kiki
verslag van dagelijkse zorg en bezighededen
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 


Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


september 2024
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    kiki Forumindex -> Dag voor dag
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
silvia



Geregistreerd op: 10 Sep 2024
Berichten: 18

BerichtGeplaatst: 24 Sep 2024 07:17:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Jos heeft gisteren gehoord dat de operatie niet op 1 oktober zal zijn. Hij wordt uitgesteld vanwege de wond aan zijn teen.
De orthopeed gaat kijken of ze tegelijkertijd iets aan zijn tenen kan doen, zodat die niet meer over elkaar heen gaan.
Hij heeft het er erg moeilijk mee dat de operatie uitgesteld wordt. Hij vindt de pijn erg zwaar.

Monique, zoals je het opschreef lijkt het alsof je meer voeding hebt gegeven, maar ik neem aan dat je alleen de snelheid hoger hebt gezet. Meer voeding geeft risico op overgeven en is daarom niet wenselijk.

Willen jullie Kiki's tenen ook goed in de gaten houden. Zodat ze niet net als Jos daar t.z.t. een wond krijgt. Haar tenen hebben ook die neiging om over elkaar heen te gaan, net als bij Jos.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen







Geplaatst: 24 Sep 2024 07:17:03    Onderwerp:

Terug naar boven
amber



Geregistreerd op: 10 Sep 2024
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: 24 Sep 2024 22:00:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Zondag 22 september

nachtrust: Kiki had niet super goed geslapen ze had het een beetje koud gehad zei ze de deken lag wat laag.

Stemming: wel goed ik zag regelmatig een glimlach.

Bijzonderheden fysiek: 2 x ontlasting gehad wat ik niet heb kunnen rapporteren op tijd in haar dossier.

Doorbewegen: armen door bewogen bij het aankleden.

Training PEP/IMT : niet gedaan

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: de vernevelaar is erg traag, snel leeg en lijkt het soms niet te doen. Het lijkt alsof de ingang van de oplader aan het roesten is, oplaadkabel komt er ook vies uit.
Met Roland besproken dat er vocht in de neus komt en die zei dat hij waarschijnlijk elke dag vervangen moet worden. Hij zou hierop terug komen maar nog niet gedaan. Is wel goed om achteraan te gaan, want zovaak gebruiken en vocht erin is niet hygiënisch.

Bijzonderheden voeding: nvt

Activiteiten: een documentaire van Boudewijn de Groot gekeken, muziek gemaakt en naar het concert bij Horus geweest.

Sociaal contact: Silvia en Paul waren bij het concert en een vriendin van hun. Ook was mijn vriend er en zoontje Tobias. Het laatste stukje kwam Tirza.

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: zie vernevelaar.

Tijd (incl. Kwartier voor en na): 7.45 -15.45
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
senay



Geregistreerd op: 10 Sep 2024
Berichten: 7

BerichtGeplaatst: 25 Sep 2024 06:27:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Kiki ochtenddienst: DINSDAG 24 SEPTEMBER

Nachtrust: kiki gaf aan goed geslapen te hebben.

[b]Stemming:ze had een goede vrolijke stemming

[b] PEP/ IMT: -

[b] Doorbewegen: -

[b]Bijzonderheden fysiek: in de ochtend toen ik daar aankwam was de linker arm van kiki los (uit de pols band)

[b]Bijzonderheden  medicatie/vernevelen: geen bijzonderheden. Heb wel t idee dat we de vernevelaar vaak aan de lader moeten doen. Er zat nog vloeistof (denk water) in toen ik het in de ochtend wilde gebruiken.

[b]Bijzonderheden voeding: bij 3e voeding nieuwe 1.0 pak aangesloten

[b]Verschoon-momenten: def gehad in de ochtend en 2 x daarna nog een verschoonmoment gehad. Nog een klein beetje bloedverlies gehad.

[b]Activiteiten: we zijn naar Jos gegaan een mooie wandeling gemaakt

[b]Sociaal contact: met jos en silvia

[b]Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: -

[b] Tijd: 7.45-16.15[b]
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
carmen



Geregistreerd op: 10 Sep 2024
Berichten: 20

BerichtGeplaatst: 25 Sep 2024 15:50:56    Onderwerp: Reageren met citaat

24-9-2024

Ik was een uurtje eerder begonnen met werken. Gelijk naar de Aldi gewandeld om eten voor mij te halen.
Met een omweg naar de Veste gelopen en toen werden we aangesproken of we ook naar de Buur dag kwamen.
Op de kamer verzorging gedaan en gegeten en toen rond kwart over zes naar de hal. Daar hadden we een bingo avond. Wies had voor ons al een plaats vrij gehouden. In de laatste ronde hadden we prijs.
Het waren eigenlijk koekjes , maar Kiki kreeg een hand creme.
De avond zorg goed verlopen.
Jammer dat Wesley de Veste gaat verlaten.


Tijd: 14.15 tot 21.45






25-9-2024

Nachtrust: Goed geslapen

Stemming: na het zwemmen wat moe, maar wel zin in de dag

Bijzonderheden fysiek: hak is dicht dus geen pleister meer geplakt

Training PEP/IMT: -

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: Vernevelen duurde erg lang vanmorgen

Bijzonderheden voeding: eerste voeding nieuw pak en slang

Verschoon-momenten: in mijn dienst geen ontlasting

Activiteiten: in de ochtend zwemmen, stukje gelezen in de middag douchen

Sociaal contact: -

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: Er zit geen geld meer in haar portemonnee ( twee keer de bingo zelf betaald)

Tijd:7.45 tot 16.15
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
senay



Geregistreerd op: 10 Sep 2024
Berichten: 7

BerichtGeplaatst: 25 Sep 2024 22:22:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Kiki avonddienst: 25 September

Stemming: goed gehumeurd

Bijzonderheden fysiek: geen

Doorbewegen: armen doorbewogen

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: geen

PEP/ IMT: wel aangeboden, maar kiki wilde niet

Activiteiten: zwemmen, douchen, memory spelen, fysio-ruimte, madelief gekeken, muziek geluisterd

Sociaal contact:

Bijzonderheden voeding: voor de nacht een nieuwe 1.0 pak aangesloten

Verschoon-momenten: vlak na t douchen en voor het naar bed gaan def gehad

Bijzonderheden naar bed gaan & eindtijd: geen bijzonderheden

Tijd: 11.15-21.30
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
carmen



Geregistreerd op: 10 Sep 2024
Berichten: 20

BerichtGeplaatst: 26 Sep 2024 16:25:16    Onderwerp: Reageren met citaat

overdag Kiki 26-9-2024


Nachtrust: Lekker geslapen en gelijk vanmorgen een grote glimlach

Stemming: goede zin, vooral bij het koor een lach

Bijzonderheden fysiek:-

Training PEP/IMT: gedaan

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: Vanmorgen het nieuwe verneveling apparaat uit geprobeerd. Kiki reageerde hier erg heftig op. ze ging heel hoog adamhalen en onrustig . ze gaf aan het spannend te vinden. Vanmiddag ging het niet goed . Jos zei ook al het leek of ze moest kokhalzen. Paar keer nog geprobeerd maar was geen succes. Daarna kreeg ze erg veel slijm en was ze erg onrustig . Rustig tegen haar gepraat en later kwam er gelukkig weer een lach en was ze rustig

Bijzonderheden voeding: bij derde voeding nieuw pak

Verschoon-momenten: alleen in de ochtend flinke ontlasting

Activiteiten: In de ochtend naar het koor en gelezen
In de middag kwam Jos , wat gepraat, verzorging en spelletje gespeeld

Sociaal contact: koor en Jos

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden:-

Tijd: 7.45 tot 16.30
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
cato



Geregistreerd op: 10 Sep 2024
Berichten: 7

BerichtGeplaatst: 26 Sep 2024 20:10:05    Onderwerp: 26.9 Reageren met citaat

Avonddienst:
Stemming: Goedgehumeurd
Bijzonderheden fysiek: tijdens en na vernevelen veel slijm, hield de rest vd avond aan
Verschoon-momenten: 1x weinig ontl.
Activiteiten: jos uitgezwaaid beneden. Met francine gekletst. Ook met pieter. Toen in de woonkamer boven gezeten. Daarna gaan wandelen. Gelezen. Binnen weer Muziek gemaakt. Ze wilde iemand van de frasselt meevragen om te wandelen maar ik kwam er niet achter wie, eerst zei ze theo maar toen toch niet. Hester belde ook nog savonds, even gevideobeld, en toen kwam de verzorging. Ze viert haar verjaardag dit weekend maar ze is volgende week woensdag jarig.
Bijzonderheden naar bed gaan & eindtijd:
Om 21u lag ze goed. Beademing duurde lang dus ben om kwart over 21 gegaan. Hoorde kiki heel veel tandenknarsen.
15.45-21.30
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
evahoe



Geregistreerd op: 20 Sep 2024
Berichten: 7

BerichtGeplaatst: 27 Sep 2024 20:43:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Avonddienst: vrijdag 27 september

Stemming:
Vrolijk bij mijn binnenkomst en tijdens het bezoek. Daarna wat minder reactief op vragen (door vermoeidheid?).

Bijzonderheden fysiek:
Kiki bewoog veel vanmiddag. Ze was aan het einde van de dag minder reactief op vragen, ik denk dat dit door vermoeidheid kwam.

Doorbewegen:
Door bewogen in de middag na het verschonen

Training PEP/IMT:
Vergeten te vragen.

Bijzonderheden medicatie/vernevelen:
Verneveling lijkt bij het nieuwe apparaat weinig nevel voor uit de slang te komen waar deze wordt aangesloten op de canule. Verder ging het vernevelen goed.

Bijzonderheden voeding:
Nieuw pak 1.0 voeding en nieuwe slang voor de nacht.

Activiteiten:
Toen Monique en haar zoon weg waren hebben we even verschoond en toen toen wou Kiki graag even blijven liggen en rustig door bewegen. Na een half uurtje zijn we nog naar de fysio ruimte gegaan en hebben we wat gesport. Tijdens het eten hebben we serie gekeken en daarna de avond verzorging gedaan. Nog 2 potjes memorie gedaan waarbij Kiki geen setjes heeft gevonden maar wel steeds aangaf door te willen gaan.

Sociaal contact:
Monique werd opgehaald door haar oudste zoon Michano. Kiki vond het een leuk idee als hij even naar boven zou komen op visite. Ze zijn een half uurtje gebleven en hebben gepraat met het praat boek, dit was erg gezellig.

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden:
Geen bijzonderheden

Bijzonderheden naar bed gaan:
Het laatste kwartiertje in bed heb ik Toon Telligen verhaaltjes gelezen. Kiki was al bijna in slaap toen de verpleging kwam om de beademing aan te sluiten.

Tijd (incl. Kwartier voor en na):
15:30-21:15
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
monique



Geregistreerd op: 10 Sep 2024
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: 27 Sep 2024 22:54:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagdienst

Stemming:
In de ochtend toen ik bij haar op de kamer kwam zag ik dat Kiki geen ondersteuning/ bescherming had van zachte plaids.
Er hing 1 plaid over de rand maar bij kiki haar handen was geen bescherming.
Zij heeft zich gedurende nacht goed pijn gedaan, gaf ze aan.
Ik ga dit ook vermelden in het dossier van ONS. Waar het verkeerd is gegaan weet ik niet maar de verpleging komt in de nacht ook bij Kiki kijken. Hier is niks mee gedaan. Dat vindt ik een kwalijke zaak.


Gelukkig kon Kiki zich er snel over heen zetten en gedurende de dag was ze dan ook erg vrolijk en ontspannen.



Bijzonderheden fysiek:
Weinig slijm , erg ontspannen.

Training PEP/IMT:
Niet gedaan.

Bijzonderheden medicatie/vernevelen:
Vernevelaar gaf weer aan bijna leeg te zijn ondanks dat deze de hele nacht in de lader had gezeten.
Ik vond zelf dat er weinig tot geen verneveling uit kwam. Kiki beaamde dit ook.


Bijzonderheden voeding:
Gbh


Activiteiten:
We zijn naar Berg en Dal geweest.
Daar hebben we gedanst, muziek gemaakt. Gekletst. Naar Portugese muziek geluisterd. Kaartspel pesten gespeeld.
Met ballonnen gegooid. Het was een hele leuke gezellige middag bij haar ouders.
Kiki heeft genoten.

doorbewegen ]
In de ochtend heb ik Kiki uitgebreid doorbewogen.


Sociaal contact:
Berg en dal geweest.
Mijn zoon heeft mij opgehaald, en kiki wilde hem wel ontmoeten.
Marciano kwam, en kiki wilde met het praatboek vragen aan hem stellen.
Maar ze wist niet precies waar ze naartoe wilde met de tekst.
Ik vroeg aan haar of ze wat van de leg was omdat hij zo knap was, als grapje. En ze zei ja!! En ze moest toen heel erg lachen. En dat was erg leuk om te zien dat we allemaal moesten lachen. Ze vond het hartstikke leuk dat hij er was en vroeg aan hem of hij wat wilde vertellen over zichzelf.
Dat waardeerde ze.

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden:
Gbh


Begin en eind tijd
7.45 uur tot 16.15 uur
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
tirza



Geregistreerd op: 10 Sep 2024
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: 28 Sep 2024 21:25:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Avonddienst:


Stemming:
Vrolijk, later wat vermoeid

Bijzonderheden fysiek:
Kiki kwam terug van het theater en had last van slijm en dat bleef de hele avond aanhouden.

Training PEP/IMT:
Niet gedaan

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: Vernevelen duurt erg lang af en toe heb ik gekeken of hij het wel deed. De kleur van het lampje was blauw. Er komt weinig uit stoom uit. Ik heb het bovenstuk nog met een papiertje droog gemaakt. Het maakte weinig verschil. Ik begrijp ook de 3 standen niet.


Bijzonderheden voeding:
gbh

Verschoon-momenten:
Kiki had dunne ontlasting, ik heb dit doorgegeven aan de verpleging.

Activiteiten:
Veel muziek geluisterd, de beste zangers. Nog even buiten geweest.

Sociaal contact:
Nvt


Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden:
Gbh

Bijzonderheden naar bed gaan & eindtijd:
Kiki ging ontspannen slapen. Geen slijm vanavond.
16.30 uur tot 21.30 uur
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
carmen



Geregistreerd op: 10 Sep 2024
Berichten: 20

BerichtGeplaatst: 29 Sep 2024 13:04:47    Onderwerp: Reageren met citaat

overdag Kiki 29-9-2024


Nachtrust: Ze lag rustig rond te kijken toen ik vanmorgen kwam, goed geslapen

Stemming: Zin in de visite van vanmiddag

Bijzonderheden fysiek:-

Training PEP/IMT: gedaan

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: bij vernevelen kwam wat slijm los, daarna rustig

Bijzonderheden voeding: eerste voeding nieuw pak en slang

Verschoon-momenten: het leek of ze vanmorgen al verschoond was toen ik kwam, rond half twaalf flinke ontlasting

Activiteiten: ochtend wandeling in Veste < serie < boek

Sociaal contact: rond half elf met Francien en Wies een kopje thee gedronken in de hal

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: tandpasta kon ik nergens vinden

Tijd:7.45 tot 13.30
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
charel



Geregistreerd op: 10 Sep 2024
Berichten: 15

BerichtGeplaatst: 29 Sep 2024 19:47:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Kiki avonddienst:
29 okt

Stemming:
Vrolijk

Bijzonderheden fysiek:
Had in de avond veel slijm vaak moeten uitzuigen. Kiki werd hier ook heel moe van.

Doorbewegen:
-

Bijzonderheden medicatie/vernevelen:
Voornamelijk na de 2e verbeveling veel slijm

PEP/ IMT:
-

Activiteiten:
Begin van de avond filmpjes op de hardeschijf gekeken. Voornamelijk van de verloving. Kiki werd hier heel vrolijk van. Daarna een cadeautje voor jos zijn verjaardag gekocht en in de avond nog een rondje gaan wandelen. Door het vele slijm daarna niet veel meer kunnen doen.


Bijzonderheden voeding: [/]
Voor de nacht een nieuw pak 1.0 eraan gedaan.

[b]Verschoon-momenten:

Gb

Bijzonderheden naar bed gaan & eindtijd:
Kiki lag er optijd in. Was moe van het vele hoesten en slijm. Lag al te slapen toen ik weg ging.

Tijd
15.30- 21.00
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
silvia



Geregistreerd op: 10 Sep 2024
Berichten: 18

BerichtGeplaatst: 30 Sep 2024 18:33:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Zondag 29 september

Anny en Anne kwamen om 13.30 uur op bezoek. Anny was de leidster van de groep bij Stijntje Buys, waar Kiki van 4 tot 6 jaar in gezeten heeft. Begon als een heel klein groepje, drie kindjes met een leidster en een vrijwilligster, allebei vrouwen die zelf ook een gehandicapt kind hadden. We hebben veel aan Anny gehad. Later sprak ze zo nu en dan nog eens met Kiki en Anne af. Gingen ze samen de stad in. Maar dat was al weer lang geleden. Anne heeft stage gelopen bij Anny in de groep, toen Kiki net vertrokken was naar de Maartens school. Via Anny heeft ze bij ons gesolliciteerd, ze was onze eerste PGB-hulp. Dat was in 2000. Ze was ook de eerste hulp die met Kiki mee naar school is gegaan. Het was erg leuk om hen weer te zien en bij te praten. Het riep voor Anny ook veel herinneringen op aan haar dochter, die al vele jaren geleden gestorven is.
Ze vertelde dat zij als eerste was gaan proberen om via de vingers met Kiki te gaan communiceren. Dat waren wij vergeten.
Met Anne is Kiki ook vaker op vakantie gegaan, ze heeft een jaar of acht bij Kiki gewerkt. Ze heeft inmiddels twee dochters op de middelbare school.

Kiki zag Charèl aankomen bij de Veste (we zaten heerlijk rustig in de huiskamer van de dagbehandeling). Ze is toen met Charèl mee naar boven gegaan, ze was aan verzorging toe en was moe. Vernevelen waren we ook vergeten.


Maandag 30 september

Amber belde in de ochtend, ik ben haar af gaan lossen.

Dagdienst
Nachtrust: Kiki had goed geslapen en leuk gedroomd, zei ze. Bij het uitzuigen had ze even over moeten geven.

Stemming: Ze was gezellig en rustig, niet veeleisend.
Ze vond het op een gegeven moment wel een beetje saai met mij.

Bijzonderheden fysiek: Doorbewogen door Dorien (fysio). Kiki kon goed ontspannen en had nergens pijn.

Doorbewegen: Dorien geholpen.

Training PEP/IMT : Wel voorgesteld, niet gedaan.

Bijzonderheden medicatie/vernevelen:
Beide vernevelapparaten uitgeprobeerd. De kleine werkt inderdaad erg langzaam, meer dan 20 minuten. Hij deed het steeds niet (ik zag geen nevel uit de slang komen). Als ik hem dan even uit deed en weer aan, dan deed ie het weer even. De snelste stand is volgens mij als je de aan-uitknop één keer indrukt. Druk je hem vaker in dan gaat ie langzamer.
Bij het schoonspoelen met 6 ml water erin ging hij steeds uit, voordat het water op was. Ik heb hem wel acht keer weer aangezet. Dat is er dus gebeurd, als je ziet dat er nog water inzit..
Het tweede apparaat zit nog in de doos, daar zit ook de gebruiksaanwijzing in. Lees deze even door. Na gebruik de medicijnhouder5 minuten in een sopje leggen.
Carmen had gezegd dat Kiki er heftig op reageerde, dat gebeurde nu ook wel: ze leek een kriebel te krijgen in haar keel. Maar ze vond het wel te doen. Het was vrij snel klaar, ook omdat er een randje in de medicijnhouder zit, waardoor het laatste beetje medicijn niet verneveld wordt. Nou ja, dat is dan maar zo.
Ik heb Annemarie van het CTB een mail gestuurd of ze een goede stille vernevelaar kent. Het is heel jammer dat de Philips Innospire Go niet meer verkrijgbaar is.
Mocht iemand een goed merk weten, dan hoor ik het graag.

Bijzonderheden voeding: Bij derde voeding nieuw pak en nieuwe slang.
Je kunt de pakken nu door laten lopen tot ze leeg zijn, omdat je bij elk nieuw pak ook een nieuwe slang neemt. Dus dan is het geen extra werk als er lucht in de slang zit en wordt alle voeding gebruikt. Alleen als je voor het naar bed gaan een nieuw pak nodig hebt, zul je nog wat voeding weg moeten gooien.

Activiteiten:
Na de fysio verschoond en toen een wandeling gemaakt, omdat het in de middag ging regenen. Kiki wilde eigenlijk niet, maar met voetenzak was het toch te doen.
Daarna kaart geschreven aan Hester, die wordt woensdag 34.
Ook appje aan Michelle, voorgesteld dat ze op een zaterdag in de even weken op bezoek komt. (Andere zaterdag gaat Maartje ingewerkt worden en zondag is voor Jos).
Muziek geluisterd en beetje gedanst. Met ballon geprobeerd te ballen, maar ze deed niet veel. Blijkbaar wist ik haar niet te enthousiasmeren.

Sociaal contact: Even met Francien op de gang. Ook kort met Pieter en Cat. En met Paula in de keuken.

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: Bed verschoond, tilmat en hoesjes van de hoofdsteun in de was gedaan. Kiki wilde geen hoesjes meer om de armleggers. Dat is in de zomer nodig, omdat ze dan erg warm worden in de zon. Wel graag elke avond ze even afnemen. Ik doe dat altijd met het washandje wat ik onder haar kin leg bij het tandenpoetsen. Daarmee was ik haar gezicht en handen en dan maak ik er de armleuningen, tafelbladen enz mee schoon.

Ik breng binnenkort Kiki's wollen dekbed en winterjas, handschoenen enz.

Verpleging zei dat Kiki vandaag of morgen een nieuwe canule krijgt.
Ik heb de kunstneus van de vernevelaar vervangen en er de datum opgezet. Andere kunstneus ook vervangen.

Kiki vindt deze tandpasta niet zo lekker. Ik heb de andere besteld.

Tijd (incl. Kwartier voor en na):
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
evahoe



Geregistreerd op: 20 Sep 2024
Berichten: 7

BerichtGeplaatst: 30 Sep 2024 20:58:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Avonddienst: maandag 30 september

Stemming:
Vrolijk

Bijzonderheden fysiek:
Geen bijzonderheden

Doorbewegen:
Kiki had in de ochtend fysio gehad. Ze had nog niet veel zin om naar bed te gaan, dus is ze tot half 9 in de stoel gebleven maar daardoor is extra door bewegen er niet meer van gekomen.

Training PEP/IMT:
Vergeten te vragen

Bijzonderheden medicatie/vernevelen:
De andere vernevelaar geprobeerd, deze verneveld sneller en Kiki hoefde maar 1x rust tijdens het vernevelen (uitzuigen was toen niet eens nodig).

Bijzonderheden voeding:
Er zat een nieuw pak en nieuwe slang aan voor de 3de voeding, dus die zit er nog aan voor de nacht.

Activiteiten:
Eerst hebben we een uurtje gesport en gedanst in de fysio ruimte. Daar was verder niemand dus konden we hier lekker clips bij bekijken en luisteren.
Toen verschoond en tijdens mijn eten een serie gekeken. Kiki gaf eerst aan een nieuwe film te willen proberen, na een half uur omschrijvingen van films lezen en trailers kijken heeft ze uiteindelijk voor Gooische vrouwen gekozen.
Na het eten een half hoofdstuk van haar nieuwe roman over een cupcake bakkerij gelezen.
Toen de avond verzorging gedaan en Kiki naar bed gebracht.

Sociaal contact:
Ilse liet weten dat dit haar laatste dienst is bij de Veste. Kiki gaf aan dat ze Ilse zou gaan missen maar Ilse komt nog langs voor de koffie af en toe.

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden:
De nieuwe vernevelaar zit in het doosje van de vernevelaar links op Kiki's bureau. De onderdelen die uitgewassen moesten worden liggen te drogen in de badkamer.

Bijzonderheden naar bed gaan:
Kiki had eerst nog niet zoveel zin om naar bed te gaan, maar lag wel snel goed in bed. Tijdens het in bed stoppen wou ze graag haar serie verder kijken en om 9 uur was het oke dat ik ging.

Tijd (incl. Kwartier voor en na):
15:45-21:15
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
monique



Geregistreerd op: 10 Sep 2024
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: 1 Okt 2024 19:10:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagdienst

Stemming:
In de ochtend toen ik bij haar op de kamer kwam zag ik dat Kiki haar bovenliggende arm heel los zat. De knoop aan het bed was bijna los en hierdoor lag haar hand heel ver voor haar uit. Gelukkig is er niks gebeurd. Ze heeft zich niet bezeerd aan het bed.

Ze had goede zin.



Bijzonderheden fysiek:
Gedurende de dag veel slijm.

Training PEP/IMT:
Niet gedaan.

Bijzonderheden medicatie/vernevelen:
Vernevelaar gaf 3 piepjes en begon oranje te knipperen.
Volgens het instructie boekje komt dit omdat het medicijnunit geen verbinding kan maken met het besturings unit.

Ik zag vanochtend dat het medicijn unit (waar een opening in zit om verbinding te maken met de besturingsunit), erg nat was.
Misschien is dit dan toch niet de bedoeling?

Ik heb Kiki vitamine B12 gegeven.

Bijzonderheden voeding:
Gbh


Activiteiten:
We zijn naar Jos geweest en hebben daar gedanst. En een online quiz gedaan.

doorbewegen ]
Alleen haar armen.


Sociaal contact:
Naar Jos geweest.
Jos baalde als een stekker dat zijn operatie niet doorging ivm de wond aan zijn voet.
Er zit ook veel boosheid bij hem.
Kiki leefde erg met hem mee. Ze voelde zich ook erg verdrietig hierover.
Jos heeft muziek opgezet om haar wat op te vrolijken. We hebben samen gedanst. Dat hielp beiden om de gedachten wat te verzetten.
Jos vroeg aan Kiki of het niet iets voor haar is om die kleuren met emoties op haar armleuning te hebben.
Jos heeft op zijn blad 3 kleuren kolommen (rood /oranje / groen) met daarin bijpassende emoties.
Zo kan kiki een kleur kiezen en kunnen wij van het team aan haar vragen welke emotie ze voelt.
Kiki wil dit heel graag. Ze vind het een heel goed idee.


Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden:
Ik heb het filter vervangen van het uitzuigapparaat en de opvangbak schoongemaakt.

verschoon-momenten
Kiki had vanochtend een dikke plak ontlasting. Tegen het einde van mijn dienst heb ik haar samen met Carmen helemaal gewassen en nieuwe kleren aangedaan.
Haar ontlasting was waterdun.
Misschien dat het te maken kan hebben met de gesprekken die we hebben gevoerd met haar en Jos over negatieve gevoelens?


Begin en eind tijd
7.45 uur tot 16.30 uur
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen







Geplaatst: 1 Okt 2024 19:10:43    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    kiki Forumindex -> Dag voor dag Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.