kiki
verslag van dagelijkse zorg en bezighededen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

juni 225
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    kiki Forumindex -> Dag voor dag
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
maartje

BerichtGeplaatst: 21 Jun 2025 22:03:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Avonddienst vrijdag 20 juni

Stemming: goed, vrolijk

Bijzonderheden fysiek: ongesteld, maar Kiki gaf aan er geen last van te hebben.

Doorbewegen: handen en armen in de stoel bij het masseren

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: geen

Activiteiten: we hebben wat muziek geluisterd en we hebben 2 uur door het bos gewandeld. Daarna hebben we een serie gekeken.

Sociaal contact: verpleging

BIjzonderheden voeding: voor de nachtvoeding een nieuw pak + systeem aangesloten. Nogsteeds 0.8.

Bijzonderheden naar bed gaan: kiki kreeg wat last van sputum bij het slapengaan. Dit heb ik bij de verpleging aangegeven en die gingenwat extra langs.

Tijd: 14.30-21.15
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 21 Jun 2025 22:03:11    Onderwerp:

Terug naar boven
maartje

BerichtGeplaatst: 21 Jun 2025 22:09:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Avonddienst zaterdag 21 juni

Stemming: ondanks dat ze veel last van sputum had was Kiki wel goed gemutst.

Bijzonderheden fysiek: ongesteld, diarree bij 's Avonds verschonen. Kiki had veel last van sputum. Het liep er onder aan de canule uit en ze had veel hoestprikkels. Kiki voelde zich benauwd en niet lekker. Rond een uur of 18.30 was Kiki heel moe. Ze had overdag geen behoefte aan een extra rondje hoestmachine. De hoestmachine 's avonds hielp wel om de saturatie omhoog te krijgen en Kiki had hierna een stuk minder last van slijm. Toen Kiki naar bed ging was ze ook een stuk rustiger.

Doorbewegen: handen en armen in de stoel bij het masseren

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: geen

Activiteiten: vanwege hoestaanvallen en de hitte zijn we op de kamer gebleven. We hebben muziek geluisterd en gemaakt en een serie gekeken

Sociaal contact: verpleging

BIjzonderheden voeding: voor de nachtvoeding een nieuw pak + systeem aangesloten. Nogsteeds 0.8.

Bijzonderheden naar bed gaan: kiki was heel moe en sliep al snel

Tijd: 15:30-21.00
Terug naar boven
monique

BerichtGeplaatst: 22 Jun 2025 10:25:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagdienst Zaterdag 20 juni

Nachtrust: toen ik binnenkwam zag ik aan haar gezicht dat er wat was.
Ze had gespuugd en ze had heel erg veel slijm wat keer op keer omhoog kwam met kokhalzen en ook uit haar canule. Ook was de voeding niet aangezet door de verpleging. Ze had alwel genoeg binnengekregen maar het apparaat bleef piepen.

Ik heb haar eerst rechter opgezet in haar bed. En haar gezicht gewassen.
Ik heb haar eerst bij laten komen voordat ik aan de zorg begon.

Verder is nog ongesteld en had flinke diarree.

stemming: Ze was ondanks de hele dag durende slijmaanvallen volijk.
Later op de dag was ze wel erg moe. Ik zag het aan haar gezicht. Helemaal uitgeput door het vele ophoesten/kokhalzen.

Bijzonderheden fysiek: heel veel slijmaanvallen . Tussendoor extra de hoestmachine gebruikt om het meeste slijm weg te krijgen.

Doorbewegen: Niet gedaan ivm met misselijkheid en slijmaanvallen wel armen en handen gemasseerd.

Training PEP/IMT : Niet gedaan

Bijzonderheden medicatie/vernevelen tijdens het vernevelen erg veel slijm. Tussendoor pauzes gehouden en veel moeten uitzuigen.

Bijzonderheden voeding: 
Gbh.
Er zijn alleen 0.8 pakken voeding.

Activiteiten/ sociaal contact
We zijn in de ochtend naar het bos geweest. Dit was nog goed te doen qua warmte. Later filmpjes gekeken en muziek geluisterd. Met Fieke geklets.

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden:] ik heb de tilmat ivm extra warmte weggehaald in de ochtend. Dit vond ze erg fijn. Later voor de wissel weer teruggeplaatst

Ter info : ik heb haar bed verschoond.

Tijd (incl. Kwartier voor en na):
7.45 uur tm 16.15 uur
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
carmen

BerichtGeplaatst: 22 Jun 2025 13:12:53    Onderwerp: Reageren met citaat

22-6-2025

Nachtrust: Kiki had goed geslapen, ik denk ook dat ze er moe was van gisteren (slijm)

Stemming: beetje ertussen in, niet heel vrolijk

Bijzonderheden fysiek: erge diarree beetje tussen de billen rood, nog ongesteld

Training PEP/IMT: niet aangeboden

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: vandaag geen bijzonderheden

Bijzonderheden voeding: bij tweede voeding alles vervangen

Verschoon-momenten: om acht uur heel veel ontlasting en om kwart voor twaalf, erg dun

Activiteiten: om negen uur even een rondje buiten, daarna muziek op haar kamer. en om kwart over tien zijn we richting de Hortus gelopen. Er was een harmonie die speelde daar. Maar ik moest een kaartje kopen voor 18 euro P.P,
Dat hebben we niet gedaan omdat we niet wisten of het wel leuk was.
Mijn voorstel om aan de rand van het bos te blijven en nog even te luisteren was niet goed. Ze wilde graag weer naar huis.

Sociaal contact: Appje naar Silvia gestuurd

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: Ik heb de was meegenomen en die neem ik dinsdag weer mee naar de Veste.

Tijd:7.45 tot 13.30
Terug naar boven
monique

BerichtGeplaatst: 22 Jun 2025 21:32:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Avonddienst:

Stemming:
Goed.

Bijzonderheden fysiek:
Gelukkig heel lang geen slijmaanvallen. Helaas kreeg ze rond 19.30 uur hier weer last van tot het naar bed gaan.

Training PEP/IMT:
Niet gedaan

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: gbh

Bijzonderheden voeding:
Gbh

Activiteiten:
Gedanst/ gezongen/ muziek gemaakt/ series gekeken en muziek geluisterd./Leonardo gespeeld/ armen en handen gemasseerd

Sociaal contact:
-

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden:
Gbh

Bijzonderheden naar bed gaan & eindtijd:
Kiki was moe en sliep bijna toen ik ging

Verschoon-momenten
Kiki is nog ongesteld en ze had waterdunne diarree. Vanochtend had ze ook diarree vertelde Carmen. Haar billen zijn heel rood en er beginnen wat wondjes te ontstaan.

Begin en eindtijd
12.45 uur - 21.15 uur
Terug naar boven
evahoe

BerichtGeplaatst: 23 Jun 2025 21:05:47    Onderwerp: Avonddienst 23 juni Reageren met citaat

Avonddienst: maandag 23 juni

Stemming:
Vrolijk, later op de avond wat in zichzelf gekeerd.

Bijzonderheden fysiek:
Nog steeds licht ongesteld, rode plekjes op de billen vielen nu weer mee en zagen er goed uit. Ruim ingesmeerd met de verschillende zalven voor de nacht.

Doorbewegen:
Voor het slapen armen en benen doorbewogen.

Training PEP/IMT:
Vergeten te vragen

Bijzonderheden medicatie/vernevelen:
Kiki had vanmiddag weinig last van slijm gelukkig.

Bijzonderheden voeding:
Voor de 3de voeding een nieuw pak aangesloten, dit had nog 500ml dus die staat weer in de koeling. Ik heb de slang om 15:00 gewisseld, en voor de nacht diezelfde eraan gelaten (pak in de koelkast is dus zonder slang). De slang moet dus morgen bij het wisselen van pak wel vervangen worden (elke max. 24 uur moet een nieuwe).

Activiteiten:
Gedanst in de fysio ruimte, muziek gemaakt en geluisterd en 's avonds veel home videos en foto's gekeken.

Sociaal contact:
Met Hanneke van de verpleging bij de avondzorg.

Kiki's handcrème is bijna op, ze gaf aan dat ze het leuk vond om met iemand samen nieuwe te kopen. Dat kan met mij deze vrijdag, maar als iemand eerder al in de gelegenheid is dan is dat ook prima!

Bijzonderheden naar bed gaan:
Kiki lag snel goed en rustig in bed.

15:30-21:15
Terug naar boven
monique

BerichtGeplaatst: 25 Jun 2025 11:24:56    Onderwerp: Reageren met citaat

DINSDAG 24 JUNI

Nachtrust:
Goed geslapen. Temperatuur was goed op haar kamer.

Stemming:
Brede lach in de ochtend. Bleef de hele dag aanhouden.

Bijzonderheden fysiek:
Gbh

Training PEP/IMT:
Niet gedaan

Bijzonderheden medicatie/vernevelen:extra b12 gegeven.

Bijzonderheden voeding:
Nog steeds 0.8 pakken

Verschoon-momenten:
In de ochtend waterdun en veel. Haar inco zat met witte tape aan elkaar geplakt. Het zat helemaal niet goed en hierdoor zat ze tot haar rug in de ontlasting.
Graag een kort broekje aan doen voor de nacht. Dit houdt de inco mooi op zijn plek.

Activiteiten:
Gedanst/ series gekeken muziek gemaakt en geluisterd .

Sociaal contact: Naar Jos geweest. Jos gaf aan iets leuks te willen doen voor hun trouwdag in september. We hebben daar wat over lopen brainstormen.
Kiki wil iets doen samen waarbij je je zintuigen gebruikt. En het liefst buiten.
Later op Kiki haar kamer belden Paul en Silvia. Een leuke verrassing! Ze hebben het goed naar hun zin en vertelden wat ze allemaal hadden gedaan en meegemaakt.
Kiki was heel enthousiast om hen te zien en te spreken. Ze hebben ook nog voor Kiki gezongen. Dit vond ze helemaal geweldig!

Ik heb de slangen vervangen van het uitzuigapparaat op haar kamer en de waterzak vervangen van het beademings apparaat.

Begin en eindtijd
7.45 uur - 16.15 uur
Terug naar boven
carmen

BerichtGeplaatst: 25 Jun 2025 16:48:12    Onderwerp: Reageren met citaat

24-6-2025

Het was weer erg warm op Kiki haar kamer. Toen ik met mijn dienst begon hebben we een muziekje aangezet en haar kleding kast opnieuw ingedeeld,
Daarna een serie en heb ik wat gegeten en in de vroege avond een lekkere wandeling buiten gemaakt.

Kiki had hele dunne ontlasting, haar billen zijn ook weer rood. Flink zalf opgedaan.
Avondzorg zonder problemen en ze lag al snel lekker in haar bes.

Ik heb haar vernevelings houder bij mij thuis uitgekookt!

Tijd: 15.30 tot 21.15

25-6-2025

Nachtrust: lekker geslapen

Stemming: vandaag hele goede zin

Bijzonderheden fysiek: rood /kapot tussen de billen
En vanmorgen canule wissel, ging snel en goed

Training PEP/IMT: -

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: geen bijzonderheden

Bijzonderheden voeding: in de ochtend alles vervangen

Verschoon-momenten: bij het douchen heel veel diarree

Activiteiten: in de vroege ochtend een wandeling buiten, toen even een serie , een potje regen wormen, Kiki heeft vandaag dik gewonnen. in de middag douchen

Sociaal contact: -

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: ik heb weer was meegenomen en neem dat morgen weer mee naar de Veste.

Tijd:7.45 tot 15.00
Terug naar boven
carmen

BerichtGeplaatst: 26 Jun 2025 17:31:12    Onderwerp: Reageren met citaat

26-6-2025

Nachtrust: kiki had goed geslapen

Stemming: Ze had vandaag erg goede zin

Bijzonderheden fysiek: Kiki had vandaag nog steeds erge diarree. is aan de arts doorgegeven
Roland heeft nog even naar de peg sonde gekeken, ballontje opnieuw
opgeblazen. Had het idee dat het nu niet meer lekte
Training PEP/IMT: gedaan

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: geen bijzonderheden

Bijzonderheden voeding: einde tweede voeding alles vervangen

Verschoon-momenten: in de ochtend diarree

Activiteiten: in de ochtend naar het koor, daarna verzorging, even een serie onder mijn eten

Sociaal contact: Paul en Silvia hadden gebeld

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: Milou kwam mij even twee uurtjes aflossen.

Tijd:7.45 tot 14.30
Terug naar boven
maartje

BerichtGeplaatst: 26 Jun 2025 22:27:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Avonddienst: donderdag 26 juni

Stemming:
Vrolijk.

Bijzonderheden fysiek:
Bij het verschonen in de avond had ze veel diarree en een beetje uitslag op de billen.

Doorbewegen:
Armen in de stoel doorbewogen en voeten in bed voor het slapen.

Training PEP/IMT:
Niet gedaan

Gbh

Bijzonderheden voeding:
Gbh

Activiteiten:
Met Jos gekletst, muziek gemaakt, gedanst, geschilderd en een serie gekeken.

Sociaal contact:
Met jos en Fieke gepraat. Toen we met Jos op de taxi stonden te wachten werd een overledene naar buiten geleid. Net op dat moment ging Jos zijn ringtone af omdat de taxi belde. Achteraf konden Jos en ik er om lachen. Ik vroeg aan Kiki hoe ze het vond om het te zien en ze gaf aan dat ze het lastig vond. Later op de kamer gaf ze aan er geen moeite mee te hebben

Gbh

Gbh

15:30-21:15
Terug naar boven
maartje

BerichtGeplaatst: 27 Jun 2025 22:28:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Avonddienst: vrijdag 26 juni

Stemming:
Vrolijk.

Bijzonderheden fysiek:
nogsteeds een beetje uitslag bij de billen. Kiki heeft geen ontlasting gehad.

Doorbewegen:
Voeten voor het slapen doorbewogen.

Training PEP/IMT:
Niet gedaan

Gbh

Bijzonderheden voeding:
De 1.0 pakken zijn er weer, maar alleen 500 ml. De verpleging is op de hoogte dat hij verwisselt moet worden tijdens de nacht.

Activiteiten:
We hebben muziek gemaakt en gedanst. Daarna zijn we naar het winkelcentrum in Dukenburg geweest om op zoek te gaan naar handcréme, alleen we kwamen er niet helemaal uit. Uiteindelijk hebben we een rondje gelopen en in een paar winkeltjes geweest.

Toen we terug kwamen hebben we met Paul en Silvia gebeld, die vandaag terug waren gekomen van vakantie. Ik heb verteld dat ik helaas per oktober ga stoppen, omdat ik binnekort terug ga verhuizen naar Leiden. Kiki had ik dit gisteren al verteld en we hadden het er even over gehad. Kiki was blij voor me maar vond het ook jammer dat ik weg ging.

Sociaal contact:
Paul en Silvia, verpleging.

De inco's die Kiki gebruikt waren op in de opslag. Ik heb het nagevraagd bij de verpleging en het kan zijn dat deze maandag nog binnen komen en anders donderdag weer. Voor vandaag en morgen liggen er nog genoeg op de kamer. Mochten ze niet op tijd binnen zijn moeten we even kijken of we een ander soort kunnen gebruiken. Verder geen bijzonderheden.

Kiki was in eerste instantie een beetje onrustig na dat de beademing werd aangesoten, maar kalmeerde snel.

14:45-21:15
Terug naar boven
silvia

BerichtGeplaatst: 28 Jun 2025 09:43:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Er liggen nog heel veel inco's in de bus. Boven de voorruit zit een bergruimte, die zit helemaal vol reserve-inco's (nog de oude, van voor de Veste).
Terug naar boven
monique

BerichtGeplaatst: 28 Jun 2025 16:42:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Nachtrust:
Goed geslapen..

Stemming:
Goed.

Bijzonderheden fysiek:
Gbh

Training PEP/IMT:
Niet gedaan

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: gbh

Bijzonderheden voeding:
Er zijn wel 1.0 pakken alleen van 500 ml

Verschoon-momenten:
In de ochtend waterdun en mega veel. Met het draaien kwam het omhoog bij haar inco. Alles zat onder incl. Haar shirt.
Ik heb Kiki helemaal gewassen, schone kleding aangedaan en haar bed helemaal verschoond.

Ik wil toch even benadrukken dat wanneer je savonds haar een klein broekje aan doet, dat enorm scheelt als ze dunne ontlasting heeft.
Het elastiek van het broekje houd dan de diarree enigszins tegen.
Activiteiten:
Naar het bos geweest in de ochtend/Gedanst/ gezongen/ muziek gemaakt/ series gekeken en muziek geluisterd./ armen en handen gemasseerd.
Concert van concert at Sea gekeken. Suzan en Freek hadden opgetreden.
Kiki vond het Heel mooi maar het was ook emotioneel.

Sociaal contact:
-

Gbh

Begin en eindtijd
7.45 uur - 16.15 uur
Terug naar boven
silvia

BerichtGeplaatst: 28 Jun 2025 21:14:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Zaterdagavond 28 juni

Stemming: Goed. Rustig en gezellig. Kiki vertelde wel dat het haar veel spanning had gegeven dat wij ver weg zaten.

Bijzonderheden fysiek: Geen ontlasting gehad. Billen zagen er redelijk uit.
Bij het naar bed gaan zat haar tweede teen (linkervoet) over de grote teen, ondanks de wandelwol. Hetzelfde euvel als bij Jos. We moeten dit wel goed in de gaten houden, dat haar teen niet kapot gaat. Ze had er in de sandalen geen last van gehad.
Nagels geknipt van vingers en tenen.

Doorbewegen: Niet gedaan.

Training PEP/IMT: Niet gedaan.

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: Weinig slijm, een keer uitgezogen.

Bijzonderheden voeding: Erg vervelend, die halve liter pakken..
Ik heb voor vannacht een nieuw pak plus nieuwe slang klaar gelegd. Hopelijk hoeft het maar één keer vervangen.

Activiteiten: Muziek gekeken en geluisterd.

Sociaal contact:
Met Paul video gebeld. Appjes gestuurd aan Eva (haar kat is gestorven) en aan Adriaan (vroegere huisgenoot bij Heeschebos, hij stuurde een uitnodiging voor een theaterproductie waar hij aan meewerkt. Kiki wil er naar toe, zondag 6 juli.
We zagen in de huiskamer een geboortekaartje: Arjan heeft een dochtertje gekregen.

Er is een lampje wat bedoeld is voor als de stroom uitvalt. Dit moet permanent in het stopcontact zitten, zodat het opgeladen is indien het nodig is. Omdat het er steeds uit werd gehaald, zit het nu in een stopcontact achter op de verrijdbare metalen ladenkast. Let er dus op dat je de ladenkast niet te hard tegen de vensterbank duwt.
De tweede plastic beker (even dagen) voor bij het uitzuigapparaat is zoek. De sticker kamer 10 was eraf gegaan. Nu kan de beker 's avonds niet in de afwasmachine. Het is de bedoeling dat hij elke dag met de maatbekers ongewassen wordt. Maandag even een nieuwe vragen.
Ik kon de twee tangetjes nergens vinden, die altijd onderin de voedingstas zaten. Ik kreeg de slang niet los. De verpleegkundige lukte dit gelukkig wel. Wie weet waar de tangetjes zijn?

Bijzonderheden naar bed gaan: Het was erg benauwd. Kiki was nog redelijk wakker. Daarom heb ik het zonnescherm naar beneden gedaan, werd het wat donkerder. Hopelijk ging het niet al snel weer omhoog.
Overdag graag het scherm naar beneden houden, zolang de zon op het raam staat.
Ik ben iets na 21 uur vertrokken.
Terug naar boven
silvia

BerichtGeplaatst: 29 Jun 2025 20:59:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Zondagavond 29 juni

Stemming: Kiki was blij. In het begin erg enthousiast, erg aan het strekken. Daarna wel rustig. Alleen bij het tillen een plankje.

Bijzonderheden fysiek: Geen ontlasting gehad vandaag of al door de verpleging verschoond voor 8 uur.

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: Nauwelijks slijm vandaag, ook bij de hoestmachine niet.

Bijzonderheden voeding:
Derde voeding 175 ml gehad, Kiki vond het geen probleem.

Activiteiten:
Meteen om 15.30 uur naar Berg en Dal gegaan. Potje Scrabble gespeeld, Kiki deed het goed, tot ze moe werd. Toen zijn we gestopt.
Paul heeft de rechter voetsteun iets hoger gezet, ze had hem in haar enthousiasme naar beneden geduwd.
Hij heeft ook beide laptops geüpdatet.
Bij de Veste docu over Ramses Shaffy gekeken (niet tot het eind). En muziek geluisterd.

Sociaal contact: Terug bij de Veste haalden we mijn eten uit de koelkast en alle vier de verpleegkundigen schoten in de lach door Kiki's enthousiaste lach.

Ik heb de tangetjes gevonden, zaten toch in de voedingstas. Ik heb ze nu in een voorvakje aan de binnenzijde gedaan.

Bijzonderheden naar bed gaan: Kiki was moe, maar toch nog vrij wakker in bed. Ik mocht gaan. Het is wel prettiger afscheid nemen zonder die bewegingsmelder. Ik ging iets na 21 uur uit haar kamer.

Terug naar boven

Geplaatst: 29 Jun 2025 20:59:39    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    kiki Forumindex -> Dag voor dag Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

Ga naar: