|
Auteur |
Bericht |
Admin
Site Admin
Geregistreerd op: 07 Jan 2007
Berichten: 110
Woonplaats: Deventer
|
Geplaatst:
14 Feb 2007 18:11:10 |
|
verplaatst |
|
|
|
|
|
Geplaatst:
14 Feb 2007 18:11:10 |
|
|
|
|
JohanN
Geregistreerd op: 15 Jan 2007
Berichten: 79
|
Geplaatst:
14 Feb 2007 21:19:49 |
|
Bedankt Mark, netjes. Zal binnenkort wat nieuws schrijven, iets met landingen en onder een kap vliegen |
|
|
|
|
JohanN
Geregistreerd op: 15 Jan 2007
Berichten: 79
|
Geplaatst:
22 Feb 2007 15:41:13 |
|
Had mijn belofte van een nieuw verhaal nog niet waar gemaakt, dus dat doe ik bij deze. Inmiddels is na het behalen van mij eerste check veel gebeurd. Ik ben het circuitblok (landingen) ingegaan en heb instrument vluchten gehad. Het is tot voor deze week heel snel gegaan. Heb veel vluchten weg kunnen strepen in beide blokken. Begon er weer een beetje vertrouwen in te krijgen. Tot deze week. Maandag nog een cockpitsessie weggestreept. Hierbij zit je in een nagemaakte cockpit en moet je noodsituaties oplossen. Dinsdagochtend vloog ik de laatste vlucht voor mijn solocheck en mijn instructeur was tevreden. 's Middags stond ik dan gepland voor de solocheck. Als ik die zou halen, mocht ik meteen daarna solo, waarbij ik een rondje om het veld vlieg en de kist weer aan dek zet. Helaas kwam aan de serie vluchten met die solocheck een einde. Samengevat vloog ik slordig, niet veilig (eerste landing niet veilig, te korte afstand tot wolken), kon hierbij mijn oefeningen niet goed uitvoeren, etc... Kortom, mocht niet solo en dat werd al vrij snel duidelijk gemaakt. Heb toen de vlucht afgemaakt met nog wat circuitjes, waarbij de landingen voldeden aan het minimale waar ik op dat moment aan moest voldoen. Hoewel ik probeerde kritiek tijdens de vlucht mij niet te laten beinvloeden, gebeurde dit toch, wat mijn vliegen niet ten goede kwam. Gedebriefd daarna over alle dingen die fout waren en ik ging weer een keer weg met de moed onder mijn schoenen. In principe was er niks aan de hand. Als ik de eerste solocheck niet zou halen, zou er nog een tweede zijn, zonder dat dit consequenties had voor het vervolg, dus geen review of iets dergelijks. Maar de zaken waarop ik afgerekend werd, gaf mij niet het gevoel dat ik dat veel beter kon doen bij de volgende solo check. Woensdag stond ik voor deze check erop, maar ging niet door vanwege slecht weer. Vandaag (donderdag) stond ik er weer op en dit maal ging de vlucht wel door, het weer was goed. Na take-off naar het oefengebied en de oefeningen daar gingen allemaal goed. Terug richting veld voor nog wat landingen. De wind stond haaks op de baan, crosswind geheten. Ik had nog maar iets van twee landingen gemaakt met crosswind, dus de instructeur vond het wel belangrijk daar nog wat tijd aan te besteden. Het vereist een iets andere techniek om de kist recht op de baan te zetten, zonder dat de wind je wegzet. Als ik drie goede landingen kon laten zien aan het eind, kon hij met volvertrouwen mij solo laten. Eerste paar landingen waren niet super, de wind had toch nog wel wat invloed. Een keer besloot ik rond te gaan, omdat ik laag uitkwam. Vlak voor het einde een Precautionary landing. Voorzorgsmaatregel waarbij een landing verzekerd is in het geval de motor ermee ophoudt. Hierbij cirkel je van boven de baan naar beneden en zet je hem aan het dek. Deze was ook voldoende en de laatste landing daarna ging ook goed. Helaas was het niet voldoende voor solo. Volgens de instructeur zit ik er dicht tegen aan en had ik pech dat de wind haaks op de baan staat, waarvoor ik nog net wat meer oefening nodig heb. Verder vond hij dat ik sterk gegroeid was, sinds de eerste check. Deze had ik ook met hem gevlogen, welke ik toen niet gehaald heb. Kortom, vlucht niet gehaald en niet solo. In tegenstelling tot de eerste check, heeft deze tweede solocheck wel consequenties. Ik heb geen IPC meer, alleen nog een FPC, de laatste kans. Deze moet ik nu gaan vliegen voor mijn solo, heb hiervoor nog wel een review, dus extra training. Haal ik de FPC niet, ben ik nooit in mijn leven solo op een vliegtuig en klaar met de opleiding. Haal ik het wel, dan mag ik niks meer verprutsen in het blok erna met aerobatics. Voor morgen sta ik op de planning voor de review, misschien 's middags de FPC en anders na het weekend.
Het is wederom een minder positief bericht van mijn kant, terwijl ik vorige zei dat ik beter nieuws wilde melden. Had ik dit berichtje maar vorige week moeten typen toen alles nog op rolletjes ging Ik houd jullie op de hoogte... |
|
|
|
|
Stefan
Geregistreerd op: 05 Feb 2007
Berichten: 71
Woonplaats: Eindhoven
|
Geplaatst:
22 Feb 2007 15:56:01 |
|
Hmmm, Balen Johan,
Probeer nog even lekker te ontspannen voor de review en de fpc... Hoewel dat erg lastig is.
Hopen dat de weersomstandigheden gunstiger zijn. Minder crosswind etc.
In ieder geval heel veel succes en zet hem op!!! |
_________________ Nulla tenica invia est via |
|
|
|
JohanN
Geregistreerd op: 15 Jan 2007
Berichten: 79
|
Geplaatst:
22 Feb 2007 16:08:45 |
|
Stefan schreef: |
Hmmm, Balen Johan,
Probeer nog even lekker te ontspannen voor de review en de fpc... Hoewel dat erg lastig is.
Hopen dat de weersomstandigheden gunstiger zijn. Minder crosswind etc.
In ieder geval heel veel succes en zet hem op!!! |
Thnx, ik doe mijn best en houdt jullie op de hoogte! |
|
|
|
|
Admin
Site Admin
Geregistreerd op: 07 Jan 2007
Berichten: 110
Woonplaats: Deventer
|
Geplaatst:
22 Feb 2007 17:02:20 |
|
Veel suc6 Johan, als het alleen aan de crosswind ligd redt je het wel |
|
|
|
|
allard
Geregistreerd op: 21 Jan 2007
Berichten: 37
|
Geplaatst:
23 Feb 2007 17:33:15 |
|
Hey dute.
Kom Johan laat eens zien wie de baas is man en laat eens zien dat je boven de fucking crosswind staat.
Je kunt het en ik wil niet dat je uit die opleiding wordt getrapt duidelijk???
Hey heel veel succes man en ik hoor je.
Allard |
|
|
|
|
|
|
Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|
|
|