W E L K O M

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 288, 289, 290  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren     Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Kees
moderator

BerichtGeplaatst: 4 Okt 2026 22:12:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Vanmorgen vroeg was het nog knap mistig.

Medicijnen lagen nog in mijn kluisje van de apotheek. Ze waren zo goed als op, dus die maar opgehaald en er lagen nog wat grote verpakkingen van de boodschappen in de auto. Klein stukje omgereden om de motor even goed op temperatuur te laten komen want dat is beter voor het behoud. Weer thuis wat afbakpistoletjes in de airfryer gedaan. Ik vind de kwaliteit van die broodjes maar zozo en dat weet ik dan weer. De zak eet ik de komende dagen wel leeg. Jammer dat het fenomeen 'joodse bakker' nauwelijks meer bestaat. Daar kon je vroeger op zondagochtend vroeg versgebakken brood halen. Hebben jullie misschien nog zo'n joodse bakker in de buurt? Voorlopig die ik toch maar weer met brood uit de vriezer of broodjes van de vorige dag even in de oven of airfryer die dan nog beter smaken dan dat houdbare afbakspul. Misschien moet ik ze op een iets lagere temperatuur wat langer in de oven/airfryer doen.

Eindelijk weer een eerste plaats voor Max, Dagmar. Leuke impressie van de rivier, de brug en de bootjes.
Sibilla, dat polderlandschap mag er ook zijn. Mooi om daar een stuk te wandelen.
Joke, die vliegenzwam is onderweg ergens de helft van zijn stippen verloren. Smile Die onvolmaaktheid maakt de foto juist leuk, vind ik.
Henny, zou het pompoenenseizoen begonnen zijn? Wink Puzzel moet ik nog maken maar dat komt morgen ws. wel.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 4 Okt 2026 22:12:17    Onderwerp:

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 5 Okt 2026 09:23:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal
Ja, keer, het pompoenenseizoen is begonnen. Very Happy
Paddenstoelen, met name, de vliegenzwam heb ik nog niet gezien, maar we hebben hier ook een fanatieke schoffelbrigrade in de vorm van de plantsoenendienst. Rolling Eyes Die schoffelen letterlijk alles kapot wat maar op een paddenstoel, of zwam lijkt. Wie weet, als het wat regent kan het nog komen.

Dagmar heeft kunnen genieten. Max en onze voetbalteam hebben gewonnen. Dat maakt de dag goed.

Peter heeft gisteren de ramen binnen gewassen. Daar ben ik zo blij mee. Blijer dan met een bos bloemen. Very Happy Nu kan de herfstzon weer vrolijk binnen schijnen. Meteen heeft Peter een tafel besteld bij proeflokaal.
https://www.nuenenscollege.nl/nl/home/ons-onderwijs/proeflokaal/

Erg leuk. Niet te duur. 8,50 pp
En nog lekker, ook. Dat doen wij vaker. Zo verdient de school de kosten terug Doet ervaring op met klanten en met koken, natuurlijk.
https://www.nuenenscollege.nl/nl/home/ons-onderwijs/proeflokaal/

En Peter hoeft dan 'savond niet te koken Wink
De zon schijnt. Laat ons van de dag genieten.
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 5 Okt 2026 15:40:12    Onderwerp: Reageren met citaat

De pompoenenpuzzel was heel erg moeilijk nog moeilijker dan de vorige, ben er even zoet mee geweest, maar is heerlijk om te doen.

Alweer een prachtige dag, ja de zwammen tijd is aangebroken, altijd mooi in de herfst.

Voetbal gisteren was armzalig, slechte wedstrijd van Nederland, Xavi doet het nog niet veel beter als Koeman, enige goede van hem is dat hij meer jonge spelers in het veld zet ipv altijd maar die oude garde en moet zeggen die jonge garde doet het beter als de oude.

Ver niet veel te melden.

Deze boom is al voor een stuke in herfsttooi.
Terug naar boven
Greet

BerichtGeplaatst: 6 Okt 2026 07:48:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal .

Er was hier weer veel te lezen en te bekijken voor me ,na een paar dagen afwezigheid .
Supermooie en gevarieerde foto's heb ik aan me voorbij zien komen .
De komende tijd zal ik hier vaker een paar dagen afwezig zijn , want het renovatie project waar ze hier mee bezig zijn geeft ook mij veel werk .
De berging moet leeg , hier kregen we vorige week donderdag bericht van , 14 oktober moet de berging leeg zijn .

Ik wens jullie allen een fijne dag .

Het is hier momenteel maar een klein wereldje .
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 6 Okt 2026 09:26:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen ,

Dagmar ja de herfst is al volop bezig en een mooie foto van die bomen.
Greet ja de renovatie is vast nog een hele klus en met lawaai en ook de berging
nog leeg maken
Gisteren twee uurtjes gefietst via Prattenburg naar Elst wel een leuk ritje.

overzicht over de rijn.

Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 6 Okt 2026 14:01:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Joke ja dat is een mooie fietsrouten via Prattenburg naar Elst of Amerongen, fiets ik ook wel eens, vind alleen de fietspaden in Prattenbos wel slecht.

Greet druk door de renovatie dat hoort er ook bij als het eindresultaat maar goed is.

Henny ik ben net ook nog een eind wezen fietsen en zie overal pompoenen langs de weg staan.
Als je zo rondfietst denk ik wat is Nederland toch mooi.

Gewoon een boom langs de oever van de Rijn omdat ie zo mooi is Very Happy
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 6 Okt 2026 17:04:27    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Hallootjes, ben ik weer.
Er moest van alles, ik ben wat laat vandaag.

Joke, dat was vast een mooie fietsroute. En het is nog steeds heerlijk fietsweer, dus ja, groot gelijk. De Rijn is zeker mooi om langs te fietsen.

Dagmar doet dat ook, zie ik. En maakt ook mooie foto's, net als Joke, Greet en Henny.

Greet, die renovatie vergt heel wat tijd en energie, denk ik.

Kees, het is hier in de morgen ook nog mistig. Dat ga je krijgen met dit nazomerse weer.

Pompoenpuzzels, ze zijn niet makkelijk te maken, nee.

We kijken ook naar de Formule 1 met Max Verstappen, maar ook naar Top Gear. Dat is meestal overdag, Wil kijkt er graag naar. Meestal tussen 5 en 6.
Ik heb vanavond kip teryaki van de Jumbo. Erg lekker! En makkelijk, want het hoeft niet ontdooid te worden. Zo in de pan en warm laten worden. Het was in de aanbieding, 2 halen 1 betalen. Proberen dus en hé, het smaakt ook nog!

zoek de vlinder
Terug naar boven
Anky

BerichtGeplaatst: 6 Okt 2026 19:47:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Heerlijk hoor dit weer!
Zeker fijn om te fietsen, 'smorgens beetje mistig en wat frisser.
Maar in de middag lekker buitenspeelweer.
Dat is zo fijn met kleuters, die mogen sowieso wat meer buiten spelen.
Hebben ook nog geen mobieltjes, die spelen nog echt.
Onder schooltijd mogen de grotere kinderen ook geen mobieltjes hoor.
Die zijn gelukkig op onze school in de ban gedaan.
De bomen kleuren ook steeds meer.
Nederland is zeker mooi, vooral in de herfst.
Genieten!
Fijne avond allemaal! 🤗
Greet

BerichtGeplaatst: 7 Okt 2026 07:18:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal .

Ik wens jullie een mooie dag .

De horizon is "verdwenen " achter de mist . Zo was de lucht voor de zonsopkomst .

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 7 Okt 2026 09:34:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal.
Wat een prachtige foto's weer. Zeker de foto van Joke, die boomstammen, vind ik geweldig. Very Happy

Even wat vervelends vertellen.
Met de pc is het weer een grote ellende. Peter heeft verder gekeken en nu blijkt dat ons oude meuk in de hand geduwd is. Dat niet meer kan uploaden en zo meer.
Dus zijn wij gisteren even terug naar die zaak geweest. Rolling Eyes Twisted Evil
Ook nog eens uitgelegd wat de ARAG, een rechtsbijstandverzekering, o, a voor dit soort zaken is en dat wij daar lid van zijn.
Vandaag brengen wij de pc terug en krijgen wij ons geld terug.
Dan duurt het nog even voordat ik een nieuwe pc heb, of toch een laptop.

Ik kan nog wel schrijven via het tablet. Dus jullie zijn mij nog niet helemaal kwijt

Very Happy
Terug naar boven
Greet

BerichtGeplaatst: 7 Okt 2026 16:13:47    Onderwerp: Reageren met citaat

@ Henny
Wat vervelend het gedoe met de computer . Gelukkig maar dat jullie lid zijn van de ARAG .
Ik hoop voor je dat het niet te lang gaat duren voordat je nieuwe pc of laptop hebt.

Ik wens een ieder een fijne avond .

Rust :
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 7 Okt 2026 16:24:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat een gedoe steeds Henny met die pc, dat is niet leuk meer.
Hopelijk is je ellende gauw opgelost.

Leuke foto van de vlinder Sibilla en Greet weer mooie foto van je prachtige uitzicht en de herten in ruste.

Druk dagje gehad, overbodige spullen uitgezocht en naar de stort gebracht, dat ruimt lekker op. Wilde ik al een poosje doen maar steeds uitgesteld omdat ik het een rotklusje vind.

Nog even rondje gewandeld nu het mooi en lekker was en dan vanavond maar afwachten of de regen echt valt.

Fijne avond nog allemaal.
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 8 Okt 2026 08:42:54    Onderwerp: Reageren met citaat

Henny jeetje dat is balen zeg met je pc zou daar geen pc of laptop meer kopen.
en goed dat je gezegd hebt dat je een rechtsbijstandverzekering hebt en je geld terug hebt gekregen.
Sibilla mooi die vlinder en Greet een prachtige foto van de lucht en de herten in rust.
Dagmar jij hou van bomen en die staan er genoeg langs de rijn en mooie foto en ja opruimen op zijn tijd is wel nodig en krijg je meer ruimte.
Gister naar Dochter geweest en iets lekkers meegenomen voor de hond.
Het heeft hier aardig geregend en op het moment nu droog.

Foto vanuit Wageningen kunstwerk "Ontmoet Inge", een roestvrij/cortenstalen bankje gemaakt door de kunstenaar Jan Ketelaar

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 8 Okt 2026 09:28:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen koffie -of-wat-dan-ook-genieters Very Happy
Anky, de kinderen zullen vandaag wel binnen spelen. Kunnen ze leuke dingetjes maken van gevonden eikels, kastanjes en dennen appeltjes

Greet, wat een vredige foto van die damherten.
Dagmar, goed dat je het zegt van het opruimen. Ik heb hier ook drie zakken met kleding en zo staat wat weg de container in kan. Staat vlakbij de AH bij de glascontainers. Very Happy

Over de pc en puzzels hoeven jullie je geen zorgen te maken. Ik had een foto gemaakt van wat de serie was en aan gaf dat de zooi verlopen was. Zoals gezegd. We hebben ons geld terug gekregen toen ik zei: "Ik loop even naar je buurman, ook een ondernemer, en vraag aan hem of hij hier genoegen mee zou nemen."
Toen was het probleem opgelost. Gisteren heeft Peter de pc helemaal leeg gemaakt. We konden hem zo inleveren en kregen meteen het geld handje contantje terug.
Wij zijn doorgereden naar MediaMarkt en hebben daar een laptop gekocht, geholpen door een deskundige verkoper. Voor waar ik de laptop wil gebruiken is een studenten laptop ruim voldoende. Very Happy
Vanmiddag kan Peter hem ophalen, als het goed is.
Nou zie ik jullie denken, je wilde toch een pc?
Dat klopt, maar Peter heeft mij toch weten over te halen dat een laptop tegenwoordig veel geschikter is.
Ik zal het avonturen. O, ja, ik was 50 euro minder kwijt dan we betaald hadden voor de pc
Mensen, maak er een mooie dag van
Laughing
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 8 Okt 2026 10:48:45    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemorgen allemaal.

Henny, wat vervelend voor je, die oude meuk. Hopelijk kun je nu een nieuwe pc uitzoeken, al duurt het wel even. Gelukkig dat je je 1pad nog hebt, kun je ons toch nog bereiken. Laughing

Greet, wat een schitterende foto's maak je toch. Zo mooi, dat uitzicht van jou en dan ook nog vroeg in de morgen. Die hertjes zijn ook leuk.

Anky, ja, de kindjes spelen nog echt. Wel leuk dat je kleuters hebt en gene grotere kinderen. Heel verstandig van jullie schoolleiding om mobieltjes te verbieden.

Joke, wat een leuk kunstwerk is dat. Je moet goed kijken, maar een bankje zie ik er wel in.
Leuk dat je regelmatig naar je dochter kunt. De hond zal die 'oma' wel heel aardig vinden, als ze steeds iets lekkers meebrengt. Laughing

Dagmar, ik snap je helemaal wat opruimen betreft. Ben ik ook mee bezig. Zie mijn facebookpagina maar, daar heb ik nu partituren op gezet. Gratis af te halen of op te sturen tegen portokosten. En allerlei boeken, video's en cd's opgeruimd. We kijken er nooit meer naar. Oude fototoestellen: ze gaan naar mijn kleinzoon ij Denemarken. Die heeft er wel interesse in, ook in ons videoapparaat. Dat staat ook maar stof te happen, wordt nooit meer gebruikt. Tegenwoordig maak je filmpjes met je telefoon en destijds had je ook al kleine apparaatjes. Onze jongste dochter heeft er een. Die van ons is van 1998, we kochten hem toen voor de reis naar Israël. Daar komen we uiteraard nooit meer. We hebben er nog wel een video van, die houden we natuurlijk.

Henny, ik lees net dat je toch bent gezwicht voor een laptop. Weliswaar op aanraden van Peter, maar ik vind het een terecht advies. Zelf ben ik daar nu ook aan verknocht, zou geen pc meer willen. Ik werk er in de huiskamer op, niet meer in mijn werkkamer boven. Veel gezelliger voor Wil en ook voor mij. Je zult er snel aan wennen.
Zelf heb ik wat problemen met een app op mijn telefoon. De bankapp. Ik wilde ene 'tikkie' betalen, maar dat lukte niet, want ik had ene verouderde versie van mijn bankapp. Het lukte maar niet om een nieuwe versie te downloaden, ik kreeg steeds de melding dat die binnenkort geplaatst zou worden. Ben ik gisteren naar de bank gegaan om dit euvel te laten nakijken. De 'nerd' daar had er zoveel moeite mee, dat ik nu maar naar een thuisstudent of senior web ga kijken. De app heeft hij er maar afgehaald, die had geen nut meer.

Morgen gaan we even op bezoek voor koffie met bij mijn zwager. Mijn zus is overleden, ze was een week na mij jarig en twee jaar jonger. Daarna gaan we voor een weekend naar Helmond, de zus van mijn man en haar dochter. Daar blijven we tot zondag, komen dan weer terug. Wil heeft 's avonds een optreden. Of we dat gaan halen is nog maar de vraag: zus en haar dochter hebben ons een lunch aangeboden, we zien wel of we daar op tijd weg gaan.
Zaterdagavond gaan we uit eten in Helmond, mijn schoonzus heeft al een tafel besteld in een restaurant waar we vaker komen. Very Happy

Jullie zien me dus pas maandag weer, als het goed is. Anders dinsdag. Woensdag is Wil jarig, hij wordt dan 87! We vieren in het weekend dus alles in ene keer! En woensdag weer, want op onze leeftijd moet je alles vieren wat er te vieren valt, vinden wij.
Groetjes voor nu, een fijne avond. met Vera of iets anders op de tv. Of met een boek. De heren hebben repetitie, ik ga voor VERA. Laughing

Avondlucht boven Vinkeveen. Met ook nog een regenboog.
Terug naar boven

Geplaatst: 8 Okt 2026 10:48:45    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren     Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 288, 289, 290  Volgende
Pagina 289 van 290

Ga naar: