Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
monique
|
Geplaatst: 26 Nov 2024 18:28:24 Onderwerp: |
|
|
Nachtrust:
Toen ik binnenkwam vanochtend had Kiki haar hand weer op de spijlen.
Er was weliswaar een plaid maar deze was te klein opgevouwen en ze lag er naast met haar hand (de linten waren wat uitgerekt)
Ze was helemaal bezweet en ze gaf aan dat dit kwam doordat ze zichzelf pijn deed en dat ze hier niks aan kan veranderen en het moet ondergaan, dit gaf haar veel stress.
Stemming: Kiki was gedurende dag vrolijk
Bijzonderheden fysiek: Kiki had een afdruk op haar buik van het plastic dopje van de Mickey button. Dit was erg rood en hier had ze last van.
Voor ik ging vernevelen wilde ik haar canule uitzuigen omdat ze veel zat te sputteren. Ik kwam hier bijna niet doorheen met de slang. Ik heb de binnencanule eruit gehaald. Deze zat vol met vastgekoekte gele sputum.
Kiki een nieuwe binnencanule gegeven en de andere goed schoongemaakt.
Doorbewegen: armen en benen
Training PEP/IMT :niet gedaan
[Bijzonderheden medicatie/vernevelen:
Gbh
Bijzonderheden voeding:
Gbh
Activiteiten: we zijn naar Jos geweest.
We hebben gezellig gekletst met Jos.
Jos zijn wond aan zijn teen is nog niet dicht. Het ziet er nog heel naar uit.
Hij gaf aan dat het nu wel ging met de pijn.
We hebben een heel stuk gewandeld in het Goffert park.
Hier hadden ze beiden erg behoefte aan. Deed ze goed.
Later thuis, hebben we Herman van Veen gekeken en geluisterd. Ook de serie Gooise vrouwen gekeken.
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden:
Gbh
Tijd (incl. Kwartier voor en na):
8.15 uur tot 16.15 uur |
|
Terug naar boven |
|
|
|
Geplaatst: 26 Nov 2024 18:28:24 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
|
silvia
|
Geplaatst: 27 Nov 2024 12:42:00 Onderwerp: |
|
|
Zouden jullie een aantal dagen willen vermelden of Kiki al lang wakker is in de ochtend?
Ze zei zelf van wel.
En wordt ze dan wakker van geluiden of doordat de verpleging bij haar komt? Met andere woorden: komt de verpleging nu een half uur later bij haar dan eerst?
Ik wil even goed inventarissen of de wijziging naar half 9 starten niet vervelend is voor Kiki. In dat geval ga ik opnieuw met Aron in gesprek. |
|
Terug naar boven |
|
|
carmen
|
Geplaatst: 27 Nov 2024 18:05:00 Onderwerp: |
|
|
26-11-2024
Kiki had goede zin, toen ik kwam zijn we gelijk gaan lezen. We zijn bijna aan het einde van het boek. Verder hebben we beneden gewandeld, even Francien geholpen met een kaart schrijven.
Avond zorg ging allemaal zonder problemen. Ik heb het vernevelaar uitgekookt.
De plastic zakjes zijn bijna op en de billendoekjes mogen ook aangevuld worden!!
Tijd:15.30 tot 21.15
27-11-2024
Nachtrust: Kiki was al wakker maar ik gisteravond aangegeven dat ik vanmorgen om acht uur begon omdat we om tien uur al klaar moesten zijn. Ik kreeg vanmorgen alle medewerking om dat rustig te halen
Stemming: goed , toch beetje spanning voor Botox
Bijzonderheden fysiek: Botox behandeling gehad
Training PEP/IMT: -
Bijzonderheden medicatie/vernevelen: Ging prima vandaag
Bijzonderheden voeding: bij derde voeding alles vervangen
Verschoon-momenten: om acht uur ontlasting en vlak voordat we naar CWZ gingen
Activiteiten: in de ochtend naar CWZ , daarna door naar het zwembad. in de middag even wat muziek daarna weer douchen
Sociaal contact: Paul , CWZ
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: Er stond nu toch weer een bos rozen in het kantoortje tegen over de kamer van Kiki.
Kato ( mevrouw van de schoonmaak ) wist mij te vertellen dat de rozen voor Kiki waren. Gisteren blijkbaar op de deur geklopt maar geen reactie gekregen.
Bianca (mevrouw van de Horeca beneden) zei dat toch de rozen van vorige week waren weggegooid op de dinsdag omdat die allemaal verwelkt waren...
Dus is mij nu niet helemaal duidelijk waar deze rozen nu vandaan kwamen.
Maar ze waren dus niet door iemand anders weggehaald of meegenomen.
Tijd:7.45 tot 16.15
Weet dus niet wie die nieuwe rozen heeft gekocht.. |
|
Terug naar boven |
|
|
senay
|
Geplaatst: 27 Nov 2024 21:33:19 Onderwerp: |
|
|
Kiki avonddienst: wo 27 nov
[b]Stemming:
goed, maar van tijd tot tijd in haarzelf gekeerd
[b]Bijzonderheden fysiek:
kiki lijkt wat uitslag op haar rug te hebben
[b] Doorbewegen:
handen en armen
[b]Bijzonderheden medicatie/vernevelen:
Tijdens de avond vernevelsessie werd kiki wat onrustig. Tussendoor even gestopt om uit te zuigen.
Tijdens de hoestsessies leek Kiki wat tegendruk te geven, alsof ze er benauwd van werd. Wel alle sessies goed afgemaakt en daarna ging t ook weer. Dit heb ik ook aan de verpleging door gegeven. Verder weinig hoeven te uitzuigen vandaag.
[b]Activiteiten:
zwemmen, douchen, serie gekeken en gedanst
[b]Verschoon-momenten:
douchen en voor t slapen gaan alleen urine.
[b]Bijzonderheden naar bed gaan & eindtijd:
Kiki was erg zen toen ze op bed lag.
Benodigdheden:
de emmerzakjes waar we de inco's in doen zijn bijna op.
[b] Tijd: 11.30-21.30 |
|
Terug naar boven |
|
|
tirza
|
Geplaatst: 28 Nov 2024 18:38:38 Onderwerp: |
|
|
Nachtrust:
Toen ik binnenkwam vanochtend zat Kiki nog aan de beademing, ze was opgewekt en zag er goed uit. Roland was bezig dus ik heb de beademing met Esther afgesloten.
Stemming: Kiki was rustig, en grotendeels vrolijk
Bijzonderheden fysiek: Ik heb vanochtend de handelingen gedaan waaronder de canulewissel, Roland heeft me getoetst en dat is goed gegaan. Hij zou het rapporteren.
Doorbewegen: niet gedaan
Training PEP/IMT :niet gedaan
[Bijzonderheden medicatie/vernevelen:
zowel in de ochtend als de middag verliep het vernevelen moeizaam. Het duurde erg lang. Na het schudden en aan en uitzetten deed het erg graag z'n werk.
Bijzonderheden voeding:
Gbh
Ontlasting: Kiki had om 12 uur diaree. Om 13.00 was het een natte scheet. Daarna heeft ze geen ontlasting meer gehad. Ik heb aan Cato gevraagd of ze dit aan de verpleging door wilde geven.
Activiteiten:
We hebben nog een stuk van het zingen/koor meegedaan. Dat was erg leuk. Kiki genoot, vooral toen ze Bonnie zongen. Daarna zijn we een kijkje gaan nemen in het atelier. Daar sprak een vrouw Kiki aan die ze lang geleden heeft gesproken bij De Buren over het krantje van Brakkenstein. Weet iemand hier iets van?
Via Carmen heb ik 2 foto's aan een Kiki van de HAN die Kiki gegeven, dit zou bij haar interview geplaatst worden. Ze waren hier erg blij mee.
We hebben een flinke wandeling gemaakt in Heumensoord.
De dame van de receptie sprak Kiki aan over de rozen. Kiki heeft van Jos rode rozen gekregen, waarschijnlijk voor haar verjaardag. De collega van de receptie heeft een fout gemaakt en ondertussen waren de rozen verwelkt. Toen heeft ze nieuwe roze rozen gekocht voor Kiki omdat ze zich rot voelde. Hiermee is het mysterie van de rozen opgelost
We hebben muziek beluisterd.
Gbh
8.15 uur tot 16.15 uur |
|
Terug naar boven |
|
|
maartje
|
Geplaatst: 29 Nov 2024 15:12:11 Onderwerp: avonddienst 28/11 |
|
|
Kiki avonddienst: do 28/11
Stemming:
goed, kiki was vrolijk.
Bijzonderheden fysiek:
Kiki had voor het slapen gaan een hele warme voet. Kiki gaf aan dat haar voet zeer deed, maar dat het niet bij de verpleging gemeld hoefde te worden. Het moet in de gaten gehouden worden. De voet was niet dik of rood.
Doorbewegen:
nvt
Bijzonderheden medicatie/vernevelen:
nvt
Activiteiten:
dansen, serie kijken, gewandeld naar de universiteit en naar de bovenste verdieping van het Erasmusgebouw geweest, skip bo gespeeld.
Verschoon-momenten:
na het wandelen ontlasting en voor het slapengaan alleen urine.
Bijzonderheden naar bed gaan & eindtijd:
nvt
Benodigdheden:
-
Tijd: 15:30-21.15 (ook voor Cato) |
|
Terug naar boven |
|
|
silvia
|
Geplaatst: 30 Nov 2024 09:10:32 Onderwerp: |
|
|
Vrijdagavond 29 november
Dwarsfluit concertje in de woonkamer van de vleugel, leuk, maar helaas versterkt en daardoor erg hard geluid.
Bij ontcuffen deed het uitzuigapparaar niets (slang zat niet goed), we kwamen er pas later achter. Daarna nog goed uit kunnen zuigen. |
|
Terug naar boven |
|
|
evahoe
|
Geplaatst: 30 Nov 2024 10:08:36 Onderwerp: Dagdienst 29 november |
|
|
Dagdienst vrijdag 29 november
Nachtrust:
Kiki's voedingscomputer zat gisteravond in de tas waardoor de nachtdienst er pas later achter kwam die dat piepte (no flow out). Zij hebben de computer aan de paal naast het bed bevestigd. Kiki's voeding stond hierdoor maar op 580ml toen ik hem uitzette om haar naar de stoel te verplaatsen.
Ook was het dekentje bij haar handen te kort gevouwen. Haar handen zaten op het metaal toen ik binnenkwam en ze gaf ook aan hier last van gehad te hebben.
Stemming:
Kiki kwam ontspannen over, lachte veel toen ik binnenkwam. Later wat in zichzelf gekeerd en wisselde steeds snel van wat ze wou doen. Ze gaf aan geen zin te hebben om naar buiten te gaan, maar omdat het heerlijk weer was heb ik uiteindelijk aangegeven dat we sowieso een rondje gaan proberen, Kiki genoot in het bos en uiteindelijk zijn we bijna 1,5 buiten geweest.
Bijzonderheden fysiek:
Gelukkig geen zichtbare wondjes op de handen van de nacht.
Doorbewegen:
Extra uitgebreid doorbewogen bij het wakker worden.
Training PEP/IMT :
Vergeten te doen.
Kiki was erg ontspannen bij het doen van de hoestmachine, dit viel Baukje van de verpleging op. Nog geprobeerd te bespreken wat hier de reden van was, maar ze leek het zelf ook niet echt te weten..
Bijzonderheden voeding:
Nachtvoeding was dus minder vanwege de storing. Nieuwe slang en pak aangesloten voor de eerste voeding.
Activiteiten:
Uitgebreid doorbewogen, daarna lang gewandeld en nog voorgelezen. Toen kwam Silvia wat eerder om mij te laten zien hoe Kiki goed vast zit voor de nacht. Meteen daarna kwam Irene om te laten weten dat de fluit muziek in de keuken begon en is Kiki daarheen gegaan.
Sociaal contact:
Leuk gepraat met Baukje van de verpleging.
Geen bijzonderheden
8:15-16:15 |
|
Terug naar boven |
|
|
tirza
|
Geplaatst: 30 Nov 2024 22:45:46 Onderwerp: |
|
|
Kiki avonddienst: za 30 nov
[b]Stemming:
In heb begin in zichzelf gekeerd maar al snel was ze vrolijk
[b]Bijzonderheden fysiek:
gb
[b] Doorbewegen:
niet gedaan
Training PEP/IMT : gedaan
[b]Bijzonderheden medicatie/vernevelen:
gb
[b]Activiteiten:
Beneden wat rondgelopen, lang gedanst in de fysioruimte, muziek beluisterd en een serie gekeken.
[b]Verschoon-momenten:
alleen urine
[b]Bijzonderheden naar bed gaan & eindtijd:
Kiki was erg zen toen ze op bed lag.
Benodigdheden:
[b] Tijd: 15.00-21.45 (door uitgebreid doornemen van de handelingen) |
|
Terug naar boven |
|
|
silvia
|
Geplaatst: 1 Dec 2024 13:12:12 Onderwerp: |
|
|
Amber schreef:
Dagdienst zaterdag 30 november
Nachtrust: was even onduidelijk omdat ik een briefje vond met dat het geen fijne nacht was.
Kiki zei zelf wel.goed geslapen.
Stemming: wisselend, vrolijk, maar soms keek ze ook.wat gerust enhad meer last van slijm.
Bijzonderheden fysiek: ze heeft uitslag rond haar anus. Ik had haar verschoond vlak voor we weg gingen. Toen ik haar in de stoel zette kreeg ze een spasme
Ik vroeg of dat ontlasting was, maar ze zei nee. Ik rook niks.
Toen zijn we vertrokken en toen we terug kwamen vroeg ik of ik haar meteen neer zou leggen en zei ze nee. Ze wilde eerst vernevelen. Toen ik haar daarna met Tirza neer legde bleek ze wel ontlasting te hebben en uitslag helaas.
Kiki had aardig veel last van slijm vandaag. Ook onderweg een keertje uitgezogen.
Doorbewegen:
Ik heb haar armen bij de ochtend zorg doorbewogen.
Training PEP/IMT : niet gedaan
Geen Bijzonderheden
Bijzonderheden voeding: geen Bijzonderheden
Activiteiten:
Muziek gemaakt op kerstmuziek. Een ideetje bedacht voor met Jos over 2 weken. Ze wil graag weer eens een mooie jurk aan en dan een high tea voor Jos doen als verrassing op een zaterdag of zondag over 2 weken.
Dat we dan samen de hapjes voor hem maken en het een beetje versieren in de woonkamer op de begane grond en dan zich een beetje opdoffen.
Ze wil morgen vragen of hij dan kan tussen 12 en 14.30 ongeveer.
We zijn ook naar een expositie geweest bij het kerkje van Persingen. Waren 3 kunstenaars. Beelden en schilderijen. Het was niet heel rolstoeltoegankelijk, maar we kregen veel hulp en.iedereen was erg aardig voor Kiki.
Sociaal contact:
Bezoekers en kunstenaars bij de expositie
Geen bijzonderheden
8.15 - 16.00
(Ben iets langer gebleven om Tirza te helpen met wat praktische dingen). |
|
Terug naar boven |
|
|
|