kiki
verslag van dagelijkse zorg en bezighededen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

mei 2025
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    kiki Forumindex -> Dag voor dag
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
carmen

BerichtGeplaatst: 21 Mei 2025 16:54:49    Onderwerp: Reageren met citaat

20-5-2025
Even nog een reactie op Monique. Ik denk dat Kiki ze niet voor de gek hield maar eg veel spanning had en daarom niet goed kon aangeven. Ook in rust was haar rechter hand super gespannen !

vanmorgen was het een stuk beter, en aan Paul heeft ze gezegd dat het niet lukte en toen werd ze gisteren boos!

En nog even een andere reactie: we hadden vorige week met de spellen middag mee gedaan onder in de hal. Kiki Jos en ik hebben toen toch een potje regen wormen gespeeld en de begeleiding kwam dan steeds even kijken een een praatje maken. Omdat Jos had gewonnen kreeg hij de beker met chocolade. deze waren ze vorige week donderdag vergeten te geven.

In de avond hadden we weer een bingo avond! Kiki en Wies hadden de hoofdprijs. Het staat op haar bureau. Omdat we naar de bingo waren geweest waren we laat met zorg. ging wel allemaal zonder problemen

tijd: 15.30 tot 22.15

21-5-2025

Nachtrust: niet goed geslapen, veel in haar hoofd bezig geweest

Stemming: beter als gisteren

Bijzonderheden fysiek: veel spanning in lichaam, communicatie ging wel oke

Training PEP/IMT: gedaan

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: -

Bijzonderheden voeding: derde voeding alles vervangen

Verschoon-momenten: om negen uur ontlasting

Activiteiten: in de ochtend zwemmen in de middag douchen met de muziek van een orkest wat buiten aan het spelen was. een zeer groot orkest van wel 50 muzikanten.

Sociaal contact: Paul

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden:-

Tijd:7.45 tot 16.00
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen

Geplaatst: 21 Mei 2025 16:54:49    Onderwerp:

Terug naar boven
amber

BerichtGeplaatst: 22 Mei 2025 01:15:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagdienst zaterdag 17 mei

Nachtrust: goed geslapen

Stemming: vrolijk

Bijzonderheden fysiek: redelijk dunne ontlasting in de ochtend. Beetje rode peg met velletje.

Doorbewegen: armen en benen doorbewogen tijdens de ochtendzorg

Training PEP/IMT : niet gedaan

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: gb

Bijzonderheden voeding: gb

Activiteiten: een wandeling van 6 km gemaakt (bos en heide route ) onderweg veel mensen met een hond tegengekomen en gekletst en een hond geaait.

Sociaal contact: mensen in het bos.

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden:
Mohammad kwam helpen met de hoestmachine. Hij had alleen de binnen canule gedaan en wilde weg gaan. Ik vroeg of de canulezorg was gedaan en hij zei van niet. Dat hij dat nooit hoefde te doen. Ik zei dat de afspraak was dat de verpleging dit doet. Het verliep niet fijn, hij wilde het niet van mij aannemen en eigenlijk niet doen. Toen ik vol hield dat dit wel de afspraak is begon hij "als jij dit spannend vindt doe ik het wel". Maar ik vind het niet spannend, we hebben alleen al 4 teamvergaderingen over dit soort dingen gehad en ik doe het alleen in geval van nood als het heel druk is en ze het eigenlijk niet redden.
Hierna had hij de peg ook niet gedaan dus ik dacht in eerste instantie laat maar , maar toen zag ik wat rood en pus en een los velletje en dacht misschien moet er wat mee dus toch weer gedrukt. Hij kwam weer en keek niet goed en ik zei ik vind het toch fijner als jij het even doet en rapportteerd. Hij keek maar half en zei ik vind het niet spannend verzorg jij het maar. Kan je zelf niet rapporteren? Toen ik nee zei wilde hij net aan rapporteren maar wel dat ik het zou verzorgen.
Ik vond het echt een onprettige sfeer en manier van doen en ik heb Esther erover gemaild, maar die is met vakantie.

Tijd (incl. Kwartier voor en na
7.45- 13.30 (ik was eerder weg ivm een workshop)

Dagdienst zondag 18 mei

Nachtrust: goed geslapen

Stemming: vrolijk, zin in de dag

Bijzonderheden fysiek: ontlasting in de ochtend

Doorbewegen: benen doorbewogen bij de ochtendzorg.

Training PEP/IMT :

Bijzonderheden medicatie/vernevelen:
Geen bijzonderheden

Bijzonderheden voeding: geen bijzonderheden

Activiteiten: naar Thessa geweest met Jos en Silvia.
Kiki heeft hier erg van genoten, haar man was er ook en de 2 honden.
Ze hebben bijgekletst en trouwfoto's bekeken. En kiki heeft de hond geaait. De hond kan meezingen met muziek, kiki heeft er fotos en filmpjes van in de app.

Sociaal contact: Thessa en haar man, Jos

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: na de hoestmachine was de vrouw *naam vergeten, blonde dame* die kwam helpen aan het vragen of ik nou wel of niet de canule zorg deed. Het ging een beetje voorzichtig en de collega van de vorige dag was er ook weer. Misschien dat hij wat in het dossier gezet heeft wat ik niet kan zien, maar het viel me op want normaal is het altijd heel gezellig en doet ze het gewoon, al maanden zo en nu niet. Ik voelde me er een beetje ongemakkelijk bij. Nogmaals aangegeven dat de afspraken zijn dat sommige ctb geschoold zijn en dit zelf kunnen en de rest dit over het algemeen door de verpleging laat doen. Dat we hier meerdere vergaderingen over dit soort dingen hebben gehad met Esther erbij. En dat ik alleen wel eens bij spring als ik merk dat ze heel druk zijn en gestrest omdat ze te krap staan.
Lijkt me toch goed als deze zorg nog bij hun blijft liggen grotendeels.

Tijd (incl. Kwartier voor en na 7.45 -16.00

Dagdienst maandag 20 mei

Nachtrust: goed geslapen wel slijm in de ochtend

Stemming: oké

Bijzonderheden fysiek: toen ik kwam lag ze in een beetje braaksel. Geen medicatie , maar beetje geel met slijm.
Iets meer slijm bij wakker worden.
Ontlasting bij het wakker worden
Peg heeft gelekt en is in de middag gecheckt. Er zat 3,5 in ipv 4. Dit is aangevuld door Daisy

Doorbewegen: fysio is geweest. Dit ging goed Kiki was ontspannen

Training PEP/IMT : niet gedaan

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: gb

Bijzonderheden voeding: gb

Activiteiten: homevideos gekeken, een tijd lang gevideo beld met Gerdie, schilderij voor Hester afgemaakt.

Sociaal contact: verpleging, in de ochtend vertelde *naam kwijt, lieve kleine jonge buitenlands ogende dame* dat ze zwanger is, het is haar eerste kindje en ze is er vol van, was mooi om te zien.

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: gb

Tijd (incl. Kwartier voor en na 7.45-15.15
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
amber

BerichtGeplaatst: 22 Mei 2025 01:20:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Ps. Het viel de fysio op dat Kiki botox had gehad , dat er duidelijk minder kracht in haar armen zat.
Haar armen hangen ook meer als ze in de stoel zit.
Dorien vroeg nog of de ergo moest kijken voor meer ondersteuning, kiki gaf aan dit wel te willen. De ergo niet meer gezien maandag en we waren het laatste deel van de middag lang aan het wachten op hulp die medicatie zou brengen en peg zou checken (3 kwartier) waardoor er geen tijd over bleef haar zelf te zoeken.
Ps. 2 ik merk na de botox ook altijd verschil in communicatie dat het moeizamer gaat in de eerste weken erna.
Ook al meermaals aangegeven maar Kiki blijft volhouden dat het niet daardoor komt, dus dan laat ik het maar weer erbij.
Terug naar boven
senay

BerichtGeplaatst: 22 Mei 2025 13:12:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Kiki avonddienst:  wo 21 mei

[b]Stemming: goed

[b]Bijzonderheden fysiek: ik vond kiki best gespannen. Ze voelde zwaarder aan dan normaal

[b] Doorbewegen: armen en benen

[b]Bijzonderheden medicatie/vernevelen: tijdens laatste vernevel sessie paar keer moeten stoppen om uit te zuigen. Zelfde geval bij de hoestsessie.

[b] PEP/ IMT:

[b]Activiteiten: zwemmen, douchen, series, dansen. Vanuit de kamer genoten van het orkest muziek op het pleintje.

[b]Sociaal contact:  paul, silvia

[b]Bijzonderheden voeding: nieuwe pak + systeem aangesloten bij 3e voeding.

[b]Verschoon-momenten: zwemmen(urine), douchen(urine) slapen(urine)

[b]Bijzonderheden naar bed gaan & eindtijd: kiki werd even hyper maar vond het wel fijn om te liggen.

[b] Tijd: 11.45-21.15
Terug naar boven
carmen

BerichtGeplaatst: 22 Mei 2025 17:12:02    Onderwerp: Reageren met citaat

22-5-2025

Nachtrust: niet goed geslapen ivm met meeting

Stemming: prima

Bijzonderheden fysiek: canule wisseling, ging goed omdat ze minder gespannen was dan de vorige keer.

Training PEP/IMT: -

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: in de middag wat later verneveld ivm met canule wisseling

Bijzonderheden voeding: in de ochtend alles vervangen

Verschoon-momenten: om acht uur veel dunne ontlasting

Activiteiten: in de ochtend naar het koor, voor Kiki werd het liedje Pak maar mijn hand gespeeld. ze genoot van de aandacht. in de middag wandeling buiten, interview voorgelezen, serie

Sociaal contact: bewoners van de veste bij het koor

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: Danielle van de ergo is geweest voor een bandje voor haar arm. Ze is twee keer geweest voor overleg en om te passen. ze zal het op Kiki haar kamer leggen . deze is voor haar rechterarm. even uitproberen.

Nacht meeting is gedaan en apparaat weer opgehaald. zag er goed uit!!

Overdracht aan Maartje gedaan.

Tijd: 7.45 tot 16.15
Terug naar boven
evahoe

BerichtGeplaatst: 23 Mei 2025 14:44:47    Onderwerp: Dagdienst 23 mei Reageren met citaat

Dagdienst vrijdag 23 mei

Nachtrust:
Kiki had goed geslapen

Stemming:
Kiki was vrolijk

Bijzonderheden fysiek:
Geen bijzonderheden

Doorbewegen:
In de ochtend doorbewogen

Training PEP/IMT :
Niet gedaan

Geen bijzonderheden

Bijzonderheden voeding:
Pak voeding en de slang gewisseld voor de start van de 3de voeding

Activiteiten:
Home videos gekeken, oude muziek clips gekeken van de harde schijf. In de map YouTube reserve en de andere YouTube map zaten ze, daar had ik nog niet eerder iets uit gehoord dus dat was een leuke ontdekking.

Sociaal contact:
Geen bijzonderheden

De fysio kwam een nieuwe band brengen die om Kiki's rechterarm pols kan en de hand steun zodat haar vingers niet tussen de deur kunnen komen tijdens het wandelen. Het was vandaag slecht weer dus hebben we hem nog niet getest.

Tijd (incl. Kwartier voor en na):
07:45-15:15[/img]
Terug naar boven
maartje

BerichtGeplaatst: 23 Mei 2025 19:57:12    Onderwerp: Avonddienst donderdag 22 mei Reageren met citaat

avonddienst: donderdag 22 mei

Stemming: Kiki was goed gemutst. Ze had veel energie en moest veel lachen.

Bijzonderheden fysiek: een klein beetje bloed bij het sputum wegens canule wissel. Verder heel rustig met slijm.

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: gbh

PEP/ IMT: niet gedaan

Ativiteiten: muziek geluisterd, serie gekeken en naar de fysio ruimte geweest om oefeningen te doen en te dansen. Dit vond Kiki heel leuk.

Voor de verloren jas hebben we samen nog even gekeken op iLost en verlorenofgevonden.nl maar daar was hij niet op aangegeven. Ook op de berichtjes op Facebook en de buurtapp waren nog geen reactie.

Sociaal contact: verpleging

Bijzonderheden voeding: voor de nacht nieuwe fles en systeem aangesloten

Bijzonderheden naar bed gaan: gbh

tijd: 15:30 -21:15
Terug naar boven
maartje

BerichtGeplaatst: 23 Mei 2025 20:09:52    Onderwerp: Reageren met citaat

avonddienst: vrijdag 23 mei

Stemming: Prima

Bijzonderheden fysiek: 's avonds kreeg Kiki veel last van sputum en niezen We hebben nog een extra rondje hoestmachine gedaan en dat hielp iets.

Ativiteiten: muziek geluisterd, serie gekeken en naar de fysio ruimte geweest.

Bijzonderheden voeding: gbh

Bijzonderheden naar bed gaan: gbh

tijd: 14:30 -21:15
Terug naar boven
monique

BerichtGeplaatst: 24 Mei 2025 15:09:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagdienst

Nachtrust: Kiki had goed geslapen. Ze had het wel warm gehad.

stemming: Ze was vrolijk.

Bijzonderheden fysiek:
Wat spanning tijdens vervoer bed met tillift.( enthousiasme omdat we hadden afgesproken om te gaan dansen)

Verder ontspannen gedurende de rest van de dag.

Doorbewegen: Gedaan.
Haar armen en benen.

Training PEP/IMT : Niet gedaan

Bijzonderheden voeding: 
Begonnen met een nieuw pak vanochtend.

Activiteiten/ sociaal contact
Creatief bezig geweest met verf en papier.
Series gekeken muziek geluisterd. Gedanst in de fysio en daar ook spelletjes gedaan met de bal e.d.

Vanochtend 1 spuit lucht uit haar maag gehaald.

7.45 uur tm 16.15 uur
Terug naar boven
maartje

BerichtGeplaatst: 24 Mei 2025 20:15:18    Onderwerp: Reageren met citaat

avonddienst: zaterdag 24 mei

Stemming: Kiki was vrolijk.

Bijzonderheden fysiek: 's avonds weer veel last van sputum. Voor het slapen was het wel voorbij.

Ativiteiten: muziek geluisterd gedanst, serie gekeken en naar de fysio ruimte geweest en 's avonds weer een serie gekeken.

Bijzonderheden voeding: gbh

Bijzonderheden naar bed gaan: Kiki was erg moe en had haar ogen dicht voor ze in bed lag. In bed lag ze knikkebollend met een glimlach.

tijd: 15:30 -21:30
Terug naar boven
carmen

BerichtGeplaatst: 25 Mei 2025 16:47:55    Onderwerp: Reageren met citaat

25-5-2025

Nachtrust: Kiki had goed geslapen maar erg warm gehad, in de ochtend helemaal bezweet

Stemming: had erg veel zin om naar Berg en Dal te gaan

Bijzonderheden fysiek: klein beetje rood bij uitzuigen

Training PEP/IMT: -

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: in de ochtend ging vernevelen goed en snel

Bijzonderheden voeding:-

Verschoon-momenten: om acht uur ontlasting en om half twaalf

Activiteiten: we zijn rond tien uur naar Berg en Dal gegaan. we kwamen tegelijk tijd met Jos aan. gezellig wat gekletst en wat lekkers gegeten, toen kiki en Jos verzorgd en toen dat klaar was, hebben we een lekkere lunch gehad.

Sociaal contact: -

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: -

Tijd: 7.45 tot 13.30
Terug naar boven
monique

BerichtGeplaatst: 25 Mei 2025 20:37:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Avonddienst:

Stemming:
Goed. Maar wel wat moe van het bezoek aan Berg en Dal.

Bijzonderheden fysiek:
Ontspannen later richting avond meer slijm in canule en mond.

Training PEP/IMT:
Niet gedaan

Bijzonderheden voeding:
Gbh

Activiteiten:
We hebben muziek geluisterd en series gekeken. Ook heb ik Kiki haar armen en handen gemasseerd. Spelletje regenwormen gespeeld.

Sociaal contact:
Gekletst met Nanda van de verpleging.

Gbh

Bijzonderheden naar bed gaan & eindtijd:
Kiki was moe en ontspannen toen ik ging

Begin en eindtijd:
14.45 uur tot 21.15 uur
Terug naar boven
evahoe

BerichtGeplaatst: 26 Mei 2025 21:21:27    Onderwerp: Avonddienst 26 mei Reageren met citaat

Avonddienst: maandag 26 mei

Stemming:
Kiki had ontzettend goede zin en heeft de hele avond veel gelachen.

Bijzonderheden fysiek:
Kiki had een paar rode stipjes op haar linker bil, ik denk iets geïrriteerde huid. Ik heb er wat calendula zalf opgesmeerd. Kiki had ook wat bloed bij de laatste verschoning dus ik denk dat ze ongesteld wordt. Ze had geen last en hoefde geen paracetamol. Geen ontlasting in mijn dienst.

Doorbewegen:
In de avond armen en benen kort doorbewogen.

Training PEP/IMT:
Vergeten

Geen bijzonderheden

Bijzonderheden voeding:
Nieuw pak en slang voor de nacht aangesloten

Activiteiten:
Een uurtje gewandeld in het bos. Kiki wou een heel nauw kronkelend paadje volgen, en dat lukte precies. De bladeren kwamen soms in haar gezicht maar ze genoot ervan. Ik heb geen teken gezien in de avond.

Sociaal contact:
Met de verpleging

Kiki's bewegingssensor stond er niet meer! Ook het apparaatje in de muur waar je hem aan moest zetten was er niet meer. Karin zei dat dit inderdaad klopt, dit is het nieuwe beleid en is de afgelopen dagen al zo geweest..

Bijzonderheden naar bed gaan:
Bij de zorg in de avond en ochtend vraag ik altijd of de verpleging de binnen canule wisselt, en de medicatie geeft. De watjes bied ik altijd aan om te vervangen, dat vind ik zelf geen probleem en vind het dan altijd fijn als ze bijvoorbeeld sneller naar een andere wachtende bewoner kunnen.. vandaag tijdens de binnen canule ook met Karin daarover gepraat, zij gaf aan altijd te vragen wat Kiki's hulpen willen. Ik heb aangegeven dat me dat inderdaad een prima manier lijkt. Toen ze weg was was ik alsnog vergeten te vragen of ze de medicatie wou doen, dus moest ik er nog een keer voor bellen. Loekie kwam dit keer en die vond het geen probleem. Ze heeft me ook meteen laten zien hoe de Mickey button los te koppelen. Hij was vies en zo kon ik hem even onder de kraan schoonmaken. Ze vertelde dat hij daar eigenlijk voor gemaakt is, dat je hem altijd los zou kunnen koppelen tussen de voedingen door.
Kiki lag snel goed in bed, we hebben wat langer op het aansluiten van de beademing gewacht, dus kon ze lekker extra lang Norah concert kijken.

15:30-21:30
Terug naar boven
monique

BerichtGeplaatst: 27 Mei 2025 19:54:54    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagdienst

Nachtrust: Kiki had goed geslapen.
Alleen was ze wel erg bezweet. Ze had een longsleeve aan in bed. Deze vond ze toch te warm.

stemming: Ze was vrolijk.

Bijzonderheden fysiek:
Kiki is ongesteld. Ze had er vandaag wel wat last van. Last van krampen.

Doorbewegen: Gedaan .
Haar armen en benen.

Training PEP/IMT : Niet gedaan

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: Kiki b12 gegeven

Bijzonderheden voeding: 
Gbh

Activiteiten/ sociaal contact
Naar Jos geweest. Daar een leuke middag gehad. Spelletje regenwormen gespeeld. Kiki had gewonnen.
Later thuis nog wat gedanst. Muziek geluisterd en serie gekeken.

Ook Kiki haar handen en armen gemasseerd.

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden:]
Het spoor van de lade van Kiki haar ladekast op wielen is stuk. Hier is naar gekeken. Deze kan niet gemaakt worden. Het is een oude kast en er zijn geen onderdelen meer van.
Dus 1 lade rust op de onderste lade.

7.45 uur tm 16.15 uur
Terug naar boven
silvia

BerichtGeplaatst: 28 Mei 2025 07:57:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Maandag was de planbespreking met Frank en Roland.
Kiki vindt dat alles goed gaat. Ze gaf haar lichamelijke conditie een 7 en haar psychische gesteldheid een 8.

Kiki gaat eens in de twee weken fysio krijgen. Kiki en wij vinden dit wel jammer, maar Dorien vindt het verantwoord en moet haar tijd uiteraard over veel mensen verdelen.
Kiki vindt het natuurlijk fijn om door bewogen te worden. Lijkt ons slim om hier vaste momenten in de week voor aan te houden. Misschien maandag en vrijdag?

De bewegingsmelder is inderdaad weg, hij ging te vaak af. Een camera is geprobeerd, maar werkt niet doordat de afstand te groot is.
Ik ben vergeten de optie van een alarm gekoppeld aan een hartslagmeter te noemen. Mocht blijken dat het haar toch spanning geeft, dan ko ik hierop terug.
Kiki vindt het goed dat er alleen controles zijn (rondes) in de nacht. Het alarm van de beademing wordt iets scherper afgesteld, zodat er bij slijm in de canule alarm afgaat.

Kiki heeft zelf voorgesteld om de oxazepam (angstremmer) af te gaan bouwen. Deze wordt vanaf dinsdag gehalveerd naar 2,5 mg per dag voor het slapen. Oxazepam voor zo nodig blijft staan.

Nog even als reactie op de vorige post:
Vroeger haalden we na elke voeding het kleine slangetje van de button af. Maar sinds ze nachtvoeding krijgt, werkt het terugslagklep je niet goed meer. Dus dan komt er even heel veel voeding uit, als haar maag vol is. Daarom laten we het korte slangetje eraan zitten.
Maar om het schoon te maken kun je het eraf halen zodra haar maag niet te vol zit en ze op haar rug ligt. Dan lekt is niet.
Terug naar boven

Geplaatst: 28 Mei 2025 07:57:44    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    kiki Forumindex -> Dag voor dag Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

Ga naar: