Willem Visser Site Admin
|
Geplaatst: 30 Mei 2022 12:25:17 Onderwerp: HOE PLAATS IK EEN FOTO IN EEN BERICHT |
|
|
Hieronder een uitleg hoe je een foto moet plaatsen met Imgur.
Als je naar Google gaat en Imgur invoert, kom je op de onderstaande pagina
Onder iedere foto staat in het rood de uitleg
We gaan je eerst even registreren
Rechtsboven op de foto zie je in een groen vakje Sign Up staan, klik daar op
Je hebt op het groene vakje geklikt en ben nu in het registratiescherm gekomen.
Voer hier je gegevens in, maar let op, ze vragen om een combinatie van letters en cijfers/tekens
Dus zoals ik het gedaan heb PietdeZeeman1958 is goed.
Doe ook een combinatie van letters en cijfers/tekens bij je wachtwoord.
Druk nu op enter en de registratie is voltooid.
Gefeliciteerd, de registratie is gelukt en je bent nu weer in een ander scherm gekomen.
Je gaat nu een album creëren, waar jij je foto's in kan plaatsen.
Klik daarvoor op rechtsboven in het vakje met de uitroepteken op 'New Album'
Je bent weer een stapje verder gekomen, gaat goed hé. :smilie_happy_thumbup:
Nu ga je het album een naam geven en dat doe je in het vakje waar ik 'FOTO'S PIET' heb ingetikt.
Als je dat gedaan hebt, dan klik je met je muis op het ronde vakje 'secret'
Je kan er ook voor kiezen om je foto's openbaar te maken, maar ik hou ze liever privé.
Als je alles gedaan hebt, klik je linksonder op 'SAVE'
Klik ook in dit scherm op 'SAVE'
Klik in dit scherm op de paarse letters van de door jouw genoemde album naam, waar ik 'FOTO'S PIET' heb staan.
Dit gaat wel heel goed hé, we zijn er bijna en voordat je het weet staat er een foto op het forum.
Klik nu op 'Add another image'
Note:Nu het album gemaakt is en je later meer foto's wilt plaatsen klik je rechts 'Add more images'
Nu moet je op 'Browser' klikken en zoek je in je fotobestanden welke foto je wilt plaatsen.
Heb je een foto gevonden, dan klik je deze aan en dan ga je naar rechtsonder in je beeld en klik je op open.
De foto word nu geupload naar Igmur.
Je kan ook een foto uit je bestand slepen naar 'paste image or url', maar dan moeten er 2 schermen op je pc open staan
De foto staat nu geparkeerd bij Imgur, zie mijn afbeelding, maar natuurlijk heb jij een andere foto daar staan.
Nu ga je met je muisaanwijzer naar rechtsboven waar de foto staat en zie je daar een driehoekje, naast het woord copy.
Het is niet direct zichtbaar, maar wanneer je een beetje met je muis er overheen gaat, dan komt het 3hoekje te voorschijn.
Klik nu op het driehoekje en klik op 'Get share links'
Nu ben je in het scherm gekomen waar de URL regel staat en ga naar BBC code (forums)
Klik daar op 'Copy' en de regel is gekopieerd, je ziet 'm ook groen opflitsen.
Je hebt inmiddels het forum geopend en ga je eerst kijken waar je de foto willen plaatsen.
Wanneer je de keuze gemaakt hebt, openen we het board en klikken dan op reageer/reply
Nu je dit gedaan gedaan hebt, kom je in het scherm waar je normaal iets schrijft.
Maar dat ga je nu even niet doen, je gaat eerst de foto plaatsen.
De URL regel die je gekopieerd hebt, is onthouden door je computer.
Er zijn 2 manieren om de foto te plaatsen, dat kan door op je rechter muisknop te drukken en dan op plakken te klikken.
De volgende manier is om de CMD en V knop in te drukken.
Wanneer je één van beide methodes gebruikt hebt, moet de URL regel nu te zien zijn.
Voordat je de foto gaat plaatsen, kan je 'm ook eerst bekijken en daarna verzenden.
Mijn foto is geplaatst, nu jij. Succes!!!!!! |
|