikzelf ook steeds meer genoeg van de managers van de Veste en de leegloop in de Frasselt..
We hebben benadrukt dat Kiki een rustige kamer nodig heeft ivm haar gevoeligheid voor geluidsprikkels. Contactgegevens gekregen van de manager en teammanager daar, over een week gaan we met hen kennis maken.
Ook benadrukt dat wij een plafond tillift noodzakelijk vinden. Dit werd ons trouwens geadviseerd door de ergotherapeute. Daniëlle kwam vanochtend bij Kiki, omdat ik electrische duwondersteuning aangevraagd heb voor de rolstoel. Anders kun je daar niet gaan wandelen. Ze gaat duwondersteuning krijgen in haar wielen. De rolstoel wordt dan wel iets zwaarder, maar blijft toch redelijk wendbaar, zodat ze nog wel kan dansen.
Na het rusten nog even gaan wandelen, maar in het park merkte ik dat ik de uitzuigtas vergeten was. Dus snel weer terug. Nog even in de activiteiten ruimte gezeten, want overal elders was veel lawaai.

Sociaal contact: Paul was er van 11 tot 12.30 uur.

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: Vernevelonderdeel uitgekookt.
Filter en yankauer in uitzuigtas vervangen. Pot schoon gemaakt.
Slangen (swiffels) in een sopje gelegd en afgespoeld.
Het zwarte boxje stopt er steeds na enkele minuten mee. Ik zal Paul vragen ernaar te kijken.
Tilmat en hoesjes van de armleuningen in de was gedaan.

Terug naar boven

Geplaatst: 8 Okt 2026 18:22:50    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    kiki Forumindex -> Dag voor dag Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: