W E L K O M

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 286, 287, 288, 289, 290  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren     Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Anky

BerichtGeplaatst: 30 Sep 2026 17:27:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Van mij mag de herfst ook zo doorgaan hoor!
Wat een heerlijk weer de laatste dagen.
Jullie hebben ook weer het nodige meegemaakt.
Dagmar, heb je nog een feestelijke afsluiting van je laatste werkdag gehad?
Geniet maar van je vrijheid, er komt vanzelf iets leuks op je pad.
Allemaal een fijne avond! 🤗

Geplaatst: 30 Sep 2026 17:27:52    Onderwerp:

Terug naar boven
Kees
moderator

BerichtGeplaatst: 30 Sep 2026 19:02:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagmar, dit was dan je laatste werkdag. Van harte proficiat met je post-pensionering! Heel mooi dat je er zo bewust naartoe hebt geleefd, stap voor stap om aan het idee van meer vrijheid te wennen en de overgang naar alle tijd voor jezelf zo soepel mogelijk te maken. Als het helemaal zonder (betaald) werk toch tegenvalt dan heb je het in de zorgsector voor het uitzoeken om toch weer iets te gaan doen, oproep-, projectmatig, inval- of op wat voor basis dan ook. Echt stilzitten is niks voor je, voor zover ik je een beetje ken, due geniet van je hobby's en het zou fijn zijn als je dat in je geliefde Achterhoek kunt doen als thuisbasis. Eerst maar even genieten van deze live event! Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
joke

BerichtGeplaatst: 30 Sep 2026 21:21:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedeavond,
Henny fijn dat de prikster het goed heeft gedaan en de maand
Afsluiten met een BBQ en een mooie puzzel heb hem gemaakt.

Sibilla ja de herfst is dichtbij en de tijd vam zwammen zie je al
Nog even en dan ercweer een jaartje erbij.

Dagmar de laatste dag gewerkt en maar lekker genieten
geen verplichtingen 😅meer en doen wat je leuk vind om te doen.

Greet die bloemen staan nog prachtig in bloei

Fijne avond allemaal
Terug naar boven
Kees
moderator

BerichtGeplaatst: 30 Sep 2026 22:44:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Even inhalen...

Sibilla, ‘Waar zouden we zijn zonder de trein?’, was jaren geleden een slogan van de NS om klanten te werven. Nou, misschien wel op de plaats van bestemming? Misschien wel binnen een redelijke reistijd? In alle redelijkheid is er best wel geïnvesteerd in het OV om de drempel voor ouderen en gehandicapten te verlagen, letterlijk door de instap in bussen en treinen gelijkvloers te maken, buurtbussen etc. Maar bij uitvallen van treinen, werkzaamheden, omleidingen ben je vaak zeeën van tijd meer kwijt en overstappen gaat ook lang niet altijd vlekkeloos. Daarbij moet je van thuis naar de bushalte een stuk lopen en ook bij overstappen moet je nogal eens behoorlijke afstanden overbruggen, waar lang niet iedereen toe in staat is. Dan is een autootje waarmee je van deur tot deur reist toch wel heel fijn. Je verhaal is in ieder geval geen reclame voor het OV, en dat in een overbevolkt land als Nederland.
Voor huis- tuin- en keukenondersteuning op it-gebied ben ik ook al een poosje lid van Seniorweb, waar dagelijkse gebruikers veel aan kunnen hebben. Een volslagen leek ben ik zeker niet maar het is ook voor mij een mooie manier om recente ontwikkelingen bij te houden met heel veel handige tips, cursussen en individuele ondersteuning. Aanrader!
Greet, mooie foto van die cosmea. Groeit die specifiek lang akkers en misschien ook bermen? De flora en fauna daar wordt nogal eens onderschat. Soms worden hele bermen weggemaaid omdat dat nu eenmaal op de werklijst staat. Zonde, want die zijn nu juist zo belangrijk voor de biodiversiteit. Veel boeren realiseren zich dat ook wel en reserveren stroken tussen de akkers en weilanden waarin de natuur zijn gang kan gaan. Alleen het moois dat daar groeit en bloeit zou de moeite al dubbel en dwars waard zijn.
Prachtige foto van die garnalenvissersboot.

Henny, Dagmar, jullie doen de mannen in de zorg tekort. Gemiddeld hebben vrouwen een fijnere motoriek dan mannen maar ik heb zat vrouwen meegemaakt, zowel als patiënt als collega, die helemaal niet zo zachtzinnig met hun patiënten omsprongen. Breek me de bek niet open... Met mijn fijne motoriek is helemaal niks mis, waarom ik pietepeuterige klusjes als injecteren, hechtingen, wondverzorging, soms met muurvast geplakt verband, juist leuk vond om te doen. Natuurlijk mag je je persoonlijke voorkeur voor bepaalde zorgverleners laten gelden maar dat kun je beter doen aan de hand van je persoonlijke ervaringen en niet omdat vrouwen per definitie zachthandiger zouden zijn want dat is gewoon niet zo.

Joke, je foto’s van de basiliek van Oudenbosch zijn prachtig, veel kleur, veel details. Het is zo’n kerk waar je iedere keer weer iets nieuws ontwaart, zoveel is er te zien. Heb je ook foto’s van de buitenkant?

Laatst aangepast door Kees op 1 Okt 2026 21:33:07; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 1 Okt 2026 10:30:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal op deze wat grijze dag.
Bij de BBQ hebben we inderdaad de restjes vlees opgemaakt en wat paprika en ui als groente gebruikt. Wij zaten wel binnen, want het begon te miezeren en later wat regen.
Oe, billenkoek van kees! Very Happy
Maar je hebt gelijk, Het is niet stigmatiserend dè man, of dè vrouw. Het kwam hier toevallig wel zo uit. De vrouwen die ik met het oogprikken had gingen veel zorgvuldiger en namen meer de tijd dan de mannelijke collega's.
Toen ik in het ziekenhuis lag en het gevoel had als 'speldenkussen' gebruikt te worden. Meerdere keren per dag prikken was er op een zeker moment nog maar een persoon. Een man, hij stond ook bekend om zijn zorgvuldig prikken, die bij mij meteen goed zat om een ader aan te prikken.

Dagmar, al plannen op langer termijn, of ga je eerst even genieten van je vrije tijd? Very Happy

Dames en heer, verder weet ik ook niet veel meer te vertellen.
Geniet van de dag.
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 1 Okt 2026 10:31:42    Onderwerp: je Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal,

Het is hier een beetje een natte boel maar nu komt het zonnetje erdoor en is het droog.
Kees heb wel een paar foto's van de voorkant maar viel niet mee om
het er op te zetten veel verkeer komt er langs en anders krijg je het er niet op.

Terug naar boven
Greet

BerichtGeplaatst: 1 Okt 2026 16:44:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedenavond allemaal .

@ Kees
De cosmea komt ook als tuinplant voor , het zit wel vaak in de bloemenmengsels die de boeren langs hun akkers zaaien , bloemenmengsels die vlinders en bijen aantrekken .

@ Henny
Mooie foto van de zwammen .

@ Joke
Het was hier ook vanmorgen regen en vanmiddag heerlijk fiets weer .
2 prachtige foto's van de baseliek .

Ik wens jullie allen een fijne avond .
Foto : Een slangenden , ook wel apenboom genoemd ( foto 1 )
De vrouwelijke vruchten zijn geel en de mannelijke bruin ( foto 2 ).Een stukje van de stam ( foto3 )

Terug naar boven
Kees
moderator

BerichtGeplaatst: 1 Okt 2026 21:48:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Joke, foto's van gebouwen zijn lang niet zo makkelijk als vaak gedacht wordt. Je hebt gauw last van dingen die in de weg staan, bomen en andere gebouwen, vertekening, en je hebt je standplaats ook niet altijd voor het uitzoeken, zoals je aangeeft. Mijn complimenten dat je er desondanks in slaagt om die basiliek mooi in beeld te brengen. Daardoor komt de kerk er als een prachtig voorbeeld van het neoclassicisme uit. 1892 als bouwjaar lees ik in de gauwigheid op de voorgevel. Materiaal is grotendeels zandsteen denk ik, gezien de kleur. Is natuurlijk allemaal op te zoeken maar zelfgemaakte foto's zijn altijd leuker.

Greet, "De cosmea komt ook als tuinplant voor, het zit wel vaak in de bloemenmengsels die de boeren langs hun akkers zaaien, bloemenmengsels die vlinders en bijen aantrekken.", precies wat ik bedoel. Onkruid bestaat niet, hoogstens planten die we nuttig of lastig, mooi of lelijk vinden. Een kudde zwartbonte runderen in een groene wei ziet er misschien oernedelands uit maar zegt niets over een gezond ecologisch evenwicht. Ik noem die weilanden een groene asfaltjungle omdat er nauwelijks kruiden en bloemen in gedijen omdat alleen het eiwitgehalte van dat gras telt. Gelukkig denken veel boeren er ook zo over maar het blijft een spanningsveld tussen zo hoog mogelijke opbrengsten en investeren in de langere termijn om mens, dier en plant gezond te houden.

Die apenboom of slangenden is een kuststukje op zich. Eerlijk gezegd zou ik er niet over piekeren om zo'n ding in mijn tuin te zetten. Te exotisch naar mijn smaak en een lief knuffelplantje is het ook niet met al die stekels...:

Link

Ik denk dat hoveniers er niet zo dol op zijn.

Henny, ik ben niet boos, hoor! Smile De laatste keer prikken was door een vrouwelijke verpleegkundige, met een infuusnaald, eigenlijk meer een kunststof canule, die behoorlijk pijnlijk was. Niet zo lang geleden een mannelijke laborant voor bloedafname, waarbij ik niets voelde en een poos geleden een mannelijke verpleegkundige die bepaald niet pijnloos prikte bij een simpele bloedafname. Wisselende ervaringen dus, waarbij toeval ook een zekere rol speelt. Mijn dochter stuurde alle kinderen uit de buurt met splinters in hun vingers altijd naar mij toe omdat ik die er pijnloos uit wist te werken. het me vrijwel altijd lukte zonder pijn te veroorzaken. Ik gebruikte, en nu nog steeds daar een injectienaald voor. Bij de GGD vond ik het een uitdaging om zo pijnloos mogelijk te prikken en meestal slaagde ik daar wel in.

Morgen maar eens bij Hoogvliet kijken. Ik heb nog een volle spaarkaart en ik hoop dat ze het koksmes nog hebben. Dan heb ik een mooi setje van de vier wat grotere messen, santoku, vleesmes, broodmes en du het koksmes, bij elkaar, met messenblok. De twee kleinere mesjes laat ik dan maar schieten.
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 2 Okt 2026 09:05:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal,

Er is er een jarig vandaag Sibilla wens je een gezellige dag toe
met de familie .

Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 2 Okt 2026 09:14:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Greet wat een prachtige foto's van de apenboom de tweede foto is echt uniek om te zien.

Kees zo die zit echt hoog in de boom een hele klus om te doen en moet je hierbij geen hoogtevrees hebben Very Happy

Wens jullie een fijn weekend.

Klimroos

Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 2 Okt 2026 09:58:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Sibilla van harte gefeliciteerd met je verjaardag, ik wens je een hele fijne verjaardag.

Laatst aangepast door Dagmar57 op 2 Okt 2026 12:52:26; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Greet

BerichtGeplaatst: 2 Okt 2026 10:13:12    Onderwerp: Reageren met citaat

@ Sibilla

Ik wens je een hele mooie dag .
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 2 Okt 2026 10:16:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Klaas je hebt me grappig geportretteerd met chatgppt Very Happy

Ik heb een hele leuke laatste werkdag gehad, ik voelde me een erg gewaarde collega, ik moet zeggen dat heb ik me altijd wel gevoeld op mijn werk.
Het is klaar nu, voelt als een luxe nooit meer werken.

Joke wat een ontzettend mooie foto's van de basiliek, echt prachtig.

Greet: mijn ouders hadden ook een apenboom in de tuin, vond het altijd een bijzondere boom alhoewel ik meer van loofbomen houd.
Raar dat mijn foto van laatst niet werkt zal hem zo even opnieuw plaatsen.

Kees ik doe mannen echt niet te kort als ik de vrouwelijke priksters van Henny even in het zonnetje zet Very Happy .
Is het je nog gelukt je koksmes te bemachtigen bij Hoogvliet?

Anky: ja het blijft maar prachtig herfstweer, kun je zowel prive als met de kinderen op je school van genieten.

Henny: ben weer heerlijk een poos bezig geweest met je laatste puzzel, ik ben blij met die 200 stukjes.

Laatst aangepast door Dagmar57 op 2 Okt 2026 11:48:04; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 2 Okt 2026 11:02:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal!
Allereerst felicitaties voor onze beste Sibilla. Het weer zit al mee, en mag je een fijne verjaardag hebben Laughing

Ten tweede Ik kan weer diepte zien!!!
Dat scheelt zo veel en daardoor loop ik ook weer zekerder. Echt blij.
maar ik weet ook dat het over enige tijd weer minder is. Ik hoop nu dat het, met die nieuwe spuiten blijft. Laughing

Kees, in dit groepje kunnen wij wel wat hebben en ook eerlijk zijn. Plus een grapje en een beetje op de korrel nemen moet gewoon kunnen. Wij blijven respect voor elkaar houden en natuurlijk voor onze zorgverleners. Ook al gaat niet altijd naar wens

Dagmar, het is nu echt gedaan, maar als jij je gaat vervelen vind je vast we iets om je nuttig te maken. Very Happy
Een wat puzzels betreft. Je kunt gewoon aangeven hoeveel stukjes je wilt hebben. 100, prima, 50 ook goed. 500 geen probleem.
U vraag, Wij draaien Very Happy

Greet, die apenboom. Ik heb hier mee wel bijgeleerd, Ik wist niet dat je aan de vruchten kon zien dat het een mannelijke of vrouwelijke was. Zo zie je maar.

Any
Kun je met de kinderen al paddenstoelen zoeken, of is het nog te vroeg?

Joke, nog prima fietsweer.

Koffieleuten. Wij gaan een bammetje weg werken naderhand de was buiten ophangen. Dat kan buiten nog lekker drogen
Terug naar boven
Greet

BerichtGeplaatst: 2 Okt 2026 11:04:55    Onderwerp: Reageren met citaat

@ Dagmar
Ook nu is je foto weer een blauw vlak

Ik vermoed dat de foto te groot is . Een foto die je hier wil plaatsen via postimages mag niet groter zijn dan 1280 pixels .
Terug naar boven

Geplaatst: 2 Okt 2026 11:04:55    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren     Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 286, 287, 288, 289, 290  Volgende
Pagina 287 van 290

Ga naar: