Metropool
Grootstedelijk Forum
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 


Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Me Kreidler
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Metropool Forumindex -> Allerlei
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gps



Geregistreerd op: 25 Jun 2019
Berichten: 434

BerichtGeplaatst: 23 Feb 2023 23:37:54    Onderwerp: Me Kreidler Reageren met citaat

Het heeft even geduurd, maar eindelijk doet tie het weer goed.

Nu heb ik wel een probleem, ik heb geen motorrijbewijs, en kan dat waarschijnlijk niet betalen.

Kreidler is niet gekeurd, er zit dus geen kenteken op.

Om hem als brommer goed gekeurd te krijgen, moet er een andere cilinder en carburateur en uitlaat op. Dan zit ik ook met het probleem dat het een 2 takt is.

Als ik hem echter als motor keur, dan verdwijnt dat 2 takt probleem als sneeuw voor de zon.

Voor wie het niet weet, Kreidlers zijn eigenlijk geen brommers (rijwiel met hulp motor). Het zijn lichte motorfietsen die afgevoerd werden om ze hier in Nederland als brommer te kunnen verkopen.
Wat ik dus gedaan heb is de originele Duitse cilinder, carburateur en uitlaat gemonteerd.

Een Kreidler rijd uit de fabriek rijd 80km/u, en daar zijn ze dus ook voor gemaakt.

Oorspronkelijke plan was in elkaar zetten en verkopen, maar waar ik al bang voor was, nu hij het weer doet, wil ik hem niet kwijt.

Ik heb echter geen haast, dus kan ik er rustig over nadenken of ik een oplossing kan vinden.

Cilinder die er nu op zit heeft standaard 5,25 pk, maar er zijn twee spoelpoorten bijgemaakt. Cilinder is echter nog veel te nieuw om te kijken hoe hard hij loopt.
Tachtig gaat echter zeker wel lukken.

In zijn twee (van de 4) haal ik makkelijk over de 50km/u en dus een wok status. Laughing
Straat hier is te kort om echt in zijn 3 te komen, plus als er dan een auto uit een zijstraat komt, ik nooit meer op tijd kan remmen.

https://www.youtube.com/watch?v=5WnzQVNZLEw
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 23 Feb 2023 23:37:54    Onderwerp:

Terug naar boven
Ruben
Site Admin


Geregistreerd op: 17 Jan 2018
Berichten: 955
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: 24 Feb 2023 07:00:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb zelf 2 Kreidlers gehad en alles wat daarna kwam viel daarbij in het niets.
Eeuwig zonde dat die fabriek over de kop is. Wat waren die Kreidlers geweldig.

En inderdaad jammer, dat 2-takt probleem. Je zou er nu niet meer mee in Amsterdam mogen rijden.
_________________
https://mewe.com/rubenmepschen.28
Matrix/Element account: @rubenwa:matrix.org
https://qoto.org/@sergeant
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Gps



Geregistreerd op: 25 Jun 2019
Berichten: 434

BerichtGeplaatst: 24 Feb 2023 14:43:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Een vriend van mij is vaak met scooters bezig. Ook hij zegt dat die niet de kwaliteit van Kreidlers hebben.

Je wilt niet weten wat ze momenteel op marktplaats kosten.


https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-brommers/brommers-kreidler/m1945557881-kreidler-rs

https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-brommers/brommers-kreidler/m1947498803-kreidler-motor-50cc-nieuw-opgebouwd-4bak-indirect-blok-gerv

https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-brommers/brommers-kreidler/m1947860407-nette-kreidler-met-kenteken

Veel mooie herinneringen, zoals die dag dat ik in Hilversum op de rollen bank moest.

De vrouwelijke motor agente snapte niet hoe het kon, dat ze me net 60-70 zag rijden, maar dat het op de rollen bank wel meeviel. Zal haar verbaasde gezicht nooit vergeten.

Ik had de gasschuif bewerkt, zodat de choke iets bleef hangen.
Om de choke helemaal uit te zetten moest je hem het laatste stukje met de hand uit trekken.

Kreeg wel commentaar dat hij erg rookte. Tja vind je het gek met de choke er op. Laughing

Boete, te veel vermogen op de rollenbank. Ik zet één categorie te hoog.

Denk niet dat ik hem weer meegekregen had, als ze wist hoe hard hij echt liep.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Ruben
Site Admin


Geregistreerd op: 17 Jan 2018
Berichten: 955
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: 25 Feb 2023 05:56:54    Onderwerp: Reageren met citaat

Mijn zoon (31) stuurde me vannacht zonder begeleidende tekst toevallig deze foto:



Ik vraag me af of hij deze heeft aangeschaft of dat hij me die foto stuurde omdat hij mij er zo vaak over hoorde praten en deze toevallig tegenkwam.

Ik zal overdag wel antwoord krijgen.
_________________
https://mewe.com/rubenmepschen.28
Matrix/Element account: @rubenwa:matrix.org
https://qoto.org/@sergeant
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Gps



Geregistreerd op: 25 Jun 2019
Berichten: 434

BerichtGeplaatst: 25 Feb 2023 15:50:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Mooie Kreidler.

Er kloppen een paar kleine details niet. Razz

Dat achterspatbord is een voorspatbord, maar er zijn genoeg mensen die dit mooier vinden.

Die cilinder en dan dat RMC op de kappen.

Die cilinder is van een RS. (net als bij mijn Kreidler, al is dit een brede tap rs cilinder en heb ik een smalle tap rs cilinder.

RS is motor, rmc is brommer. Wink

Maar dat is één reden waarom oa Kreidlers zo populair waren.
Erg makkelijk op te voeren, en dan bleven ze dus ook gewoon heel, omdat ze wettelijk gezien wel opgevoerd waren, maar technisch gezien eigenlijk niet.

De uitspraak, het is levens gevaarlijk om 80 te rijden met een brommer want daar zijn ze niet voor gemaakt, klopt voor Kreidler en Zundapp niet.

Het is bizar om te zien hoe dat met bepaalde moderne brommers gaat.
Daar is het nog simpeler om ze weer 80 te laten lopen. Gewoon de begrenzingen verwijderen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mozart
Gast





BerichtGeplaatst: 25 Feb 2023 21:29:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Gps schreef:
Mooie Kreidler.

(..)

Het is bizar om te zien hoe dat met bepaalde moderne brommers gaat.
Daar is het nog simpeler om ze weer 80 te laten lopen. Gewoon de begrenzingen verwijderen.

Allemaal innemen en arresteren. Maar ook aan de handhaving door pliesie wil nog wel het een en ander mankeren in dit 'rijke land'... Dat is een soort geest die door het land gaat. En niet alleen bij ons.
Terug naar boven
Gps



Geregistreerd op: 25 Jun 2019
Berichten: 434

BerichtGeplaatst: 26 Feb 2023 02:54:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik weet een betere oplossing.

De wet meer als Duitsland maken. Vanaf 16 een lichte motor, met rijbewijs.

Te hard rijden simpel bestraffen net als bij auto's en motoren.


Waarom mag je in Belgie wel een lichte motor rijden, met je autorijbewijs overigens ?

Enne wel eens geprobeerd om in centrum Amsterdam met een auto een (opgevoerde) brommer bij te houden. ?

Dat liep vaak niet goed af voor de politie auto.

Dan dat arresteren, gaan we dat dan ook doen met alle automobilisten ?
Dan mogen ze wel meteen veel meer politie gaan aannemen.

Wie was dat ook al weer ? Die komiek, die zei.
Ik ging van de week zelfs zo hard dat ik een brommer bijhield.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Ruben
Site Admin


Geregistreerd op: 17 Jan 2018
Berichten: 955
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: 26 Feb 2023 07:51:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Mozart schreef:
Gps schreef:
Mooie Kreidler.

(..)

Het is bizar om te zien hoe dat met bepaalde moderne brommers gaat.
Daar is het nog simpeler om ze weer 80 te laten lopen. Gewoon de begrenzingen verwijderen.

Allemaal innemen en arresteren. Maar ook aan de handhaving door pliesie wil nog wel het een en ander mankeren in dit 'rijke land'... Dat is een soort geest die door het land gaat. En niet alleen bij ons.


Kom op Mo! We zijn hier niet in Urk. Crying or Very sad
_________________
https://mewe.com/rubenmepschen.28
Matrix/Element account: @rubenwa:matrix.org
https://qoto.org/@sergeant
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mozart
Gast





BerichtGeplaatst: 26 Feb 2023 11:29:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik wil betrekkelijk veilig kunnen fietsen.
Terug naar boven
Ruben
Site Admin


Geregistreerd op: 17 Jan 2018
Berichten: 955
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: 26 Feb 2023 14:27:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Zij moeten op de rijbaan en jij op het fietspad. Die wet is al van kracht. Geen probleem.
Je loopt nu meer gevaar van die elektrische fietsen. Die zoeven je met Mach 2 voorbij op het fietspad. Daar moeten ze iets aan doen.
_________________
https://mewe.com/rubenmepschen.28
Matrix/Element account: @rubenwa:matrix.org
https://qoto.org/@sergeant
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mozart
Gast





BerichtGeplaatst: 26 Feb 2023 16:00:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Akkoord.
Echter meestal maximaal 50 op de rijbaan en vaak tegenwoordig minder. 30 b.v..
Ik heb reuze bezwaar tegen dat geknoei met die afstelling in brommers e.d.. Laughing
Terug naar boven
Gps



Geregistreerd op: 25 Jun 2019
Berichten: 434

BerichtGeplaatst: 26 Feb 2023 16:29:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Ruben schreef:
Zij moeten op de rijbaan en jij op het fietspad. Die wet is al van kracht. Geen probleem.
Je loopt nu meer gevaar van die elektrische fietsen. Die zoeven je met Mach 2 voorbij op het fietspad. Daar moeten ze iets aan doen.


Ik lag al een keer bijna onder een elektrische fiets.

Ben er ook zeker van dat er een aantal harder rijden als mag, of is er geen max snelheid voor elektrische fietsen ?

Maar grootste probleem is inderdaad dat je ze niet hoort.

Loud pipes saves lifes.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mozart
Gast





BerichtGeplaatst: 26 Feb 2023 17:39:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Gps schreef:
Ruben schreef:
Zij moeten op de rijbaan en jij op het fietspad. Die wet is al van kracht. Geen probleem.
Je loopt nu meer gevaar van die elektrische fietsen. Die zoeven je met Mach 2 voorbij op het fietspad. Daar moeten ze iets aan doen.


Ik lag al een keer bijna onder een elektrische fiets.

Ben er ook zeker van dat er een aantal harder rijden als mag, of is er geen max snelheid voor elektrische fietsen ?

Maar grootste probleem is inderdaad dat je ze niet hoort.

Loud pipes saves lifes.

Grootste probleem is dat men zich weer niet gedraagt en zich niet verstandig aanpast aan de omstandigheden. (Menselijke eigenschap soms.. eh... vaak.)
Terug naar boven
Gps



Geregistreerd op: 25 Jun 2019
Berichten: 434

BerichtGeplaatst: 26 Feb 2023 19:33:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Zo kreeg ik op me Kreidler een keer een compliment.

Ik kwam met 80 km/u op Zunderdorp aan, maar toen ik langs de huizen reed, reed ik 30.

Een man daar zei dat ik tenminste wel normaal langs de huizen reed. Laughing


Hier in me wijk wilde ik stoppen voor een auto van rechts, maar hij wachtte tot ik voor bij was.

I rest my case, loud pipes save lifes. Razz
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mozart
Gast





BerichtGeplaatst: 27 Feb 2023 18:31:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Gps schreef:
Zo kreeg ik op me Kreidler een keer een compliment.

Ik kwam met 80 km/u op Zunderdorp aan, maar toen ik langs de huizen reed, reed ik 30.

Een man daar zei dat ik tenminste wel normaal langs de huizen reed. Laughing


Hier in me wijk wilde ik stoppen voor een auto van rechts, maar hij wachtte tot ik voor bij was.

I rest my case, loud pipes save lifes. Razz

Toppie hoor. Very Happy
Terug naar boven







Geplaatst: 27 Feb 2023 18:31:09    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Metropool Forumindex -> Allerlei Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.