| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Agnes & Pippo

Geregistreerd op: 27 Aug 2008 Berichten: 94 Woonplaats: Wapse (Drenthe)
|
Geplaatst: 4 Dec 2008 20:21:58 Onderwerp: Sinterklaas kapoentje, gooi wat in mijn voerbakje.... |
|
|
Hallo,
Morgen is het zover: Dan gaat de witbebaarde man met z'n mijter en rode mantel heel wat kleine en grote kinderen blij maken met cadeautjes!
Dit jaar maakt hij ook een Lagotto blij, want ik heb uit betrouwbare bron (de klikpiet) vernomen dat er een heerlijke 'chocoladeletter' voor Pippo bij zit.
Zijn er nog meer Lagotti die verrast worden door Sinterklaas? _________________ Groetjes van Agnes & Pippo (de ondeugendste Lagotto uit Hunnebeddenland) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 4 Dec 2008 20:21:58 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
rebeccamy

Geregistreerd op: 29 Aug 2008 Berichten: 76 Woonplaats: noordwijkerhout:)
|
Geplaatst: 4 Dec 2008 21:01:24 Onderwerp: |
|
|
Vorig jaar was sinterklaas zo aardig om ook voor amy zo'n letter te kopen, die vond ze niet te vreten.. Volgensmij is sinterklaas niet zo aardig dit jaar voor amy
Maar Amy wordt wel verwent op haar verjaardag op 8 december! heb alleen nog g????n idee wat ik moet kopen  _________________ dit berichtje was van rebecca&amy
www.juniorhandling.moonfruit.com |
|
| Terug naar boven |
|
 |
vanderkuijl

|
Geplaatst: 4 Dec 2008 21:56:00 Onderwerp: |
|
|
| rebeccamy schreef: | Vorig jaar was sinterklaas zo aardig om ook voor amy zo'n letter te kopen, die vond ze niet te vreten.. Volgensmij is sinterklaas niet zo aardig dit jaar voor amy
Maar Amy wordt wel verwent op haar verjaardag op 8 december! heb alleen nog g????n idee wat ik moet kopen  |
Ga naar de slager en koop een lekker groot bot van een koe en kook dit zachtjes drie uur dan wordt ie beton hard kan ze dagen op kluiven, vinden ze echt het einde.
Van de boullion maken we een lekkere soep hebben wij ook nog wat!
Goed voor de tanden!
A big Hug voor Amy van Guus  _________________ Totaal hondengek (uiteraard de Lagotto) en Paardengek (Arabisch volbloed) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Corry en Nino

|
Geplaatst: 4 Dec 2008 22:25:39 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij komt klik-piet helemaal niet langs dit jaar.
Ik heb aan Nino nog gevraagd of hij een verlanglijstje had maar hij wil helemaal niets zei hij omdat zn doos nog helemaal vol zat.
Zn andere doos heeft hij geleegd terwijl zn vrouwtje lag te slapen want hij was een beetje misselijk. Misschien wel van die varkensneus gedoopt in honing...geen flauw idee, misschien zat er een verkeerde tussen.
Dus sint loopt dit jaar ons huis voorbij, Nino zit aan de kip wat hij op zich al een traktatie vind....  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
vanderkuijl

|
Geplaatst: 4 Dec 2008 22:32:03 Onderwerp: |
|
|
| Corry en Nino schreef: | Volgens mij komt klik-piet helemaal niet langs dit jaar.
Ik heb aan Nino nog gevraagd of hij een verlanglijstje had maar hij wil helemaal niets zei hij omdat zn doos nog helemaal vol zat.
Zn andere doos heeft hij geleegd terwijl zn vrouwtje lag te slapen want hij was een beetje misselijk. Misschien wel van die varkensneus gedoopt in honing...geen flauw idee, misschien zat er een verkeerde tussen.
Dus sint loopt dit jaar ons huis voorbij, Nino zit aan de kip wat hij op zich al een traktatie vind....  |
Je hebt hem toch niet alle neuzen gegeven?? _________________ Totaal hondengek (uiteraard de Lagotto) en Paardengek (Arabisch volbloed) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Corry en Nino

|
Geplaatst: 4 Dec 2008 22:38:41 Onderwerp: |
|
|
| vanderkuijl schreef: | | Corry en Nino schreef: | Volgens mij komt klik-piet helemaal niet langs dit jaar.
Je hebt hem toch niet alle neuzen gegeven?? |
Neeeee, ben je gek...hij had er niet eens trek in, heb de helft weg gelegd  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Irene

|
Geplaatst: 5 Dec 2008 11:39:06 Onderwerp: |
|
|
Pakjespiet kon zijn pakje niet bewaren tot 5 december.......Nini vond dat wel prima en speelt al dagen met een Eend. Het piepje heeft ze er met groot enthousiasme uitgehaald. De pluizen zijn voor Opruimpiet.......
Vanmorgen toch maar vlug een zak brokjes bijgehaald, zodat er vanavond ook iets voor Nini in de haard ligt. _________________ Nini, ons zonnetje in huis ! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
rebeccamy

|
Geplaatst: 5 Dec 2008 14:06:05 Onderwerp: |
|
|
| vanderkuijl schreef: | | rebeccamy schreef: | Vorig jaar was sinterklaas zo aardig om ook voor amy zo'n letter te kopen, die vond ze niet te vreten.. Volgensmij is sinterklaas niet zo aardig dit jaar voor amy
Maar Amy wordt wel verwent op haar verjaardag op 8 december! heb alleen nog g????n idee wat ik moet kopen  |
Ga naar de slager en koop een lekker groot bot van een koe en kook dit zachtjes drie uur dan wordt ie beton hard kan ze dagen op kluiven, vinden ze echt het einde.
Van de boullion maken we een lekkere soep hebben wij ook nog wat!
Goed voor de tanden!
A big Hug voor Amy van Guus  |
goed idee! ga ik doen.. zal ze vast heerlijk vinden
en amy geeft Guus een knuffel terug  _________________ dit berichtje was van rebecca&amy
|
| Terug naar boven |
|
 |
Agnes & Pippo

|
Geplaatst: 5 Dec 2008 16:23:50 Onderwerp: |
|
|
Stomme vraag misschien: moet je die botten uitkoken of mag dat? M.a.w. kan ik hem ook gewoon een 'rauw' bot geven waar nog wat vlees aanzit?
Ik neem zo nu en dan bij de slager zo'n rauw bot mee.
Da's echt een goeie aanrader van Edith! Je bent Amy dan wel even kwijt een paar dagen. Ze is dan even naar de zevende hondenhemel vertrokken.  _________________ Groetjes van Agnes & Pippo (de ondeugendste Lagotto uit Hunnebeddenland) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
rebeccamy

|
Geplaatst: 5 Dec 2008 17:45:17 Onderwerp: |
|
|
| Agnes & Pippo schreef: | Stomme vraag misschien: moet je die botten uitkoken of mag dat? M.a.w. kan ik hem ook gewoon een 'rauw' bot geven waar nog wat vlees aanzit?
Da's echt een goeie aanrader van Edith! Je bent Amy dan wel even kwijt een paar dagen. Ze is dan even naar de zevende hondenhemel vertrokken.  |
gaat dan even lekker rustig worden hier!
Als je dat bot niet kookt kunnen er toch scherpe stukjes bot afbreken? of zit ik nu helemaal verkeerd?  _________________ dit berichtje was van rebecca&amy
|
| Terug naar boven |
|
 |
Corry en Nino

|
Geplaatst: 5 Dec 2008 21:54:33 Onderwerp: |
|
|
| rebeccamy schreef: | | Agnes & Pippo schreef: | Stomme vraag misschien: moet je die botten uitkoken of mag dat? M.a.w. kan ik hem ook gewoon een 'rauw' bot geven waar nog wat vlees aanzit?
Da's echt een goeie aanrader van Edith! Je bent Amy dan wel even kwijt een paar dagen. Ze is dan even naar de zevende hondenhemel vertrokken.  |
Als je dat bot niet kookt kunnen er toch scherpe stukjes bot afbreken? of zit ik nu helemaal verkeerd?  |
Ik weet het niet hoor, iedereen denkt daar weer anders over.
Mn vriendin heeft 2 Ierse Wolfshonden en een heeeeeele grote tuin.
Ze krijgen ieder altijd een hele kalfspoot (in de tuin)...de poot dus van boven naar beneden met het hoef eraan...helemaal rauw...die krijgen trouwens alles rauw...nooit geen brokken...kipgehakt, ook rauw met karnemelk en ze moet daar weer van alles aan toevoegen zoals vitaminen en kalk.
Een heel gedoe dus....maar ze zien er goed uit en zijn heel levendig.
Heb gehoord dat honden ook last van samonella kunnen krijgen dus je zou zeggen dat rauw kippevlees niet OK is...
Maar zoals ik zeg....een ieder denkt er anders over.
Ik houd het gewoon op brokken en kippevlees uitkoken...een koeiebot heb ik hem nog nooit gegeven....zal er eens over nadenken. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
vanderkuijl

|
Geplaatst: 6 Dec 2008 16:50:59 Onderwerp: |
|
|
| Corry en Nino schreef: | | rebeccamy schreef: | | Agnes & Pippo schreef: | Stomme vraag misschien: moet je die botten uitkoken of mag dat? M.a.w. kan ik hem ook gewoon een 'rauw' bot geven waar nog wat vlees aanzit?
Als je dat bot niet kookt kunnen er toch scherpe stukjes bot afbreken? of zit ik nu helemaal verkeerd?  |
Ze krijgen ieder altijd een hele kalfspoot (in de tuin)...de poot dus van boven naar beneden met het hoef eraan...helemaal rauw...die krijgen trouwens alles rauw...nooit geen brokken...kipgehakt, ook rauw met karnemelk en ze moet daar weer van alles aan toevoegen zoals vitaminen en kalk.
Heb gehoord dat honden ook last van samonella kunnen krijgen dus je zou zeggen dat rauw kippevlees niet OK is...
Ik houd het gewoon op brokken en kippevlees uitkoken...een koeiebot heb ik hem nog nooit gegeven....zal er eens over nadenken. |
Wij hebben geen echte wilde honden of wolven meer in huis, en inderdaad dit is veiliger botten, kunnen splinteren! maar als je ze kookt ( 3 uur) niet meer!
verder ben ik niet van alles maar rauw geven, sommige honden kunnen daar niet tegen en vaak ligt het dan een par dagen in huis/tuin niet zo fris meer.
Al je vers vlees voert moet je goed weten wat je voert ( eenzijdige samenstelling, vit, mineralen, enz!)
Ik heb al 25 jaar honden ( verschillende soorten) en heb ze ook la zo lang op de brokken, ook ondertussen al alle merken gehad maar ik heb NOOIT problemen gehad!
Als honden wat mankeren denken we altijd dat het aan het voer ligt maar vaak ligt het meer aan ons mensen ( er zijn honden die heel stress gevoelig zijn en daardoor allerlij gedrageningen en soms zelfs ernstige maag darm of huid problemen hebben door de stress!!!!!)
mensen gestresd honden soms dus ook!
Ik ben voor het gemak en voer dus gewoon brok en af en toe een bot van de slager ( gekookt) of buffelhuid!
Dat vers voeren is gewoon weer een nieuwe hype!!!!
In eens moeten onze honden die zowat in bed slapen weer vergeleken worden met de wolf??????????
Grote dikke onzin! en ondertussen leggen we kinder speelgoed bij de pups in het nest ( zelf gezien op een site een activety center met rinkeltjes en belletjes)maar dan wel propageren dat ze rauw voer eten???? o ja en dan geven ze ze ook nog eerst brinta pap hahaha
Snappe jullie
Wij eten toch ook niet zo natuurlijk meer! _________________ Totaal hondengek (uiteraard de Lagotto) en Paardengek (Arabisch volbloed) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Corry en Nino

|
Geplaatst: 6 Dec 2008 17:20:16 Onderwerp: |
|
|
| vanderkuijl schreef: | | Corry en Nino schreef: | | rebeccamy schreef: | | Agnes & Pippo schreef: | Stomme vraag misschien: moet je die botten uitkoken of mag dat? M.a.w. kan ik hem ook gewoon een 'rauw' bot geven waar nog wat vlees aanzit?
Wij hebben geen echte wilde honden of wolven meer in huis, en inderdaad dit is veiliger botten, kunnen splinteren! maar als je ze kookt ( 3 uur) niet meer!
verder ben ik niet van alles maar rauw geven, sommige honden kunnen daar niet tegen en vaak ligt het dan een par dagen in huis/tuin niet zo fris meer.
Al je vers vlees voert moet je goed weten wat je voert ( eenzijdige samenstelling, vit, mineralen, enz!)
Ik heb al 25 jaar honden ( verschillende soorten) en heb ze ook la zo lang op de brokken, ook ondertussen al alle merken gehad maar ik heb NOOIT problemen gehad!
Als honden wat mankeren denken we altijd dat het aan het voer ligt maar vaak ligt het meer aan ons mensen ( er zijn honden die heel stress gevoelig zijn en daardoor allerlij gedrageningen en soms zelfs ernstige maag darm of huid problemen hebben door de stress!!!!!)
mensen gestresd honden soms dus ook!
Ik ben voor het gemak en voer dus gewoon brok en af en toe een bot van de slager ( gekookt) of buffelhuid!
Dat vers voeren is gewoon weer een nieuwe hype!!!!
In eens moeten onze honden die zowat in bed slapen weer vergeleken worden met de wolf??????????
Grote dikke onzin! en ondertussen leggen we kinder speelgoed bij de pups in het nest ( zelf gezien op een site een activety center met rinkeltjes en belletjes)maar dan wel propageren dat ze rauw voer eten???? o ja en dan geven ze ze ook nog eerst brinta pap hahaha
Snappe jullie
Wij eten toch ook niet zo natuurlijk meer! |
Ben het helemaal met je eens Edith...wij hebben onze honden altijd met de pot mee laten eten, zeg niet dat het OK is maar ze zijn wel stokoud geworden, 16 en 18 jaar.
Kelly (mn vorige hondje) heb ik altijd brokken gegeven, ook zij is 15 geworden zonder dierenarts...ok, af en toe een ooronsteking maar voor de rest lichamelijk geen problemen, nooit ziek geweest behalve de laatste maand van haar leven.
Onze honden hebben het dus altijd goed gedaan op het voer.
Ik heb zelfs eens gehoord dat er pups waren die die Barf kregen (vers vlees en bot) waarbij er botten in hun darm bleven zitten met als gevolg een operatie of de dood.
Ik denk dat onze honden met brokken niets te kort komen, wat ze niet verteren poepen ze gewoon uit, zoals granen en rode bieten. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
rebeccamy

|
Geplaatst: 6 Dec 2008 21:03:15 Onderwerp: |
|
|
ben vanochtend naar de slager geweest, hadden ze net een mooi maatje bot, precies goed voor amy! Meteen gekookt.. en gegeven.. een vervroegd verjaardagscadeautje! Ze is echt even naar de zevende hondenhemel ga zeker vaker botten halen, ze waren blij bij de slager dat ze ervan af waren
Amy eet de laatste 1.5 jaar ook brokken, daarvoor vertikte ze het, eigenlijk sinds ze brokken eet is ze niet echt meer ziek geweest.  _________________ dit berichtje was van rebecca&amy
|
| Terug naar boven |
|
 |
Agnes & Pippo

|
Geplaatst: 6 Dec 2008 22:48:27 Onderwerp: |
|
|
Leuk om te lezen dat Amy lekker geniet van haar bot!
Ik wist niet dat een bot niet meer splintert als je het kookt. Weer heeft het forum haar nut bewezen!
Over dat 'Barfen' is heel wat te doen als ik zo hier een daar mijn licht opsteek. De een geeft aan dat er niets natuurlijker is dan vers vlees, de ander zweert bij brokken. Ik moet zeggen dat ik aanhanger ben van de laatste groep. Ik moet er niet aan denken, dat verse vlees de hele tijd. Wat zal dat een gestink zijn (denk ik). En hoe moet dat dan als je op vakantie gaat? Een koe mee in de caravan ?
Er zijn overigens ook mensen die een 'raw food' dieet volgen: alleen ongekookt voedsel eten. Dat schijnt ook natuurlijker te zijn. Dat is wel weer makkelijk op vakantie: kookspullen kun je thuis laten en voor een lekkere maaltijd duik je het bos in of een akker met rijpe bodemvruchten...
Pippo is gisteren lekker verwend door Sinterklaas: een letter van hondenkoek die hij lekker verorberd heeft (Pippo is niet zo kieskeurig als Amy kennelijk ) en een lampje voor aan z'n halsband (als het donker is en de hond beweegt gaat het lampje knipperen. Zo raak ik hem nooit meer kwijt (tenzij hij doorheeft dat het lampje uitgaat als hij stil gaat staan ). Ook heeft hij tandpasta met een echte tandenborstel gekregen, maar ik weet niet of dat zo'n succes gaat worden. Tandjes kijken laat hij onder veel gezucht toe, maar tandjes poetsen is een brug te ver denk ik. _________________ Groetjes van Agnes & Pippo (de ondeugendste Lagotto uit Hunnebeddenland) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 6 Dec 2008 22:48:27 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |