Lagotto Romagnolo

Voor leden van de Lagotto Club Nederland

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

druk

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Lagotto Romagnolo Forumindex -> Pups
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
angelique

BerichtGeplaatst: 15 Dec 2008 10:15:38    Onderwerp: druk Reageren met citaat

Waren jullie pups ook zo druk?

Hahaha het lijkt wel een stuiterballetje (over enthousiast.)
de trainster wilde gisteren iets voordoen bij hem en hij was me toch een partij aan het stuiteren,
Nou was dat gelukkig bij haar niet zo'n probleem want ze had hem heel snel rustig.

Ik dacht nog die cursus ik heb er een hard hooft in maar het viel me reuze mee.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 15 Dec 2008 10:15:38    Onderwerp:

Terug naar boven
Willeke

BerichtGeplaatst: 16 Dec 2008 16:36:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja Angelique, heel herkenbaar. Op bepaalde tijden dan hoor, niet de hele dag. Sienna is vooral 's avonds heel druk rond etenstijd en als de kinderen uit school thuiskomen. Als ik alleen met haar ben heb ik nauwelijks problemen. Het zal met de tijd wel overgaan neem ik aan (hoop ik!) Wink
Terug naar boven
vanderkuijl

BerichtGeplaatst: 16 Dec 2008 22:15:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Willeke schreef:
Ja Angelique, heel herkenbaar. Op bepaalde tijden dan hoor, niet de hele dag. Sienna is vooral 's avonds heel druk rond etenstijd en als de kinderen uit school thuiskomen. Als ik alleen met haar ben heb ik nauwelijks problemen. Het zal met de tijd wel overgaan neem ik aan (hoop ik!) Wink

Als de omgeving druk is dan wordt de hond ook druk! actie is reactie.
Weer speelt ook mee. ( storm)
Als ik als een gek in de kamer ga rond springen dan worden mijn honden ook helemaal dol, mijn dagelijkse dolle uurtje!!!!
lagotti zijn avond honden! en soms zit er geen rem op, die moeten wij erop maken geef ze dan een time out!!!!
Ze kunne echt over de top gaan!
Het zijn tenslotte echte italianen!!!!!!. de eerste anderhalf jaar ben je hier nog druk mee maar daarna (als je het goed doet) heb je een super hond!

Succes!
angelique

BerichtGeplaatst: 17 Dec 2008 10:58:06    Onderwerp: Reageren met citaat

oke dank je vanderkuijl, ik dacht het eerste jaar.

Maar idd als er rust is hier is ie ook rustig en als ik hem uitgelaten heb is ie hieper dat komt ook mede dat ie niet mag trekken aan de riem en ik dus heel veel stil sta Rolling Eyes
Gisteren ben ik lekker met de auto naar een rustig plekkie in de natuur met hem geweest en dat was toppie heeft ie een kleine 15 minuten los van de riem kunnen lopen en snuffelen.
Terug naar boven
Corry en Nino

BerichtGeplaatst: 17 Dec 2008 16:28:59    Onderwerp: Reageren met citaat

angelique schreef:
oke dank je vanderkuijl, ik dacht het eerste jaar.

Maar idd als er rust is hier is ie ook rustig en als ik hem uitgelaten heb is ie hieper dat komt ook mede dat ie niet mag trekken aan de riem en ik dus heel veel stil sta Rolling Eyes
Gisteren ben ik lekker met de auto naar een rustig plekkie in de natuur met hem geweest en dat was toppie heeft ie een kleine 15 minuten los van de riem kunnen lopen en snuffelen.

Klopt idd wat Edith zegt...Nino kon ook lekker hyperen toen hij een pup was, ik heb vaak genoeg aan de bel getrokken bij mn fokster omdat ik er soms geen raad mee wist. Bij 6 maanden had ik hem al helemaal onder controle en nu is hij een heel rustige hond. Af en toe ga ik ff met hem dollen, hij is een stoere dus we gaan best wel hardhandig tekeer, dat vind hij zalig. Maar stoppen is stoppen, en dat accepteert hij, zoekt dan gewoon zn plekje weer op en is het OK.
Ik ben wel met hem alleen en ik ben zelf erg rustig dus ik denk dat dat ook een rol speelt.

Tis zalig om zo ff met je hondje samen de natuur in te gaan...lekker rustig en hebben ze het helemaal naar hun zin, voor jou ook heel fijn om te genieten van je kereltje.
Terug naar boven
angelique

BerichtGeplaatst: 17 Dec 2008 20:17:22    Onderwerp: Reageren met citaat

het is Edith, zal ik je vertellen Edith dat ik al die tijd gedacht heb dat jij en man was. Shocked ...vraag me niet waarom (ik denk dat het komt door de naam die je gebruikt) hihihi Laughing

Heerlijk idd in de natuur en op de cursus heb ik huiswerk meegekregen om hem te leren zitten, dus jullie begrijpen oefenen oefenen oefenen , zo ook in de natuur.

Terug naar boven
Corry en Nino

BerichtGeplaatst: 17 Dec 2008 21:05:39    Onderwerp: Reageren met citaat

angelique schreef:
het is Edith, zal ik je vertellen Edith dat ik al die tijd gedacht heb dat jij en man was. Shocked ...vraag me niet waarom (ik denk dat het komt door de naam die je gebruikt) hihihi Laughing

Heerlijk idd in de natuur en op de cursus heb ik huiswerk meegekregen om hem te leren zitten, dus jullie begrijpen oefenen oefenen oefenen , zo ook in de natuur.

Ik zie al dat hij mooi kan zitten....keurig mannetje.

Edith is van top tot teen 100% vrouw.....maar wel een bikkel, pakt aan als een vent, een toppertje en zo zijn er meerdere hier, ik niet hoor, ben maar tenger gebouwd, klein en net 52 kilo....ben vaak bang om vieze handen te krijgen......maar ben dan ook een echte stadse (zegt men) hahahaha.
En natuurlijk altijd een kantoorpikkie geweest Laughing
Misschien is Nino daarom altijd zo'n lulletje rozewater Wink
Terug naar boven
angelique

BerichtGeplaatst: 17 Dec 2008 21:30:43    Onderwerp: Reageren met citaat

hahaha echt een stadse, nou ik heb nieuws........hier nog eentje!!!
Ben alleen niet zo slank als jij Wink

maar ik begin het wel te leren hoor met onze Lagotto, viesssssssssssssssss hihiihi hij heeft gelukkig nog niet in de stront liggen rollen (hij eet het alleen op, whoehaahahaha Twisted Evil)
Terug naar boven
Irene

BerichtGeplaatst: 18 Dec 2008 12:57:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Nini is nu ruim twee en gaat hard naar de drie jaar. Nog steeds mail ik de fokster dat ze zich alweer verder heeft ontwikkeld.
Het Grote Opvoeden zit wel in de eerste anderhalf ? twee jaar. Maar je moet wel consequent blijven. Het zijn net kinderen Wink

Dat hyperactieve is net als bij ons met adrenaline. Na een drukke dag of een feestje zie je in bed alles nogmaals voorbijkomen ipv in slaap te vallen. Even rustig worden in je hoofd helpt dan.
Als Nini in de eerste maanden door het huis stuiterde, ging af en toe letterlijk de rem erop dmv de bench.
We lopen dagelijks een stuk door de bossen en s avonds ook een flinke tippel. Je ziet dan precies of ze lekker moe is, Of over-de-top. Dan wil ze nog steeds met een bal spelen en komt ze ons uitdagen. Ook bij te weinig wandelen komt ze zich melden. Dan komt ze pontificaal voor je zitten. Lekker duidelijk Wink
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Lagotto Romagnolo Forumindex -> Pups Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: