doorstart 50plusser/ouderenforum
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 67, 68, 69 ... 83, 84, 85  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    doorstart 50plusser/ouderenforum Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Henny

BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2025 09:46:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal!
Ik was er gisteren even niet. Net als Sibille, maar dan in het ziekenhuis, mijn ogen na laten kijken. Op controle
Helaas heb ik toch het begin van Maculade-generatie. Gelukkig heb ik er nog geen last van en als het mee zit hoef ik er ook bijna geen last van te krijgen als ik bepaalde supplementen ga slikken en anders kan het vertragen. Wel elke vier maanden terug komen.
Daar schrok ik toch wel een beetje van Shocked
Omdat ze weten dat zicht voor mij erg belangrijk is en ook de kleuren houden ze mij extra in de gaten, zeiden ze.

Vanmiddag ben ik even naar de opticien geweest voor en oogmeting. Ik dacht dat ik misschien aan een sterkere bril moest, maar dat is niet nodig.
Ze heeft de brug van mijn bril bijgesteld, zodat ik niet steeds de brik omhoog hoef te schuiven om goed te kunnen lezen. Het scheelt bijna niks, dat bleek uit de oogmeting. Nou, fijn, dan weten we dat ook weer.
:
Sibille, Daarom is het zo goed dat jij op tijd je ogen na laat kijken en op tijd in kunt laten grijpen. Dan zijn ze er snel bij. Smile

Joke, radiotherapie. Toch goed dat je wilt ondergaan. Top! Want dat alles is toch niet niks.

Greet, hier staat nog niet zo veel in bloei, want mijn nieuwe tuinman heeft drastisch gesnoeid. Laughing Ik denk dat het nog wel een jaar duurt voordat de Hortensia weer bloeit. De vlinderstuik komt in juni wel weer in knop en bloei.

Dagmar. De puzzel komt er aan!
Laughing

Laatst aangepast door Henny op 14 Mrt 2025 10:04:54; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 14 Mrt 2025 09:46:43    Onderwerp:

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2025 09:49:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Bij de puzzel de verkeerde afslag. Zijn we nu op de noord of zuidpool?
80 stukjes
https://www.jigidi.com/nl/solve/34pnftrr/img-8834-pooldieren-oeps-verkeerde-afslag/

Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2025 09:50:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemmaal,

Greet de forsythia staat al echt mooi in bloei altijd even kikken als je zoiets ziet
Sibiila de Rhododendron zag ik in Bennekom bij het land dit jaar.
zelf geen tuin meer maar genoeg te zien in de natuur .
Zo best veel opgeruimd in de tuin en er komt vast wel iets voor in de plaats.
Henny jij nog iets ondernomen gisteren.
Ja die Radiotherapie hakt er wel in maar in beweging blijven en de conditie is nog niet op pijl heeft nog wel een tijd nodig .
Bedankt voor jullie reactie doet mij goed.
Straks even het dorp in de Hema heeft wat aanbiedingen
Er staan hier kleine madeliefjes dat doet mij denken aan mijn jeugd maakte daar een armband of ketting van.

Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2025 12:05:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag allemaal

@ Sibilla
Daar ontkom je niet aan he aan de tuinwerkzaamheden .
Veel lees plezier !

@ Henny
Een tegenvaller dus de controle bij de oogarts , goed dat ze je elke 4 maanden voor controle laten komen .
Ik ben afgelopen maandag bij de oogarts geweest omdat ik lichtflitsen in mijn linkeroog had , dat kan een teken zijn van netvliesloslating , gelukkig was het goed maar als ik het weer krijg wel direct aan de bel trekken.

@ Joke
Dat de radiotherapie er inhakt dat kan ik me goed voorstellen , en dat de conditie nog niet op peil is ook dat kan ik me voorstellen , doe maar rustig aan , overhaasten daar heb je jezelf mee . Heel veel sterkte !!

Ik wens jullie een fijn weekend

Een kokmeeuw.
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2025 12:43:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Zo Henny dat valt tegen voor jou bij de oogarts en goed dat je dan onder controle blijft.
En die puzzel op de verkeerde afslag Very Happy maak niet uit ziet er leuk uit en ga hem zo maken.
Greet goed dat je er ook naar hebt laten kijken bij de oogarts van die lichtflitsen in je oog en gelukkig dat het goed was toch een opluchtig.
Die koksmeeuw staat er mooi op .
Ook de Mahonie staat in bloei kwam die gisteren tegen.

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 15 Mrt 2025 09:31:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal!

Greet, ook wat dat loslaten betreft. Dat is zeker niet niks en ook dat moet goed in de gaten gehouden worden. Goed zicht is heel belangrijk. We zijn nu echt allemaal op de leeftijd dat de ogen zeker extra aandacht nodig hebben. Nu we dat zo van elkaar weten voelen we ons ook meer gesteund. Ook wat Joke betreft.
Maar hier hebben we het liever over leuke dingen hoewel we zeker serieuzere gesprekken en steun zeker niet uit de weg gaan.

Sibille, ik ben nu bezig met het boek Verbonden met de sterren
https://www.bol.com/nl/nl/p/verbonden-met-de-sterren/9200000073896123/?Referrer=ADVNLPPcef47c00cdbf92970065bba51d681157664&utm_source=1157664&utm_medium=Affiliates&utm_campaign=CPS&utm_content=txl

Dat is een hele lap Shocked

Een erg goed boek dat gaat over een Egyptische slavin tijdens de plagen voor de farao en de uittocht uit Egypte.
De ervaring en beschreven uit de ogen van de slavin en haar twijfel over haar goden en de nieuwe God Jahweh die nu al de plagen over haar volk uitstrooit.
Heel goed de twijfels, de angsten en ook vooral meer vertrouwen in de God Jahweh krijgend.
Totaal niet zoetsappend beschreven en daarom raad ik het ook aan. Very Happy

Nou, we gaan zo aan de slag.

Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 15 Mrt 2025 17:14:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Liep even achter met de puzzels nu het binnenvrachtschip en de gezellig bij elkaar puzzel gemaakt, ik bewaar de noord of zuidpoolpuzzel voor morgen Very Happy
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 16 Mrt 2025 09:11:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal!
Dagmar, achterlopen. Dat kan niet, hoor! Laughing
Je bent weer bij en ik heb de nieuwe puzzel al op FB staan.
We gaan nu de Zuidpool verlaten en komen onderweg een Eland tegen. De planning is naar China Cool

Gisteren allemaal druk geweest?
Peter en ik hadden het er gisteren over dat het nog steeds zo jammer is dat de E book bibliotheek niet de hele serie van Virginia Andrews heeft.
Opeens zei Peter: ""We hebben toch een jaar of vijf geleden een stick vol boeken van de overbuurman gekregen. Die stick was van zijn, ondertussen, overleden vrouw en er staan, zegt men, ruim 1000 boeken op.
Laat ik eens kijken of ze daar op staan."
En jawel! De hele serie en nog veel meer boeken van haar!!!

Al die tijd al een schat aan boeken in huis en er geen acht op geslagen.
Ik ben erg bij. Laughing

Als jullie mij missen.

Laatst aangepast door Henny op 16 Mrt 2025 18:37:30; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 16 Mrt 2025 09:13:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Puzzel van de Eland
80 stukjes
https://www.jigidi.com/nl/solve/i9c5mlt9/img-8841-eland/
Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 16 Mrt 2025 10:58:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal op deze zondagmorgen.

@ Henny

Zo zeg jij kunt vooruit met de boeken , fijn voor je dat je nu veel boeken kunt lezen van Virgina Andrews . Ik wens je veel leesplezier .
Leuke puzzelfoto .

Ik heb het gisteren inderdaad druk gehad voor mijn doen Wink
Gisterenmiddag een tijdje bezig geweest met een gewond schaap .
Ik zag gisterenmiddag ineens een koppel schapen op de dijk die nogal haast hadden , wat bleek er zat een hond achter hun aan
. Honden mogen daar niet op de dijk komen ook aangelijnd niet . Op een gegeven moment zag ik 1 schaap helemaal alleen liggen de andere schapen waren toen voor mij allemaal uit beeld .
Ik ben even een stukje gaan fietsen en toen ik terugkwam lag het schaap er nog , tsja dan gaat er wel een alarmbelletje bij me rinkelen . Eerst de politie gebeld in de hoop dat die weten wie de eigenaar is van de schapen ,
maar daar werd ik doorverwezen naar de dierenambulance ,
De dierenambulance verwees mij weer door naar de politie want zij komen niet voor hoefachtigen. Dus weer de politie aan de telefoon , om een lang verhaal kort te maken , de politie is gaan kijken bij het schaap .
De politie heeft mij weer terug gebeld en verteld dat het schaap gewond was en dat ze de eigenaar gebeld hadden , die heeft het schaap opgehaald .

Bij elke dijkopgang staat in meerdere talen te lezen dat je daar niet mag komen met een hond , ook niet aangelijnd ..........helaas zijn er altijd mensen die vinden dat dat niet voor hun telt Mad

Ik wens jullie een fijne dag .
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 16 Mrt 2025 14:36:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Henny schreef:

Dagmar, achterlopen. Dat kan niet, hoor! Laughing
Je bent weer bij en ik heb de nieuwe puzzel al op FB staan.
We gaan nu de Zuidpool verlaten en komen onderweg een Eland tegen. De planning is naar China

Je zou denken nu ik met pensioen ben dat ik meer tijd heb, maar het lijkt wel of ik drukker ben dan ooit Very Happy
Heb de laatste 2 puzzels nu gemaakt dus ben weer bij. Leuk hoor al die verschillende thema's bij de puzzels, nu weer op weg naar China Very Happy
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 16 Mrt 2025 15:56:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag allemaal,

Henny zo jij kan nog wel een tijdje vooruit met boeken lezen en het is er
nu mooi weer voor en de puzzel ook gemaakt.
Greet wat erg dat daar dan toch mensen de hond uit laten zie hem tussen de schapen lopen en wat veel schapen die daar vrij rond prachtig om te zien.
wel een gedoe dat je via de politie en de dierenambulanse maar toch gelukt dat de eigenaar het gewonde schaap kwam ophalen.
Gisteren lekker naar buiten en op een terasje gezeten in de zon.
en vandaag nog een rondje wezen fietsen lezen is aan mij niet besteed.
ga liever naar buiten een wandeling maken of fietsen fijne zondag nog.

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 17 Mrt 2025 10:18:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal.
Greet, dat met die schapen is te zot voor woorden. Twisted Evil
Ik heb altijd honden gehad en geleerd dat ze niet achter vee, schapen en wild mochten gaan. Vast bij koeien, schapen, want dan ook in weides. Gewoon uit respect voor die dieren en hun leefomgeving. Wij zijn in hun habitat gast en niet andersom. Plus het is vee en dieren van andere mensen die daar geld in geïnvesteerd hebben en hun brood in verdienen. Nog veel belangrijker. Dieren ervaren stress en pijn en zijn dagen lang van slag alleen omdat jij het zo leuk vindt om je hond daar op af te sturen, of gewoon nergens naar te kijken Twisted Evil
Greet, goed gehandeld! Dikke duim

Joke, wandelen was het ook goed weer voor. Very Happy
Wat een leuke zaak. Naam is zeer uitnodigiend.

Sibille, nog missen gezongen?

Gisterenochtend uiteraard veel gelezen. Dat ik de eerste drie boeken een maand of 9 nog gelezen heb doet er niets aan af. Ik zit meteen weer in het verhaal.

Later naar de sauna geweest en zwemmen.
Goed water, lekker en schoon warm bubbelbad. Warme saunacabine en geen stinkende luiers in de kleedkamers.
Het was echt weer genieten. Very Happy

Zo komt het klusstel. Ze beginnen vandaag met de badkamerdeur. Daar zit een gat in omdat Peter van de zomer, op de overloop, over de stomp van de traplift struikelde. Als de traplift beneden is steekt er een somp op de overloop uit waar normaal de trapliftstoel op rust als die boven is. Peter was daar over gestruikeld en dook zo met zijn hoofd tegen de deur van de badkamer aan. Deur kapot. Zijn hoofd gelukkig niet. Alleen een bult. Die bult is al lang over en vandaag wordt de deur aangepakt. Very Happy

Nu is er nog tijd voor koffie
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 17 Mrt 2025 13:02:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag,

Henny lekker van de sauna en het zwemmen genoten in schoon water en vandaag komt het klusstel de deur maken fijn dat ze dat doen.
Sibilla nog niet gezien maar wij houden het grand cafe wel open.
Vanmorgen eerst wat dingen in huis gedaan en wat boodschappen gedaan .
Het zonnetje komt af en toe er doorheen er staat toch nog wel een aardig windje.

Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 17 Mrt 2025 17:08:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag , nou bijna avond , dus goedenavond Laughing

@ Joke
Leuke tekst staat er op de gevel bij Moeke Smile supermooie foto.
Fijn he dat je er weer op uit kunt met de fiets .

Grappig de bloemetjes , de maan , de sterren en de slakken zo temidden van de ruigte , leuk dat je dit zag en hier nu deelt met ons

@ Henny
Het was dus een ontspannende zondag voor je , mooi dat je het verhaal zo weer op kon pakken .
Nu ik dit schrijf zal het klusteam al wel aan het werk geweest zijn , handig zo'n klusream.

Vanmiddag de eerste paardenbloemen gespot .
Terug naar boven

Geplaatst: 17 Mrt 2025 17:08:33    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    doorstart 50plusser/ouderenforum Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 67, 68, 69 ... 83, 84, 85  Volgende
Pagina 68 van 85

Ga naar: