| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Agnes & Pippo

Geregistreerd op: 27 Aug 2008 Berichten: 94 Woonplaats: Wapse (Drenthe)
|
Geplaatst: 27 Aug 2008 11:16:52 Onderwerp: Agnes & Pippo |
|
|
Hallo,
Ten eerste vind ik het Lagotto forum een leuk initiatief! Een handig middel om leuke en nuttige informatie met elkaar te delen.
Mijn naam is Agnes Bennen en samen met mijn vriend Arjan Herskamp hebben we op 26 augustus (inderdaad, gisteren een jaar geleden!) onze Lagotto Pippo opgehaald bij Rob en Marij in Kwadendamme. Hij is geboren op 5 juni 2007 samen met nog 5 andere reutjes en 1 teefje (als ik het me goed herinner!)
Natuurlijk heeft hij ook een 'echte' naam (waar hij niet naar luistert, maar dat doet hij ook niet altijd naar zijn roepnaam), namelijk Signorotto Otto (Kleine Landheer). Hij doet zijn naam echt eer aan, want hij gaat vrijwel dagelijks met z'n ene pootje in de vensterbank (we hebben lage vensterbanken) en zijn ander pootje op de vloer (de zgn. Opel Manta houding) het vee inspecteren want in het weiland rondom ons huis ligt. Meestal is hij dik tevreden met wat hij ziet.
Inmiddels heb ik een gehoorzaamheidscursus met hem gevolgd. Dat ging eigenlijk heel goed: hij wil graag voor je werken en leert snel. Binnenkort gaan we naar de vervolgcursus en dan gaan we iets met behendigheid doen. Dat vindt Pippo vast en zeker geen straf.
O ja, laatst heb ik hem geleerd om een bal in mijn hand te leggen bij het commando 'hand'. Hoef ik tenminste niet steeds zelf die ballen uit het veld te vissen!
Tot zover mijn relaas en wellicht tot ziens op het clubweekend!
Laatst aangepast door Agnes & Pippo op 2 Sep 2008 10:55:35; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 27 Aug 2008 11:16:52 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Saskia Site Admin

|
Geplaatst: 28 Aug 2008 15:11:33 Onderwerp: |
|
|
Hoi Agnes,
Leuk dat het forum in goede aarde valt!
Katrien en ik hebben samen drie lagotti: Totti, Mintaka en Ti Amo. De laatste twee zijn broer en zus en pas vijf maanden oud. Alle drie zijn "echte" Italianen: Totti komt Bij Luciano Landi uit Imola vandaan, Taka en Ti Amo zijn in Genua geboren.
Naast Lagotti hebben wij ook Wetterhounen en Golden Retrievers.
Tot gauw op het clubweekend! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Agnes & Pippo

Geregistreerd op: 27 Aug 2008 Berichten: 94 Woonplaats: Wapse (Drenthe)
|
Geplaatst: 28 Aug 2008 15:49:58 Onderwerp: |
|
|
Ik heb het verslag van Totti over de komst van zijn broer en zus in het clubblad gelezen.
Zulke leuke krullen en dan ook al kunnen typen... Tsjonge!
Nemen jullie Taka en Ti Amo ook mee? |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Saskia Site Admin

|
Geplaatst: 28 Aug 2008 19:25:01 Onderwerp: |
|
|
| Agnes & Pippo schreef: | Ik heb het verslag van Totti over de komst van zijn broer en zus in het clubblad gelezen.
Zulke leuke krullen en dan ook al kunnen typen... Tsjonge!
Nemen jullie Taka en Ti Amo ook mee? |
Ja, ze komen alledrie mee naar het clubweekend, dat wordt wat hihi! Het zijn namelijk een stel boeven bij elkaar. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|