kiki
verslag van dagelijkse zorg en bezighededen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

januari 2026
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    kiki Forumindex -> Dag voor dag
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
evahoe

BerichtGeplaatst: 9 Jan 2026 15:31:15    Onderwerp: Dagdienst 9 januari Reageren met citaat

Dagdienst
Nachtrust:
Kiki gaf aan niet zo goed geslapen te hebben

Stemming:
Onrustig

Bijzonderheden fysiek:
Geen bijzonderheden
2x ontlasting 2x wat dunner

Doorbewegen:
Kiki wou liever meteen in de stoel

Training PEP/IMT :
Vergeten te doen

Bijzonderheden medicatie/vernevelen:
Geen bijzonderheden

Bijzonderheden voeding:
0,5 aangesloten halverwege 2de voeding

Activiteiten:
Kiki was een beetje rusteloos, door de regen konden we niet naar buiten en het internet heeft de hele dag niet gewerkt. Daardoor veel gewisseld van activiteiten: lezen, concerten, spelletjes, rondje door de Veste, series etc.

Sociaal contact:
Geen bijzonderheden

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden:
Geen bijzonderheden

Tijd (incl. Kwartier voor en na):
07:45-15:15
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 9 Jan 2026 15:31:15    Onderwerp:

Terug naar boven
charel

BerichtGeplaatst: 10 Jan 2026 00:32:24    Onderwerp: Reageren met citaat

kiki avonddienst:
9-1

Stemming:
Heel ontspannen de hele dag

Bijzonderheden fysiek:
 Gedurende de avond best veel slijm.

Doorbewegen:
 Niet gedaan

Hoestmachiene eerder gedaan. Voor het vernevelen. Had rond half 7 heel veel slijm. Was goed. Hierdoor het vernevelen een stuk rustiger verlopen.

PEP/ IMT:
 Niet gedaan

Activiteiten:
 Meteen bij binnenkomst even verschoon en daarna de bus in. Kiki wilde er graag uit ondanks het natte weer. We zijn naar winkelcentrum Dukenburg gereden. Daar wat winkeltjes in en uit geweest. De bus starten heen moeilijk dus op de terugweg een blokje omgereden om de bus wat langer te laten draaien. Verder de avond rustigen gedaan en programma gekeken van de NPO

Sociaal contact:
 Sanne geappt

Bijzonderheden voeding:
 GB

Verschoon-momenten:
Geen ontlasting deze avond.

Benodigheden en hulpmiddelen:
Bus extra rondje gereden om accu op te laden.

Bijzonderheden naar bed gaan & eindtijd:
Beademing duurde iets langer ze hadden het druk vandaag.

Tijd:
14.30-21.30
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
tirza

BerichtGeplaatst: 10 Jan 2026 23:11:06    Onderwerp: Reageren met citaat

kiki middag-avonddienst: 10 januari

Stemming:
Zeer vermoeid omdat ze erg last van veel slijm, in de avond vooral in de mond.

Bijzonderheden fysiek:
Gedurende de dag zeer vermoeid en haar handen waren aan de slappe kant.

Doorbewegen:
Niet gedaan

Eerder van het concert weggegaan omdat Kiki last had van slijm. Bij binnenkomst rond 16.00 de hoestmachine gebruikt om het slijm los te krijgen. Uitgezogen, verschoond.

PEP/ IMT:
Niet gedaan

Activiteiten:
Met Paul naar de Vereniging geweest om naar een concert van het orkest van de Koninklijke Luchtmacht te kijken. Toen ik om 12.40 Kiki ophaalde zag ze er al erg vermoeid uit. Ze was al klaar om de bus in te gaan, onderweg Paul opgehaald en bij de Vereniging haar meteen uitgezogen. Tijdens het eerste deel (klein uurtje) heb ik haar 6x uitgezogen. Ze zag er steeds vermoeider uit. Kiki wilde blijven maar wij hebben toch besloten om terug te gaan naar de Veste. Winter vol liefde gekeken maar Kiki was er niet bij en ze had het duidelijk moeilijk. rond 17.00 heb ik nog de verpleging gebeld om extra mee te kijken maar die reageerden niet, na een half uur ging het wat beter en heb ik de oproep weer uitgezet. Tijdens het eten de verpleging gevraagd om Kiki te temperaturen en extra te onderzoeken. Na het vernevelen en tandenpoetsen begon Kiki over te geven. Haar mond uitgezogen en assistentie gevraagd. Extra zuurstof gegeven. Nadat ze aan de beademing zou zijn zou de verpleging alles nalopen.

Aan de beademing met zuurstof begon het alarm signalen te geven. zie info: ONS
De verpleging heeft de arts gebeld, deze de ambulance gebeld voor meer onderzoek. Om 21.35 kwam de ambulance. Paul en Silvia waren ook al gekomen. Om 21.45 ben ik naar huis gegaan

Sociaal contact:
Diverse mensen van het cafe (bij het concert), Paul, Silvia, verpleging

Bijzonderheden voeding:
Nadat de ambulance is gebeld hebben we Kiki van de voeding afgehaald.

Verschoon-momenten:
2x een klein beetje ontlasting, plakkerig.

beide saturaties doen het niet.
De spullen voor de mobiele uitzuitapparaat aangevuld en deze opgeladen.

zie hierboven en ONS

Tijd:
12.30-22.00
Terug naar boven
tirza

BerichtGeplaatst: 11 Jan 2026 22:15:31    Onderwerp: Reageren met citaat

kiki avonddienst:
zondag 11-1

Stemming:
Zeer vermoeid en afwezig

Bijzonderheden fysiek:
vermoeid en slap van alle inspanningen, zweet veel, voelt klam. Bij het toedienen van de medicatie bleef Kiki last hebben van de neiging tot overgeven.

Op de ic is alles gedaan wat wij normaal ook doen met extra controles.

Activiteiten:
Muziek gekeken en geluisterd, Kiki is zo hard aan het werk om te herstellen dat een hoop langs haar heen is gegaan.

Sociaal contact:
verpleging IC, Silvia en Paul

Bijzonderheden voeding:
3e voeding overgeslagen omdat ze ervoor heeft overgegeven. Na de 4e voeding heeft ze weer overgegeven. Extra vocht toegediend. Ze bleef braakneigingen hebben. Snelle ademhaling. Er is besloten om geen nachtvoeding te geven.

Verschoon-momenten:
2x verschoont, gelukkig heeft ze geplast.

Ze was onrustig toen ik ging maar de verpleging houd haar goed in de gaten.

Tijd:
15.00-21.15
Terug naar boven
amber

BerichtGeplaatst: 11 Jan 2026 22:45:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagdienst zaterdag 11 januari

Nachtrust: goed geslapen

Stemming: vrolijk,.rustig

Bijzonderheden fysiek: 1x ontlasting , meer slijm dan normaal met best veel slijm in het half uur voor ze naar het concert ging, gevraagd of het ging en of ze er nog zin in had, ze zei van wel.

Doorbewegen: nist gedaan

Training PEP/IMT : niet gedaan

Bijzonderheden vernevelen/ medicatie: gb

Bijzonderheden voeding: gb

Activiteiten: muziek gemaakt

Sociaal contact: verpleging

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: gb

Tijd (incl. Kwartier voor en na): 7.45- 13.15

Dagdienst zondag 12 januari

Nachtrust: kort geslapen en gebroken nacht door ic opname

Stemming: moe. Af en toe een lach, soms brak en in zichzelf.

Bijzonderheden fysiek: 1x ontlasting , in de ochtend geplast de rest van mijn dienst niet meer, veel hoesten, 1 x flink overgegeven wat lang duurde voor ze niet meer benauwd was. Meerdere malen bloed afgenomen waarvan een aantal keer mislukt. Aan de beademing gelegen, op een gegeven moment zuurstof met flow. 2 x een tijd in de stoel gezeten. 1 voeding gehad en binnen gehouden 2e voeding volledig uitgebraakt 3e voeding in overleg met kiki en de verpleging niet gegeven. Artsen visite gehad, geen longontsteking gevonden , nog niks gevonden aan oorzaak. Moe veel gapen, veel hoesten.
Vocht werd toegedient via infuus, niet via sonde. Paar keer aagegeven dat ze dit normaal wel bij krijgt via sonde ook na herhaaldelijk niet pllassen en veel zweten, maar bleef bij het infuus.

Bijzonderheden vernevelen/ medicatie: ik heb het de verpleging niet zien doen.

Bijzonderheden voeding: 1 voeding gehad, 2e uitgebraakt, 3e niet gehad.

Activiteiten: youtube muziek en beatrix potter gekeken

Sociaal contact: verpleging en Silvia kwam langs en heeft een tijdje bij haar gezeten

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: verpleging doet bijna alles en helpt met verzorging ivm slangetjes en draadjes overal.

Tijd (incl. Kwartier voor en na): 7.45- 15.45
Terug naar boven
evahoe

BerichtGeplaatst: 12 Jan 2026 21:43:50    Onderwerp: Avonddienst maandag 12 januari Reageren met citaat

Avonddienst maandag 12 januari

Stemming:
Soms echt wel aan het lachen en de hele tijd goed reactief op vragen en de foto's/films geweest.

Bijzonderheden fysiek:
Rond 17:00 nogmaals diarree (dit was de hele ochtend al zo begreep ik van Silvia).
Kiki zweet veel, had gelukkig nauwelijks nog verhoging (37,9 rond 17:00 en rond half 8 37,2 uit mijn hoofd).

Kiki had weinig slijm! Hoefde maar 1x oppervlakkig uitgezogen te worden in mijn hele dienst.

Doorbewegen:
Niet gedaan

Training PEP/IMT :
Niet gedaan

De verpleegster die er in de avond was voor Kiki stond bij 2 kamers als hoofdverpleegkundige, en die andere kamer had veel hulp nodig net rond 20:00, we kregen er niks van mij gelukkig, behalve dat er 2x een andere waarnemende verpleegkundige langskwam. Kiki

Bijzonderheden voeding:
Toen ik aankwam stond er een voeding aan van 100ml, die heeft ze afgemaakt. Daarna voelde ze zich toch wat misselijk, gelukkig niet over gegeven. In overleg met Kiki en verpleging verder besloten niet meer voeding te geven om ook de nacht rust niet in gevaar te brengen.

Activiteiten:
Kiki wou vooral veel foto's terug kijken en home videos. De film van het huwelijk met Jos helemaal gekeken en Floortje naar het einde van de wereld toen ik ging eten.

Sociaal contact:
Paul en Silvia waren er toen ik aankwam.

Er hangen 2 doorzichtige tasjes aan de kapstok als tijdelijke wasmand, in de dichtgeknoopte zak zit een broek met ontlasting erin, de open zak is zonder ontlasting.

15:30-21:15
Terug naar boven
amber

BerichtGeplaatst: 13 Jan 2026 00:05:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagdienst maandag 12 januari

Nachtrust: tot half 4 goed geslapen. Daarna onrustig.

Stemming: moe. Af en toe een lach.

Bijzonderheden fysiek: ongeveer 8 x diarree, geen sondevoeding gehad tijdens mijn dienst. Hele dag op bed gelegen ze wilde er niet uit. Af en toe uitgezogen kwam dan flink wat slijm , niesbui gehad en op haar tong gebeten. Af en toe kort in slaap gevallen overdag. Katherer gehad, kwam toen 200 ml. Vocht vasthouden in gezicht . Af en toe trilvoet. Hele dag aan de beademing met zuurstof gelegen. Kiki mag nog niet naar huis, zolang ze nog zoveel zuurstof nodig heeft. Haren niet gekamd vandaag.

Bijzonderheden vernevelen/ medicatie: doet verpleging, apparaat waar ze aanligt doet dat zelf.

Bijzonderheden voeding: geen voeding gehad tijdens mijn dienst, wilde ze ook niet.

Activiteiten: youtube muziek en beatrix potter gekeken

Sociaal contact: verpleging en Silvia mwam langs, nog een verjaardags filmpje voor Gerdie opgenomen vond Kiki leuk om te doen.

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: veel wordt door de verpleging gedaan, heb haar alleen zelf verschoond vandaag. Inco niet dichtgemaakt onder haar zodat ik haar niet onnodig hoefde te draaien want dat prikkelt de longen erg. En heb haar tanden gepoetst, ze wil graag haar eigen tandpasta gebruiken die van de ic vond ze erg vies.

Tijd (incl. Kwartier voor en na): 7.45- 15.15
Terug naar boven
silvia

BerichtGeplaatst: 13 Jan 2026 11:38:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Kiki's schone was ligt in het achterste kastje links.
Terug naar boven
monique

BerichtGeplaatst: 13 Jan 2026 19:48:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Nachtrust:
Volgens de verpleging had ze een goede nacht.

Stemming:
Heel moe

fysiek Heel erg benauwd vanochtend. Veel dikke gele sputum uit gezogen..ze moest vaak braken of ze had braakneigingen omdat ze veel slijm in mond en canule had.
Ze had het het erg zwaar. Heel erg veel zweten.

Training PEP/IMT:
Niet gedaan

doorbewegen
Niet gedaan.

Bijzonderheden medicatie
Ik heb haar de ochtend medicatie rond 13 uur gegeven. Dit hadden ze nog niet gedaan.

Bijzonderheden voeding:
Ze krijgt kleinere porties 80 ml. Omdat ze erg veel moest braken.

Verschoon-momenten:
2 x ontlasting 8 uur dikke brei
Rond 12 uur ook wat ontlasting. dikke brei

Activiteiten:
Rustige klassieke muziek geluisterd en norah Jones.

Sociaal contact:
Paul kwam gelukkig net op tijd binnen toen de artsen hun visite ronde deden.
Kiki heeft een longweginfectie. Dit is niet te wijden aan slechter wordende longen door haar conditie maar door een infectie.
Uit de test kwam dat ze de oude variant heeft van covid.
Haar saturatie bleef de hele tijd goed.
Haar ademhaling was af en toe te snel maar dat had te maken met veel prikkels ( uitzuigprikkel/ veel mensen op de kamer / en hoestbuien)

Toen iedereen weg was wilde ze even rusten. Toen kwam de geestelijk begeleider even binnen wippen.
De vragen die hij stelde vond ik ook wat apart.
Of ze zich bezig houdt dat ze weer hier komt te liggen.
Hij doelde naar mijn mening dat haar leven wellicht ooit op deze manier kan eindigen.

Hoe goed bedoeld ook. Hij stelde 2 vragen maar ik gaf ook als alternatief: of je wilt helemaal niet nu hierover praten.
Een dikke Ja!

Hij mag nog wel een keer van haar langs komen maar kiki heeft nu zeker geen behoefte om dit soort gesprekken met hem te voeren.
Het kan heel goed zijn dat hij morgen weer langs komt. Dat gaf hij namelijk weer aan bij vertrek.

Jos hebben we vanmiddag verteld dat Kiki op de IC ligt. Dit was even schrikken voor hem maar hij snapte Heel goed waarom we dit achter hielden. Jos had afgelopen zaterdag ook een heftige epileptische aanval en hij moest zonder veel aan zijn hoofd de ok in.

Na de schrik hebben ze elkaar gebeld met video. Met een lach en een traan.
Ze vonden het beiden weer erg fijn om elkaar te zien al had Jos het er ook wel moeilijk mee om Kiki zo benauwd te zien.
Jos krijgt as vrijdag de uitslag van de kweek van zijn voet.
Dan afwachten of hij naar huis kan anders moet hij nog even blijven

Silvia kwam ook rond 15 uur.

Op de kamer hebben ze geen blauwe celstof matjes. Omdat Kiki vast zit aan al die lijntje enz. Is het handig om met het verschonen die matjes te gebruiken ipv die groene dikke onderleggers waar ze op ligt.
Fijner om de inco mee in te pakken en dan zo in het geheel weg te gooien.

Begin en eindtijd
7.45 - 16.15 uur
Terug naar boven
charel

BerichtGeplaatst: 14 Jan 2026 14:01:34    Onderwerp: Reageren met citaat

kiki avonddienst:
 13-1

Stemming:
 Heel rustig, erg vermoeid, heel af en toe een lach tussendoor.

Bijzonderheden fysiek:
 Was nog veel aan het hoesten. Vocht in het gezicht trok wel wat weg toen ze in de stoel zat. Temp. de hele avond 37.3

Doorbewegen:
 -

-

PEP/ IMT:
 -

Activiteiten:
Nadat Silva vertrokken en de verpleging klaar was op de kamer heb ik even in stilte naast Kiki gezeten. Ze viel vrijwel meteen in slaap. Gewacht tot de voeding klaar was om haar in de stoel te zetten. Kiki was niet misselijk na de voeding. Rond 5 uur verschoond en terug in de stoel. Ze heeft tot 7 uur in de stoel gezeten. Ging best goed. Was heel ontspannen. Norah Jones geluisterd, home video’s gekeken en stukje van het concert van Suzan en Freek. Hier werd ze vrolijk van.

Sociaal contact:
 Verpleging vroeg naar Jos.

Bijzonderheden voeding:
 Geen avond voeding. Voeding van de middag was om 5 uur klaar. Wilde bij naar bed gaan de nacht voeding.

Verschoon-momenten:
Twee keer een klein beetje ontlasting. Niet echt dun. Meer plakkerig.

En Eva en Kalorama afgesproken dat Eva morgen voor de dienst bij Kiki de backster rol tolperison ophaald. Ic heeft dit tot morgen 08.00 uur op voorraad. In de middag wordt dit opnieuw bijgeleverd maar voor de zekerheid willen ze wat reserve op voorraad hebben. Mocht het morgen middag anders lopen.

Kiki wilde om 19.00 uur de stoel uit en naar bed. Het naar bed gaan ging vlot. Kiki was meteen heel rustig en ontspannen toen ze eenmaal goed lag. Ze vroeg me wel om nog even te blijven.
De verpleging geeft haar om 21.00 nog de laatste medicatie.

Tijd:
15.30-20.30
Terug naar boven
evahoe

BerichtGeplaatst: 14 Jan 2026 14:05:37    Onderwerp: Dagdienst woensdag 14 januari Reageren met citaat

Dagdienst woensdag 14 januari
Nachtrust:
Kiki gaf aan niet lekker geslapen te hebben. Was blij dat ik er was.

Stemming:
Een enorme glimlach toen ik binnenkwam en toen Paul binnenkwam. Gaf verder aan zich niet lekker te voelen, hetzelfde als gisteren. Waarschijnlijk vanwege haar ziekte natuurlijk.

Bijzonderheden fysiek:
Kiki was vanochtend nog steeds wat gezwollen in het gezicht en ook wat rood. Nog steeds diaree (2x in mijn dienst). Niet volledig vloeibaar. Gaf aan zich misselijk te voelen maar heeft niet over gegeven.

Doorbewegen:
Nvt

Training PEP/IMT :
Nvt

Doet verpleging. Ik heb extra medicatie voor vandaag+ morgen opgehaald van de Veste mocht de bestelde niet binnen komen.

Bijzonderheden voeding:
Ze heeft in de nacht 700ml voeding gehad en de eerste voeding normaal (175ml). Hierna gaf Kiki aan zich misselijk te voelen en nog geen 2de te willen. Hier is naar geluisterd.

Activiteiten:
Veel ochtend zorg en daarna Paul + artsen bezoek (zie sociaal contact). Wat oude videos gekeken (Anne voedt) kvk concert en Gooische vrouwen.

Sociaal contact:
Paul was er tussen half 12 en 1.
De artsen zijn langs geweest op hun ronde. Ze gaven aan dat Kiki misschien morgen weer naar huis kan, maar het is natuurlijk afwachten of dit niet wordt uitgesteld.
Kiki is wel aan het vooruitgaan, heeft minder zuurstof nodig dan gisteren. Had wel meer zuurstof nodig toen ze in de stoel werd gezet en gaf zelf ook aan dit liever niet te willen.

Er ligt nog 2L voeding nu bij Kiki, dit is waarschijnlijk voldoende voor haar hele IC opname. Maar mocht dit niet zo zijn dan heeft het Radboud niet deze voeding.
Het Radboud heeft iets lompere neus filters dan dat Kiki normaal heeft, eventueel de beige meenemen van de Veste mocht iemand er toch al langs gaan voor iets anders.

07:45-13:45
Terug naar boven
senay

BerichtGeplaatst: 14 Jan 2026 23:42:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Kiki avonddienst:  wo 14 jan

[b]Stemming: redelijk goed

[b]Bijzonderheden fysiek: kiki zweet veel

[b]Bijzonderheden medicatie/vernevelen: gedaan samen met verpleging. Het hoesten was erg intens voor kiki. Ze kreeg veel prikkels en was nogal kortademend

[b]Activiteiten: tussen 3 en 4 heeft kiki korte periodes ingedut.  silvia is langs geweest en Koda geestelijk begeleider. Kiki heeft het kort gehouden, hij zei dat ie vrijdag weer langs kon komen, maar van kiki hoeft dit niet. Ze hoopt dan ook weer thuis te zijn.
Beetje muziek geluisterd en een serie gekeken. Kiki is in mijn dienst op bed gebleven.

[b]Sociaal contact: silvia en met Jos gebeld

[b]Verschoon-momenten: in mijn dienst 3 keer dunne ontlasting gehad

[b]Bijzonderheden naar bed gaan & eindtijd: kiki was erg onrustig en werd helemaal rood/blauw in haar gezicht tussen dr periode van vernevelen en laatste zorgmoment. Ze heeft de hele tijd wel extra zuurstof gehad. Ik heb haar haar gekamd en haar schone kleren aangedaan. Gelukkig kwam ze weer tot rust nadat ze fijn droge kleren aan had en in positie lag.

[b] Tijd: 13.00- 22.00 de verpleging liep vertraging op ivm een nieuwe patient opname.
Terug naar boven
monique

BerichtGeplaatst: 15 Jan 2026 19:01:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Ochtend en middag (IC Radboud/ Kalorama)

De dag is gestart conform het plan zoals dit vanuit huis was afgesproken. In de ochtend heb ik Kiki van de beademing afgehaald.

Kort hierna ontstond duidelijke benauwdheid.
Kiki werd paniekerig, liep rood aan in het gezicht, maakte klik- en smakgeluiden met de mond en had moeite haar mond te openen.

Het beeld deed denken aan ernstige benauwdheid.
De verpleging is erbij gehaald (Linde).
Zij stelde Kiki gerust en gaf aan dat er medisch gezien geen directe bijzonderheden zichtbaar waren.
Kiki bleef echter aangeven dat het zwaar voelde en dat zij weer beademing wilde. Afgesproken is om haar eerst zelf te laten proberen en na het verschonen opnieuw te evalueren.

DL en observaties
Bij het verschonen had Kiki zeer dunne, vloeibare ontlasting. De huid van de billen is beschadigd, met wondjes. Na het verschonen en omkleden is Kiki samen met Linde in de stoel gezet. De algemene ochtendzorg, waaronder de canulezorg, is op dat moment niet uitgevoerd.
Kiki gaf via het praatboek aan dat zij bang was. Bij het doorvragen hierover kwamen de artsen binnen. Aan hen is teruggekoppeld dat Kiki net aangaf bang te zijn. In gesprek met de artsen gaf Kiki aan bang te zijn om hier te blijven. De artsen gaven vervolgens aan dat Kiki naar huis mocht, omdat alles er goed uitzag.
Na dit nieuws was zichtbaar directe ontspanning bij Kiki; zij glimlachte breed en oogde duidelijk opgelucht.

Opvallend was dat het gezicht van Kiki er in de ochtend slanker uitzag; afgelopen dinsdag was dit nog duidelijk opgezet.

Medicatie en voeding
De ochtendmedicatie is toegediend.
De tweede voeding rond 12.00 uur kon niet worden gegeven, omdat de voeding al met de spullen was meegegeven richting huis met Silvia.
Rond half drie is de derde voeding gestart, volgens het gebruikelijke schema.

Kiki is zowel in de ochtend als na thuiskomst niet verneveld. Dit dient in de avond alsnog te gebeuren.

Vervolg IC en ambulance
In afwachting van de ambulance had Kiki opnieuw zeer dunne ontlasting. Zij is hiervoor terug op bed gelegd en opnieuw verschoond. In deze periode had Kiki meerdere paniekmomenten.
Vermoedelijk hing dit samen met spanning rondom het transport naar huis.
Zij transpireerde extreem; bed en kleding waren volledig nat. Kiki is gewassen en kreeg een tshirt aan van Paul.
Omdat Kiki nog zuurstof nodig had, is vervoer per ambulance ingezet.
Paul is meegegaan met de ambulance.
Ik reed er achter aan.

Halverwege de ochtend is Jos telefonisch gesproken. Hij gaf aan dat hij maandag naar huis mag.

Na thuiskomst was Kiki duidelijk blij en ontspannen. Kelly en Fieke van de verpleging zijn langs geweest. Fieke heeft de saturatiemeters meegenomen om deze te voorzien van nieuwe batterijen; beide meters functioneerden niet.
Ik heb de kleding opgeruimd en alle apparatuur weer aangesloten zoals voorheen.

Rond 15.15–15.30 uur kwam Sylvia. Paul was al eerder naar huis gegaan.
Kiki was in slaap gevallen en werd wakker toen zij binnenkwam. Zij reageerde blij op het zien van haar Silvia.
Ik heb toen Kiki thuis was geen benauwdheid waargenomen. Kiki oogde rustig en zag er goed uit.

Plan / aandachtspunten
De zorg wordt voortgezet zoals vanouds, mits dit haalbaar is voor Kiki qua energie en benauwdheid. De zorg waar nodig aanpassen aan haar belastbaarheid en benauwdheidsklachten.
Ook staat de overdracht in ONS / dossier
Terug naar boven
charel

BerichtGeplaatst: 15 Jan 2026 20:17:06    Onderwerp: Reageren met citaat

kiki avonddienst:
 15-1

Stemming:
 Heel moe, weinig aanwezig

Bijzonderheden fysiek:
 Rond de middag nog een keer overgegeven. 2 flinke golven kwamen eruit. Temp gemeten had geen verhoging. Was wel heel erg aan het zweten.
Was erg moe wilde niet in de stoel. Rond half 5 nog even de ogen dicht gehad. Had met periodes veel moeite met ademen, vooral liggend. Billen zijn weer kapot.

Vernevelen in de middag ging moeizaam. De saturatie zakte steeds snel. In heel veel kleine etappes uiteindelijk wel afgemaakt. Gelukkig weinig slijm. Avond vernevelen en hoestmachiene ging redelijk goed. Veel rust pauzes, weinig slijm.

Activiteiten:
 Bij verschonen ook even omgekleed en een heel klein beetje gewassen. Rond half 6 toch nog even in de stoel. Ademhaling was een stuk rustiger. Viel in de stoel nog even inslaap. Wilde graag vroeg naar bed. Uiteindelijk tot half 8 in de stoel gezeten.

Sociaal contact:
Dokter kwam in de middag langs om te kijken. Gaf het advies om in de stoel te gaan maar alleen als het lukt en respect de hebben voor Kiki’s grenzen, maar haar wel te motiveren in de stoel te zitten omdat dit beter is voor de ademhaling.

Bijzonderheden voeding:
Avond voeding op 100 ml / 80ml/h nacht voeding normaal.

Verschoon-momenten:
Ontlasting was heel oranje. Ook heel erg dun. Twee keer ontlasting gehad.

Bed verschoond. Was na de middag erg nat.

Vroeg naar bed. Lag rond 20.10 uur al helemaal goed. Ik ben nog even bij haar gebleven.

Tijd:
15.30-20.30
Terug naar boven
silvia

BerichtGeplaatst: 15 Jan 2026 22:21:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Komende dagen even opletten: als de benauwdheid toeneemt en als ze koorts krijgt, is het nodig dat ze toch antibiotica krijgt.
Frank (de dokter) is komende tien dagen afwezig, maar hij zou opschrijven: indien nodig, laagdrempelig antibiotica voorschrijven.

En voorlopig dus kleinere porties voeding blijven geven.
Terug naar boven

Geplaatst: 15 Jan 2026 22:21:44    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    kiki Forumindex -> Dag voor dag Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 2 van 5

Ga naar: