de film "The Bridge on the River Kwai" vond ik heel indrukwekkend.
Komt mogelijk mede omdat ik daar tientallen keren geweest ben.
Ik heb daar gewerkt gedurende een aantal jaren.
Ik ben niet zo'n hele grote filmliefhebber, maar het zijn vooral de wat oudere films die indruk op mij hebben gemaakt.
The green mile met Tom Hanks en Michael Clarke Duncan.
The Shawshank Redemption met Morgan Freeman
En 1 van mijn favoriete films allertijden is The Heat met Al Pacino en Robert de Niro, gewoon omdat het een spannende film is, maar vooral omdat de film zo goed weergeeft hoe de dun de (psychologsiche) scheidslijn is tussen de kant van de misdaad en de kant van de opsporing.
Ik ben eigenlijk vooral een liefhebber van misdaadfilms , de Godfather blijft natuurlijk ook een waanzinnig goede filmklassieker.
Quest for fire, het begin van beschaving: door techniek (vuur kunnen maken) en liefde (op de primitieve gewoonte dat de vrouw gegrepen en op zijn hondjes bereden wordt door de man wanneer die daar zin in heeft volgt de fase dat seks genoten wordt wanneer beiden naar de daad verlangen, met het gezicht naar elkaar toe gewend. Ook het typisch menselijk fenomeen zelfspot komt om de hoek kijken wanneer iemand voor de grap een steen op zijn hoofd krijgt en niet boos wordt wanneer anderen daarom lachen maar mee begint te lachen. Techniek, liefde, en spel, drie pijlers van menselijke beschaving
Werd enkele dagen geleden in de podcast Geschiedenis Inside door een van de gespreksdeelnemers als beste (geschiedenis-)film ooit aangeprezen.
Ben het daar misschien wel met hem eens, enfin, gratis te bekijken op youtube
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
Wil je ook een eigen gratis forum?
- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!