kiki
verslag van dagelijkse zorg en bezighededen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

september 2025
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    kiki Forumindex -> Dag voor dag
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
evahoe

BerichtGeplaatst: 8 Sep 2025 20:32:41    Onderwerp: Dagdienst 8 september Reageren met citaat

Avonddienst: maandag 8 september

Stemming:
Kiki was vrolijk en actief, ze wou nog 2 keer gaan wandelen in de middag/avond.

Bijzonderheden fysiek:
Kiki had een paar keer slijm wat omhoog kwam, maar gelukkig geen enorme aanvallen of last ervan. Was ook beperkt tot de avondzorg momenten en daarbuiten eigenlijk niet.

Doorbewegen:
Bij het in bed leggen doorbewegen, ze wou graag nog door Senna en mij uitgerekt worden (met Senna bij de schouders en mij bij de enkels).

Training PEP/IMT:
In de middag gedaan, beide 3x 20 herhalingen.

Bijzonderheden medicatie/vernevelen:
Geen bijzonderheden

Bijzonderheden voeding:
Nieuwe slang en 1L pak 0.8 aangesloten voor de nacht, ik heb nog een half vol pak terug in de koeling laten zetten voor morgen.

Activiteiten:
Ik was rond 4 uur bij Kiki en toen wou ze eerst graag gaan wandelen. Daarna hadden we even een serie gekeken en had ik mijn avondeten gegeten. Daarna was Senna er eigenlijk meteen en wilde Kiki nog een keer een wandeling maken. Daarna de avondzorg gedaan.

Sociaal contact:
Senna was inwerken en daar hadden we natuurlijk veel contact mee.
We hebben het gehad over vakanties en toen bedachten we dat we tijdens de inwerkperiode van Senna misschien een dag uitje naar Kleve kunnen doen, dat is vlakbij maar wel echt even buitenland.
Tijdens de avondzorg vroeg Kiki aan Karin hoe haar avond was, dat vond ze fijn en er volgde een leuk gesprekje.

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden:
Geen bijzonderheden

Bijzonderheden naar bed gaan:
Senna was voor het eerst erbij bij het in bed leggen, daarom hadden we gekozen voor geen muziek of serie bij het in bed leggen omdat ik Senna steeds uitlegde wat ik deed. Kiki lag snel goed en was al rustig bij het naar bed gaan.

Tijd (incl. Kwartier voor en na):
13:15-21:15
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 8 Sep 2025 20:32:41    Onderwerp:

Terug naar boven
monique

BerichtGeplaatst: 9 Sep 2025 18:37:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Nachtrust: Goed geslapen, wel had ze het goed warm gehad. Ze gaf aan liever nu geen hemdje en sokken in bed te willen. Met de overgang van het weer is het lastig in te schatten maar Kiki denkt dat wanneer je deze kledingstukken weglaat ze het minder warm heeft.

Stemming:
Vrolijk. Later op de dag moe van alle indrukken.

Bijzonderheden fysiek: Kiki was vandaag in de ochtend erg ontspannen en had weinig slijm. Maar helaas kwam daar snel verandering in. Bij Jos had ze heel veel last van sputum, dit hield in mijn dienst nog wel aan.

Training PEP/IMT:
Niet gedaan

doorbewegen
Gedaan armen en benen

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: Vitamine b12 gegeven.

Bijzonderheden voeding:
Gbh

Verschoon-momenten:
1 x ontlasting in de ochtend.

Activiteiten:
Vanochtend hadden we afscheid van Esther. Het was met een lach en een traan. Kiki heeft meegedaan met de cadeaus (rituals en 2 Halloween horror clowns - Esther is gek van Halloween en al druk bezig met de voorbereidingen in haar straat!) Ze was er erg blij mee.
We hebben lieve kaarten geschreven. En kiki heeft Esther een dikke knuffel gegeven met het afscheid. Esther beloofde nog wel eens bij kiki binnen te wippen.

Daarna zijn we naar Jos geweest en hebben we het gehad over een weekend weg wat ze graag in het voorjaar samen willen gaan doen. We zaten beetje te brainstormen waar ze naar toe willen gaan.
Mooi stadje, met mooie oude stadskern/ natuur .. veel de revue gepasseerd. Ze hadden allebei goede zin erin!
Verder hebben we muziek geluisterd en series gekeken.
Silvia is in de middag nog langsgekomen met haar zus. Ze hebben fijn met elkaar geklets en herinneringen opgehaald.

Later in de middag zijn we naar de huiskamer geweest. Daar was een mooi optreden van het trio de bedside singers.

Sociaal contact:
Met Jos, Silvia en haar zus, Esther en het Frasselt team, later met mensen bij het optreden.

Ik heb alles aangevuld in de uitzuigtas en van deze ook het filter vervangen.

Begin en eindtijd
7.45 uur - 16.15 uur
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
carmen

BerichtGeplaatst: 10 Sep 2025 15:25:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Avond Kiki

Stemming: ik loste Monique in de huiskamer af omdat daar de bedside singers waren. Het was erg mooi , maar Kiki bleef onrustig achter haar kijken. toen de deur dicht ging was het iets beter maar nog onrustig.

Bijzonderheden fysiek:-

Training PEP/IMT:-

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: het vernevelen in de avond ging helemaal niet goed, bleek het niet goed opgeladen te zijn. even gewacht toen ging het beter.

Bijzonderheden voeding: geen bijzonderheden

Verschoon-momenten: alleen plas

Activiteiten: bedside singers, op kamer even muziek, rond zes uur een spelletje met Senna

Sociaal contact: met de bewoners bij zang

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: ik heb de vernevelaar weer uitgekookt

Bijzonderheden naar bed gaan & eindtijd: we waren op tijd begonnen met de avond zorg en heb Senna veel laten doen. Kiki probeert dan even uit dat ik dan moet vernevelen, maar dat heb ik niet gedaan.

Rustig alles uitgelegd en samen haar in bed gelegd. Ging best wel goed voor een tweede keer in de avond. We waren iets later van haar kamer af. Maar Kiki was wel rustig toen we gingen.

Tijd:15.30 tot 21.30
Terug naar boven
carmen

BerichtGeplaatst: 10 Sep 2025 15:31:26    Onderwerp: Reageren met citaat

10-9-2025

Nachtrust: goed geslapen maar alles was nat vanmorgen. Had toch het idee dat inco goed zat maar gewoon te vol was met plas en weer hele dunne ontlasting

Stemming: prima

Bijzonderheden fysiek: door de dunne ontlasting rode plekjes tussen haar billen

Training PEP/IMT: niet gedaan

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: Vernevelaar deed het vanmorgen gewoon weer goed

Bijzonderheden voeding: bij eerste voeding alles vervangen

Verschoon-momenten: om acht uur dunne ontlasting en bij het zwembad zeer dunne ontlasting( zurig)

Activiteiten: in de ochtend naar het zwembad geweest, en Kiki heeft weer goed gezwommen.
in de middag douchen

Sociaal contact: Paul

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden : ik heb de was meegenomen
bed onder hoes vervangen

Tijd :7.45 tot 16.00
Terug naar boven
senay

BerichtGeplaatst: 10 Sep 2025 21:33:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Kiki avonddienst:  wo 10 sept

[b]Stemming: beetje gespannen, daarna losser en vrolijk

[b]Bijzonderheden fysiek: blauwe plek op de rechter knie.

[b]Bijzonderheden medicatie/vernevelen: tijdens hoesten paar keer moeten stoppen, kiki leek kortademend.

[b]Activiteiten: zwemmen, douchen, series, muziek

[b]Sociaal contact: paul

[b]Bijzonderheden voeding: voor de nacht nieuwe pak+systeem aangesloten

[b]Verschoon-momenten: bij zwemmen dunne ontlasting

[b]Bijzonderheden naar bed gaan & eindtijd: kiki lag goed in bed en wilde geen sokken en geen hemd aan

[b] Tijd: 11.30-21.15
Terug naar boven
silvia

BerichtGeplaatst: 11 Sep 2025 08:41:00    Onderwerp: Reageren met citaat

De voeding uit een geopend pak, waar lucht bij gekomen is, moet binnen 8 uur gebruikt worden. Als er geen lucht bij gekomen is, kan de voeding 24 uur gebruikt worden.
Bij deze pakken is volgens mij geen folie, waar je de slang doorheen prikt. Dus er komt altijd lucht bij als je het pak openmaakt.
Kiki heeft door de maagzuurremmers weinig bescherming tegen verkeerde bacteriën (iets bedorven voeding). Let ook goed op je hand hygiëne.
Dit om diarree te voorkomen.
Het lijkt mij dus geen goed idee om een restant voeding in de koelkast te bewaren en de volgende dag weer aan te hangen.
Eventueel kun je dit met Ilke (kwaliteitsverpleegkundige) bespreken.
Terug naar boven
carmen

BerichtGeplaatst: 11 Sep 2025 16:23:43    Onderwerp: Reageren met citaat

11-9-2025

Nachtrust: goed geslapen

Stemming: prima vandaag

Bijzonderheden fysiek: blauwe plek op knie, Kiki dacht bij zwembad gebeurd

Training PEP/IMT: ben ik vanmiddag helemaal vergeten

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: vernevelen ging vandaag prima, weinig slijm

Bijzonderheden voeding: Einde tweede voeding nieuw pak en slang

Verschoon-momenten: alleen rond elf uur beetje ontlasting verder veel plas

Activiteiten: in de ochtend zijn we naar Berg en Dal geweest. daar heeft Senna samen met Paul geoefend met communicatie. Door uitleg en leonardo spel. en gezellig thee gedronken met iets lekkers, met dank aan Paul!

In de vroege middag zijn we lekker naar buiten geweest. En daarna op haar kamer.
Ik heb de kast weer wat geordend en zomer kleding eruit gehaald. ook kleine t-shirt.
ook de kapstok weer wat geordend, dit onder een gezellig muziekje!!

Sociaal contact: Paul en Silvia en Senne

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: Senna vandaag veel zelf laten doen. Ging prima allemaal.

Tijd:7.45 tot 16.15
Terug naar boven
evahoe

BerichtGeplaatst: 12 Sep 2025 14:39:48    Onderwerp: Dagdienst 12 september Reageren met citaat

Dagdienst vrijdag 12 september

Nachtrust:
Kiki had lekker geslapen en was goed gemutst wakker geworden.

Stemming:
Kiki was enorm vrolijk. Wou veel kinderen voor kinderen luisteren en dansen

Bijzonderheden fysiek:
Kiki is ongesteld geworden. Ze gaf aan geen last te hebben dus geen pijnstiller gegeven.
Rond 12:00 pas ontlasting, maar alles zat onder. De hele outfit moest helaas verschoond worden.

Doorbewegen:
In de ochtend alles doorbewogen

Training PEP/IMT :
Vergeten te vragen

Door de wandeling was ik vergeten de vernevelaar preventief uit te koken , maar hij bleef het goed doen ook in de middag.

Bijzonderheden voeding:
Er was al een nieuwe 1L 0.8 fles aangesloten toen ik binnenkwam in de ochtend.

Activiteiten:
In de ochtend een wandeling gemaakt door het bos en daarna even in de zon gelezen. Na 15min werd dit toch wat koud en zijn we weer naar binnen gegaan.

Sociaal contact:
Met Elisabeth van de verpleging. Die vertelde dat ze uit Portugal komt en is geboren in een klein dorpje boven Lissabon.

Geen bijzonderheden

07:45-15:15
Terug naar boven
maartje

BerichtGeplaatst: 12 Sep 2025 19:43:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Avonddienst: donderdag 11 september

Stemming:
Kiki was vrolijk, veel aan het lachen

Bijzonderheden fysiek:
Kiki had wat last van kapotte billen en ontlasting was iets aan de dunne kant. Een flinke laag zalf op de billen gesmeerd.

Doorbewegen:
Wel gevraagd maar geen behoefte aan

Training PEP/IMT:
Niet gedaan

Gbh

Bijzonderheden voeding:
Gbh

Activiteiten:
We zijn op de kamer gebleven en hebben de hele middag muziek geluisterd en series gekeken. We hebben tussendoor even gedanst. Ik heb de bovenste lade van het kastje waar het uitzuigaparaat op staat schoongemaakt.

Sociaal contact:
Met Chantal van de verpleging

Bed is helemaal verschoond.

De verpleging had het heel druk dus we moesten even wachten op dr hoestmachine.

15:30-21:30

Laatst aangepast door maartje op 12 Sep 2025 19:49:54; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
maartje

BerichtGeplaatst: 12 Sep 2025 19:46:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Avonddienst: vrijdag 12 september

Stemming:
Kiki was vrolijk, veel aan het lachen

Bijzonderheden fysiek:
Kiki had nog steeds kapotte billen en flinke diarree. Ook is Kiki ongesteld. Rond 15.00 verschoond rn alles zat onder de ontlasting. Kiki even gewassen en de kleding en tilmat in de was gedaan. De broek hangt nog te drogen over de zadelkruk. Kiki gaf wel aan dat ze geen last had van haar buik door de dag heen.

Doorbewegen:
Wel gevraagd maar geen behoefte aan

Training PEP/IMT:
Niet gedaan

Gbh

Bijzonderheden voeding:
Gbh

Activiteiten:
Muziek gemaakt, serie gekeken, gewassen, gedanst.

Sociaal contact:
Met Lisa van de verpleging en even met Francien.

Armsteunen van de rolstoel zijn ook gewassen, deze hangen te drogen aan de sondevoeding paal. Hoofdsteun was ik vergeten.

Gbh

14:30-21:15
Terug naar boven
monique

BerichtGeplaatst: 13 Sep 2025 16:22:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Nachtrust: Goed geslapen.

Stemming:
Vrolijk. Later op de dag moe van alle sputumaanvallen

Bijzonderheden fysiek: Kiki had vandaag erg veel last van sputum aanvallen. Het begon rond half 9 vanochtend en duurde tot ongeveer 13.15 uur.
Het was heel intensief voor Kiki. Ze kreeg geen rust. Hierdoor zijn we niet naar Berg en Dal gegaan. Ik heb haar om 13.30 uur verschoond en op bed laten liggen tot Senna kwam. Dit heeft haar goed gedaan.
Tot einde van mijn dienst had ze geen aanvallen meer en was ze weer lekker vrolijk.

Training PEP/IMT:
Niet gedaan

doorbewegen
Niet gedaan ivm last sputumaanvallen.

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: Niet kunnen vernevelen door de aanvallen. En ook niet tanden gepoetst.

Bijzonderheden voeding:
Gbh

Verschoon-momenten:
1 x ontlasting in de ochtend en erg opgesteld. In de ochtend toen ik begon was ze helemaal doorgelekt ook op de Molton.

Activiteiten:
Vanochtend heb ik eerst series met haar gekeken. Later toen ze op bed lag veel meditatie muziek geluisterd. Hier ontspande ze erg van.
Toen Senna kwam hebben we samen een potje regenwormen gespeeld totdat Tirza kwam..

Sociaal contact:
Vanochtend kwam Zoë met de verpleging meekijken bij kiki. Zij is nieuw op de afdeling. Later met Senna en Tirza nog wat gekletst.
Senna zelf alles laten doen. Ging goed.

Gbh

Begin en eindtijd
7.45 uur - 16.15 uur
Terug naar boven
tirza

BerichtGeplaatst: 13 Sep 2025 21:35:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Stemming:
Vermoeid van de sputumaanvallen, vrolijk tijdens het eten, in de avond weer last van sputum aanvallen en bezweet

Bijzonderheden fysiek: Ook in de avond had Kiki had veel last van sputum aanvallen. Tussen 19.00 en 21.00 uur.
Kiki was hierdoor erg bezweet. We (Senna) hebben haar gewassen, opgefrist en verschoont.

Training PEP/IMT:
Niet gedaan

doorbewegen
Niet gedaan

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: Om 16.30 uur heb ik voor de zekerheid Chantal erbij geroepen omdat ik een piep uit Kiki's borst hoorde komen. Ze was bezweet. Chantal stelde Kiki een aantal vragen waaronder of ze Kiki moest temperaturen maar voor Kiki hoefde dat niet. Om 17.00 uur heeft Senne haar vernevelt omdat ze last had van sputum en omdat Kiki nog niet was vernevelt. Na het eten heeft Chantal haar temperatuur opgenomen en die was 37. Senne heeft ook de communicatie met Kiki gedaan en dat ging goed.
Om 19.00 uur heb ik Kiki ontcuft, vernevelt, tanden gepoetst, de hoestmachine toegepast en er kwam weer veel sputum omhoog.

Bijzonderheden voeding:
Ze heeft nog genoeg voeding om de nacht door te komen

Verschoon-momenten:
2 x een beetje dunne ontlasting en Kiki is nog opgesteld.

Activiteiten:

Met Senna een potje regenwormen gespeeld. Ontspanningsmuziek geluisterd en een serie gekeken.

Sociaal contact:
Tijdens het eten heeft Kiki erg gelachten om Chantal. Het was een gezellige boel met Mohamed, Chantal en 2 anderen van de verpleging.
Senna heeft alles zelf gedaan: Ging goed.

Gbh

Ik ben een kwartier langer gebleven omdat Kiki erg onrustig was. Dit heb ik doorgegeven aan de verpleging met het verzoek om nog extra bij Kiki te gaan kijken.

Begin en eindtijd
15.30 uur - 21.30 uur
Terug naar boven
amber

BerichtGeplaatst: 14 Sep 2025 19:29:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagdienst zondag 14 september

Stemming: wel vrolijk

Bijzonderheden fysiek: ontlasting bij het wakker worden nog een keer rond 10.00
Ze had een vochtblaar op haar linker heup, gaasje op geplakt ter bescherming van schuren inco.
Ze had een soort gek blauwig spul op haar inco zitten voor bovenaan, het zat ook op haar buik. Niemand weet wat het was. Ze was nog ongesteld.
Met de hoestmachine ging het even niet lekker bij de 2 sessie. Ze heeft toen een kwartier behoorlijk last gehad van slijm. Een keer extra ontcuft en neergelegd en toen bleek ontlasting. Na het verschonen was het weer oke. Verder viel het mee met slijm in mijn dienst. Nog 1 x een flinke klodder uitgezogen.

Doorbewegen: benen bij het schoenen aandoen.

Training PEP/IMT : niet gedaan.

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: geen bijzonderheden.

Bijzonderheden voeding: ik had per ongeluk 175/175 gedaan de eerste 2 voedingen met 0.8 pak. Tirza zou de laatste 2 210 geven om genoeg te geven.

Activiteiten: Jos kwam niet door buikpijn en diarree. Silvia is even geweest en die heeft ook even alleen met Kiki gepraat.
We hebben Dunya en Desi gekeken en muziek gemaakt.
Weekschema's opnieuw op de borden gezet en was opgeruimd.

Sociaal contact: Silva

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: geen bijzonderheden

Tijd (incl. Kwartier voor en na): 7.45-13.30
Terug naar boven
tirza

BerichtGeplaatst: 14 Sep 2025 20:46:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Avonddienst: zondag 14 september

Stemming:
Kiki was vrolijk en ook rustig

Bijzonderheden fysiek:
Kiki had wat 3x een klein beetje ontlasting die aan de dunne kant was.

Doorbewegen:
niet gedaan

Training PEP/IMT:
Niet gedaan

Gbh

Bijzonderheden voeding:
3e en 4e voeding op 210 gezet. Met de nacht een nieuwe slang en een nieuw pak 0.8 geplaatst.

Activiteiten:
We hebben een lange wandeling gemaakt in het bos. Nog beneden in het restaurant gezeten. In de fitnessruimte een balspel gedaan. In de kamer muziek geluisterd en series gekeken. We hebben tussendoor even gedanst.

Sociaal contact:
Met Chantal en Lisa van de verpleging. Chantal was weer grappig en leuk naar Kiki toe die schaterde van het lachen. Ook nog een vrijwilligster bij haar huis in de straat gesproken. Ze groette Kiki en vertelde dat ze haar wel kende. Ook een bewoonster sprak Kiki aan die altijd met haar en Carmen bij de bingo zit.

geen bijzonderheden

geen bijzonderheden. Kiki was rustig

12:45-21:30
Terug naar boven
amber

BerichtGeplaatst: 15 Sep 2025 14:53:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagdienst maandag 15 september

Stemming: vrolijk

Bijzonderheden fysiek: ontlasting bij het wakker worden. Het was geen diarree, maar vrij stevig juist.
Blaar op de heup zit er nog. Plekjes op de billen bijna weg. Geen slijm aanvallen meer. Wel een aantal keer uitgezogen.

Doorbewegen: fysio gehad van Dorien. Ze komt de komende dagen een paar keer in de ochtend om het doorbewegen bij de ochtendzorg te bespreken/ voor te doen.

Training PEP/IMT : niet gedaan.

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: geen bijzonderheden.

Bijzonderheden voeding: gb

Activiteiten: naar Robert Coppes geweest. Ze is aan het varkentje voor Jos gaan werken (mozaïeken), veel gekletst, Kiki zei tegen Bo dat ze het gezellig vond. Willemien en Hubertien gekeken. Fysio gehad. Liedjes uit het liedjesboek voor haar gezongen.

Sociaal contact: bij Robert Coppes Bo, Jaqueline, Elly en Riek.

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: geen bijzonderheden

Tijd (incl. Kwartier voor en na): 7.45-15.45 (Eva was wat later in verband met niet rijden treinen.)
Terug naar boven

Geplaatst: 15 Sep 2025 14:53:38    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    kiki Forumindex -> Dag voor dag Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 2 van 5

Ga naar: