Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Huub.
|
Geplaatst: 20 Jun 2022 21:50:54 Onderwerp: |
|
|
Hubertus
di/26/apr/2011 : 23 : 29#656
Nette kleine coaster die Leonie! Is die aangeschoten schroef nou al gerepareerd?
Vaart Leonie ook in middelandse zee, als die in malta komt wil ik graag 's kijken.
Voer in 63 op de Edda van SVEA (nederl vlag en officieren) en was dacht ik een der
eerste coasters die rolluiken en hydraulische luiken op tussendek had. Was wel wat
groter en meestal haalden we MG-cars en zeep aan de Theems voor Zweden en die
grote rollen papier en lucifers (tandstickar) voor Manchester en Honfleur. Wij voeren
dan op weg naar Manchester wel 's tussen schotse eilanden door i.p.v kielerkanaal.
Viel me op dat dat krat Grolch onder de tafel van de messroom leeg was!
Hub nabij (Marsalox- freeport) |
|
Terug naar boven |
|
|
|
Geplaatst: 20 Jun 2022 21:50:54 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
|
Huub.
|
Geplaatst: 20 Jun 2022 21:51:11 Onderwerp: |
|
|
wo/27/apr/2011 : 18 : 57#657
Het roer wordt vandaag bekeken en daarna wordt beslist hoe het moet worden opgelost.
De Leonie vaart ook in de Middelandse Zee en de Zwarte Zee en op Malte wordt dan meestal gebunkerd maar dat gebeurt dan op de ankerplaats dus Valetta wordt niet aangelopen.
Zeker mooie foto's Willem vooral die van die twee knappe gasten op het achterdek.
Ik heb trouwens heerlijk geslapen ook al lag ik bijna letterlijk op de hulpmotor.
Gr. Huub. |
|
Terug naar boven |
|
|
Huub.
|
Geplaatst: 20 Jun 2022 21:51:48 Onderwerp: |
|
|
Hubertus
do/28/apr/2011 : 13 : 44#658
Inderdaad wordt buitengaats Valetta-port en Birzebugia-freeport veel geankerd en gebunkerd
en de kleine tankers die dat doen liggen hier vanaf mijn balkon vaak zichtbaar in de baai . Toe-
vallig gaan we morgen weer zeezeilen en varen we mogelijk weer dicht langs deze zg anker-
shallows daar . Er worden ter plaatse ook bemanningen afgelost met de survey agent service
boot die hier op 150 mtr afstand ook zichtbaar aan de pier in de baai ligt. Interresant nabij 't
maritieme gebeuren te wonen want er komen ook grote zeeslepers, soms booreilandenboten
nederlandse bagger$surveyschepen daar er ook 'n reparatiewerf bij is. Voor schroeven bv, Ha.
Bij Periclesschroefprobl...of Ulysses? (leeftijd) lagen we bijna 5 wkn in Talcuano- Chili dry-dock.
Mocht Leonie weer eens bunkeren hier, laat mij svp zomogelijk iets weten want dan varen we
er 's langs of omheen als (broer van mijn vrindin) mijn schipper toev. hier is. Die komt hier om
de 2 a 3 mnd enige wkn. Varen met kleine maar zeew. 11mtr "HARMONY" (Falmouth-UK vlag)
is voor mij altijd ('n) toppunt van genieten hier op mijn oude dag . Vanaf 'n zeilboot zie je zee-
schepen die op volle koers vooral, vanuit ander apart perspectief. Imposant, vooral in ruw weer.
Overigens vonden zo'n 20 a 30 km oostelijk van genoemde ankerplaats enkele dagen geleden
enkele tremors, aardbevingen plaats. Geen zware maar toch 4.1 op de bekende rigter schaal.
De Leonie-terugreis was niet door Kielerkanaal maar toch effe vragen? Zijn die sluiscomplex -
winkeltjes tussen de sluizen in Brunsbuttelkoog en kiel er nog? Vroeger inkoopvrije drank daar!
Je had 10 min je boodschappen te doen. Was goedkoop en in Zweden zat je goed.
Ik blijf de leonie in elk geval wat volgen nu. Merci voor jullie info Huub....gr.van Hub met een U! |
|
Terug naar boven |
|
|
Huub.
|
Geplaatst: 20 Jun 2022 21:52:17 Onderwerp: |
|
|
do/28/apr/2011 : 15 : 37#659
Hallo Hub.
Ik dacht dat ik al had geantwoord op de vraag van de winkeltjes maar dat ben ik waarschijnlijk vergeten.
Pieter heeft er geen winkel kunnen ontdekken dus ik denk dat de winkels in de loop der jaren zijn verdwenen.
Voorlopig blijft de Leonie nog wel in de Oostzee.
Vandaag zijn ze vertrokken uit Amsterdam en aangemeerd in IJmuiden waar staal wordt geladen voor twee Zweedse havens.
Afgelopen avond en nacht heeft een monteur van de leverancier van het roer samen met Pieter en Mitchel , de stuurman , het roer weer netjes recht gezet.
Tot vanmorgen 6 uur bezig geweest.
Die gasten zullen nu wel kopt zijn want gisteren morgen om 5 uur ging de wekker af om te gaan verhalen naar de overdekte loods waar de celstaafjeose moest worden gelost.
En na een paar uur slapen vanmorgen weer op om te gaan varen naar IJmuiden.
Gr. Huub. |
|
Terug naar boven |
|
|
Huub.
|
Geplaatst: 20 Jun 2022 21:52:58 Onderwerp: |
|
|
Nog even een paar foto's van de BBQ aan boord van de Leonie in Amsterdam.
Nu ligt de Leonie inmiddels al een week te wachten op lading in Solvesborg in Zweden.
Gisteren naar een voetbal wedstrijd geweest op uitnodiging van Moustafa el Kadir die daar speeld.
Volgens Pieter heeft hij ook nog voor een aantal Nederlandse clubs gespeeld waaronder Ajax.
Hij had wat te vieren want hij heeft een kontrakt getekend bij Calgiari in de Italiaanse serie A.
's Avonds zijn de Kaptein de stuurman en Pieter weer door Moustafa bij de Leonie afgezet.
Even een leuke onderbreking van een saaie week.
Gr. Huub. |
|
Terug naar boven |
|
|
Huub.
|
Geplaatst: 20 Jun 2022 21:54:07 Onderwerp: |
|
|
Willem Visser
ma/ 9/mei/2011 : 20 : 49#661
He Huub, ik heb geen BBQ gezien, volgens mij was ik een dag te vroeg aan boord. Maar ik heb genoten van het bezoek aan de Leonie en dat kan me niet meer afgepakt worden.
GR. WILLEM V. / OLD SAILORS NEVER DIE |
|
Terug naar boven |
|
|
Huub.
|
Geplaatst: 20 Jun 2022 21:54:30 Onderwerp: |
|
|
ma/ 9/mei/2011 : 21 : 08#662
Ja willem de BBQ was de avond erna.
Ik viel dus met m'n neus in de boter.
Maar dan valt het wel weer tegen als je om twaalf uur 'snachts nog naar huis moet rijden.
Gr. Huub. |
|
Terug naar boven |
|
|
Huub.
|
Geplaatst: 20 Jun 2022 21:56:22 Onderwerp: |
|
|
di/17/mei/2011 : 18 : 12#663
Zo Pieter is weer thuis.
Gisteren afgelost in Rotterdam waar de Leonie een lading staalrollen , geladen in Kalinigrad , moet lossen.
Zoals het er nu naar uitziet is dit waarschijnlijk de laatste reis geweest bij van Dam maar daar horen we volgende week meer over.
Pieter wil toch graag op wat grotere schepen varen en bij van Dam is de Leonie de grootste.
Maar eerst maar weer een paar maandjes verlof.
Gr. Huub. |
|
Terug naar boven |
|
|
Huub.
|
Geplaatst: 20 Jun 2022 21:56:57 Onderwerp: |
|
|
Willem Visser
di/17/mei/2011 : 20 : 48#664
Wens Pieter een fijn verlof toe en horen we t.z.t. waar hij bij zal gaan varen.
|
Terug naar boven |
|
|
Huub.
|
Geplaatst: 20 Jun 2022 21:58:11 Onderwerp: |
|
|
di/26/jul/2011 : 21 : 50#665
Zo Pieter is weer onderweg naar de Leonie voor waarschijnlijk z'n laatste reis.
Moet helemaal naar Mariager boven in Denemarken.
Vanavond vertelde hij dat z'n nieuwe werkgever hoogst waarschijnlijk Bluewater wordt.
En dan geen baan aan boord maar op kantoor in Hoofdorp en regelmatig aan boord van de schepen , die zijn uitgerust voor diepzee olieboringen , om te kontroleren of aan alle veiligheids eisen wordt voldaan.
Maar voorlopig nog 2 maanden aan boord van de Leonie.
Gr. Huub. |
|
Terug naar boven |
|
|
Huub.
|
Geplaatst: 20 Jun 2022 22:03:20 Onderwerp: |
|
|
Even een paar foto's van een paar uur geleden vanaf de Leonie.
De schepen zijn dan wel veranderd maar de zee ziet er nog hetzelfde uit als er een briesje staat.
Gr. Huub. |
|
Terug naar boven |
|
|
Huub.
|
Geplaatst: 20 Jun 2022 22:04:13 Onderwerp: |
|
|
Ton Kompier †
wo/ 7/sep/2011 : 19 : 03#667
Mooie scherpe foto's :smilie_happy_thumbup:
Ton |
|
Terug naar boven |
|
|
Huub.
|
Geplaatst: 20 Jun 2022 22:04:37 Onderwerp: |
|
|
wo/ 7/sep/2011 : 19 : 05#668
Ja Ton ik heb er weer een paar binnen gekregen dus de komende dagen weer wat plaatsen.
Waarschijnlijk 22 september zijn laatste zeedag daarna een walbaan in Hoofddorp.
Gr. Huub. |
|
Terug naar boven |
|
|
Huub.
|
Geplaatst: 20 Jun 2022 22:05:13 Onderwerp: |
|
|
Willem Visser
wo/ 7/sep/2011 : 19 : 48#669
Mooie foto, s Huub. Toen Anneke en ik aan boord waren lag zij er rustiger bij, maar toen lag zij voor de wal. Jammer dat het zijn laatste reisje word.
|
Terug naar boven |
|
|
Huub.
|
Geplaatst: 20 Jun 2022 22:05:45 Onderwerp: |
|
|
wo/ 7/sep/2011 : 20 : 31#670
Ja Willem ik vind het ook jammer maar je weet natuurlijk nooit wat de toekomst brengt.
Als hij zijn vaarbevoegdheid wil behouden dan zal hij toch af en toe een reisje moeten maken.
Hij moet nog 180 vaardagen maken dan mag hij als HWTK alle schepen varen.
Dat zal hij toch niet laten verlopen denk ik.
Gr. Huub. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
Geplaatst: 20 Jun 2022 22:05:45 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |