doorstart 50plusser/ouderenforum
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Signal app

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    doorstart 50plusser/ouderenforum Forumindex -> Maatschappij/Politiek/Discussie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 30 Jan 2025 12:11:46    Onderwerp: Signal app Reageren met citaat

Citaat:
WhatsApp is razend populair. De app is wel van Facebook, niet iedereen vindt dat een prettig idee. Berichten-app Signal is een privacyvriendelijk alternatief.
WhatsApp is al jaren van Facebook (inmiddels Meta). De berichten-app zelf heeft nog geen advertenties. Maar Facebook registreert onder meer je locatie en je connecties nauwgezet. Daarmee kan Facebook advertenties op zijn andere platforms persoonlijker maken.

Als privacy je lief is, stap je over naar een alternatieve berichten-app. Er zijn meer alternatieven voor WhatsApp, maar Signal heeft onze voorkeur. Deze app heeft namelijk geen commerciële basis. De ontwikkelaar leeft van donaties en de broncode is openbaar. Voor andere programmeurs is dus transparant hoe de software van Signal werkt.

https://www.consumentenbond.nl/internet-privacy/signal-goed-alternatief-voor-whatsapp'
https://signalapp.nl/signal-app-info/waarom-signal-gebruiken-de-voordelen-van-signal-messenger/
https://www.rtl.nl/tv/fragmenten/video/ebad9429-c6c3-4b1c-a32c-ab55d33bdc80/moeten-we-massaal-stoppen-met-whatsapp-en

Ik had er nog niet veel over gehoord, maar het zou toch geweldig zijn als iedereen van whatsapp zou overstappen naar Signal.
Geen commercieel bedrijf meer, geen digitale gegevens die worden ge(mis)bruikt. en heel belangrijk natuurlijk, weg de macht van Zuckerberg!!
Ik heb hem gedownload, maar de meeste mensen van mijn contactlijst gebruiken het nog niet. Ik ga toch maar eens wat actiever mensen hier op attent maken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 30 Jan 2025 12:11:46    Onderwerp:

Terug naar boven
Keesvi

BerichtGeplaatst: 31 Jan 2025 19:48:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik moet het nog zien. Contact met alleen je familie en vrienden lukt ook heel goed via e-mail maar de mogelijkheden van Watsapp zijn natuurlijk ruimer en handiger. Te vergelijken met Bluesky als alternatief voor X/Twitter. Dat komt ook niet echt op gang. Nog niet, dus het kan nog maar we zullen zien. Om tegen te werpen ontneem je jezelf de kans om kritiek te uiten op de plek waar die thuishoort. Als je alleen met gelijkgestemden omgaat schiet dat natuurlijk niet op omdat je in je eigen bubble gauw uitgepraat bent.
Terug naar boven
Klaas

BerichtGeplaatst: 1 Feb 2025 08:17:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Bij whatsapp denk ik niet zozeer aan berichten waarvoor we whatsapp óók gebruiken maar vooral aan gratis (video-)gesprekken met iedereen die die app op zijn mobiel heeft, ook internationaal, dat is toch wel uniek natuurlijk.
Ben verder eigenlijk nooit bezig met vraag of privédata daarbij gebruikt worden. Men doet maar, vind het mbt de verdere ontwikkeling van AI zelfs een heel goed ding.

Weg met de macht van Zuckerberg, ja daar ben ik het wel mee eens, maar die kun je ook op facebook ter discussie stellen zoals ook Kees suggereert. Voor mij de reden om op X te blijven en zoveel mogelijk te liken en reposten wat aan de macht van Trump en Musk zou kunnen knagen, al is het maar om een beetje goed gevoel van te krijgen want meer effect zal het niet sorteren

nog een aanvulling: bovenstaande neemt niet weg dat er genoemde app en insta en facebook voor verschrikkelijke toestanden kunnen zorgen, wat laatst op insta al bleek kan van allerlei info gewoon weggepoetst, niet of nauwelijks vindbaar worden. In dit geval was er misSCHIEN sprake van een foutje, maar men heeft dus die tools
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 1 Feb 2025 12:05:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Klaas schreef:

Weg met de macht van Zuckerberg, ja daar ben ik het wel mee eens, maar die kun je ook op facebook ter discussie stellen zoals ook Kees suggereert. Voor mij de reden om op X te blijven en zoveel mogelijk te liken en reposten wat aan de macht van Trump en Musk zou kunnen knagen, al is het maar om een beetje goed gevoel van te krijgen want meer effect zal het niet sorteren
Daarom zit ik dus persoonlijk niet op 1 van al die persoonlijke media, ik wil Musk en Zuckerberg niet financieel steunen en hun macht vergroten.

nog een aanvulling: bovenstaande neemt niet weg dat er genoemde app en insta en facebook voor verschrikkelijke toestanden kunnen zorgen, wat laatst op insta al bleek kan van allerlei info gewoon weggepoetst, niet of nauwelijks vindbaar worden. In dit geval was er misSCHIEN sprake van een foutje, maar men heeft dus die tools
Nog erger vind ik de macht die zowel Musk als Zuckerberg hebben, dit zie je nu vooral bij Musk,sinds hij X heeft overgenomen is alle bagger nog veel erger geworden en fakenieuws toegenomen. Gevaarlijke ontwikkeling vind ik.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/12/11/elon-musk-twitter-x-sociale-media-tim-verheyden-alex-jones/
https://www.frankwatching.com/archive/2025/01/29/overheid-organisaties-op-x-blijven-of-vertrekken/
Terug naar boven
Klaas

BerichtGeplaatst: 1 Feb 2025 12:30:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik kan zelf niet bevestigen dat 'de bagger alleen maar is toegenomen' op X. Wat ik te lezen krijg aldaar is 99% vernietigende kritiek op Musk, Trump en alles wat met hun suprematistische en racistische ideëen te maken heeft. Dus ik geniet alleen maar van wat ik tegenkom wanneer ik op X kom.
Ook op facebook heb ik geen enkele ervaring met rechts radikale boodschappen, idem alleen maar tegengeluiden. Instagram net zo
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    doorstart 50plusser/ouderenforum Forumindex -> Maatschappij/Politiek/Discussie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: