kiki
verslag van dagelijkse zorg en bezighededen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

oktober 2025
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    kiki Forumindex -> Dag voor dag
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
silvia

BerichtGeplaatst: 27 Okt 2025 17:02:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Voeding:
Voor de nacht een nieuw literpak en een nieuwe slang. Snelheid op 63 ml/uur.
Gedurende de dag, als het literpak leeg is, het halveliterpak eraan hangen.
Let op: dit is 1.0.
Dus even rekenen hoeveel ze nog moet krijgen, als je halverwege een voeding gaat wisselen (dan kom je ergens tussen 175 en 225 ml uit).
Laatste twee voedingen op 150 ml en 150 ml/uur.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen

Geplaatst: 27 Okt 2025 17:02:51    Onderwerp:

Terug naar boven
amber

BerichtGeplaatst: 27 Okt 2025 17:10:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagdienst maandag 27 oktober

Nachtrust: goed geslapen

Stemming: vrolijk, rustig

Bijzonderheden fysiek: billen zag er wel goed uit, 2 x ontlasting beetje zurig en best veel stinkende scheetjes.
Op een gegeven moment hoorde ik een scheet uit haar buik komen bij de laatste keer verschonen en was haar buik nat, verpleging heeft de peg gecontroleerd maar niks gevonden.

Doorbewegen: de fysio is geweest, Kiki was heel ontspannen en alles voelde goed aan zei Dorien.

Training PEP/IMT : niet gedaan

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: geen bijzonderheden

Bijzonderheden voeding: Silvia zei dat er weer halve liter pakken zijn.

Activiteiten: een uurtje naar Robert Coppes geweest, toen leek het of ze ontlasting kreeg maar dit bleken bij thuiskomst stinkende scheten geweest. Moeilijk in te schatten omdat ze door de spasmen ook veel met de armen knijpt. Muziek gemaakt en gekeken van de harde schijf , met Jos video gebeld, fysio gehad en ik heb voor haar gezongen.

Sociaal contact: mensen bij Robert Coppes waren blij om haar weer te zien. Ze heeft gekletst met Beau, Riek en Jaqcueline. Thuis belde Jos video dat hij een verrassing had dat hjj waarschijnlijk niet op Kiki haar verjaardag geopereerd hoeft te worden.
Gekletst ennde video van de diploma uitreiking laten zien aan Sharon van de verpleging. Met Dorien gekletst.

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden.
De regenponcho uit de bus gebruikt die hangt nu te drogen op haar kamer.

Tijd (incl. Kwartier voor en na): 7.45- 15.15
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
evahoe

BerichtGeplaatst: 27 Okt 2025 22:12:20    Onderwerp: Avonddienst 27 oktober Reageren met citaat

Avonddienst: maandag 27 oktober

Stemming:
Kiki was vrolijk, weinig last van slijm.

Bijzonderheden fysiek:
Nog steeds rode billen. Ik heb wel extra vaak verschoond.

Doorbewegen:
In bed voor het slapen.

Training PEP/IMT:
Niet gedaan

Bijzonderheden medicatie/vernevelen:
Geen bijzonderheden

Bijzonderheden voeding:
Ik heb een beetje bij het pak gedaan wat eraan zat, Kiki gebruikt nu 's nachts met een 0.8 pak 750ml voeding zie ik vaak, dus er zit nu 770ml ongeveer in. Er staat voor morgen een 1L pak 0.8 in de koelkast die tot half 8 gebruikt mag worden.

Activiteiten:
Kiki wou veel dansen op Nick en Simon. Nog een rondje door het bos gelopen. Het was droog maar wel een nat bos en natte bosgrond, dus toch al op de grotere geasfalteerde of kiezelpaden gebleven.

Sociaal contact:
Met Hanneke van de verpleging.

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden:
Geen bijzonderheden

Bijzonderheden naar bed gaan:
Een Coldplay concert geluisterd bij het avondritueel. Het was een nieuw concert op youtube van dit jaar en Kiki zat er helemaal in. Ze lag ook snel goed en rustig.
Ik was de autosleutel van Kiki vergeten terug te hangen aan het haakje, Silvia had hem beneden aan mij gegeven bij de overdracht. Dus moest ik nog terug fietsen vanaf het station naar hij hangt gewoon op zijn plekje nu Smile Volgens mij heeft Kiki er doorheen geslapen toen ik hem terug heb gehangen.

Tijd (incl. Kwartier voor en na):
15:30-21:15
Terug naar boven
silvia

BerichtGeplaatst: 28 Okt 2025 08:56:39    Onderwerp: Reageren met citaat

De operatie van Jos staat nu gepland op woensdag 5 november in Boxmeer.

In het dossier lees ik dat het bevochtigingspotje van de beademing met enige regelmaat niet op de goede stand blijkt te staan.
Het lijkt me slim om te vragen op welke stand het om 21 uur gezet moet worden, dan kunnen jullie bij het aansluiten van de beademing even vragen of het op die stand staat.

Ook lees ik dat de vervangende arts de verneveling op 2 keer per dag heeft gezet en de psyllium gestopt heeft, omdat volgens de verpleging de ontlasting weer goed is.
Ik had Frank gisteren geappt met het verzoek om de verneveling weer op 3 maal daags te zetten (dus 14 uur toevoegen) en psyllium nog even te blijven geven. Maar Frank is nog ziek en dit bericht heeft zijn vervanger niet bereikt.
Carmen, wil jij dit met de verpleging bespreken?
Psyllium schijnt moeilijk door de sonde te gaan, vandaar dat de verpleging hier graag mee wil stoppen.
Wellicht kan dit een verklaring zijn voor de lekkages rond de button: dat er dan een verstopping met psyllium zat die los floept of iets dergelijks.
Ik heb geroken aan Kiki's kleren van gisteren. Het leek gewoon water, geen maaginhoud. Maar het ballonnetje was nog gevuld met 4 ml water. Eventueel kan er ook 5 ml water in gedaan worden, dat deden we vroeger altijd.

Wat sneu, Eva, dat je helemaal terug moest fietsen vanaf het station... Ook nog in de regen waarschijnlijk..
Ik had de bus verzet, omdat het me niet wenselijk lijkt om de invalidenparkeerplaats lange tijd bezet te houden. Er ging meteen daarna ook iemand parkeren, wier zoon rolstoel afhankelijk was en die op bezoek gingen in de Veste.
Terug naar boven
silvia

BerichtGeplaatst: 28 Okt 2025 17:13:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Dinsdag

Ik heb even met Frank (de arts) gesproken. Hij is weer beter.
Hij zei dat er een dringend verzoek was gedaan vanuit het Kiki-team om de psyllium te stoppen. Ik heb gezegd dat ik daar van jullie niets over gehoord heb en dat Kiki nog regelmatig diarree en rode billen heeft.
Hij komt morgenvroeg kijken, als Kiki nog ligt.
Ook gevraagd of hij de verneveling om 14 uur er weer in wil zetten. Daarvan zei hij dat dat al gebeurd is.
Ik denk dat de verpleging graag van de psyllium af wil, omdat het lastig toe te dienen is (veel kans op verstopping van de sonde).

Bovenstaand verzoek aan Carmen vervalt hiermee.
Terug naar boven
monique

BerichtGeplaatst: 28 Okt 2025 18:21:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Nachtrust:

Goed geslapen
---------‐----------------------
Stemming:
Goed later wat meer gespannen omdat ze zich zorgen maakt over Jos zijn operatie.

Bijzonderheden fysiek:
Veel spanning toen we bij Jos waren. Ze maakte zich zorgen om de aankomende operatie van Jos. Ook moest ze veel kokhalzen. Ondanks dat ze niet veel last had van sputum in haar canule kwam er wel slijm omhoog waardoor ze moest braken. Er kwam niks.
Paar keer haar hoofd goed moeten vasthouden zodat het niet naar achteren liep.
Ze zat niet lekker in haar vel. Ze gaf aan Ook pijn in haar buik te hebben.
We zijn om half 1 al naar huis gegaan.
In de auto ontspannende ze meer. Ze wilde graag naar huis.

Training PEP/IMT:
Niet gedaan

doorbewegen
Armen en benen

medicatie Ze heeft een paracetamol gehad voor.haar buikpijn. Dit hielp haar..

Bijzonderheden voeding:
Er zijn weer halve pakken.

Verschoon-momenten:
3 x ontlasting (dun) 8 uur /12.30 uur/ en 15.30 uur
Vetzalf en loprox gesmeerd in de ochtend.
Kiki haar billen zijn erg rood en geïrriteerd; rode kleine wondjes die bloeden.
bijzonderheden medicatie
Vitamine b12 gegeven.

Activiteiten:
Series gekeken en muziek geluisterd. Naar Jos geweest.

Sociaal contact:
Met Baukje wat gekletst en naar Jos geweest.
Kiki en Jos zijn erg blij dat de operatie van Jos is vervroegd naar volgende week woensdag.
Voordat Kiki naar Jos ging wilde ze make-up op. Ik heb ze een vleugje mascara gegeven. Echt minimaal omdat ze te erg bewoog. Je zag het niet, maar voor haar was het heel fijn. Ze voelde zich vrouwelijker.gaf ze aan.

Silvia kwam in de middag.
Appje van Anne beantwoord.

Vernevel apparaat is uitgekookt. Deze deed het slecht vanmiddag.

Ter info: beademings potje moet om 21 uur op stand 1 staan. Dus er moet 1 lampje branden van de 3.

Begin en eindtijd
7.45 uur - 16.15 uur
Terug naar boven
carmen

BerichtGeplaatst: 28 Okt 2025 21:25:08    Onderwerp: Reageren met citaat

28-10-2025

Stemming: wel goed maar door spanning in lichaam soms moeilijk te peilen

Bijzonderheden fysiek: hopelijk helpt de botox vrijdag, spanning handen ,nek
billen weer erg rood heb er een foto van gemaakt
Training PEP/IMT: niet gedaan

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: De vernevelaar was uitgekookt dus ging prima

Bijzonderheden voeding: voor de nacht een groot pak aangebroken

Verschoon-momenten: in mijn dienst alleen plas,

Activiteiten: eerst even op haar kamer gebleven ,daarna een wandeling beneden.
onder mijn eten een serie en in de vroege avond met Francien en Wies even
beneden gezeten . en we hebben weer eens kaartjes getrokken met vragen.
Hierdoor krijg je leuke gesprekken over vroeger

Sociaal contact: Francien en Wies

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden:-

Bijzonderheden naar bed gaan & eindtijd: avond zorg ging allemaal rustig en goed.
toen ze net in bed lag veel spanning later zakte dat gelukkig af.

Tijd: 15.30 tot 21.15
Terug naar boven
carmen

BerichtGeplaatst: 29 Okt 2025 16:11:50    Onderwerp: Reageren met citaat

29-10-2025

Nachtrust: Kiki had niet goed geslapen had zorgen over jos gemaakt . Dat hij veel pijn krijgt.

Stemming: redelijk ze gaf een 6

Bijzonderheden fysiek: frank is geweest in de ochtend . En ik had foto gemaakt van de billen gisteren avond en van vanmorgen. Hij gaat een andere zalf voorschrijven en die komt als het goed is vandaag al. Bij het douchen zagen eva en ik ook een heel rood plekje op haar linker heup!!!

Ook gaat hij de psyllium weer inzetten

Training PEP/IMT: -

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: vernevelen staat weer op drie keer

Bijzonderheden voeding: er zijn nu weer alleen kleine pakken voeding

Verschoon-momenten: vanmorgen om acht uur en bij het zwemmen weer zeer dunne ontlasting

Activiteiten: in de ochtend naar het zwembad en in de middag douchen. tussen door een dansje en muziek.

Zwemmen ging weer goed

Sociaal contact: paul

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: til mat verschoond en hoofd steun vervangen

Tijd: 7.45 tot 16.00
Terug naar boven
evahoe

BerichtGeplaatst: 29 Okt 2025 22:08:28    Onderwerp: Woensdag 29 oktober Reageren met citaat

Avonddienst: woensdag 29 oktober

Stemming:
Goed, wat in zichzelf gekeerd

Bijzonderheden fysiek:
Kiki's billen zijn ontzettend rood op het moment. Ook soms bloedende plekjes. Waarschijnlijk een schimmelinfectie, daar is nu ook een sterkere zalf voor.
Veel spanning in haar lichaam.
Om 19:45 ontlasting - 7

Doorbewegen:
Gevraagd of er iets echt doorbewogen moest worden ondanks dat het al laat was, maar Kiki gaf aan dat het oke was om gewoon naar bed te gaan.

Training PEP/IMT:
Beide 3x 20 herhalingen

Er zijn 2 nieuwe zalven gebracht voor de rode plekken. De andere zalven zijn weer meegenomen dus het zijn gewoon de enige medicinale zalfjes die in de verschoonbak zitten. Gebruik is hetzelfde: alleen in de avond en ochtend 1x beide over elkaar smeren, volgorde maakt niet uit. Niet te dik en het beste deppend aanbrengen.
Het is ook goed om Kiki wanneer mogelijk even zonder inco op bed te leggen. Je kan wel een handdoek en plaid over de billen en benen leggen voor de warmte en de privacy, maar dan kunnen de billen beter herstellen zonder de broeierige inco de hele dag. We hebben dit vandaag na het douchen gedaan en dat werkte enorm goed! De rode kleur nam zichtbaar af al na 30min liggen! Handig is om eerst een handdoek over de billen te doen en dan pas een dekentje, doen hoeft niet steeds de hele deken in de was!
Er staat toch in ONS dat de vezels niet meer hoeven! Dus helaas niet goed doorgekomen. Ik heb aangegeven dat de wens wel is om door te gaan en dit geeft verpleging door, maar ze mogen het niet geven zonder indicatie van de arts helaas.

Bijzonderheden voeding:
Een nieuw half liter pak aangesloten voor de nacht. Verpleging gaat hem wisselen.

Activiteiten:
Gezwommen en daarna gedoucht. Daarna heeft Kiki nog wat op bed gelegen en een rustige avond. Nieuwe serie Oogappels op npostart begonnen, Carmen raadde die aan tijdens het douchen en die beviel goed.

Sociaal contact:
Silvia was er nog even om half 7 voor de was.

Geen bijzonderheden

Bijzonderheden naar bed gaan:
Er was iemand ziek en dus was de verpleging onder bezet. Daardoor werd het wat later, Kiki gaf aan dat ze dit juist wel fijn vond. Rond 19:45 had Kiki ontlasting, maar toen gingen we met de hele avondzorg doen omdat we net de verneveling hadden gekregen dus toen heeft Kiki wel 45min in die inco nog gezeten. Toen ik ging verschonen waren de billen weer zo rood als voor het luchten helaas.

11:15-21:30
Terug naar boven
carmen

BerichtGeplaatst: 30 Okt 2025 17:17:33    Onderwerp: Reageren met citaat

30-10-2025

Nachtrust: Kiki had gelukkig goed geslapen

Stemming: doordat ze veel spanning in lichaam heeft wat moeilijk te lezen, maar ze zei prima

Bijzonderheden fysiek: het lijkt wel dat de nieuwe zalfjes wat doen maar het is nog wel heel rood. Na het koor Kiki op bed gelegd en even een half uurtje zonder inco gelegd.

Training PEP/IMT: dat hebben we gedaan

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: geen bijzonderheden

Bijzonderheden voeding: alleen kleine pakken

Verschoon-momenten: om acht uur en om half twaalf zeer dunne ontlasting. Hopelijk vanavond weer starten met de vezels

Activiteiten: in de ochtend naar het koor geweest, toen even op bed gelegen , in de middag kwam Jos. Eerst even naar de kamer geweest en toen zijn we naar beneden geweest. Daar was oktober Vest!! Heel leuk georganiseerd maar Kiki en Jos vonden de Duitse muziek niet leuk. Ik had even wat drinken voor Jos gekocht . en zijn we weer naar boven gegaan.
Daar wat gepraat. Jos wilde liever niet zondag nog komen , hij wilde geen risico lopen voor de operatie.

Sociaal contact: in de ochtend met bewoners van het Koor in de middag Jos

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden:-

Tijd: 7.45 tot 16.30
Terug naar boven
charel

BerichtGeplaatst: 31 Okt 2025 08:14:03    Onderwerp: Reageren met citaat

kiki avonddienst:
 Do 30-10

Stemming:
 Ontspannen, neutraal

Bijzonderheden fysiek:
 Veel spasme, veel strekken, billen zijn echt weer flink kapot

Doorbewegen:
 Niet gedaan

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: vezels besproken. In de avond geen extra zakje gekregen ze heeft deze in de ochtend gehad en wisten niet of ze dit voorheen 2 keer per dag kreeg. Ook beter om dit op te bouwen gaven ze aan. Ze bespreken morgen met de arts of ze 2 zakjes moeten geven.
Chantal heeft uitgebreid mee gekeken met het uitzuigen met Senna. Het blijkt dat zij nog geen aftekenlijst heeft ontvangen voor het uitzuigen. Deze gaat ze opvragen bij Ilke.

PEP/ IMT:
 Niet gedaan

Activiteiten:
Grote ik wandeling gemaakt. Naar de winkel gelopen. Kiki wilde graag een beterschapskaartje kopen voor Jos. Deze ligt klaar bij de tv moet nog geschreven worden.

Sociaal contact:
 Verder geen contact meer gehad als alleen met Jos.

Bijzonderheden voeding:
 Alleen halve pakjes voeding dus er moet gedurende de nacht een pak verwisseld worden. Pak staat al klaar.

Verschoon-momenten:
1 keer ontlasting. Erg dun en zuur.

Benodigheden en hulpmiddelen:
GB

Bijzonderheden naar bed gaan & eindtijd:
 Senna heeft het naar bed brengen helemaal zelf gedaan.

Tijd:
16.00-21.00
Terug naar boven
evahoe

BerichtGeplaatst: 31 Okt 2025 16:26:19    Onderwerp: Vrijdag 31 oktober Reageren met citaat

Dagdienst vrijdag 31 oktober

Nachtrust:
Kiki gaf aan goed geslapen te hebben.

Stemming:
Bij het Radboud gaf Kiki haar stemming een 4. Het kwam door haar pijnlijke billen.

Bijzonderheden fysiek:
Billen zien er beter uit dan woensdag, maar nog steeds rood en pijnlijk dus.

Doorbewegen:
Armen, benen, voeten en handen in bed uitgebreid doorbewogen.

Training PEP/IMT :
Gevraagd maar Kiki had geen zin

De verpleging dacht weer dat de middag medicatie niet meer voorgeschreven was, later mocht Silvia het alsnog doen. Is dus wel de bedoeling om nog 3x per dag te vernevelen. De vezels zijn gegeven vanochtend dus die staan in elk geval in ONS.

Bijzonderheden voeding:
Tijdens de 3de voeding het pak en de slang gewisseld.

Activiteiten:
In de ochtend hadden we rustig de zorg gedaan en de eerste voeding en nog een keer verschoont en toen kwam Silvia ons ophalen om naar het Radboud te gaan, Kiki had een afspraak om botox in haar armen te krijgen. Bij het Radboud was ook Paul die ook mee ging naar de afspraak.
Na thuiskomst meteen verschoont en toen wou Kiki nog wel even op bed blijven liggen zonder de inco (zie eerder verslag). Na 3 kwartier was dat wel weer genoeg en heb ik Kiki weer in de stoel gezet. Kiki had geen zin om te gaan wandelen dus zijn we rustig binnen gebleven.

Sociaal contact:
Met Silvia en Paul naar de botox geweest.

Geen bijzonderheden

07:45-16:15
Terug naar boven
milou

BerichtGeplaatst: 31 Okt 2025 21:25:15    Onderwerp: Vrijdag avond 31-10 Reageren met citaat

kiki avonddienst:
Vrij 31-10

Stemming:
Kiki was redelijk vrolijk gestemd maar had gedurende de avond veel last van spanning in haar lichaam.

Bijzonderheden fysiek:
Spanning in armen en benen. Half uurtje na verschonen met de billen bloot gelegen.

Doorbewegen:
De rug gerekt.

Bijzonderheden medicatie/vernevelen:-

Activiteiten:
Kaart voor Gaby en Maartje geschreven en direct op de post gedaan. Rondje in de wijk gewandeld. Hester gebeld. Muziek geluisterd en de handen gemasseerd.

Sociaal contact:
Gebeld met Hester, ze verwacht de griep afgelopen dagen te hebben gehad, is hier nu nog wat misselijk van maar dit neemt af.

Bijzonderheden voeding: [/]
Nieuwe halve liter voor de nacht aangehangen. Er ligt al een andere klaar op de kamer voor de wisseling vannacht.

[b]Verschoon-momenten:
In de avond verschoond, alleen urine. Voor de nacht was de inco nog droog.

Benodigheden en hulpmiddelen:
-

Bijzonderheden naar bed gaan & eindtijd:
Kiki lag redelijk vlot goed en gaf aan moe te zijn. G.b.

Tijd:
16:45-21:15
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    kiki Forumindex -> Dag voor dag Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Pagina 5 van 5

Ga naar: