Lagotto Romagnolo

Voor leden van de Lagotto Club Nederland

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Nini

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Lagotto Romagnolo Forumindex -> Even voorstellen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Irene

BerichtGeplaatst: 1 Sep 2008 22:04:41    Onderwerp: Nini Reageren met citaat

Hallo, hier een berichtje van Irene en Nini.

Volgens onze dochter zocht ik geen hond, maar een levende dweil op poten. Ik viel op krullen en begon een zoektocht naar de allerliefste en leukste hond voor ons gezin. En zo geschiedde Laughing. Op 14 februari 2006 werd onze Nini geboren, met de klemtoon op de tweede i, als Romakome Ninnananna Nini. Nini betekent schatje, en dat maakt ze meer dan waar!

Nini koos al vlug haar eigen baasje hier in huis. Alhoewel we samen heel wat ondernemen, is mijn liefste tevens haar grootste favoriet. Ze getuigd daarmee zeker van goede smaak Laughing

Samen wandelen we graag door de bossen, het dorp of in het park om de hoek. Haar vacht verzorg ik zelf en heb er plezier in als ze er mooi uitziet.

Slapen doet ze nog steeds naast mijn bed. na het eerste nachtje wennen is ze er niet meer weggegaan. Heerlijk om 's nachts af en toe een diep tevreden zucht te horen of 's ochtends een blij koppie te zien als je wakker wordt. Al moet ik eerlijk zeggen dat ze ook erg graag en lang uit kan slapen. Shocked

Heel benieuwd ben ik naar jullie verhalen. Veel mensen en hun lagotto kennen we al, maar het is z? leuk om ook iets van jullie te lezen, dus kom maar op met jullie berichtjes Exclamation

Geplaatst: 1 Sep 2008 22:04:41    Onderwerp:

Terug naar boven
Saskia
Site Admin

BerichtGeplaatst: 2 Sep 2008 06:00:52    Onderwerp: Reageren met citaat

OH Nini is een Valentijns-"kind"!!!! Wat schattig Embarassed
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
Irene

BerichtGeplaatst: 2 Sep 2008 22:08:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja schattig he, en in het Italiaans heet dat weer Nini...
Volg je het nog Shocked
Corry en Nino

BerichtGeplaatst: 2 Sep 2008 23:16:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Irene schreef:
Volg je het nog Shocked

Heerlijk een Valentijnskind(hond).
Nino was haast een kerstkindje, net niet.!!!
Van 21-12, ook een mooi getal, ook al draai je het om, je kan je nooit vergissen Very Happy
Nino is de verkleiningsnaam van Antonio en betekend zo goed als een jongetje/kind. En dat is hij ook. Wink
Mn dochter heeft die naam voor hem uitgezocht.
Marij heeft hem daarbij de naam Mirino gegeven, wat betekend volgens Marij KIJKER.!!

Mirino Nino dus, een kijkend jongetje/kind.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Marij

BerichtGeplaatst: 3 Sep 2008 12:55:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Corry en Nino schreef:
Irene schreef:
Volg je het nog Shocked

Van 21-12, ook een mooi getal, ook al draai je het om, je kan je nooit vergissen Very Happy
Nino is de verkleiningsnaam van Antonio en betekend zo goed als een jongetje/kind. En dat is hij ook. Wink
Marij heeft hem daarbij de naam Mirino gegeven, wat betekend volgens Marij KIJKER.!!

Mirino betekent letterlijk zoeker/vizier en Nino was als pupje zo'n mannetje dat alles van een afstandje bekeek en in het vizier hield, vandaar zijn naam. Vond ik heel toepasselijk voor hem en mooi bij de gekozen naam Nino passen.
Zoals jullie ongetwijfeld weten dragen alle door ons gefokte hondjes dubbele namen en probeerden we die altijd ook een beetje bij het karakter van het hondje te laten passen, helaas is dat nu met de nieuwe stamboomaanvraagprocedure bijna niet meer mogelijk, want de namen moet je al binnen 10 dagen na de geboorte bij de Raad ingediend hebben en dan heb je nog geen zicht in het karakter van een hondje en hebben de nieuwe baasjes ook nog geen keuzes gemaakt.
Terug naar boven
Corry en Nino

BerichtGeplaatst: 4 Sep 2008 01:55:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Marij schreef:
Corry en Nino schreef:
Irene schreef:
Volg je het nog Shocked

Mirino betekent letterlijk zoeker/vizier en Nino was als pupje zo'n mannetje dat alles van een afstandje bekeek en in het vizier hield, vandaar zijn naam. Vond ik heel toepasselijk voor hem en mooi bij de gekozen naam Nino passen.
Zoals jullie ongetwijfeld weten dragen alle door ons gefokte hondjes dubbele namen en probeerden we die altijd ook een beetje bij het karakter van het hondje te laten passen, helaas is dat nu met de nieuwe stamboomaanvraagprocedure bijna niet meer mogelijk, want de namen moet je al binnen 10 dagen na de geboorte bij de Raad ingediend hebben en dan heb je nog geen zicht in het karakter van een hondje en hebben de nieuwe baasjes ook nog geen keuzes gemaakt.

O ja, zoeker/vizier, mn Italiaans is niet opperbest. Laughing
Een hele toepasselijke naam die je hem hebt gegeven. Very Happy Dat had je goed opgemerkt. Tot op heden past die naam voortreffelijk bij hem.!!
Het is inderdaad heel jammer dat je al zo snel de namen in moet dienen, de koper heeft nu eigenlijk ook geen inbreng meer, alhoewel je je pupje natuurlijk elke naam kan geven.
Terug naar boven
Agnes & Pippo

BerichtGeplaatst: 4 Sep 2008 08:55:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Grappig om te horen hoe onze krullebollen aan hun naam gekomen zijn. Pippo lijkt in de verste verte niet op Signorotto Otto, hoewel beide namen goed bij hem passen. Hoewel 'haantje de voorste' of 'ik ben heel nieuwsgierig, maar ben eigenlijk ook wel bang', maar dan in het Italiaans, ook wel goed bij hem hadden gepast.

We hadden de naam Pippo, geloof ik, al bedacht voordat hij Signorotto Otto ging heten.

Ik kan niet meer reproduceren hoe we aan die naam kwamen, maar de kapper, die samen met draaiorgelman Bagaretta, aan de wieg van de Lagotto's hebben gestaan, heet ook Pippo.

We krijgen vaak reacties op zijn naam: oh, heet hij echt Pippo?; Noem je hem Pippo, wat een gekke naam!; oh, ik dacht dat het een grapje was.
Terug naar boven
Marij

BerichtGeplaatst: 4 Sep 2008 10:14:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Agnes & Pippo schreef:
Grappig om te horen hoe onze krullebollen aan hun naam gekomen zijn. Pippo lijkt in de verste verte niet op Signorotto Otto, hoewel beide namen goed bij hem passen. Hoewel 'haantje de voorste' of 'ik ben heel nieuwsgierig, maar ben eigenlijk ook wel bang', maar dan in het Italiaans, ook wel goed bij hem hadden gepast.

We hadden de naam Pippo, geloof ik, al bedacht voordat hij Signorotto Otto ging heten.

Ik kan niet meer reproduceren hoe we aan die naam kwamen, maar de kapper, die samen met draaiorgelman Bagaretta, aan de wieg van de Lagotto's hebben gestaan, heet ook Pippo.

We krijgen vaak reacties op zijn naam: oh, heet hij echt Pippo?; Noem je hem Pippo, wat een gekke naam!; oh, ik dacht dat het een grapje was.

Tja, Signorotto, oftewel Kleine Veldheer is inmiddels iets anders uitgepakt, maar toen dat verzonnen werd, was hij nog klein en ging hij naar het Drentse platteland, dus een veldheer zou hem niet misstaan, vandaar de naam en daar wil ik een naam bij die een gelijkheid in klank geeft en dat was Otto perfect.
Ook in dit geval gold dat de naam al verzonnen was vlak na de geboorte en uit deze namen de best passende bij het hondje gezocht werd.
Terug naar boven
Agnes & Pippo

BerichtGeplaatst: 4 Sep 2008 14:44:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Pippo is inderdaad een Veldheer, maar geen kleine! We dachten dat het aan de Drentse lucht lag of aan het Hunnebeddendieet (beetje Pokon door het voer).

Op de bijeenkomst in Liessel vonden wij de andere Lagotti allemaal zo klein Wink , maar ze waren niet klein, Pippo is groot.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Lagotto Romagnolo Forumindex -> Even voorstellen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: