Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Pearl Amethyst
![](images/norajuwelen/avatars/137913192149f99a9ff3e76.jpg)
Geregistreerd op: 24 Apr 2009 Berichten: 47 Woonplaats: in de buurt van Leeuwarden
|
Geplaatst: 9 Mei 2009 19:49:12 Onderwerp: Is het vakantie of zo? |
|
|
Waar is iedereen?
Forum moet groeien hoor en gezellig worden!
Nu word ik doof van de stilte. ![Boo hoo!](images/smiles/eusa_boohoo.gif) _________________ Pearl |
|
Terug naar boven |
|
![](templates/morningglory/images/spacer.gif) |
|
Geplaatst: 9 Mei 2009 19:49:12 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
Nora Site Admin
![](images/norajuwelen/avatars/5977096364a1e9b9039725.jpg)
|
Geplaatst: 10 Mei 2009 21:38:18 Onderwerp: |
|
|
Ik ook een beetje....word ook een beetje doof, hier, maar niet van mijn kinderen whahahahaha!!
Woensdag ga ik mijn eerste cursus geven, heel spannend!!! Ik hoop dat de mensen net zo enthousiast zijn als ik. Heeft even geduurd om de groepie bij elkaar te krijgen, maar de 13e gebeurt het... _________________ Voor inspiratie kijk op www.norajuwelen.nl |
|
Terug naar boven |
|
Pearl Amethyst
Geregistreerd op: 24 Apr 2009 Berichten: 47 Woonplaats: in de buurt van Leeuwarden
|
Geplaatst: 10 Mei 2009 23:17:37 Onderwerp: |
|
|
Oh wouw Nora, wat goed van je! Waar ga je cursus in geven? Iets moois en moeilijks rijgen?
Ik heb ooit een keer met 4 dames workshopje gedaan maar die dames kende ik een piepklein beetje en het waren er maar 4. Aan het eind van de avond voelde ik me wel een uitgeknepen theezakje hoor. 't Was wel leuk hoor!
Succes, maak er wat moois van en probeer er ook van te genieten.
Oh, en Nora, het wordt tijd dat je een mooie avatar voor jezelf insteld. Nu zie ik jouw berichten vaak over het hoofd. Dat is toch zonde! _________________ Pearl |
|
Terug naar boven |
|
sannie Robijn
![](images/norajuwelen/avatars/115301989049f851ae02492.jpg)
|
|
Terug naar boven |
|
Nora Site Admin
|
Geplaatst: 11 Mei 2009 10:58:47 Onderwerp: |
|
|
Pearl schreef: | Oh wouw Nora, wat goed van je! Waar ga je cursus in geven? Iets moois en moeilijks rijgen?
Ik heb ooit een keer met 4 dames workshopje gedaan maar die dames kende ik een piepklein beetje en het waren er maar 4. Aan het eind van de avond voelde ik me wel een uitgeknepen theezakje hoor. 't Was wel leuk hoor!
Oh, en Nora, het wordt tijd dat je een mooie avatar voor jezelf insteld. Nu zie ik jouw berichten vaak over het hoofd. Dat is toch zonde! |
Mijn bedoeling is eerst wat basistechnieken door te nemen en te oefenen, daarna wat projectjes net als mijn pakketje maken. Dat kunnen tegen de tijd de dames aangeven. Ik moet zeggen dat ze nog nooit geregen hebben, dus het is nog voor iedereen afwachten hoe het gaat uitpakken, het is niet voor iedereen weggelegt. Misschien vinden ze allemaal maar niets, dan weet ik het ook niet. Of het zal aan mij liggen...
Heb je tips voor mij??? Gaf je de workshop in de kleine kralenwerk?
Ik zal ook bek af zijn, ze willen eerst sieraden bekijken en kopen, dan volgt de cursus, dus het zal een lange avond zijn. _________________ Voor inspiratie kijk op www.norajuwelen.nl |
|
Terug naar boven |
|
sannie Robijn
|
Geplaatst: 11 Mei 2009 11:41:04 Onderwerp: |
|
|
Nora schreef: | Pearl schreef: | Oh wouw Nora, wat goed van je! Waar ga je cursus in geven? Iets moois en moeilijks rijgen?
Oh, en Nora, het wordt tijd dat je een mooie avatar voor jezelf insteld. Nu zie ik jouw berichten vaak over het hoofd. Dat is toch zonde! |
Mijn bedoeling is eerst wat basistechnieken door te nemen en te oefenen, daarna wat projectjes net als mijn pakketje maken. Dat kunnen tegen de tijd de dames aangeven. Ik moet zeggen dat ze nog nooit geregen hebben, dus het is nog voor iedereen afwachten hoe het gaat uitpakken, het is niet voor iedereen weggelegt. Misschien vinden ze allemaal maar niets, dan weet ik het ook niet. Of het zal aan mij liggen...
Heb je tips voor mij??? Gaf je de workshop in de kleine kralenwerk?
Ik zal ook bek af zijn, ze willen eerst sieraden bekijken en kopen, dan volgt de cursus, dus het zal een lange avond zijn. |
Mijn tip is eigenlijk dat je niet 2 dingen tegelijk moet doen met een cursus. Dus sieraden bekijken en kopen op een open dag ofzo. En sieraden maken op een dag.
Natuurlijk willen ze wel zien wat ze gaan maken en kleurtjes uitkiezen, maar je zult zien dat als men lekker gaat shoppen je om 12 uur nog niet klaar bent. Dus een strak schema aanhouden.
B.v 1/2 uurtje kijken en kopen en daarna 1,5 uur workshop, loopt meestal toch uit. Maar je moet je er op voorbereiden dat ze het sieraad toch meestal niet in 1 avond af krijgen. Of je moet iets heel simpels gaan doen. _________________ www.kralenzooi.nl
www.hoemaaktuhet.com
http://kralenzooi.blogspot.com/ |
|
Terug naar boven |
|
Pearl Amethyst
|
Geplaatst: 11 Mei 2009 14:26:00 Onderwerp: |
|
|
Ik deed geen WS kleine kraaltjes, gewoon ketting rijgen.
Ik had al mijn materiaal naar beneden gehaald (staat anders boven in m'n kralenkamertje). Dat raad ik je dus af. Ik heb nu gemerkt dat je beter een aantal bakken met WS kralen kunt hebben zodat ze niet je meest mooie kralen "roven".
Ik heb de dames geholpen met het slotje en overige afwerking. Maar het kleuren uitzoeken en "componeren" van de ketting deden ze zelf. Was wel leuk en heel verrassend.
Jouw idee om een basiscursus te doen vind ik heel slim. Ik zou wat goedkopere kettelstiften halen of een rol metaaldraad waar ze mee kunnen oefenen in oogjes draaien. Ook knijpkraaltjes knijpen vraagt om enige oefening. Slotje aanzetten aan acculon draad is ook best lastig. Je kunt overwegen om ze te leren oogjes wrappen maar dat is eigenlijk best wel iets voor gevorderden.
Als je wilt gaan rijgen is dat natuurlijk weer een heel ander verhaal. Dat is werken met naald en draad, knopen leggen, aanhechten, afhechten en verschillende steken (herringbone, peyote enz.) Ook een hele uitdaging.
Zorg dat de dames hun leesbrilletjes meenemen.
Succes! Laat weten hoe het gegaan is!!!!!! (En schrijf een mooi stukje voor Sannies webshop, wie weet levert het wat op.) _________________ Pearl |
|
Terug naar boven |
|
Nora Site Admin
|
Geplaatst: 11 Mei 2009 15:42:32 Onderwerp: |
|
|
Pearl schreef: | Ik deed geen WS kleine kraaltjes, gewoon ketting rijgen.
Ik had al mijn materiaal naar beneden gehaald (staat anders boven in m'n kralenkamertje). Dat raad ik je dus af. Ik heb nu gemerkt dat je beter een aantal bakken met WS kralen kunt hebben zodat ze niet je meest mooie kralen "roven".
Ik heb de dames geholpen met het slotje en overige afwerking. Maar het kleuren uitzoeken en "componeren" van de ketting deden ze zelf. Was wel leuk en heel verrassend.
Jouw idee om een basiscursus te doen vind ik heel slim. Ik zou wat goedkopere kettelstiften halen of een rol metaaldraad waar ze mee kunnen oefenen in oogjes draaien. Ook knijpkraaltjes knijpen vraagt om enige oefening. Slotje aanzetten aan acculon draad is ook best lastig. Je kunt overwegen om ze te leren oogjes wrappen maar dat is eigenlijk best wel iets voor gevorderden.
Als je wilt gaan rijgen is dat natuurlijk weer een heel ander verhaal. Dat is werken met naald en draad, knopen leggen, aanhechten, afhechten en verschillende steken (herringbone, peyote enz.) Ook een hele uitdaging.
Zorg dat de dames hun leesbrilletjes meenemen.
Succes! Laat weten hoe het gegaan is!!!!!! (En schrijf een mooi stukje voor Sannies webshop, wie weet levert het wat op.) |
Bedankt voor de info, dames. Ik ga in de kleine kralen de basis uitleggen en oefenen. Ik wil uitsluitend met kleine kralenwerk les geven. Maar ik help ook bij de afwerking. De brillen worden meegenomen en ook paar leeslampen Verder is voor mij ook een verrassing.
De sieraden leg ik gewoon uit op de dressoir en dan mogen ze effe shoppen en in de pauze. Ik word wel streng, want het gaat om de les. Na afloop mogen ze ook nog kijken en kiezen van de sieraden.
Willen jullie voor me duimen?? ![Pray](images/smiles/eusa_pray.gif) _________________ Voor inspiratie kijk op www.norajuwelen.nl |
|
Terug naar boven |
|
sannie Robijn
|
|
Terug naar boven |
|
Nora Site Admin
|
Geplaatst: 12 Mei 2009 20:25:01 Onderwerp: |
|
|
Dank jullie voor het duimen. Op moment ben ik nog rustig. Is dat nu een goed teken?? Er komen min 6 dames maar het kan uitlopen tot 8! Best veel voor de 1e keer. Maar ja.. morgen weet ik meer.
En de avatar komt wel binnenkort I know.. _________________ Voor inspiratie kijk op www.norajuwelen.nl |
|
Terug naar boven |
|
|