| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Agnes & Pippo

Geregistreerd op: 27 Aug 2008 Berichten: 94 Woonplaats: Wapse (Drenthe)
|
Geplaatst: 28 Aug 2008 16:39:58 Onderwerp: Jachttraining? |
|
|
Ik ga met Pippo naar een gehoorzaamheidscursus (vervolg). Ten eerste omdat we (ja, ik ook ) nog wel wat gehoorzaamheid kunnen gebruiken, ten tweede omdat Pippo spelen met andere honden geweldig vindt en ten slotte omdat Pippo graag wil 'werken'. Wel als hij daar zin in heeft natuurlijk !
Ik zit te denken aan behendigheid, jachttraining of dogfrisbee.
Jachttraining en dogfrisbee kun je ook thuis doen, behendigheid niet (tenzij je alles aanschaft).
Wie heeft ervaring met de verschillende trainingen en kan me advies geven? |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 28 Aug 2008 16:39:58 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
vanderkuijl

|
Geplaatst: 28 Aug 2008 21:08:58 Onderwerp: Re: Jachttraining? |
|
|
| Agnes & Pippo schreef: | Ik ga met Pippo naar een gehoorzaamheidscursus (vervolg). Ten eerste omdat we (ja, ik ook ) nog wel wat gehoorzaamheid kunnen gebruiken, ten tweede omdat Pippo spelen met andere honden geweldig vindt en ten slotte omdat Pippo graag wil 'werken'. Wel als hij daar zin in heeft natuurlijk !
Ik zit te denken aan behendigheid, jachttraining of dogfrisbee.
Jachttraining en dogfrisbee kun je ook thuis doen, behendigheid niet (tenzij je alles aanschaft).
Wie heeft ervaring met de verschillende trainingen en kan me advies geven? |
Hoi Agnes
met de lagotto kun je eigenlijk alles trainen.
Wat misschien ook leuk is i.p.v. jacht training is speuren of reddings hond training ook geweldig! ( mensen op sporen dus) dan moet hij vooral zijn neus gebruiken en daar zijn ze erg goed in!
behendigheid kun je overal trainen picknic tafel boomstronken stoelen enz enz.
Kortom het zijn duall purpose honden!
En alshij oud genoeg is naast de fiets!
Gr Edith _________________ Totaal hondengek (uiteraard de Lagotto) en Paardengek (Arabisch volbloed) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Agnes & Pippo

Geregistreerd op: 27 Aug 2008 Berichten: 94 Woonplaats: Wapse (Drenthe)
|
Geplaatst: 29 Aug 2008 08:23:09 Onderwerp: |
|
|
Hoi Edith,
Bedankt voor je tips. Ik zal eens zoeken naar een school bij mij in de buurt. Er was een school in de buurt die veel verschillende trainingen gaf, maar die is afgelopen april gestopt met het geven van cursussen en heeft zich helemaal toegelegd op gedragstherapie.
Voor de rest is het hier niet zo heel dik gezaaid, maar ik zal eens 'googlen' op reddingshond. Wellicht dat dat wat oplevert. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Saskia Site Admin

|
Geplaatst: 29 Aug 2008 19:38:33 Onderwerp: |
|
|
ik heb totaal geen ervaring met hondensport. heb ooit 1x de puppycursus gevolgd met mijn golden retriever reu Henk (ja, hij heet echt Henk haha)
Nu gaan we met Taka en Ti Amo naar puppycursus in september... ik kijk er erg naar uit want vooral met Taka heb ik een band. Ze loopt altijd aan mijn zijde en heeft een grote will to please. Met haar wil ik dan ook Agility gaan doen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
vanderkuijl

|
Geplaatst: 29 Aug 2008 19:59:55 Onderwerp: |
|
|
| Saskia schreef: | ik heb totaal geen ervaring met hondensport. heb ooit 1x de puppycursus gevolgd met mijn golden retriever reu Henk (ja, hij heet echt Henk haha)
Nu gaan we met Taka en Ti Amo naar puppycursus in september... ik kijk er erg naar uit want vooral met Taka heb ik een band. Ze loopt altijd aan mijn zijde en heeft een grote will to please. Met haar wil ik dan ook Agility gaan doen. |
Hoooiii.
Ik heb al van alles gedaan gehoorzaamheid, behendigheid, pup cursus. zweet sporen ( is ook heel leuk maar zeer arbeids intensief!) fietsen met de hond. ring trainig, en in alles ook nog les gegeven!
Verder loop ik giga veel mijn mijn barrels! ze gaan ook overal mee naar toe.
Nu doe ik eigenlijk alleen het loop werk nog!
Mijn jongste is mij nu vreselijk aan het uit proberen! dat vind ik een mooi uitdaging! ze denkt dat ze wint maar ik heb een langere adem.......
Maar ik leer ontzettend veel van dit soort honden ze houden je alert!
Maar bezig zijn met je hond geeft voldoening en je krijgt een band met ze !
Veel plezier met wat voor cursus dan ook!
Gr EEEEEEEEEEEE _________________ Totaal hondengek (uiteraard de Lagotto) en Paardengek (Arabisch volbloed) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Corry en Nino

|
Geplaatst: 29 Aug 2008 20:25:21 Onderwerp: |
|
|
Ik heb met Nino de gehoorzaamheid GG! en GG2 gedaan.
Met GG2 heb ik geen examen afgelegd omdat ik het met de nieuwe instructrice niet zo eens was. Doordat niet iedere hond even slim is en Nino natuur wel moest ik lang wachten op onze beurt met als gevolg dat Nino zich ging vervelen en lopen klieren.
Ik wacht dus nu op een plaatsje bij de instructeur waarin ik het liefst ingedeeld wil worden. Dat is een goede, streng maar niet hard. Gewoon luisteren en en aandacht vragen aan je hond.
In die tussentijd dat ik moet wachten doe ik Agility , Nino is een rappe en heeft zoiets van, ik doe het voor jou en een klein beetje voor me zelf.
In no time werkt hij het parcours af en komt zn brokje halen hahaha Ik kom dan ergens achteraan rennen.
Zeker de bedoeling niet want ik moet hem leiden maar krijg de kans niet.
Maar we gaan voor de lol, de regeltjes komen straks wel.
Op zijn manier durft hij alles, zelfs over de hoge kat en dat zegt heel wat.
En dan doen we natuurlijk ringtraining, maar ja, dat is meer om mij overeind te houden in de ring. Nino weet er al alles van.
Gr. Corry |
|
| Terug naar boven |
|
 |
vanderkuijl

|
Geplaatst: 30 Aug 2008 07:41:46 Onderwerp: |
|
|
| Corry en Nino schreef: | Ik heb met Nino de gehoorzaamheid GG! en GG2 gedaan.
Met GG2 heb ik geen examen afgelegd omdat ik het met de nieuwe instructrice niet zo eens was. Doordat niet iedere hond even slim is en Nino natuur wel moest ik lang wachten op onze beurt met als gevolg dat Nino zich ging vervelen en lopen klieren.
Ik wacht dus nu op een plaatsje bij de instructeur waarin ik het liefst ingedeeld wil worden. Dat is een goede, streng maar niet hard. Gewoon luisteren en en aandacht vragen aan je hond.
In die tussentijd dat ik moet wachten doe ik Agility , Nino is een rappe en heeft zoiets van, ik doe het voor jou en een klein beetje voor me zelf.
In no time werkt hij het parcours af en komt zn brokje halen hahaha Ik kom dan ergens achteraan rennen.
En dan doen we natuurlijk ringtraining, maar ja, dat is meer om mij overeind te houden in de ring. Nino weet er al alles van.
Gr. Corry |
Hoi Corrie.
Stop met roken dankun je hem wel bij houden  _________________ Totaal hondengek (uiteraard de Lagotto) en Paardengek (Arabisch volbloed) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Rozebottels

|
Geplaatst: 30 Aug 2008 12:40:17 Onderwerp: |
|
|
Met mijn honden heb ik vooral GG en jachtraining gedaan.
Ik denk dat het belangrijk is dat je naar de mogelijkheden van de hond kijkt voor je een sport kiest. Vaak zitten hier per ras overeenkomsten in, maar individuele verschillen kunnen een andere keuze bepalen.
Het intensief beoefenen van bijvoorbeeld flyball of behendigheid kan nadelige gevolgen hebben voor de gewrichten van een hond, etc etc.... Voor de enen hond is de kans hierop groter dan voor de andere, allemaal dingen om over na te denken. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Corry en Nino

|
Geplaatst: 30 Aug 2008 23:00:33 Onderwerp: |
|
|
| vanderkuijl schreef: | | Corry en Nino schreef: | Ik heb met Nino de gehoorzaamheid GG! en GG2 gedaan.
Gr. Corry |
Hoi Corrie.
Stop met roken dankun je hem wel bij houden  |
Je hebt gelijk  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|